Πιο καθαρός, όχι απαραίτητα πιο δυνατός ήχος το 2016

    Η FIA με νέους κανονισμούς προσπαθεί να αυξήσει τον ήχο των μονοθεσίων, θα έχουν όμως πραγματικό αποτέλεσμα;

    Χθες σας αναφέραμε πως οι κανονισμοί του 2016 έχουν αλλάξει ώστε οι κινητήρες της F1 να ακούγονται καλύτερα και πιο δυνατά (σχετικό θέμα). Από τους νέους κανονισμούς της FIA προκύπτει πως οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να έχουν διπλή εξαγωγή από το wastegate της τουρμπίνας (βαλβίδα ελέγχου υπερσυμπίεσης) και μία θα έρχεται κατευθείαν από τον κινητήρα. Έτσι λοιπόν βγαίνει η τριπλή διάταξη με την οποία ελπίζουν ότι θα υπάρχει αύξηση του θορύβου.

    Η βαλβίδα ελέγχου υπερσυμπίεσης (wastegate) βρίσκεται στο κυρίως σύστημα εξάτμισης και πριν αυτό καταλήξει στην τουρμπίνα. Η ECU (κεντρική μονάδα ελέγχου) του μονοθεσίου ελέγχει τη λειτουργία αυτής της βαλβίδας μέσω υδραυλικού συστήματος και αποτρέπει τα καυσαέρια να εισέρχονται στην τουρμπίνα και να αυξάνουν την περιστροφή της. Κάθε φορά που λειτουργεί το wastegate ακούγεται ο ήχος αποσυμπιέσης της τουρμπίνας, είναι η γνωστή «σκάστρα».

    Με τον διαχωρισμό που πρόκειται να γίνει το 2016 ο ήχος που θα βγαίνει από την εξάτμιση θα είναι πιο καθαρός, αλλά όχι απαραίτητα και πιο δυνατός. Για να δούμε αν τελικά οι κινητήρες του 2016 με αυτή τη νέα διάταξη θα ακούγονται πιο δυνατά θα χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι τον Φεβρουάριο όταν τα νέα μονοθέσια θα πατήσουν πίστα για τις χειμερινές δοκιμές.

    Το άλλο θέμα που προκύπτει από αυτή την αλλαγή των κανονισμών, και σας το αναφέραμε επίσης χθες, έχει να κάνει με την αύξηση της αεροδυναμικής απόδοσης των μονοθεσίων.

    Οι ομάδες θα προσπαθήσουν να διαχειριστούν με τέτοιο τρόπο τα καυσαέρια ώστε να αυξήσουν την αεροδυναμική απόδοση του πίσω μέρους του μονοθεσίου, όπως έκαναν πριν μερικά χρόνια με το blown diffuser.

    Ωστόσο η FIA έχει προβλέψει και γίνεται συγκεκριμένη για την έξοδο των καυσαερίων. Οι νέοι κανονισμοί υπαγορεύουν τη θέση των απολήξεων οι οποίες στο τέλος καταλήγουν στην ίδια περιοχή όπου βρίσκεται αυτή τη στιγμή η μονή εξάτμιση.

    Σε αυτή τη θέση αλλά και με αυτόν τον προσανατολισμό της απόληξης οι ομάδες δεν μπορούν να κάνουν και πολλά για τη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης μέσω των καυσαερίων.

    Φυσικά οι άνθρωποι των ομάδων θα εξαντλήσουν κάθε πιθανότητα βελτίωσης της απόδοσης καθώς αυτή είναι η φύση της F1.

    Σχόλια

    Σχόλια