Live Test: BMW 428i Gran Coupe

    H «διάσπαση» των μοντέλων της BMW έχει φέρει νέες σειρές ανάμεσα στις παλιές, η 428i Grand Coupe είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα προέκταση

    Η BMW 428i Gran Coupe ήρθε στο Live Test του Motornews λίγο καιρό μετά την Cabrio. Τις ημέρες που ακολουθούν θα εστιάσουμε στα θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. 

    Τετάρτη 21 Οκτωβρίου

    Ημέρα επιστροφής η σημερινή για την 428 και “πριν αλέκτορα φωνήσαι τρις” όπως αναφέρεται και στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο, πεθυμήσαμε τη σπάνια αίσθηση ολικής ποιότητας που αναδύουν όλες οι BMW. Ειδικά η Gran Coupe που μοιάζει με σεντάν, αλλά είναι πεντάθυρη και ονομάζεται… coupe, προσφέρει απλόχερα  τη βεβαιότητα πως  κάθε λεπτομέρεια που αφορά στο ευ ζην του οδηγού έχει γίνει αντικείμενο επισταμένης μελέτης. Από τα εξαιρετικά καθίσματα και το δερμάτινο βολάν με το σωστό πάχος έως  τη λειτουργία της ανάρτησης και την απόδοση του συστήματος ήχου, από την ποιότητα των υλικών και τη δυναμική εικόνα του αμαξώματος έως τα ισχυρά κατευθυνόμενα φώτα και τον εξοπλισμό “τα πάντα όλα”, απολαμβάνεις ένα υπέροχο περιβάλλον και μια διάχυτη πολυτέλεια.

    BMW 428 Gran Coupe 1

    Αλλά και η οδήγηση αυτή καθαυτή είναι μια υπέροχη εμπειρία, αφού ο ισχυρός κινητήρας, η πίσω κίνηση και η μοναδική ισορροπία του πλαισίου συνθέτουν τη Βαλχάλα του ανήσυχου οδηγού. Φυσικά αυτό το προσεγμένο σύνολο έχει και το αντίτιμό του, όπως όλα τα υλικά αγαθά σε αυτή τη ζωή, το οποίο φτάνει στις 46.000 με απόσυρση στη βασική έκδοση και αρκετά περισσότερα  στην έκδοση της δοκιμής που μόνο βασική δεν τη λες. Αν θέλαμε ένα αυτοκίνητο πάντως για να κάνουμε αρκετές δεκάδες χιλιόμετρα τον χρόνο, αυτή η BMW θα έμπαινε άνετα στο τοπ 3 της τελικής λίστας των επιλογών μας, ασχέτως κόστους.

    Τρίτη 20 Οκτωβρίου

    Είναι πολύ δύσκολο να κρατηθείς όταν ξέρεις ότι έχεις διαθέσιμους 245 ίππους. Ωστόσο, μέσα στο αστικό τοπίο αυτό δεν έχει και πολύ σημασία μια και το κυρίαρχο είναι ο όγκος της Gran Coupe που είναι σεβαστός ως μέγεθος. Ο οδηγός έχει βοηθήματα, με την κάμερα οπισθοπορείας να είναι ένα από τα σημαντικότερα. Εξαιρετική ευκρίνεια στην οθόνη αλλά και ταχύτατη αναπαραγωγή της εικόνας, που βοηθάει στις μικρομετρικές κινήσεις του παρκαρίσματος σε επιβαρυμένες από αυτοκίνητα περιοχές. Όπως λέει και ένας φίλος του Motornews, “η κάμερα μειώνει το μήκος του αυτοκινήτου κατά 15 εκατοστά” θέλοντας να υπογραμμίσει το γεγονός πως σε βοηθάει να παρκάρεις ακόμα και όταν ο χώρος είναι οριακός. Δεν έχει και άδικο στην προκειμένη περίπτωση, καθώς ο όγκος του αμαξώματος πίσω είναι αρκετός και η ορατότητα δυσχερής. Είναι και η απουσία του υαλοκαθαριστήρα πίσω που κάνει τα πράγματα δύσκολα όταν έχει πέσει η γνωστή “λασποβροχή” και το πίσω παρμπρίζ χρειάζεται πλύσιμο. 

    20151020_112011

    Δευτέρα 19 Οκτωβρίου

    20151016_160958

    Κάθε μέρα που περνάει, η Gran Coupe σαν να “ξεθωριάζει” την exotic εικόνα των υπόλοιπων εκδοχών της σειράς 4. Ναι, είναι αρμονική στο μάτι και εξίσου απολαυστική στον δρόμο, όπως είναι οι υπόλοιπες. Έχει όμως αυτή την essence της “πρακτικότητας” αλλά με την έννοια ενός “κοινού” πεντάθυρου αυτοκινήτου και όχι κάτι special, παρά την απουσία των πλαισίων στα παράθυρα των θυρών- που είναι θαυμάσια λεπτομέρεια. Η τεράστια πέμπτη πόρτα είναι σχεδιαστικά πολύ flat και κατεβάζει τον πήχη. Κανείς δε μπορεί να πει πως δεν είναι πρακτικό το αμάξωμα ή ότι δεν “χορταίνει” ακόμα και το μάτι από το τεράστιο άνοιγμα που σου δίνει στο πιάτο τον χώρο των αποσκευών των 480 λίτρων. Είμαστε πεπεισμένοι πως το τρικύλινδρο σύνολο των 1,5 λίτρων που εφοδιάζει τη βασική της έκδοση, θα είναι το κομμάτι του παζλ που λείπει για να φέρει την Gran Coupe με αξιώσεις στη διεκδίκηση των κεκτημένων από την κλασική πια σειρά 3 με την 4θυρη διαμόρφωση του αμαξώματος. Ίσως με το εν λόγω μοτέρ, η GC να γίνεται πολύ “γήινη” στα όρια του ξενερώματος. Οψόμεθα. Μέχρι να το διαπιστώσουμε, έχουμε να καταθέσουμε πως το άνετο σαλόνι κερδίζει τις εντυπώσεις και βοηθάει στην ξεκούραστη κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Μέσα στο σαββατοκύριακο κάναμε αρκετά χιλιόμετρα, με διάθεση αρκετά “επιθετική” σε μεγάλα κομμάτια διαδρομής. Η 428i Gran Coupe ήταν πάντα στο ύψος της, όπως την περιμέναμε. Τσιμπάει λίγο την κατανάλωση υπό πίεση αλλά αυτό είναι αναμενόμενο. Οι 245 ίπποι χρειάζονται κοντά στα 15 λίτρα για κάθε 100 χλμ. αν ο οδηγός θέλει να τους “βλέπει” τακτικά μπροστά του.

    20151016_161012

    Παρασκευή 16 Οκτωβρίου

    428i-slide

    Όπως αναφέρουμε και στον υπότιτλο η 428i Grand Coupe είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα προέκταση στη γκάμα της σειράς 4, καθώς καταφέρνει ιδιαίτερα επιτυχημένα να συνδυάσει την πολυτέλεια με τη σπορτιφ διάθεση και συμπεριφορά. Το πετυχαίνει τόσο καλά που σε κάνει να αναρωτιέσαι τελικά τι από τα δύο απολαμβάνεις περισσότερο. “Ξυπνάει” την “κυριλέ” και “κουστουμάτη” διάθεση το ήρεμο περιβάλλον της καμπίνας που σε κρατάει μακριά από τη βαβούρα της πόλης, ενώ την ίδια στιγμή μπορεί ο 2λιτρος τούρμπο κινητήρας με τους 245 ίππους και την πίσω κίνηση να σου βάζει ιδέες για “αντικοινωνική συμπεριφορά”- όπως έλεγαν παλιά τα παντιλίκια. Με την 428i Gran Coupe μπορείς να επιλέγεις σε real time ό,τι από τα δύο θέλεις. Τόσο απλά.

    Η αρχική εντύπωση όταν μπαίνεις μέσα στην 428i με τα μπεζ-λευκά δέρματα, τον Luxury φωτισμό, το μαλακό τιμόνι και το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα, είναι πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που θα σε πάει Θεσσαλονίκη και θα βγεις «ατσαλάκωτος». Κι όντως έτσι είναι.

    bmw-428-gc-inter

    Όμως όταν ανακαλύψεις τις διαθέσεις της επιλογής Sport+ τότε πραγματικά αντιλαμβάνεσαι ότι είναι πολύ εύκολο να μετατραπείς σε “αναρχικό στοιχείο” και να αδειάσεις ολόκληρο ρεζερβουάρ σε λίγες ώρες. Η εικόνα της 428i όταν είναι παρκαρισμένη, δεν σε προϊδεάζει με τίποτα ότι μπορείς να τη δεις “διπλωμένη” στη έξοδο της στροφής να ωρύεται. Κι όμως μπορεί, και μάλιστα πολύ άνετα και απλά, δίνοντας τη δυνατότητα εύκολου control στον οδηγό.

    bmw428i-lux

    Πέμπτη 15 Οκτωβρίου

    bmw-428-gc

    Η Σειρά 4 της BMW έχει περάσει ξανά από τα χέρια μας, η «βασική» και τρίθυρη 420i αλλά και στην έκδοση Cabrio. Αυτή τη φορά έχουμε στην κατοχή μας την 5θυρη έκδοση η οποία ονομάζεται 428i Grand Coupe και πραγματικά είναι Grand.  Η BMW έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στον τομέα της εμφάνισης και το αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Μπορεί να είναι μεγάλη σε μέγεθος καθώς ξεπερνά τα 4,5 μέτρα αλλά ταυτόχρονα είναι αρμονική. Όταν βέβαια αντιλαμβάνεσαι πως κάτω από το δυναμικό καπό της 428i Gran Coupe υπάρχει ο 2λιτρος TwinPower Turbo των 245 ίππων τότε το χαμόγελο φτάνει μέχρι τα αφτιά. Τα πρώτα χιλιόμετρα με την 428i είναι απολαυστικά κι όπως ακριβώς τα περιμέναμε.

    bmw-428-gc4 bmw-428-gc2 bmw-428-gc3

    Σχόλια

    Σχόλια