Περισσότερες ελευθερίες για εξέλιξη το 2016

Κατασκευαστές και FIA συμφώνησαν σε θετικές αλλαγές, δίνοντας περισσότερες ελευθερίες για εξέλιξη

Οι κατασκευαστές κινητήρων και η FIA συναντήθηκαν την Πέμπτη 15/10 ώστε να συζητήσουν διάφορα θέματα για το 2016 αλλά και για το 2017. Το αποτέλεσμα της συνάντησης ήταν θετικό καθώς συμφώνησαν να συνεχιστεί η εξέλιξη εντός της χρονιάς ενώ παράλληλα δεν μειώθηκαν και τα διαθέσιμα tokens.

Για το 2016 οι κατασκευαστές θα είχαν στη διάθεσή τους 25 tokens τα οποία θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουν κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Ωστόσο συμφωνήθηκε τα tokens να παραμείνουν 32, όσα δηλαδή ήταν για το 2015. Οι κατασκευαστές τώρα μπορούν να χρησιμοποιήσουν όσα θέλουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς κι όσα περισσέψουν, αν περισσέψουν, μπορούν να τα κρατήσουν για εξέλιξη εντός του 2016.

Άλλο ένα θετικό που βγήκε από αυτή τη συνάντηση είναι ότι τα τμήματα των κινητήρων τα οποία ήταν σε… βαθιά κατάψυξη, όπως το άνω και το κάτω μέρος του στροφαλοθαλάμου, το καπάκι του κινητήρα και το σύστημα βαλβίδων, ελευθερώθηκαν και πλέον μπορούν να εξελιχθούν.

Αυτό θα βοηθήσει σημαντικά τις Honda και Renault να μειώσουν τη διαφορά από τις Mercedes και Ferrari.

Όσον αφορά στους πελατειακούς κινητήρες συμφωνήθηκε να επιτραπεί η χρήση κινητήρων περασμένης χρονιάς ώστε να βοηθηθούν οι μικρότερες ομάδες με το κόστος. Φυσικά αυτό σημαίνει πως η Toro Rosso μπορεί να χρησιμοποιήσει τους κινητήρες του 2015 της Ferrari του χρόνου.

Τα αποτελέσματα αυτής της συνάντηση πρέπει να πάρουν έγκριση από την Επιτροπή της F1 και τον Δεκέμβριο από το ΠΣΜΑ, όμως εφόσον έχουν συμφωνήσει FIA και κατασκευαστές είναι τυπική διαδικασία.

Τέλος, οι πιθανότητες χρήσης διαφορετικών κινητήρων από τους υπάρχοντες μηδενίστηκαν. Ο Bernie Ecclestone σκεφτόταν διάφορες επιλογές όπως για παράδειγμα κινητήρες 3.500 κ.εκ. διπλού τούρμπο ή ατμοσφαιρικούς V8 του 2013. Ωστόσο κάτι τέτοιο αποκλείεται να γίνει στο εγγύς μέλλον.

Σχόλια

Σχόλια