Βέτο της Ferrari για ανώτατο όριο τιμής κινητήρων

    Η FIA ψάχνει νέο κατασκευαστή για το 2017 καθώς η Ferrari μπλόκαρε το ανώτατο όριο τιμής στους κινητήρες

    Κατά τη διάρκεια του Grand Prix των ΗΠΑ ο Bernie Ecclestone αποκάλυψε πως μαζί με τη FIA πρόκειται να ξεκινήσουν διαγωνισμό για ανεξάρτητο κατασκευαστή κινητήρων που θα ρίξει το κόστος  το 2017. Ωστόσο, σύμφωνα με νέα αποκάλυψη που έρχεται από τη FIA, αυτή η ενέργεια είναι αποτέλεσμα των εμποδίων που έβαλε η Ferrari στις προσπάθειες της Ομοσπονδίας για θέσπιση ανώτατης τιμής στους υπάρχοντες κινητήρες.

    Η FIA ήθελε το πακέτο κινητήρας-κιβώτιο ταχυτήτων να έχουν μία μέγιστη τιμή ώστε να κρατήσει χαμηλά το κόστος για τις πελατειακές ομάδες. Όμως η Ferrari άσκησε βέτο σε αυτή την αλλαγή κι έτσι το σχέδιο απορρίφθηκε. Η Scuderia έχει το δικαίωμα να ασκήσει βέτο σε αλλαγές κανονισμών και το έκανε.

    Έτσι λοιπόν, μετά από αυτή την εξέλιξη, η F1 ψάχνει νέο κατασκευαστή ο οποίος θα προμηθεύει με φθηνότερους κινητήρες.

    Αυτή τη στιγμή οι νέοι κινητήρες κοστίζουν περίπου 13-18 εκατομμύρια ευρώ ανά χρονιά, τη στιγμή που οι ατμοσφαιρικοί του 2013 κόστιζαν περίπου 7. Οι νέοι κινητήρες θα έχουν περισσότερη δύναμη και θα καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο. Αυτό φυσικά σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξουν οι κανονισμοί, και ήδη έχουν αρχίσει οι συζητήσεις για επιστροφή των ανεφοδιασμών (σχετικό θέμα). Αυτό το ενδεχόμενο είχε αποκλειστεί σε πρόσφατη ψηφοφορία του Strategy Group (σχετικό θέμα).

    Ο Ecclestone πιστεύει πως αν δεν βρεθούν φθηνότεροι κινητήρες τότε η F1 κινδυνεύει να χάσει ομάδες. Σύμφωνα με τον Βρετανό, υπάρχουν κάποιοι κατασκευαστές που ενδιαφέρονται για την προμήθεια των νέων κινητήρων, κι ένας από αυτούς είναι η Cosworth η οποία ήταν στο σπορ μέχρι και το 2013.

    Τέλος, άλλη μία πιθανή επιλογή είναι η χρήση κινητήρων από το πρωτάθλημα IndyCar. Ο κινητήρας αυτός είναι V6 2.200 κ.εκ. twin turbo και αποδίδει 700 ίππους. Είναι σχεδιασμένος να αντέχει 4.000 χλμ και κοστίζει περίπου 600 χιλιάδες ευρώ.

    Σχόλια

    Σχόλια