Motornews Test: Honda VFR800X Crossrunner

    Το νέο Crossrunner δεν είναι μια μοτοσικλέτα διεκπεραίωσης, είναι μια μοτοσικλέτα με «Μ» κεφαλαίο

    Το καινούριο Honda Crossrunner δεν επιτρέπει αμφιβολίες όταν το κοιτάξεις πρώτη φορά καθώς δίνει ξεκάθαρη εντύπωση πως πρόκειται για μια… καθημερινή μοτοσικλέτα με πιο γήινες καταβολές. Αυτό όμως που πραγματικά κρύβει μέσα της είναι πως όσο περισσότερο το οδηγείς τόσο περισσότερο καταλαβαίνεις πως κάθε άλλο παρά για μια απλή μοτοσικλέτα πρόκειται.

    Το νέο VFR800X το καταλαβαίνεις αμέσως καθώς έχει αλλάξει σημαντικά στον σχεδιασμό του. Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, τα φωτιστικά σώματα είναι εντελώς καινούρια, χωρισμένα σε δύο τμήματα με τεχνολογία LED. Τα φώτα είναι πραγματικά δυνατά και κάνουν τη νύχτα-μέρα, ενώ είναι και πολύ όμορφα. Στο μέσο της η μοτοσικλέτα δεν έχει αλλάξει πολύ καθώς διατηρεί τη λεπτή της σιλουέτα με το «φυτευτό» ντεπόζιτο, ενώ πίσω επίσης έχουν γίνει αλλαγές με πιο κοφτή την ουρά η οποία δεν είναι τόσο όμορφη, αλλά με κάποιο τρόπο, είναι ξεχωριστή.

    Ωραία προσθήκη είναι το κάλυμμα του κινητήρα στο κάτω μέρος, ενώ οι ζάντες με τις πολλές ακτίνες και το μονόμπρατσο ψαλίδι πίσω δίνουν κύρος και πολυτέλεια στη μοτοσικλέτα.

    Heavy Duty Tool

    Ένας από τους τομείς που αξίζει να ρίξουμε το βάρος στο νέο Crossrunner είναι το πακέτο εξοπλισμού του και η εργονομία του. Για Honda, η οποία απεχθάνεται όπως ο διάβολος το λιβάνι τα «γκατζετάκια», το VFR800X διαθέτει ένα πολύ δυνατό πακέτο βάζοντας στη φαρέτρα του αναβάτη πολλά καλούδια. Πρώτο και καλύτερο είναι το Traction Control το οποίο ονομάζει Selectable Torque Control System και ρυθμίζεται σε 2 θέσεις και φυσικά απενεργοποιείται πολύ εύκολα για πλήρη απόλαυση της μοτοσικλέτας. Διαθέτει θερμαινόμενα grip με τέσσερις σκάλες, φυσικά ABS της Honda, προαιρετικό Quick Shifter με μόλις 270€ παραπάνω, φώτα LED και φυσικά έναν από τους πλέον σύγχρονους πίνακες οργάνων. Ιδιαίτερα ο πίνακας ενδείξεων είναι ξεχωριστός καθώς ακολουθεί την τεχνολογία LCD και εκτός του ότι παρέχει άφθονες πληροφορίες είναι και πολύ όμορφα σχεδιασμένος και πολύ εύχρηστος.

    Προχωρώντας στα πιο πρακτικά, η θέση οδήγησης του VFR δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Τοποθετεί το σώμα όρθιο, κοντά στο τιμόνι με τα πόδια να είναι πίσω και ψηλά. Θέλει λίγο χρόνο να τη συνηθίσεις, ενώ έχει και το χαρακτηριστικό της ασάφειας για το τι μοτοσικλέτα οδηγείς… streetfighter, motard ή on-off; Όπως και να έχει, συνηθίζεται σχετικά εύκολα και σε κατάσταση μάχης είναι ιδανική. Η σέλα από την άλλη είναι φαρδιά και πολύ άνετη, το ίδιο και για τον συνεπιβάτη ο οποίος έχει και καλά στηρίγματα.

    Μοτέρ με… καρύδια

    Καλή η εμφάνιση, καλή και η εργονομία ωστόσο εκεί που το VFR σε σηκώνει στις μύτες των ποδιών σου είναι ο κινητήρας του. Ο V4 90ο κινητήρας των 782cc μπορεί να έχει τα χρονάκια του ωστόσο με την κατάλληλη φροντίδα από τους ανθρώπους της Honda παραμένει αιχμηρός και σύγχρονος. Οι 106 ίπποι έρχονται στις 10.250 σ.α.λ. αλλά δεν μετράει τόσο πολύ το νούμερο όσο η αίσθηση που δίνει. Το σύστημα μεταβλητών βαλβίδων ή απλά V-Tec που διαθέτει το σύνολο κάνει τη διαφορά και μετατρέπει έναν απλό κινητήρα σε κάτι πολύ ιδιαίτερο και άκρως διασκεδαστικό.

    Όλα συμβαίνουν γύρω στις 6.500 σ.α.λ. όταν ανοίγει το σύστημα V-Tec και το πράγμα… αλλάζει. Ο κινητήρας αυτόματα αποκτά διαφορετικό, πιο μεστό ήχο, το στροφόμετρο ανεβάζει πολύ πιο γρήγορα στροφές και η ώθηση που αισθάνεσαι είναι έντονη. Η αίσθηση είναι σαν κινητήρας turbo όπου όταν επεμβαίνει ο στρόβιλος η ώθηση έρχεται με το τσουβάλι… κάτι αντίστοιχο αισθάνεσαι με το VFR και φυσικά σε κάνει να χαμογελάς. Αυτό που έχει βελτιώσει πολύ η Honda σε σχέση με το παρελθόν είναι πρώτον η μετάβαση σε αυτήν την κατάσταση και δεύτερον ο έλεγχος στο γκάζι. Ο ψεκασμός πλέον έχει πολύ καλή ακρίβεια και έχει εξαλειφθεί το απότομο πέρασμα στο γκάζι του παρελθόντος. Καλή δουλειά έχει γίνει όμως και στην κατανάλωση η οποία μπορεί να μείνει κοντά στα 6,5 λίτρα/100Km με σχετική άνεση, αρκεί να μην είσαι συνεχώς στο V-Tec όπου εκεί θα βλέπεις μόνιμα πάνω από 7 λίτρα/100Km στο ψηφιακό πάνελ.

    Στον δρόμο τα κάνει όλα!

    Κάτι σε προδιαθέτει με αυτό το Honda και σε προετοιμάζει πως κάτι καλό συμβαίνει στην οδική του συμπεριφορά με αποτέλεσμα να «παρασυρθείς» προς το «βουνό» για μια γρήγορη βόλτα-αξιολόγηση των δυνατοτήτων του. Η μοτοσικλέτα επιβεβαιώνει την προαίσθηση από την πρώτη κιόλας στροφή έχοντας ακριβώς αυτό που νιώθεις ότι θα έχει… προσωπικότητα.

    Το νέο Crossrunner είναι εξαιρετικά στημένο και πολύ δυναμικό στη σπορ οδήγηση έχοντας δύο πολύ καλά στοιχεία. Το πρώτο είναι το εξαιρετικό του πλαίσιο το οποίο έχει όση ακριβώς ακαμψία χρειάζεται για να δίνει στον αναβάτη πολύ καλή πληροφόρηση, λαμβάνοντας όμως υπόψη του και την άνεση και την πιο all around χρήση της μοτοσικλέτας. Το δεύτερο είναι το πίσω σύστημα ανάρτησης το οποίο πραγματικά δίνει μαθήματα πρόσφυσης και πληροφόρησης. Το εμπρός τηλεσκοπικό πιρούνι βοηθάει πολύ στην αυτοπεποίθηση του αναβάτη και διαθέτει πολύ καλή ακρίβεια, ωστόσο έχει την τάση να ανοίγει τη γραμμή της μοτοσικλέτας ιδιαίτερα στις σφικτές καμπές. Από την άλλη προσφέρει εξαιρετική αίσθηση στη διάρκεια του φρεναρίσματος έχοντας σύμμαχο φυσικά τα καταπληκτικά ακτινικά φρένα της Nissin.

    Αυτό που πρέπει να ψάξει λίγο για να βρει ο αναβάτης του VFR είναι η θέση του πάνω στη μοτοσικλέτα καθώς σε αφήνει να επιλέξεις εσύ τι θέλεις να κάνεις χωρίς να σου δίνει σαφείς κατευθύνσεις. Μπορείς να στρίψεις με όλο το σώμα σου εκτός μοτοσικλέτας αλά Marquez, ή να διατηρήσεις το σώμα σου μέσα στη μοτοσικλέτα και να στρίψεις με old school στιλ. Και στις δύο περιπτώσεις το VFR αντεπεξέρχεται σαν να μη συμβαίνει τίποτα, κάτι που δείχνει και τα πολύ αυξημένα όρια του πολύ καλού πλαισίου του. Κατά τα άλλα, σε πόλη και αυτοκινητόδρομο είναι επίσης σε υψηλό επίπεδο. Στον ανοιχτό δρόμο μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες των 160Km/h (με ξεσπάσματα των +220Km/h) για πολλά χιλιόμετρα με εξαιρετική σταθερότητα, ενώ στην πόλη βοηθάει την κατάσταση η όρθια θέση οδήγησης που κάνει ξεκούραστη την παραμονή στη σέλα.

    Μοτοσικλετάραα!

    Η αρχική εντύπωση για το VFR αποδεικνύεται πολύ σωστή καθώς επιβεβαιώνει σε κάθε τόνο πως πρόκειται για μοτοσικλετάρα! Γρήγορο και παιχνιδιάρικο όταν απαιτηθεί, σοβαρό και συνεπές στην καθημερινότητα, το Crossrunner είναι μια πραγματική μοτοσικλέτα με μια τεράστια γκάμα στις δυνατότητές της. Και όχι απλά για να τις διεκπεραιώνει, αλλά να προσφέρει στον αναβάτη μεγάλα ποσά ικανοποίησης, οδηγικής απόλαυσης και πρακτικότητας.

    Η τιμή του είναι λίγο τσουχτερή στα 11.700€ ωστόσο αξίζει τα λεφτά του για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι είναι Honda με ό,τι συνεπάγεται αυτό (αξία σε βάθος χρόνου) και δεύτερον είναι ένα πολυεργαλείο το οποίο διαθέτει και καλό εξοπλισμό δικαιολογώντας τα λεφτά του. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι μπορείς να κάνεις τα πάντα και μάλιστα σε ποσοστό πάνω από 80%…

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας Υδρόψυκτος, 4χρονος 16βάλβιδος V-4 90° με 2ΕΕΚ
    Κυβισμός 782κ.εκ.
    Μέγιστη Ισχύς 106hp @ 10,250rpm (95/1/EC)
    Μέγιστη Ροπή 75Nm @ 8,500rpm (95/1/EC)
    Μετάδοση 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με Αυτολιπαινόμενη αλυσίδα με O-ring
    Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI
    Φρένα E Δύο πλευστοί δίσκοι 310 χλστ. x 4.5 χλστ. με ακτινικά τοποθετημένες, 4πίστονες δαγκάνες (*ABS) και μεταλλικά τακάκια.
    Φρένα Π Δίσκος 256 χλστ. x 6 χλστ. με διπίστονη δαγκάνα (*ABS) και μεταλλικά τακάκια
    Ανάρτηση Ε Τηλεσκοπικό πιρούνι 43 χλστ. HMAS με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου, ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς, 145 χλστ. διαδρομή.
    Ανάρτηση Π Pro-Link με HMAS αμορτισέρ αερίου, υδραυλική ρύθμιση προφόρτισης σε 35 σκάλες, ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς, διαδρομή 148 χλστ.
    Ρεζερβουάρ 20,8 λίτρα
    Βάρος 242 κιλά
    Τιμή 11.700€

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια