Δεν αρέσουν στις ομάδες οι 9 αγώνες το 2016

Audi, Porsche και Toyota έρχονται αντιμέτωπες με τις FIA-ACO για την επέκταση του πρωταθλήματος κατά έναν αγώνα

Το 2016 το WEC θα ανοίξει κι άλλο τους ορίζοντές του καθώς στο καλεντάρι έχει προστεθεί ο αγώνας στο Μεξικό. Έτσι λοιπόν από την επόμενη χρονιά θα έχουμε 9 αγώνες με αυτόν για τις 6H του Μεξικό να είναι προγραμματισμένος για τις 2-4 Σεπτεμβρίου. Αυτή είναι η πρώτη φορά μετά το 2012 που έχουμε πάνω από 8 αγώνες.

Η απόφαση αυτή εξέπληξε τις ομάδες της LMP1 και κυρίως τους κατασκευαστές. Η αύξηση στον αριθμό των αγώνων θα ανεβάσει το κόστος και τον προϋπολογισμό.

Ο επικεφαλής της Audi, Chris Reinke, δήλωσε:

Σίγουρα η ανακοίνωση μας ξάφνιασε. Περιμέναμε τον ίδιο αριθμό αγώνων και το 2016. Το να μεγαλώσει το πρωτάθλημα είναι φυσικά και δικό μας ενδιαφέρον. Όμως να έχουμε αυτή την ανακοίνωση σε αυτό το χρονικό στάδιο δεν είναι και ό,τι καλύτερο για εμάς.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Pascal Vasselon της Toyota, ο οποίος τόνισε πως σε συνεδρίαση του WEC στο Nurburgring είχε ειπωθεί πως το πρωτάθλημα θα έχει 8 αγώνες και την επόμενη χρονιά.

Αυτό είναι το κύριο πρόβλημά μας. Η απόφαση έρχεται στο σημείο που ολοκληρώνουμε το budget της επόμενης χρονιάς. Είμαστε χαρούμενοι που θα επεκταθεί το πρωτάθλημα. Όμως περιμέναμε πως αυτό θα γίνει το 2017. Δεν περιμέναμε πως θα γίνει το 2016 γιατί μας είχαν πει ακριβώς το αντίθετο. Τώρα βρισκόμαστε μπροστά σε μία νέα κατάσταση και πρέπει να αναλύσουμε κάποια δεδομένα.

Την ίδια ώρα αρκετές ιδιωτικές ομάδες τέθηκαν υπέρ της αύξησης των αγώνων το 2016. ESM, SARD Morand και G-Drive Racing υποστήριξαν πως ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι πάντα ακριβός και πως σε νέες χώρες υπάρχει και νέα αγορά στην οποία μπορούν να επεκταθούν ως εταιρίες.

Ο CEO του WEC, Gerard Neveu, δήλωσε πως πρέπει να υπάρξει ένας συμβιβασμός από τις ομάδες καθώς το grid αποτελείται και από εργοστασιακές αλλά και από ιδιωτικές ομάδες με έδρες σε όλο τον κόσμο.

Όταν παίρνεις αυτές τις αποφάσεις, ποτέ δεν θα βρεις το 100% του κόσμου χαρούμενο. Στην τελική, ο αγώνας πρέπει να γίνει καθώς είναι ένα μέρος της ζωής. Είναι ένας συμβιβασμός.

Ο Neveu συνέχισε λέγοντας πως το κόστος έχει ληφθεί υπόψη, καθώς οι διοργανωτές του αγώνα θα αναλάβουν τη μεταφορά των ομάδων από την Ευρώπη στο Μεξικό.

Είμαστε ενήμεροι για το κόστος των ομάδων. Δουλεύουμε πολύ γι’ αυτό και φτιάχνουμε κανονισμούς για να το ισορροπήσουμε. Δεν κάνουμε το ακριβώς αντίθετο. Μερικές φορές πηγαίνουμε σε χώρες όπως η Κίνα, η οποία είναι τέλεια για τους κατασκευαστές από πλευράς μάρκετινγκ, αλλά όχι για τις ιδιωτικές ομάδες οι οποίες δεν παραπονιούνται. Αυτό είναι ένας συμβιβασμός. Πηγαίνουμε στο Nurburgring που είναι εξαιρετικό μέρος για τους κατασκευαστές από τη Γερμανία, αλλά τι γίνεται με τους Ιάπωνες ή τους Αμερικανούς; Πρέπει να μείνουμε ταπεινοί. Δεν μπορούμε όλοι να είμαστε χαρούμενοι ταυτόχρονα. Το ιδανικό είναι να είναι όλο το grid ευχαριστημένο στο τέλος της χρονιάς. Αυτό ψάχνουμε.

Με τα budget των ομάδων να έχουν κλειδώσει για το 2016 ο Reinke παραδέχθηκε πως πρέπει να μεγαλώσουν τον προϋπολογισμό τους, ενώ ο Vasselon από την άλλη είπε πως τα επιπλέον χρήματα πρέπει να βρεθούν από άλλες πηγές.

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Σχόλια

Σχόλια