Live Test: Jeep Renegade 1.4T MultiAir II 140 PS

    Με μικρό κινητήρα βενζίνης και αρκετή ισχύ, το Renegade προσφέρεται με λογικό κόστος για όσους επιμένουν “παραδοσιακά”

    Τo Jeep Renegade 1.4 Turbo MultiAir II FWD 140ps  ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Δευτέρα 2 Νοεμβρίου

    Η ημέρα επιστροφής του Jeep έφτασε. Οριακά καταφέραμε να το παραδώσουμε στη βάση του καθώς η κατανάλωση του κινητήρα βενζίνης των 1.4 λίτρων στο μεγάλο αμάξωμα κρατιέται ψηλά. Με αυτονομία σκάρτα 400 χιλιόμετρα η «μικρή» έκδοση του Jeep υστερεί σημαντικά από την diesel αλλά και τον ανταγωνισμό στο ζήτημα της κατανάλωσης. Δυστυχώς αυτός ο συνδυασμός κινητήρα ρίχνει τον πήχη στην πραγματικά εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στο Renegade. Η πρώτη μας επαφή με το νέο μοντέλο της Jeep έγινε πριν περίπου 6 μήνες και τότε είχαμε οδηγήσει την έκδοση πετρελαίου επίσης με μηχανικό 6άρι κιβώτιο. Η γνώμη μας ήταν η εξής, ακολουθεί παράθεση από το άρθρο της δοκιμής:

    «Το νέο Renegade είναι το καλύτερο αυτοκίνητο που έχει εμφανιστεί με τα σήματα της Jeep τα τελευταία 20 και πλέον χρόνια για τον οδηγό».

    Δυστυχώς για την έκδοση που έχουμε αυτή τη στιγμή στα χέρια μας δεν μπορούμε να πούμε τα ίδια, κι όλα αυτά διότι ο συγκεκριμένος κινητήρας βενζίνης είναι πολύ μικρός για τις ανάγκες του Renegade. Περιμένουμε με αγωνία να δούμε την έκδοση με το αυτόματο 9άρι κιβώτιο ταχυτήτων.

    Παρασκευή 30 Οκτωβρίου

    Αυτό που με το πέρασμα των ημερών έχει αρχίσει και ενοχλεί στην περίπτωση του Renegade, είναι η κατανάλωση. Προσπαθούν δύο οδηγοί από την περασμένη Δευτέρα, να την κρατήσουν χαμηλά καθώς αυτή είναι πάνω από τα 8 (8,4 λίτρα ανά 100 χλμ. για την ακρίβεια) αλλά σε συνθήκες κίνησης εντός πόλης, αυτό είναι απλά αδύνατο. Μόλις βγεις λίγο πιο έξω, μόλις δηλαδή το αυτοκίνητο “αναπνεύσει” λίγο ρολάροντας με 4η, 5η ή 6η, η κατανάλωση παίρνει την κατιούσα και η αυτονομία τον αντίστροφο δρόμο. Είναι παρακινδυνευμένο όμως να πούμε πως μπορεί να πέσει κατά 3 και πλέον λίτρα σε μικτές συνθήκες, μια και η “ψαλίδα” ανοίγει αρκετά όπως διαπιστώσαμε. Ένα άλλο στοιχείο, πιο λυρικό αυτή τη φορά που ήρθε τις τελευταίες ημέρες να κάνει την εμφάνισή του ως διαπίστωση, είναι πως η ζωή μας κύκλους κάνει.

    Εδώ και τρεις μέρες, μια λυχνία στον πίνακα των οργάνων κάνει σποραδικές εμφανίσεις. Μια λυχνία που ειδοποιεί τον οδηγό πως κάτι δεν πάει καλά με τα φώτα ημέρας. Εύκολα διαπιστώνεις πως το ένα από τα δύο δεν ανάβει, όσο είναι η προειδοποιητική (πορτοκαλί) ανάμεσα στο ταχύμετρο και στο στροφόμετρο αναμμένη. Κάτι μας θυμίζει αυτό.

    20151030_113758 20151030_113803

    Στάση, αποβίβαση. Ελαφριά “σφαλιάρα” στο σβηστό φως ημέρας και voila: δεύτε λάβετε φως. Βλέπετε, εδώ στο Motornews, είχαμε κάμποσα Fiat και ξέρουμε από τέτοια χούγια. 

    Πέμπτη 29 Οκτωβρίου

    20151029_115703

    Η Εθνική Εορτή με τις παρελάσεις και τους κλειστούς δρόμους πέρασε. Και πάλι το Renegade βγήκε στον δρόμο για να μας δείξει τις αρετές του. Προκύπτει ωστόσο ένα παράπονο για την αίσθηση από το σύνολο ανάρτησης/φρένων, για το οποίο όμως περισσότερο ευθύνεται η επιλογή των χαμηλοπρόφιλων ελαστικών με τις 18άρες ζάντες. Εξαιτίας αυτής της επιλογής, τα λάστιχα δε λειτουργούν επικουρικά στη λειτουργία της ανάρτησης και υπάρχει μια αδιόρατη ανησυχία μονίμως, για το πώς θα αντεπεξέλθει το σύνολο σε τυχόν βαθιά και “κρυφή” λακκούβα του δρόμου. Ούτως ή άλλως, το ανέβασμα σε πεζοδρόμια το ξεχνάς με τέτοια διάσταση ελαστικών (χώρια που δεν είναι στην “κουλτούρα” μας) και μένει μόνο το άγχος του παρκαρίσματος. Εκεί που με τη βοήθεια του ηχητικού σήματος, είναι πιο πιθανό να ακουμπήσεις στο πίσω αυτοκίνητο -μια και υπάρχει ένα μικρό lag στο σήμα από τον αισθητήρα έως το ηχητικό- παρά στο πεζοδρόμιο. Το τιμόνι “κόβει” όσο πρέπει και παρά την περιορισμένη ορατότητα στην περίμετρο, το Renegade παρκάρει εύκολα ακόμα και σε οριακά σημεία. 

    20151029_092327  20151029_142208

    Τρίτη 27 Οκτωβρίου

    20151027_114746

    Παραμονή της Εθνικής μας εορτής, οι διαδρομές με το Renegade έγιναν αρκετές και είχαν και μεγάλη διάρκεια. Βλέπετε, μάλλον οι εκδρομείς είναι πολλοί αυτή τη φορά και από το μεσημέρι και μετά, επικράτησε μια φρενίτιδα στους δρόμους που οδηγούσαν στην έξοδο από την πόλη. Η ευκολία των χειρισμών του μοντέλου της Jeep είναι ένα αξιοσημείωτο κρατούμενο, όπως και η αίσθηση του μεγάλου όγκου εμπρός, έτσι όπως το αντιλαμβάνεται ο οδηγός που βλέπει το “εξόγκωμα” μπροστά του να δεσπόζει επιβλητικό. Όχι και τόσο καλή εντύπωση έχει δημιουργηθεί από τη συμπεριφορά των ελαστικών στις ζάντες των 18” με το χαμηλό προφίλ αλλά και από τους τριγμούς που κάνουν την εμφάνισή τους σε “κατσαρά” οδοστρώματα, τη στιγμή που ο συνολικός χιλιομετρητής έχει μόλις καβατζώσει τις 10 χιλιάδες χιλιόμετρα. Κατά τα άλλα το 1.400άρι με την Ιταλική προφορά, είναι εξαιρετικό στη συμπεριφορά του και δείχνει ικανό να μείνει “χαμηλά” σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις του για καύσιμο. Πάμε για παρέλαση αύριο και συνεχίζουμε ακάθεκτοι με τις διαδρομές μας και την καταγραφή του ημερολογίου καταστρώματος αμέσως μετά. 

    20151027_114810

    Δευτέρα 26 Οκτωβρίου

    20151026_170127

    Με τις καλύτερες ευχές για την εβδομάδα αλλά και τη μεγάλη γιορτή των Δημήτρηδων, ξεκινάμε το 7ήμερο συμβίωσης με το δικίνητο αλλά ικανό Renegade που έρχεται να κάνει τα “κόκκαλα” των προγόνων του να “τρίζουν”. Ο κινητήρας των 1,4 λίτρων με τους 140 ίππους είναι ό,τι μικρότερο σε χωρητικότητα έχει μπει ποτέ στην ιστορία του μοντέλου με το συγκεκριμένο όνομα. Η απορία η δική μας έχει να κάνει με τις ικανότητές του και αν αυτές είναι αρκετές για να κατεβάσουν από το βάθρο την εξαιρετική από κάθε άποψη περίπτωση του μοντέλου με τον 1.600άρη diesel κινητήρα. Εκ πρώτης, το Renegade δείχνει εξαιρετικά φιλικό και ευχάριστο. Το “δικό μας” είναι εφοδιασμένο και με τη μεγάλη ηλιοροφή που εκτείνεται μέχρι και πάνω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών, δίνοντας άλλη χάρη στην ευρύχωρη καμπίνα. Αν μη τι άλλο, οι επόμενες ημέρες μας θα έχουν ενδιαφέρον.

    20151026_170207 20151026_170236

    Σχόλια

    Σχόλια