First Drive: Νέα BMW σειρά 3

    Η ανανέωση της σημαντικότατης για την BMW σειράς 3, είναι ένα εξαιρετικό νέο για την ελληνική αγορά με επίκεντρο την πολύ λογική φορολογικά, βασική έκδοση.

    Θα μπορούσαμε να βάλουμε σαν τίτλο “η επιστροφή του Βασιλιά” μια και επί της ουσίας, αυτό σημαίνει η διακριτική αισθητική ανανέωση του σημαντικότερου μοντέλου στην ιστορία της BMW. Βλέπετε, εκτός της αισθητικής ανανέωσης -που αντικειμενικά είναι περιορισμένη- τα σημαντικά “κρύβονται” στην περιοχή κάτω από το εμπρός μέρος. Εκεί που εδράζεται το κινητήριο σύνολο. Για πρώτη φορά λοιπόν στην 40χρονη ιστορία της η σειρά 3 εφοδιάζεται με τρικύλινδρο μοτέρ στη “βασική” 318i, με την οποία τοποθετείται -τουλάχιστον προς το παρόν- στο χρονοντούλαπο ο κωδικός 316i.

     _GK_1810

    Αισθητικά για να αντιληφθεί κανείς τις διαφορές, πρέπει να έχει τις δύο γενιές δίπλα- δίπλα. Αυτό που αποκομίζει σαν αίσθηση όμως, είναι πως πλέον μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με χαρακτήρα και αίσθηση από τη μεγαλύτερη κατηγορία. Από μερικές γωνίες, η σύγχρονη “3άρα” παραπέμπει πολύ έντονα στη σειρά 5. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί, όπως καλός παραμένει και αυτός για τις αποσκευές με 480 λίτρα χωρητικότητα για τη σεντάν, ενώ έχουμε πανηγυρική επιστροφή της sport διάθεσης από τη μεριά του αυτοκινήτου- κάτι που δε συνδέεται με τον εξαιρετικό κατά τα άλλα 1.500άρη turbo της βασικής έκδοσης αλλά γίνεται αντιληπτό από τη συνολική αίσθηση που προσφέρει το αυτοκίνητο στον δρόμο. Οδηγήσαμε την 318i επί ελληνικού εδάφους και για αρκετά μεγάλη απόσταση, όπως και την 320d και έχουμε αρκετά καλά στοιχεία να σημειώσουμε.

     _GK_1791A

    Αρχίζοντας από την 318i, κρατάμε τον ιδανικό για την παράδοξη φορολογική πραγματικότητα της χώρας 1.500άρη (με τη “συνταγή” της BMW των 500 κ.εκ. ανά κύλινδρο) που αποδίδει χάρη στο turbo του, 136 ίππους. Γκολ από τα αποδυτήρια δηλαδή, μια και η απόδοση αυτή σε συνάρτηση με τον κυβισμό, προκαλεί πολλά χαμόγελα. Μην ξεχνάμε πως η “3άρα” ήταν και παραμένει όπως όλα δείχνουν, εικόνισμα και απόλυτα επιθυμητό αυτοκίνητο για μεγάλη μερίδα αγοραστών στην Ελλάδα. Το μοτέρ αυτό λοιπόν, που το πρωτοείδαμε στο Mini, κερδίζει τις εντυπώσεις αβίαστα, μια και είναι όσο πολιτισμένο απαιτούν οι περιστάσεις και όσο δυνατό χρειάζεται το βάρος των 1.475 κιλών. Προφανώς και δε βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Είναι όμως όσο αποδοτικό χρειάζεται για να δώσει το κάτι παραπάνω σε αίσθηση για τον οδηγό που αρέσκεται να “ψάχνει” για επιδόσεις. Σε αυτό συνηγορεί και το Steptronic 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων, με την εν λόγω κατάτμηση να δίνει σε όλο το εύρος των στροφών ισχύ στη διάθεση του οδηγού. Τα 22,4 kgm της ροπής που είναι η μέγιστη τιμή της, είναι διαθέσιμα από τις 1.250 σ.α.λ.- πράγμα που σημαίνει πως ακόμα και χωρίς “ξεζούμισμα” η 318i μπορεί να κινηθεί αρκετά γρήγορα.

     _GK_1316

    Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης, που προσφέρει πολύ καλή αίσθηση και πληροφόρηση από αυτά που σπανίζουν στην κατηγορία. Το τιμόνι με την παχιά στεφάνη, είναι σχετικά μικρής διαμέτρου και δίνει εξαιρετική αίσθηση από τον δρόμο. Το ιδανικό ζύγισμα του αυτοκινήτου (50:50 κατανομή βάρους ανά άξονα) τονίζει την ευχάριστη διάθεση που έχει το μοντέλο, σαν μέρος του DNA του- και ήταν το ξεχωριστό χαρακτηριστικό του. Η ανάρτηση είναι τυπική BMW, αρκετά σφιχτή για να αποτρέπει τις ταλαντώσεις σε αλλεπάλληλες ανωμαλίες του δρόμου αλλά και για να τονίζει την αίσθηση στιβαρότητας, έστω και αν “θίγεται” ελαφρώς η άνεση των επιβατών. Σε καλή άσφαλτο, η βασική “τριάρα” δείχνει σπάνια ωριμότητα και θα ανταμείψει τον οδηγό που θα ζητήσει το κάτι παραπάνω. Το πάτημά της είναι ιδιαίτερα σίγουρο και σταθερό και εμπνέει εμπιστοσύνη από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα.

     _GK_0404

    Την οδηγήσαμε από την Αθήνα έως τη Βυτίνα Αρκαδίας και είχαμε στη διάθεσή μας το πολύ καλό και σχετικά νέο κομμάτι της Εθνικής Οδού. Στην επιστροφή μας από τον ίδιο δρόμο, πήραμε μια γεύση και από την 320d με το δίλιτρο σύνολο πετρελαίου που αποδίδει 190 ίππους. Σταθερό σημείο αναφοράς το 8άρι Steptronic που και εδώ “έλαμψε” με την ταχύτητά του στις αλλαγές αλλά και με την ιδανική εκμετάλλευση της ισχύος. Σαφώς πιο “γεμάτο” σε όλες τις περιπτώσεις, το diesel σύνολο με την υψηλή απόδοση ισχύος αλλά και τα 40,1 kgm της ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. (σ.σ. πιο ψηλά από τον βασικό 1.500άρη βενζίνης) έως τις 4.000 σ.α.λ. δίνει την έξτρα ισχύ στο σύνολο για να εμφανίζεται ακόμα πιο “επιβλητικό” στον δρόμο. Ωστόσο σημειώνουμε και πάλι πως το πλαίσιο και η ανάρτηση δεν… νιώθουν, μια και δείχνουν ικανά για πολύ μεγαλύτερη απόδοση ισχύος και ροπής. Απλά εδώ, ακόμα και όταν πιέζει ο οδηγός, η κατανάλωση μένει σχετικά χαμηλά και περιορίζεται κατά αυτόν τον τρόπο το κόστος χρήσης. Σημειώνουμε πως σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει η κατασκευάστρια, η μέση κατανάλωση είναι 4,5 λίτρα/ 100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 119 γρ./χλμ (για την 318i αντίστοιχα έχουμε 5,4 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. και 126 γρ. CO2/χλμ).

     P9018052

    Αρκετά λογική είναι και η τιμολόγηση του μοντέλου, μια και η τιμή εκκίνησης είναι 29.470€ με απόσυρση και αρκετά πλούσιο βασικό εξοπλισμό, που συνάδει με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ υπογραμμίζει παράλληλα και το ότι έχουμε να κάνουμε με το trend setter της premium υποκατηγορίας στα μεσαία. Αντίστοιχα, η τιμή της βασικής έκδοσης με τον δίλιτρο diesel κινητήρα των 190 ίππων είναι τα 39.800€. Βασική diesel έκδοση είναι η 316d με το δίλιτρο σύνολο των 116 ίππων και στο ταμπελάκι της τιμής αναγράφει 33.500€. Μαζί με την ανανεωμένη σειρά 3, άρχισε να διατίθεται στην ελληνική αγορά και η αντίστοιχη X1- το entry level SUV της BMW. Η σημασία του προφανώς και είναι τεράστια για την εταιρεία αλλά και τους ενδιαφερόμενους υποψήφιους αγοραστές. Οι εμφανισιακές αλλαγές είναι μικρές και έχουν κάνει το X1 να θυμίζει Active Tourer- ειδικά στο πίσω μέρος- πράγμα που προφανώς και δεν είναι καθόλου κακό. Οι τιμές για την ανανεωμένη Χ1, ξεκινούν από τα 33.550€ με απόσυρση για την προσθιοκίνητη sDrive 20i με τον εξαιρετικό δίλιτρο βενζινοκινητήρα των 192 ίππων. Η αντίστοιχη βασική τιμή για diesel, είναι τα 32.500€ και αφορά την προσθιοκίνητη έκδοση sDrive 18d με το δίλιτρο σύνολο των 150 ίππων.

     Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    20151009_151149

     

    Σχόλια

    Σχόλια