Blog: Το αίνιγμα McLaren

    Δυναμικό ξεκίνημα σε Αυστραλία και στη συνέχεια κατήφορος

    Η ιστορία της McLaren φέτος είναι λίγο περίεργη και επίπονη για τους φίλους της καθώς την είδαν να ξεκινά πολύ δυναμικά και στη συνέχεια να παίρνει τον κατήφορο. Διπλό βάθρο στην Αυστραλία, μετά τον αποκλεισμό του Ricciardo και από εκεί και πέρα πτώση.

    Ο στόχος της ομάδας ήταν να βρει περίπου μισό δευτερόλεπτο ώστε να πλησιάσει κι άλλο στην κορυφή αλλά στη Μαλαισία όχι απλώς δεν βρήκε αυτό που ήθελε αλλά έχασε και κάτι παραπάνω. Στη Sepang οι υψηλές θερμοκρασίες ανάγκασαν τους ανθρώπους της ομάδας να ανοίξουν τρύπες στο αμάξωμα της MP4-29 κι αυτό χάλασε την αεροδυναμική απόδοση. Στη συνέχεια αντιμετώπισε προβλήματα στο Μπαχρέιν με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν και οι δύο, Button – Magnussen. Στο Sakhir η ταχύτητα υπήρχε καθώς ο αγώνας έγινε νύχτα και οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλότερες αλλά το πρόβλημα στον συμπλέκτη δεν τους επέτρεψε να έχουν ένα καλό αποτέλεσμα. Τέλος στη Κίνα οι χαμηλές θερμοκρασίες και οι απαιτητική πίστα για τα εμπρός ελαστικά περιόρισε τις δυνατότητες της MP4-29 με αποτέλεσμα να τερματίσουν εκτός βαθμών.

    Το πρόβλημα που καλούνται να λύσουν στο Woking είναι η έλλειψη κάθετης δύναμης. Η πίστα της Σαγκάης και της Sepang είναι τρανά παραδείγματα καθώς είναι απαιτητικές πίστες από πλευράς αεροδυναμικής απόδοσης. Η McLaren δυστυχώς δεν έχει καταφέρει να εκμεταλλευτεί τον πλεονέκτημα που έχει από πλευράς κινητήρα και όσο περνάει ο καιρός αυτό το πλεονέκτημα σιγά-σιγά χάνεται καθώς Ferrari και Renault βελτιώνονται.

    mclaren-pitwall-14

    Η αισιοδοξία όμως δεν λείπει από τους ανθρώπους της ομάδας με τον Eric Boullier να δηλώνει ότι μπορούν να νικήσουν αγώνες και πως μπορούν να φτάσουν τις Mercedes. Η αλήθεια είναι ότι ακούγονται λίγο βαριές δηλώσεις. Αν σκεφτούμε ότι το έργο τους για βελτίωση είναι ακόμα πιο δύσκολο φέτος καθώς οι ώρες χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας και του CFD είναι περιορισμένες από τη FIA -δεν υπάρχει πλέον το ελεύθερο.

    Η ιδέα να χρησιμοποιήσουν «αεροδυναμικά» την πίσω ανάρτηση δεν φαίνεται να δουλεύει κι έτσι με τις μικρότερες πίσω πτέρυγες, λόγω κανονισμών, αντιμετωπίζουν πρόβλημα. Η πίεση είναι μεγάλη καθώς μετά το πολύ κακό 2013 ο Ron Dennis πήρε τα ηνία ώστε να επαναφέρει την ομάδα στη κορυφή αλλά αυτό φαίνεται αδύνατο να συμβεί φέτος. Το πρόβλημα για τη McLaren είναι ότι και το 2015 θα είναι μια δύσκολη χρονιά καθώς θα είναι η πρώτη χρονιά της Honda. Θα μου κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση αν οι Ιάπωνες έρθουν με τον καλύτερο κινητήρα στο grid. Σίγουρα θα έχουν βρεθεί λύσεις για το σασί και την αεροδυναμική αλλά όπως φαίνεται ο κινητήρας παίζει πολύ μεγαλύτερο ρόλο σε σχέση με το παρελθόν, βλέπε Red Bull.

    mclaren-mechanics-14

    Το καλοκαίρι τα πράγματα θα γίνουν ακόμα πιο δύσκολα για τη McLaren διότι θα πρέπει να συνεχίσει την εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου αλλά θα πρέπει να διαθέσει και πόρους για το καινούργιο. Όλες οι ομάδες θα το κάνουν αυτό αλλά στο Woking με την αλλαγή κινητήρα υπάρχει ένα θέμα παραπάνω. Χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να προσαρμοστεί το σασί σε εντελώς νέο πακέτο κινητήρα. Δεν μπορώ να προδικάσω από τώρα τι θα γίνει το 2015 αλλά τα πράγματα δεν δείχνουν καλά.

    Ας επιστρέψουμε όμως στα φετινά. Στη Βαρκελώνη αναμένεται να φέρουν ένα μεγάλο πακέτο αναβάθμισης, όπως όλοι άλλωστε. Αυτό ίσως βοηθήσει την κατάσταση. Το Circuit de Catalunya είναι απαιτητικό όσον αφορά την κάθετη δύναμη και καταπονεί το εμπρός μέρος, εκεί δηλαδή που έδειξε να «πονάει» η MP4-29 στη Κίνα. Βέβαια οι υψηλότερες θερμοκρασίες σε σχέση με τη Σαγκάη ίσως βοηθήσουν τους Button και Magnussen να κάνουν τα ελαστικά τους να δουλέψουν πιο σωστά. Σίγουρα οι πόροι δεν λείπουν από τη McLaren κι ας μην υπάρχει κεντρικός χορηγός ακόμα οπότε ας περιμένουμε να δούμε τι μπορούν να κάνουν.

    Alex Switch

    Σχόλια

    Σχόλια