Motornews Test: BMW 420i Coupe 184PS

    Είναι η πιο σαγηνευτική έκδοση αμαξώματος της σειράς 4. Σε συνδυασμό με τους 184 ίππους του δίλιτρου turbo 4κύλινδρου, το “πακέτο” γίνεται όλο και πιο κολακευτικό.

    Έχοντας πρόσφατη την cabrio 428i, η έλευση της coupe 4άρας συνοδεύτηκε από τον σχετικό ενθουσιασμό. Ένα αυτοκίνητο που από την όψη του και μόνο σε φτιάχνει, συνοδεύεται πάντα από θετικά vibes. Ακόμα και στις περιπτώσεις που εν τέλει, μετά το πέρας των ημερών συμβίωσης και δοκιμής, δεν είναι και τόσο καλό συνολικά. Η 420i όμως δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία και σπεύδουμε να το διευκρινίσουμε αυτό προς αποφυγή παρεξηγήσεων. Ναι, είναι μεγαλύτερη από ό,τι περιμένει κανείς λόγω coupe αμαξώματος αλλά και λόγω της προφανούς συγγένειάς της με τη σειρά 3. Η αναδιαρθρώσεις όμως της γκάμας της BMW, έχουν φέρει αυτό το αποτέλεσμα που “μπερδεύει” τους λίγο παλιότερους. Οι “εμβόλιμες” σειρές 2 και 4, έχουν ανακατέψει για τα καλά την τράπουλα.

     IMG_2860

    Το έχουμε δει και σε άλλες περιπτώσεις, όπου το πάλαι ποτέ “μεσαίο” μοντέλο της μάρκας, μεγαλώνει αρκετά και “απειλεί” το μεγαλύτερο. Μια τέτοια περίπτωση είναι και η 420i που λόγω μεγέθους, μπορεί άνετα να παίξει τον ρόλο του μεγαλύτερου coupe στη γκάμα της BMW. Εκεί όμως που στη γκάμα της εταιρείας υπάρχει η σειρά 6. Thats the way it goes όμως, οπότε και εμείς θα πορευτούμε έτσι. Αναπόφευκτα θα έχουμε τα δύο coupe της εταιρείας που πλαισιώνουν την 4άρα στην κουβέντα, ανάλογα με τον τομέα του αυτοκινήτου που εξετάζουμε. Το μεγάλο -λοιπόν- μέγεθος της 420i, από τη μια επιτρέπει στην αρχοντιά των γραμμών και στο συνολικό σχήμα να αναδειχτεί, από την άλλη πάλι είναι σαν να έχει πάνω του το αυτοκίνητο μια μεγάλη φωτεινή επιγραφή “κοιτάξτε με” και έτσι και να θέλει κανείς, δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητος.

    IMG_2864

    Αυτό έχει το κόστος του αναφορικά και με την οδήγηση του αυτοκινήτου σε στενούς δρόμους. Το επαρχιακό δίκτυο που φαντάζει ιδανικό ως περιβάλλον οδήγησης με την coupe της σειράς 2, εδώ όπως και με την αντίστοιχη της σειράς 6, γίνεται ελαφρώς “ασφυκτικό”. Το πεδίο δράσης της 420i είναι προφανώς ο ανοιχτός δρόμος αλλά και τα φαρδιά στριφτερά κομμάτια. Εκεί που θα λάμψει το ζύγισμα του αυτοκινήτου και θα “απλώσει” το 8άρι αυτόματο κιβώτιο τους 184 ίππους του δίλιτρου κινητήρα. Ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί το ανοιχτό πάτημα χάρη στο “χορταστικό” μεταξόνιο των 2.810 χιλ. και να κινηθεί με σιγουριά και ιδιαίτερα υψηλή ταχύτητα. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι συγκρατημένες και η απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου ιδανική. Στα χέρια του οδηγού φτάνει όση ακριβώς πληροφόρηση χρειάζεται για να ξέρει ανά πάσα στιγμή τι του γίνεται. Η απόκριση από τον κινητήρα, με τη βοήθεια του πολύ καλού κιβωτίου που διαθέτει 8 σχέσεις στην… υπηρεσία του οδηγού, είναι αρκετά γρήγορη. Δε διεκδικεί δάφνες αμεσότητας αλλά κρίνεται ως τίμια σε συνάρτηση με το γενικότερο προφίλ του μοντέλου. Η ανάρτηση έχει εξαιρετική ρύθμιση και υποστηρίζει με τον καλύτερο τρόπο τις απαιτήσεις του οδηγού- όποιες και αν είναι αυτές. Όπως συνηθίζεται να λέμε σε αυτές τις περιπτώσεις “το αυτοκίνητο είναι GT” και προορίζεται για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων με το μικρότερο δυνατό κόστος σε κόπωση των επιβατών του.

    IMG_2876

    Η αλήθεια είναι πως οι τελευταίοι αισθάνονται πραγματικά προνομιούχοι σαν σε business class αεροπλάνου με τις ποιοτικές επενδύσεις σε όλες τις επιφάνειες της καμπίνας αλλά και το πλήρες πακέτο εξοπλισμού του μοντέλου. Οι χώροι για τους πίσω είναι πολύ καλοί, όπως είναι και αυτός για τις αποσκευές με τα 445 λίτρα της χωρητικότητας. Η ηχομόνωση της καμπίνας αγγίζει το άριστα, κάτι που ισχύει και για το ηχοσύστημα που συνοδεύει το μοντέλο. Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε και το ότι αν ξεχαστεί ο οδηγός, η ταχύτητα κίνησης μπορεί να γίνει αντιληπτή μόνο από τις κλίσεις του αμαξώματος λόγω και της ιδιαίτερα υψηλής πρόσφυσης που προσφέρουν τα ελαστικά 225/40 στις 19άρες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής μας (ως βασική επιλογή προσφέρονται ζάντες 17 ιντσών με 225/50 διάσταση ελαστικών). Βέβαια και τα παραπάνω είναι αναμενόμενα λόγω των 39.700€ της τιμής εκκίνησης του μοντέλου με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, που επιπλέον είναι και η entry level έκδοση κυβισμού/ απόδοσης της 4 Coupe. Με αυτά τα χρήματα λοιπόν, αγοράζεις ένα εξαιρετικό coupe, μεγάλο και με δυνατότητες κάλυψης μεγάλων αποστάσεων.

    IMG_2775

    Το κόστος κίνησής του, είναι ένα θέμα που μπορεί να απασχολήσει τον υποψήφιο κάτοχο, αν και πιθανότατα θα είναι πολύ χαμηλά στη λίστα με τα προαπαιτούμενα μια και μιλάμε για μια κατηγορία αυτοκινήτων (και τιμής) που κατά 99% ο κάτοχος επιλέγει με άλλα κριτήρια. Ωστόσο, για να ολοκληρώσουμε και εμείς το δικό μας κομμάτι της ενημέρωσης σχετικά με την 420i Coupe, πρέπει να πούμε πως σε μικρές συνθήκες κίνησης, σπάνια βλέπαμε την κατανάλωση να φεύγει από το σχεδόν στρογγυλό 10άρι. Με το οικονομικό πρόγραμμα οδήγησης και τη σχετική προσοχή, το νούμερο αυτό μπορεί να πέσει έως και κατά 1,5 λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα. Αλλά δεν θα είναι για πολύ και δύσκολα θα επηρεάσει τον μέσο όρο. Ο πρόθυμος δίλιτρος turbo με τους 184 ίππους, είναι ένας διαρκής πειρασμός. Και εμείς εδώ στο Motornews ενδίδουμε στους πειρασμούς αυτού του είδους.

     Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    IMG_2786

     

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1. 997κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς184 ίπποι στις 5.000σ.α.λ
    Ροπή27.5 Kgm στις 1.2504.500 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΑυτόματο 8 σχέσεων
    Εκπομπές CO2144 γρ./χλμ
    Μήκος4,638 μέτρα
    Πλάτος1,825 μέτρα
    Ύψος1,377 μέτρα
    Μεταξόνιο2,810 μέτρα
    Βάρος1.505 κιλά
    Χώρος αποσκευών445 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης8.6 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης5.0 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό6.3 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα7,3
    Τελική ταχύτητα236 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 39.700


    Σχόλια

    Σχόλια