Live Test: Mercedes GLA 180 CDi

    Η λιγότερο δυνατή και λιγότερο "διψασμένη" έκδοση της Mercedes GLA καλείται να αποδείξει ότι οι 109 ίπποι κάνουν και ταυτόχρονα δεν κάνουν τη διαφορά.

    Mercedes GLA 180 CDi αναπλήρωσε το κενό μιας άλλης Mercedes, της C Class. Παρότι σε μικρότερη κατηγορία, συνεχίζουμε αρχοντικά την καθημερινή μας “ζωντανή δοκιμή”, όπου εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης. Στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Πέμπτη 22 Οκτωβρίου

    Είναι κάτι λεπτομέρειες στον εξοπλισμό της GLA (και όχι μόνο) που σου φτιάχνουν τη διάθεση και σε διευκολύνουν σημαντικά στις καθημερινές μετακινήσεις. Μια τέτοια είναι και το σύστημα που ενεργοποιείται με στιγμιαία έντονη πίεση του πεντάλ του φρένου, που κρατάει το αυτοκίνητο τόσο σε ανηφόρα, όσο και σε κατηφόρα, χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να κρατάει πατημένο το φρένο. Στον πίνακα των οργάνων ανάβει η ένδειξη “HOLD” και έτσι ο οδηγός σιγουρεύεται πως το σύστημα ενεργοποιήθηκε. Μάλιστα, ο κινητήρας παραμένει σβηστός και επανέρχεται σε λειτουργία όταν ο οδηγός πατήσει το γκάζι για να ξεκινήσει. Στην προκειμένη περίπτωση της “βασικής” GLA με τον 1.500άρη diesel δείχνει απροθυμία στην εκκίνηση αλλά αυτό είναι κάτι που δεν αφορά το προαναφερθέν σύστημα αλλά τη συνολικά “κρατημένη” απόδοση που δείχνει οριακή για τις ανάγκες του βάρους του αμαξώματος. Το πάτημα και η οικονομία που προσφέρει το αυτοκίνητο, ακόμα και στη βασικότερη έκδοση, είναι όμως σημεία που μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να κερδίσουν φίλους και υποψήφιους αγοραστές. Με τα ισχύοντα προγράμματα χρηματοδότησης, η GLA γίνεται λίγο πιο προσιτή για όσους ψάχνουν κάτι πολύ ποιοτικό και συγκρατημένα “μεγάλο” για τις οικογενειακές τους ανάγκες μετακίνησης.  

    20151021_135221

    Τρίτη 20 Οκτωβρίου 

    Merc GLA 180 CDI_7

    Ο καιρός θα μας τινάξει τα πέταλα, καθώς δε λέει να βρει μια ισορροπία. Ακόμα παραμένει  αναποφάσιστος για το αν θέλει να γίνει φθινόπωρο ή να παραμείνει καλοκαίρι. Εμείς πάντως έχουμε βγάλει τα συμπεράσματά μας για τη GLA και το βασικό είναι ότι αποτελεί ένα ιδανικό αυτοκίνητο για την ελληνική πραγματικότητα. Ναι, η ένστασή μας σχετικά με τη δύσκολη συνεργασία αυτόματου κιβωτίου και κινητήρα παραμένει, αλλά συνολικά περνά σε δεύτερη μοίρα μπροστά στα χαρίσματα του αυτοκινήτου.

    Merc GLA 180 CDI_15Merc GLA 180 CDI_8

    Άνετη, με σπάνια ακρίβεια για SUV στην οδική της συμπεριφορά, ευχάριστη στην άσφαλτο και ικανή στο χώμα, συμπαγής σε μέγεθος αλλά υπέρ επαρκής για οικογένεια τεσσάρων ατόμων, έχει όλα όσα χρειάζεται ένα τετράτροχο – ελβετικός σουγιάς. Για την κατανάλωση, δεν τα ξαναλέμε.  Στα προτερήματα προσθέστε τη σύγχρονη αισθητική εικόνα τόσο του αμαξώματος, όσο και του εσωτερικού, που ξεχνάς ότι οδηγείς αυτοκίνητο με σήμα το αστέρι. Θα στο θυμήσουν όμως στο ταμείο, όταν θα σου ζητήσουν παρά κάτι 30.000€ με απόσυρση για τη βασική έκδοση του βασικού μοντέλου, δηλαδή της GLA της δοκιμής.

    Δευτέρα 19 Οκτωβρίου

    Merc GLA 180 CDI_12

    Καλή εβδομάδα με υπέροχο καιρό -τουλάχιστον στην Αθήνα. Κάπως έτσι κύλησε και ο καιρός το Σαββατοκύριακο και έτσι δεν αντισταθήκαμε σε μια εκτός ασφάλτου επίσκεψη, βάσει πάντα των δυνατοτήτων της GLA. Μπορεί η κίνηση να μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς, το υπερυψωμένο όμως αμάξωμα δείχνει ικανό και για εκτός δρόμου εξορμήσεις. Πράγματι, η GLA φάνηκε να αντεπεξέρχεται άνετα στο τερέν τον πέριξ της Αττικής βουνών. Η απόσταση από το έδαφος, με την ανάρτηση «άνεσης» που είναι εξοπλισμένο το δικό μας αυτοκίνητο, είναι 17 εκατοστά. Προαιρετικά υπάρχει και off road πακέτο που ανεβάζει την απόσταση στα 20 εκατοστά. Για πρόσβαση σχεδόν σε όλους τους χωματόδρομους, αυτό το ύψος είναι αρκετό. Τόσο ο κινητήρας diesel με την πλούσια ροπή των 260 Nm όσο και το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων συμβάλλουν ώστε τα χιλιόμετρα στο χώμα να καλύπτονται άκοπα. Επιπρόσθετα, τα ελαστικά με προφίλ 60 είναι επαρκή και για τέτοια χρήση, απαιτούν όμως προσοχή και χαμηλές ταχύτητες. Τα ελληνικά βουνά είναι γεμάτα φυτεμένες πέτρες, γι’ αυτό αν κινείστε συχνά σε αυτά φροντίστε να βάλετε κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών των 421 λίτρων και μια ρεζέρβα ανάγκης μικρού πλάτους, καθώς χώρος υπάρχει.

    Merc GLA 180 CDI_13Merc GLA 180 CDI_11

    Το στάνταρ κιτ επισκευής δεν είναι αποτελεσματικό στα σχισίματα του ελαστικού. Μη φανταστείτε φυσικά ότι θα αρχίσετε να βουτάτε σε νερόλακκους ή θα οργώσετε τις παραλίες με την GLA. Παρότι το περιθώριο κίνησης είναι πολύ αυξημένο σε σχέση με ένα τυπικό μικρό μεσαίο επιβατικό μοντέλο, δεν φτάνει σε καμία περίπτωση αυτό ενός πραγματικού 4Χ4, που μπορεί να κινηθεί κυριολεκτικά εκτός δρόμου. Και πάλι όμως, η GLA είναι ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα που χάρη στις συμπαγείς της διαστάσεις μπορεί να κινείται άνετα στην πόλη, εξασφαλίζει άνεση και οδική συμπεριφορά υψηλού επιπέδου και ταυτόχρονα μπορεί να αλωνίζει και στο βουνό. Με τη μέση κατανάλωση, μάλιστα, να μην ξεπερνάει και σε αυτή την περίπτωση τα 5,6 λίτρα.

    Παρασκευή 16 Οκτωβρίου

    Σήμερα η GLA απόλαυσε το cruising στον αυτοκινητόδρομο και εμείς μια κατανάλωση που μας άφησε “παγωτά”: 4,5 λίτρα/100 χλμ. δεν είναι κάτι που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο αυτού του όγκου και βάρους. Ο εξαιρετικός diesel της Renault που χρησιμοποιεί η GLA, παρότι μικρός για το δέμας της, τα καταφέρνει να διατηρεί την κατανάλωση σε επίπεδα scooter, με την αρωγή του αυτόματου κιβωτίου των 7 σχέσεων. Μεταξύ τους δεν φαίνεται να συγχρονίζονται τέλεια, καθώς μερικές φορές οι αλλαγές είναι κάπως απότομες και οι στροφές ανεβαίνουν περίεργα ψηλά, ωστόσο στο ταμείο του βενζινάδικου η σχέση τους αποκαθίσταται.

    Merc GLA 180 CDI_6Merc GLA 180 CDI_1

    Η GLA διατηρεί το κοφτερό τιμόνι της σειράς A και την άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού, οι μεγαλύτερες όμως διαδρομές της ανάρτησης και η πιο μαλακή ρύθμισή τους την καθιστούν πολύ πιο ξεκούραστη από τη συμβατική αδελφή της. Για τη χώρα μας, όπου οι δρόμοι είναι πλίνθοι και κέραμοι ατάκτως ερριμμένοι, η GLA αποκτά ιδιαίτερο νόημα. Ειδικά η βασική της εκδοχή, αυτή στην οποία αναφερόμαστε δηλαδή, πέρα από πολύ καλό, είναι και πολύ οικονομικό αυτοκίνητο. Και αυτό στην εποχή μας μετράει, ασχέτως με το αρχικό budget για την αγορά ενός αυτοκινήτου. Καλό Σαββατοκύριακο και τη Δευτέρα πάλι εδώ.

    Πέμπτη 15 Οκτωβρίου

    Merc GLA 180 CDI_4

    Περνώντας στο κάθισμα του οδηγού της GLA 180 CDi αμέσως μετά το κάθισμα της C 200 BlueTech, πιστέψαμε ότι κάποιος μας είχε κάνει πλάκα και αφαίρεσε τον κινητήρα. Συγκριτικά, πρέπει να πατήσουμε το γκάζι όχι απλώς στο πάτωμα αλλά και κάτω από αυτό για να πάρουμε μέρος έστω της επιτάχυνσης της C. Θα μου πείτε, 17 ίπποι κάνουν τόση μεγάλη διαφορά; Σίγουρα όχι, όμως η πρώτη αίσθηση είναι αυτή. Αν ήδη μας κατηγορήσατε ως υπερβολικούς καλώς, γιατί τέτοιοι είμαστε. Και αναθεωρήσαμε ελαφρώς στη συνέχεια, όταν είδαμε τη μέση κατανάλωση από τη διαδρομή αντιπροσωπεία Mercedes – γραφείο να κολλάει λίγο πάνω από τα… 4 λίτρα.

    Merc GLA 180 CDI_2 Merc GLA 180 CDI_3

    Κοιτάς και τα στοιχεία του βάρους -1.5 τόνους είναι το άτιμο- και αδυνατείς να το πιστέψεις. Μεταξύ μας, αν είναι να συνεχίσει έτσι η κατανάλωση και τις επόμενες ημέρες, στο πυρ το εξώτερο οι επιδόσεις. Θα αρκεστούμε στην αρχοντική και χαλαρωτική κύλιση, στον πλούσιο εξοπλισμό και στα ζηλόφθονα βλέμματα των εκατέρωθεν εποχούμενων, που θα αρκούσε μια ματιά στο πορτοφόλι μας για να βάλουν τα γέλια, αντί να μας κοιτούν σαν να τους κάψαμε το σπίτι ομού με κάθε τους αγαπημένο πρόσωπο μέσα. Αυτά τα ολίγα γενικά και αόριστα για σήμερα, άλλωστε η GLA θέλει χιλιόμετρα για να αποκαλυφθεί. Ή για να τρέξει να κρυφτεί, θα δείξει.

    Σχόλια

    Σχόλια