«Crash Test» κινητήρων στο Μεξικό

    Πολλά τα νέα δεδομένα στο Μεξικό ωστόσο το στοιχείο που αναμένεται να επηρεάσει περισσότερο τα μονοθέσια είναι το υψόμετρο

    Η F1 επέστρεψε στο Μεξικό μετά από 23 χρόνια απουσίας και το ενδιαφέρον για το 3ήμερο που ξεκινά σήμερα είναι τεράστιο. Η πίστα έχει ανακαινιστεί ωστόσο η χάραξη έχει πολλά στοιχεία από το παρελθόν. Η νέα άσφαλτος με την οποία έχει στρωθεί το Autodromo Hermanos Rodriguez θα παίξει τον δικό της ρόλο καθώς οι ομάδες δεν έχουν δεδομένα για τα ελαστικά.

    Ωστόσο, το στοιχείο που αναμένεται να επηρεάσει περισσότερο τα μονοθέσια είναι το υψόμετρο. Η πίστα βρίσκεται σε υψόμετρο 2.200 μέτρων κι ο αέρας έχει μικρότερη περιεκτικότητα σε οξυγόνο. Οι σύγχρονοι κινητήρες της F1 δεν έχουν βρεθεί ξανά σε παρόμοιο περιβάλλον καθώς μέχρι στιγμής η πίστα με το μεγαλύτερο υψόμετρο ήταν στη Βραζιλία, στα 800 μέτρα από το επίπεδο της θάλασσας.

    Η έλλειψη οξυγόνου κι ο πιο «λεπτός» αέρας θα κάνει τις τουρμπίνες θα δουλεύουν υπερωρίες για να διατηρήσουν την ισχύ των κινητήρων ψηλά, ωστόσο, όλοι θα χάσουν μερικούς ίππους. Το ταχύτερο στροφάρισμα της τουρμπίνας θα ανεβάσει τις θερμοκρασίες στον χώρο του κινητήρα κι έτσι το σύστημα ψύξης θα πρέπει να βάλει τα δυνατά του. Όμως κι αυτό θα επηρεαστεί από τον «λεπτό» αέρα.

    Η μειωμένη περιεκτικότητα σε οξυγόνο λόγω του υψομέτρου πρόκειται να επηρεάσει και την αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου, όπως επίσης θα κουράσει και τους οδηγούς.

    Οι Renault και Honda είναι οι κατασκευαστές που αναμένεται να επηρεαστούν περισσότερο από το υψόμετρο στο Μεξικό.

    Σχόλια

    Σχόλια