Live Test: Hyundai i20 1.1 Diesel 75PS

    Ο diesel κινητήρας με τη μικρότερη χωρητικότητα του είδους, συναντά ένα από τα καλύτερα Hyundai στην ιστορία της μάρκας και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό.

    To Hyundai i20 1,1d είναι το νέο απόκτημα του Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Πέμπτη 22 Οκτωβρίου

    Σήμερα ο καιρός επικράτησε κατά κράτος στις εντυπώσεις μας συγκριτικά με το Hyundai i20. Μας καθήλωσε μια και μισή ώρα σε μια διαδρομή σκάρτων 4 χιλιομέτρων στη Λ. Κηφισού, από το Ρέντη έως την έξοδο της Λ. Αθηνών και παράλληλα μας υποχρέωσε σε νέες χαράξεις διαδρομών –πάντα με εντυπωσιακά πυκνή κίνηση- καθώς οι αμφίβιες ικανότητες του i20 αμφισβητούνται σφόδρα. Εν ολίγοις ιδανική η μέρα για σκι, λασπόλουτρο και ψάρεμα γαλότσας αλλά επ’ ουδενί για οδήγηση.

    Hyundai i20_1 Hyundai i20_2

    Μέσα σε όλο αυτό το χάος, ο διαβολάκος έβαλε την ουρά του και είχαμε προγραμματίσει ειδικά για σήμερα μια ιδιαίτερα πυκνή από άποψη συναντήσεων μέρα, με διαδρομές Ίλιον, Καλλιθέα, Κηφισιά πίσω στην Καλλιθέα, Περιστέρι και Άγιους Ανάργυρους. Που σήμανε περίπου 5 ώρες μέσα στο αυτοκίνητο και τη μισή μέρα χαμένη. Για να αποδώσουμε όμως τα του Καίσαρος, μέσα σε αυτό το σκηνικό θεάτρου του Ιονέσκο, η μέση κατανάλωση του i20 δεν ξεπέρασε τα 5.2 λίτρα/100 χλμ. παρότι η συγκεκριμένη έκδοση δεν διαθέτει σύστημα start/stop και πρέπει να δούλεψε από τις 5 ώρες, τουλάχιστο τις 3 στο ρελαντί. Ταυτόχρονα δεν μας κούρασε, καθώς κιβώτιο, συμπλέκτης και κινητήρας συνεργάζονται άψογα, ενώ τα δύο πρώτα είναι εξαιρετικά εύχρηστα και βουτυρένια στη χρήση.

    Τετάρτη 21 Οκτωβρίου

    Σήμερα σχεδόν καλύψαμε 100 χιλιόμετρα εντός πόλης και για φανταστείτε… βρήκαμε κίνηση, τι περίεργο πράγμα. Όμως η ανασκόπηση της ημέρας με το i20 έχει πολλά θετικά στοιχεία. Ας ξεκινήσουμε από την κατανάλωση, που ενδιαφέρει περισσότερο. Ο diesel κινητήρας των 1,1 λίτρων κατάφερε να κρατηθεί στα 4,8 λίτρα για κάθε 100χλμ. Και να θυμίσουμε πως το αυτοκίνητό μας δεν έχει Start/Stop. Το άλλο highlight της ημέρας ήταν η άνεση που προσφέρει το αναβαθμισμένο μοντέλο της Hyundai. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά η ανάρτηση είναι άνετη και δεν κουράζει, αλλά ταυτόχρονα η αίσθηση που παίρνεις από το αμάξωμα είναι αρκετά στιβαρή. Βέβαια οι κλίσεις στις στροφές είναι αυξημένες λόγω της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης, αλλά έτσι και αλλιώς αυτό είναι κάτι που πολύ λίγο θα απασχολήσει τον αγοραστή του μικρού Hyundai. Αν όχι τότε κοιτάτε σε λάθος Live Test.

    Τρίτη 20 Οκτωβρίου

    Τα χιλιόμετρα συνεχίζονται με το i20 των 1,1 λίτρων και τα πρώτα δείγματα κατανάλωσης του κινητήρα είναι όπως ακριβώς τα περιμέναμε. Χωρίς να έχουμε προσέξει ιδιαίτερα, έως καθόλου θα λέγαμε, η μέση κατανάλωση για κάθε 100χλμ. είναι 5,5 λίτρα καυσίμου. Αν μάλιστα είχαμε και το σύστημα Start/Stop στη διάθεσή μας τότε η κατανάλωση θα έπεφτε ακόμα πιο κάτω.

    i20-inter

    Με πολύ πρόθυμο στροφάρισμα, αναλογικά πολιτισμένη λειτουργία και απόδοση δυσανάλογα καλή για τη χωρητικότητά του, το μικρότερο diesel μοτέρ της αγοράς κερδίζει τις εντυπώσεις αβίαστα. Οι 75 ίπποι του κάθε άλλο παρά λίγοι μπορούν να χαρακτηριστούν, ενώ στην πράξη αναδεικνύονται κι άλλο από την καλή κλιμάκωση του κιβωτίου των ταχυτήτων.

    i20-back

    Δευτέρα 19 Οκτωβρίου

    Το i20 έχει δεχθεί αρκετές αναβαθμίσεις με αποτέλεσμα το best seller της Hyundai να έχει γίνει καλύτερο και να κοιτά στα μάτια τους πιο ακριβούς αντιπάλους του. Οι διαστάσεις αυξήθηκαν και ο ήδη άνετος χώρος της καμπίνας μεγάλωσε λίγο ακόμα με προφανές όφελος για τους επιβάτες.

    Ποιoτικότερα υλικά αλλά και νέα συστήματα έχουν τοποθετηθεί στο i20 ανεβάζοντας το επίπεδο. Η Hyundai έχει εστιάσει στη θέση του οδηγού κάνοντας την καθημερινότητα πιο εύκολη. Κάθισμα και τιμόνι δέχονται πολλές ρυθμίσεις ώστε να βρεθεί η ιδανική θέση οδήγησης. Αφού λοιπόν βρεθεί, μπαίνουν σε λειτουργία τα νέα συστήματα και αξεσουάρ για τη διευκόλυνση του οδηγού.

    Το i20 πλέον διαθέτει σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης αλλά και σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (Lane Departure Warning System). Σε αυτό το κομμάτι η Hyundai διαφέρει από τους υπόλοιπους καθώς η προειδοποίηση δεν γίνεται με δόνηση στο τιμόνι, ή ελαφρύ τράβηγμα αυτού, αλλά μέσω ενός διακριτικού μεν, αλλά ξεχωριστού ήχου.

    i20new-lane

    Επίσης το i20 διαθέτει Smartphone Docking Station και σε αυτό το κομμάτι πρωτοπορεί καθώς οι αντίπαλοί του έχουν μείνει στη σύνδεση μέσω BT.  Μέσω αυτής της βάσης γίνεται η σύνδεση με BT, έλεγχος του ηχοσυστήματος, τηλεφωνικές κλήσεις και φυσικά πολύ εύκολη μετατροπή του smartphone σε Navigator μέσω των εφαρμογών του κινητού. Τέλος, μέσω αυτής της βάσης μπορεί να γίνει φόρτιση του κινητού τηλεφώνου χωρίς να χρειάζεται το καλώδιο από το σπίτι.

    i20new-dock

     Παρασκευή 16 Οκτωβρίου

    20151016_170255

     Παραλαμβάνοντας το i20, δε μπορούμε παρά να θαυμάσουμε το επίπεδο “εξευρωπαϊσμού” της μάρκας. Έχουμε μπροστά μας ένα εξαίσιο δείγμα από τη γκάμα της εταιρείας που δείχνει να “μαθαίνει” γρήγορα και προσφέρει στην αγορά αξιόμαχα μοντέλα. Το συγκεκριμένο, στο σύνηθες λευκό που “φοριέται” πολύ τα τελευταία χρόνια, είναι θαυμάσιο σε ότι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό αλλά και τη συνολική του αισθητική. Ο τρικύλινδρος diesel των 1,1 λίτρων με τους 75 ίππους συνεργάζεται με κιβώτιο 6 σχέσεων και μας προδιαθέτει για εξαιρετικές επιδόσεις σε επίπεδο κατανάλωσης. Η αίσθηση του αυτοκινήτου στον δρόμο προς το κλεινόν άστυ (μια και τα κεντρικά της αντιπροσωπείας έχουν έδρα την Ελευσίνα) είναι η αναμενόμενα θετική, έτσι όπως διαμορφώνεται τα τελευταία χρόνια σε όλα τα μοντέλα. Σίγουρο πάτημα, τιμόνι “τόσο- όσο” σε επίπεδο αίσθησης, επιλογέας μέτριος αλλά o.k. και εξαιρετικά φρένα- τουλάχιστον για τις περιορισμένες ανάγκες των αστικών και περιαστικών μετακινήσεων. Αυτά εκ πρώτης. Θα έχουμε και συνέχεια τις επόμενες μέρες, ελπίζοντας και σε εξεύρεση λύσης για τη θέση οδήγησης που φέρνει το δεξί γόνατο σε μόνιμη επαφή με την κεντρική κονσόλα και δείχνει να αποτελεί πρόβλημα σε πρώτη φάση. Θα δείξει.

    20151016_170144

    ** Παρασκευή βράδυ, Village Φαλήρου

    Βόλτα με την οικογένεια, καλή διάθεση και πειράγματα στα πιτσιρίκια που με τα σακουλάκια Haribo ανά χείρας, δεν έχουν μάτια για τίποτα άλλο. Στο ίδιο μήκος κύματος όμως και οι μεγάλοι, μια και φτάνοντας στο i20 “μας” οι χειρολαβές δεν ανταποκρίνονται. “Μα ξεκλείδωσα… μισό να δω μήπως δεν έπιασε το πάτημα του κουμπιού στο κλειδί”. Επανάληψη, ξανά και ξανά. Αμηχανία για τα επόμενα δευτερόλεπτα, μέχρι να συνειδητοποιήσουμε πως… πάμε να ανοίξουμε ξένο αυτοκίνητο… Λίγο πιο πίσω είναι το δικό μας, που φυσικά μας περιμένει ξεκλείδωτο- και δεν έχει στόμα να φωνάξει για τα τέσσερα στραβάδια που καθόντουσαν λίγα μέτρα πιο μπροστά και απορούσαν γιατί δεν ανοίγουν οι πόρτες. Το είχα ακούσει να συμβαίνει και σε άλλους. Τώρα λοιπόν μπαίνω και εγώ σε αυτή την αμήχανη short list.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    20151016_210643

     

    Σχόλια

    Σχόλια