Live Test: Mitsubishi ASX 1.6 d 4X4 Invite Plus

    Ο νέος κινητήρας 1.6 diesel φέρνει το ASX της Mitsubishi πιο κοντά στο κέντρο του εμπορικού του στόχου και εμάς για μια ακόμα φορά πίσω από το τιμόνι του.

    Το Mitsubishi ASX 1.6 d 4X4 ήρθε ακριβώς ένα χρόνο μετά το 1.8 d στο live test του Motornews. Με βασική διαφορά στον κινητήρα, το αγαπημένο μας SUV θα βαλθεί να μας αποδείξει ότι στην καθημερινότητα οι 36 λιγότεροι ίπποι δεν του δημιουργούν πρόβλημα και να κερδίσει την εκτίμησή μας όπως είχε κάνει παλιότερα ο μεγάλος αδελφός. Έξι ημέρες έχει στη διάθεσή του.

    Τρίτη 3 Νοεμβρίου

    Mitsu ASX 16 D_19

    Τελευταία ημέρα σήμερα για το ASX 1.6 Diesel AWD και αρκετά δραστήρια: φωτογράφηση, σύγκριση με το Vitara και αρκετά χιλιόμετρα σε χώμα. Φυσικά η αποστολή απαίτησε τη συμμετοχή και συναδέλφων εκτός σύνταξης, όπως του IT “μας” Κομνηνού, που όταν δεν γράφει κώδικες ή καταστρέφει MX-5, συνηθίζει να ατενίζει το αβέβαιο μέλλον της χώρας. Δεν θα μπούμε στο πεδίο των συγκρίσεων με έναν από τους κυριότερους και νεότερους αντιπάλους του, του ASX όχι του Κομνηνού, καθώς αυτό είναι “άλλου Μποϊδάνη ευαγγέλιο”. Απλά το ASX ήρθε να επιβεβαιώσει όλα τα θετικά χαρακτηριστικά που του είχαμε αποδώσει τις προηγούμενες ημέρες και ένα ακόμα: στο χώμα είναι ένα από τα πλέον ικανά SUV. Η ενδοτική του ανάρτηση με τις επαρκείς διαδρομές διατηρεί τους επιβάτες χαλαρούς και τους τροχούς σε επαφή με το έδαφος, χωρίς άτσαλες και απότομες αντιδράσεις ακόμα και στη γρήγορη οδήγηση. Έτσι, παρά τα χρόνια του στην αγορά, το ASX στέκεται με αξιώσεις απέναντι στον σύγχρονο ανταγωνισμό και σε ορισμένα πεδία μάλιστα δείχνει και τον δρόμο. Όπως αυτό της οικονομίας, όπου όπως μπορείτε να δείτε και στις εικόνες, η κατανάλωση για ένα αυτοκίνητο σχεδόν 1.5 τόνων είναι εντυπωσιακά χαμηλή.

    Mitsu ASX 16 D_20Mitsu ASX 16 D_21

    Φυσικά θα πρέπει κανείς να έχει να καταθέσει ένα ποσό της τάξης των 25.000€ με απόσυρση για να έχει όλα τα θετικά στοιχεία της diesel εκδοχής του ASX με τον νέο κινητήρα 1.6 και την τετρακίνηση. Αν δεν τα έχει μπορεί να πάει στην έκδοση 2WD που κοστίζει 22.500€, ή στη βασική με τον κινητήρα βενζίνης των 1.6 λίτρων -που μόνο συμβιβασμός δεν είναι- και ξεκινά από τα 17.560€. 

    Δευτέρα 2 Νοεμβρίου

    Καλή εβδομάδα και καλό μήνα, με μια μικρή καθυστέρηση για το δεύτερο. Πήραμε τα όρη, τα άγρια βουνά με το ASX και είναι αλήθεια ότι μας έλειψε ο παλιός 1.8 diesel με τους 150 ίππους. Περίπου 1.400 κιλά βάρος και 114 ίπποι που αποδίδει ο νέος 1.6 diesel δεν είναι ο καλύτερος συνδυασμός για να ανεβαίνεις πλήρης φορτίου το Αρτεμίσιο, ούτε για σβέλτες προσπεράσεις. Φυσικά, ως diesel, ακόμα και ο μικρός διατηρεί κεκτημένες ταχύτητες χωρίς πρόβλημα, στην προσπέραση όμως ή στην προσπάθεια επιτάχυνσης πρέπει να διαθέτεις επαρκή υπομονή.

    Mitsu ASX 16 D_12

    Η απογοήτευση της έλλειψης ισχύος απαλύνεται ιδιαίτερα ωστόσο, καθώς στο τέλος της ημέρας μια μέση κατανάλωση της τάξης των 5,5 λίτρων/100 χλμ. και αυτονομία που φτάνει και ξεπερνά σε ορισμένες περιπτώσεις τα 1.000 χιλιόμετρα, αποτελούν το απαλό χέρι που χαϊδεύει στοργικά την κώμη του οδηγού και τον χαλαρώνει. Σε αυτό προσθέστε άνετους χώρους, ανάρτηση με πολύ καλό έλεγχο και επαρκώς ενδοτική (πολλαπλοί σύνδεσμοι στην έκδοση 4WD της δοκιμής), εξαιρετικό τιμόνι για SUV και σωστά φρένα, για να έχετε μια πλήρη εικόνα. Το σύστημα ήχου μας μπέρδεψε λίγο, ειδικά με τις εξωτερικές συσκευές, καθώς πρέπει να κάνεις 3 -4 κινήσεις για να βρεις φάκελο, αρχείο και περιγραφή μουσικού κομματιού σε flash μνήμη και πάλι όχι πάντα με επιτυχία.

    Παρασκευή 30 Οκτωβρίου

    Mitsu ASX 16 D_16

    Μπορεί ο νέος κινητήρας diesel των 1.6 λίτρων να είναι αθόρυβος, με καλά χαρακτηριστικά απόδοσης και μέχρι στιγμής να καταναλώνει μόλις 6.5 λίτρα σε αποκλειστικά αστική χρήση, ωστόσο η ηλικία του ASX δεν κρύβεται. Κυρίως στη σχεδίαση του εσωτερικού, παρότι μετά την ανανέωση του 2014 απέκτησε κάποια στοιχεία εκμοντερνισμού, που δείχνει με το παραπάνω την ηλικία των 5 ετών. Άλλωστε και την εποχή που παρουσιάστηκε, ήταν συντηρητικό.

    Mitsu ASX 16 D_15

    Αν το συγκρίνεις με αυτό του άμεσου ανταγωνιστή του, του Nissan Qashqai, η αντιληπτή ποιότητα, η σχεδίαση και τα υλικά μοιάζουν να έχουν μερικές δεκαετίες, όχι λίγα χρόνια διαφορά. Στην απόδοση ωστόσο το ASX δεν έχει μείνει διόλου πίσω. Οι χώροι του, η στιβαρότητά του, η απόδοση του κινητήρα του και κυρίως οι εκτός δρόμου ικανότητές του το καθιστούν απόλυτα σύγχρονο. Στην καθημερινή οδήγηση απολαμβάνεις την ευκολία όλων των χειριστηρίων και των διακοπτών -εξαιρουμένου αυτού για το trip computer που είναι κάπου αριστερά στο ταμπλό και κρύβεται από τον αριστερό μοχλοδιακόπτη- καθώς και τις πολλές, ευρύχωρες θέσεις για ποτήρια, μπουκάλια και μικρά αντικείμενα.

    Mitsu ASX 16 D_6

    Οι πίσω ίσως στενοχωρηθούν λίγο σε αυτόν τον τομέα, καθώς δεν υπάρχει η παραμικρή θήκη στις πόρτες, ενώ το υποσχόμενο από το επίπεδο εξοπλισμού πίσω κεντρικό υποβραχιόνιο με θήκες ποτηριών δεν βρέθηκε στο αυτοκίνητο της δοκιμής. Περισσότερα θα έχουμε τη Δευτέρα, καθώς θα επιστρέψουμε από ένα ταξίδι περίπου 600 χλμ. Έως τότε να περνάτε υπέροχα. 

    Πέμπτη 29 Οκτωβρίου

    Mitsu ASX 16 D_13

    Δεν ξέρω αν αυτό πρέπει να το πούμε απλά σύμπτωση ή εμπίπτει σε κάποια περίεργη συμπαντική συνωμοσία: πέρυσι, τρεις μέρες νωρίτερα, το Mitsubishi ASX 1.8 d ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που άνοιξε τον υπέροχο κύκλο των live test του Motornews. Όταν το παρατήρησα μου δημιουργήθηκε μια σχετική έκπληξη, διότι εμείς δεν είχαμε καμία τέτοια πρόθεση σύμπτωσης των δύο αυτοκινήτων και πραγματικά μπορώ να το γνωρίζω αυτό καλύτερα από όλους, διότι προσωπικά έκανα τη συνεννόηση για τη δοκιμή του συγκεκριμένου ASX. “Ποιος νοιάζεται;” θα παρατηρήσετε και με το δίκιο σας, απλά για εμάς αποτελεί ένα παράδοξο που θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας.

    Mitsu ASX 16 D_14

    Για να σας συστήσουμε με το νέο “παλιό” μας γνώριμο, το ASX, πρέπει να αναφέρουμε ότι ο κινητήρας του είναι τεχνολογίας Euro6, με ισχύ 114 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο νέος μικρότερος κυβισμός και οι χαμηλότεροι ρύποι –119 γρ./χλμ.- επανατοποθετούν με μεγαλύτερες αξιώσεις το ASX στην αγορά, καθώς  τώρα είναι σαφώς πιο οικονομικό τόσο ως αγορά, όσο και ως χρήση. Το πόσο καλά αντεπεξέρχεται το νέο μοτέρ στις απαιτήσεις φορτίου και κίνησης του ASX θα το διαπιστώσουμε τις επόμενες ημέρες, ωστόσο ήδη από τα πρώτα χιλιόμετρα  δείχνει τον καλό του χαρακτήρα. Ελπίζουμε η τριβή μαζί του να μην αποκαλύψει και σκοτεινές πτυχές. Όπως μπορείτε να δείτε και στις εικόνες, παρά τον ελάχιστο χρόνο μαζί του μπήκαμε στον πειρασμό για μια εκτός δρόμου εξόρμηση, καθώς από τις τόσες φορές που έχουμε οδηγήσει στο παρελθόν το ASX, με όλη τη γκάμα των κινητήρων του, είχαμε τη σιγουριά ότι είναι ένα από τα ικανότερα SUV σε τέτοιες συνθήκες. Και δεν μας διέψευσε.

    Σχόλια

    Σχόλια