Chequered Flag: GP Ρωσίας

Η Οδύσσεια της Red Bull

Μέσα σε μερικά 24ωρα, ο κόσμος της F1 ήρθε ανάποδα. Με τη Ferrari να αρνείται να δώσει κινητήρες στη Red Bull, τη Mercedes να είναι και μαθηματικά πλέον Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών και τον Nico Rosberg να είναι ο νέος Mark Webber, μένει να δούμε τη Manor να προσπερνά τη McLaren το 2016.

Στο Grand Prix Ρωσίας θα μπορούσαμε να έχουμε διαφορετικό νικητή από τον Lewis Hamilton, αλλά δεν θέλει φέτος ούτε ο Θεός να χάσει τον τίτλο ο Βρετανός. Με μία νίκη μισό πρωτάθλημα, ο οδηγός της Mercedes είναι πολύ πιθανό να σφραγίσει την 3η του κατάκτηση στο Τέξας.

Αυτός που θα μπορούσε να του χαλάσει – προσωρινά – τα σχέδια ήταν ο Rosberg. Εκκινώντας καλά από την pole, ο Γερμανός είχε κρατηθεί πρώτος. Παρόλα αυτά, ένα πρόβλημα στο πετάλι του γκαζιού τον οδήγησε σε εγκατάλειψη. Με αυτόν τον τρόπο, κανείς δεν έμεινε για να σταθεί εμπόδιο σε ακόμη μία νίκη του περυσινού (μην πω και φετινού) Πρωταθλητή.

russia-15-start

Ωστόσο, το θέμα που απασχόλησε περισσότερο το παρασκήνιο του περασμένου GP είναι αυτό της Red Bull.

Για όσους θέλουν να βάλουν σε μία σειρά τα όσα έχουν διαδραματιστεί τους τελευταίους 3 μήνες, ορίστε μία σύνοψη: η αυστριακή ομάδα, μετά τα άσχημα αποτελέσματα των τελευταίων 18 μηνών, αποφάσισε με αρκετά επεισοδιακό τρόπο να διακόψει τη συνεργασία της με τη Renault και να ζητήσει από άλλη προμηθεύτρια κινητήρες. Βέβαια, λογάριασε χωρίς τον ξενοδόχο, καθώς η Mercedes απέρριψε τις προτάσεις της, ενώ η Ferrari έδειξε πως ήθελε να κάνει αυτό το βήμα. Με τις διαπραγματεύσεις, όμως, να παγώνουν, όλοι θεωρήσαμε πως δύσκολα θα υπήρχε εξέλιξη στο θέμα στο εγγύς μέλλον.

Ερχόμενοι στο σήμερα, η Ferrari, δια στόματος Maurizio Arrivabene, δήλωσε την Παρασκευή μετά το FP1 πως δεν προτίθενται να προμηθεύσουν με μονάδες ισχύος τη Red Bull, ενώ δεν έχουν κανένα πρόβλημα να συνάψουν συνεργασία με την Toro Rosso.

Αρχικά, ελπίζω να μην είμαι ο μόνος που βλέπει το παράδοξο της υπόθεσης. Εφόσον η STR είναι θυγατρική ομάδα της RB, πώς θα μπορούσε να βρίσκεται μόνο αυτή στο σπορ και όχι η μαμά εταιρία; Επομένως, με βάση και μόνο τη λογική, χωρίς να απαιτείται γνώση μακροοικονομικών, μπορεί να συνειδητοποιήσει κανείς πως αναγκαστικά είτε θα έχουμε και τις δύο ομάδες στο grid, είτε καμία.

Παίρνοντας ως δεδομένο αυτό και οι ίδιοι οι άνθρωποι της Red Bull, αφού πρώτα μίλησαν με τον Ecclestone, προσπάθησαν να προσεγγίσουν εκ νέου τη Renault. Την ίδια Renault που, επί πολλούς μήνες, κατηγορούσαν δημόσια για την έλλειψη αποδοτικότητας και αξιοπιστίας των κινητήρων τους και την αδυναμία τους να τους εξελίξουν στο βαθμό της Ferrari ή της Mercedes.

rbr-str-15

Σε αυτό το σημείο, δεν έχει διαρρεύσει κάτι – πόσω μάλλον να ανακοινωθεί – από τις δύο πλευρές σχετικά με τις συζητήσεις τους. Τυπικά, μπορεί να έχει διακοπεί η συνεργασία για το 2016, αλλά συμβόλαιο ακόμα υπάρχει και μάλιστα εν ενεργεία. Επομένως, το μόνο κώλυμα είναι οι μεταξύ τους σχέσεις. Σίγουρα, η Red Bull θα πρέπει να χτίσει ξανά γέφυρες με τους Γάλλους, αν θέλει να έχει μία όσο το δυνατόν πιο υγιή συνεργασία μαζί τους.

Για το αν θα μείνει εκτός F1, όπως έχω τονίσει και στο παρελθόν, είναι μάλλον απίθανο. Είτε αυτοί οι κινητήρες που θα πάρει θα λέγονται Renault, είτε Ferrari, η ομάδα του Milton-Keynes θα μείνει στο grid και για το 2016.

Είναι πολύ αργά για 3ο μονοθέσιο από τις μεγάλες ομάδες (π.χ. Mercedes), όπως θα ήταν η λύση σε περίπτωση που αποχωρούσαν από το σπορ 2 ομάδες, ήτοι 4 μονοθέσια. Είναι, όμως, νωρίς ακόμα για να βρεθεί κάποιος που θα προμηθεύσει κινητήρες την ομάδα του Mateschitz.

Θεωρώ κομβικής σημασίας τη συνάντηση της Επιτροπής της F1 σε μερικές ημέρες από σήμερα. Σε αυτό θα επικυρωθεί αν τελικά θα είναι υποχρεωμένες οι τέσσερις κατασκευάστριες εταιρίες να δίνουν – σχεδόν – ίδιες μονάδες ισχύος στις πελατειακές ομάδες.

Αν τελικά οι ομάδες συμφωνήσουν σε αυτό, τότε η Ferrari, εφόσον θέλει πραγματικά να συνάψει τη συμφωνία, θα είναι εξ ορισμού υποχρεωμένη να δώσει πανομοιότυπες μονάδες ισχύος στην RB με αυτές που θα έχει και η ίδια. Αν δεν θέλει, όμως;

Τότε, το αμέσως επόμενο σενάριο είναι η Renault. Οι Γάλλοι δεν έχουν ξεκαθαρίσει τη θέση τους όσον αφορά στο θέμα της εξαγοράς της Lotus. Μπορεί να έχουν υπογράψει ένα γράμμα-προσύμφωνο για αυτό, ωστόσο δεν έχουν προχωρήσει σε κάποια ενέργεια, ούτε έχουν συμβάλει στην εξεύρεση του αντικαταστάτη του Romain Grosjean για την ερχόμενη σεζόν.

Οπότε, και εκεί, το μέτωπο είναι ανοιχτό.

kvyat-closeup-15

Αν μπορώ να κάνω μία πρόβλεψη για την κατάληξη αυτής της «Οδύσσειας» των Αυστριακών, τότε θα πω πως δεν θα λείπουν από την F1 του χρόνου. Θα έλεγα με βεβαιότητα πριν μερικές ημέρες πως η Ferrari θα δώσει σίγουρα τους κινητήρες της, αλλά πλέον το πεδίο έχει αλλάξει. Οι συνθήκες είναι διαφορετικές.

Ελπίζω να βρεθεί γρήγορα λύση. Η F1 ήδη παραπαίει, δεν χρειάζεται και αυτό το χτύπημα για να την ισοπεδώσει. Θέλουμε ομάδες, θέλουμε ανταγωνισμό, μακριά από προτιμήσεις, χρώματα, τίτλους, ιστορία. Δεν είναι «αναψυκτικά». Είναι μία ομάδα.

Δημήτρης Μπίζας, αρθρογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός στο spamradio.gr

Σχόλια

Σχόλια