Τριπλή διάταξη εξάτμισης το 2016

Η F1 προσπαθεί να βελτιώσει τον ήχο αλλά οι αλλαγές ίσως φέρουν και βελτίωση στην απόδοση

Πριν λίγο καιρό είχαμε αναφέρει πως τα μονοθέσια του 2016 θα έχουν διαφορετική διάταξη εξάτμισης ώστε να αυξηθεί ο ήχος του κινητήρα. Η λύση που έχει προταθεί κι έχει πάρει την έγκριση του ΠΣΜΑ είναι να υπάρχουν δύο απολήξεις κι όχι μία όπως έχουμε μέχρι σήμερα. Η μία θα χρησιμοποιείται για το wastegate της τουρμπίνας (βαλβίδα ελέγχου υπερσυμπίεσης) και η άλλη θα έρχεται κατευθείαν από τον κινητήρα με αποτέλεσμα να υπάρχει αύξηση του θορύβου.

Όμως από τους νέους κανονισμούς που δημοσίευσε η FIA για το 2016 προκύπτει πως οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να έχουν διπλή εξαγωγή από το wastegate της τουρμπίνας (βαλβίδα ελέγχου υπερσυμπίεσης).

Αυτό, πέρα από την αύξηση του ήχου των κινητήρων, ίσως βελτιώσει και την απόδοση των μονοθεσίων. Οι ομάδες θα προσπαθήσουν να διαχειριστούν με τέτοιο τρόπο τα καυσαέρια ώστε να αυξήσουν την αεροδυναμική απόδοση του πίσω μέρους του μονοθεσίου. Ωστόσο η FIA έχει προβλέψει και γίνεται συγκεκριμένη για την έξοδο των καυσαερίων ώστε να αποτρέψει την επιστροφή των blown diffusers. Φυσικά δουλειά των ανθρώπων των ομάδων είναι να ψάχνουν για παραθυράκια στους κανονισμούς.

Σχόλια

Σχόλια