Live Test: Opel Vivaro Combi 1.6 BiTurbo

    Πολυτάλαντο εργαλείο το Vivaro της Opel είναι ικανό για όλα και για όλους

    Το Opel Vivaro Combi 1.6 CDTI BiTurbo έφτασε στο Motornews για Live Test. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Πέμπτη 15 Οκτωβρίου

    Η ημέρα επιστροφής του Vivaro έφτασε, ωστόσο η μονοήμερη εκδρομή στο Σοφικό Κορίνθου ήταν αποκαλυπτική για τις εκδρομικές ικανότητες του Vivaro. Ξεκάθαρα το van της Opel έχει φτιαχτεί για τέτοιου είδους αποστολές και το καταλαβαίνεις με τα πρώτα χιλιόμετρα που θα κάνεις όταν μπεις σε… «mode εκδρομή». Η άνεση ξεχειλίζει για τον οδηγό και τους επιβάτες και συντροφιά με το καλό ηχοσύστημα, τον εξαιρετικό κλιματισμό και την επαρκή ηχομόνωση η απόδραση στον αυτοκινητόδρομο είναι ανέμελη.

    vivaro-0

    Στον ανοιχτό δρόμο δράση αναλαμβάνει ο ήρεμος κινητήρας ο οποίος μπορεί να μη βάζει φωτιά στην άσφαλτο, ωστόσο για τέτοιες καταστάσεις είναι… μανούλα. Γουργουρίζει στις 2.000 σ.α.λ. και διατηρεί μια ταχύτητα της τάξης των 110-130Km/h με χαρακτηριστική άνεση, χωρίς κόπο, χάρη στο Cruise Control. Μάλιστα εκεί θα δεις και το νούμερο της κατανάλωσης να κατεβαίνει σταδιακά και αυτό σου φτιάχνει ακόμα περισσότερο τη διάθεση. Ακόμα και όταν αφήσεις τον αυτοκινητόδρομο και βγεις στον επαρχιακό, το Opel παραμένει πολύ φιλικό έχοντας καλή συμπεριφορά στις στροφές. Δεν γέρνει ιδιαίτερα και δεν ταλαιπωρεί τους αναβάτες οι οποίοι έχουν καλή στήριξη και δεν μετατοπίζονται πέρα-δώθε. Το μοναδικό ψεγάδι στη συμπεριφορά του Vivaro είναι οι ανωμαλίες του δρόμου, ιδιαίτερα εκείνες που βρίσκονται κατά μήκος του δρόμου, που δημιουργούν μια αστάθεια η οποία απαιτεί διόρθωση στο τιμόνι για να επανέλθει η τάξη, χωρίς φυσικά να επηρεάζεται η ασφάλεια του οχήματος.

    Τετάρτη 14 Οκτωβρίου

    Opel Vivaro 1

    Εννιά νομά σ΄ ένα δωμά; Κι όμως είναι εφικτό με αυτοκίνητα σαν το Vivaro Combi, που βασίζεται στο κλειστό επαγγελματικό Vivaro. Μην φανταστείτε ωστόσο “βιομηχανικό” περιβάλλον φιλοξενίας. Τα καθίσματα είναι άνετα, υπάρχουν περσίδες αερισμού στην οροφή, πλαφονιέρες φωτισμού και στις τρεις σειρές καθισμάτων και φυσικά αυτόματες ζώνες και προσκέφαλα για κάθε επιβάτη. Η πρόσβαση είναι πολύ εύκολη από τη μεγάλη πλευρική συρόμενη πόρτα, ενώ ακόμα και στην 9θέσια διάταξη μένει πολύς χώρος για  αποσκευές.

    Opel Vivaro 2

    Από την πλευρά του οδηγού και ειδικά του μη επαγγελματία, ο όγκος του Vivaro μπορεί να φοβίζει, ωστόσο το μήκος των πέντε μέτρων είναι μικρότερο από αυτό ενός κλασικού ημιφορτηγού με διπλή καμπίνα, ενώ το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης με την οθόνη στον κεντρικό καθρέφτη κάνει τη διαδικασία εύρεσης parking εύκολη υπόθεση.

    Παράλληλα η ορατότητα χάρη στην ψηλή θέση οδήγησης, τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τους ευρείς καθρέφτες είναι απρόσκοπτη προς όλες τις κατευθύνσεις. Επίσης στο Vivaro σε κερδίζει και ο εξαιρετικός κινητήρας, ο οποίος με χωρητικότητα μόλις 1.6 λίτρα και χάρη στα 2 Turbo, αποδίδει την ισχύ των 140 και πολύ ροπή από ιδιαίτερα χαμηλές στροφές. Σε συνδυασμό με το κιβώτιο των έξι σχέσεων, καίει εξαιρετικά μικρές ποσότητες πετρελαίου -στα χέρια μας με αστική κατά βάση χρήση, είδαμε μέση κατανάλωση 7,3 λίτρα/100 χλμ. Τελικά το Vivaro είναι ένας χαρισματικός μεταφορέας προσώπων και αντικειμένων, που ούτε η ευκολία, ούτε η άνεση, ούτε οι επιδόσεις, ούτε και η οικονομία πέφτουν θύμα στο βωμό μιας “επαγγελματικής” προσωπικότητας. Το αντίθετο.

    Τρίτη 13 Οκτωβρίου

    Το Vivaro σήμερα φόρεσε τη φόρμα εργασίας του και μετατράπηκε από 9θέσιο van σε φορτηγάκι με τα όλα του. Οι δύο σειρές καθισμάτων πίσω αφαιρούνται πανεύκολα και σε χρόνο ρεκόρ το Opel μετατρέπεται σε εργαλείο δουλειάς. Η μια πλαϊνή πόρτα δυσκολεύει λίγο την κατάσταση ωστόσο η τεράστια δίφυλλη πόρτα πίσω διορθώνει το μειονέκτημα και κάνει τη φορτοεκφόρτωση παιχνιδάκι… αντοχές να έχεις να σηκώνεις κούτες.

    kr

    Μόλις επιστρέφεις στη θέση οδήγησης απολαμβάνεις άνεση και καλή ορατότητα. Το τιμόνι ρυθμίζεται στη θέση που θέλεις και η θέση του οδηγού επίσης ρυθμίζεται. Εύκολα έρχεται στα μέτρα σου και αμέσως ασχολείσαι με τη μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό για να βρεις ραδιόφωνο, πλοήγηση και τη μουσική που επιθυμείς αν έχεις USB stick. Θέσεις για ποτήρια καφέ υπάρχουν, θέση για κέρματα υπάρχει, πολλές θήκες για το χαρτομάνι υπάρχουν, το Vivaro λοιπόν διαθέτει ό,τι χρειάζεται ο επαγγελματίας για τη δουλειά του και κατ’ επέκταση ο ιδιώτης για την ευχαρίστησή του. Η ισορροπία στην εργονομία του Opel μεταξύ δουλειάς και ευχαρίστησης είναι εξαιρετική και ουσιαστικά αυτό είναι το πλέον δυνατό χαρτί του Vivaro.

    Δευτέρα 12 Οκτωβρίου

    Αλήθεια, τι κάνει ένας κοινός άνθρωπος, με καθημερινές ανάγκες μετακίνησης όταν έχει στη διάθεσή του ένα 9θέσιο van;  Σίγουρα θα πάει μια ευχάριστη βόλτα στο βουνό ή στη θάλασσα φορτώνοντας οικογένεια, φίλους και σκύλους. Σίγουρα θα ταξιδέψει ήρεμα και όμορφα με όλα τα… κομφόρ. Καλά όλα αυτά, ωστόσο τι θα κάνει τη Δευτέρα το πρωί όταν πρέπει να κατέβει στο κέντρο για δουλειά; Η εύκολη απάντηση είναι να πάρει το Μετρό, αλλά το Opel Vivaro δεν σε αφήνει να το αποχωριστείς εύκολα, ακόμα και όταν του ζητάς να παρκάρει στα στενάκια των Αμπελοκήπων.

    kr

    Για τη χρηστικότητα θα μιλήσουμε αργότερα καθώς πρώτα πρέπει να δούμε το κατά πόσο μπορεί να είναι.. ευπαρουσίαστο ένα van. Το Vivaro είναι λοιπόν από τα πιο όμορφα van της κατηγορίας ιδιαίτερα στο εμπρός μέρος, με την τεράστια μάσκα να δεσπόζει και να μαγνητίζει τα βλέμματα. Το εσωτερικό είναι εξίσου ευχάριστο και σύγχρονο με μια μεγάλη οθόνη στο κέντρο της κονσόλας και όργανα τα οποία παραπέμπουν σε επιβατικό αυτοκίνητο. Ακόμα και τα καθίσματα είναι ποιοτικά και δίνουν έναν αέρα πολυτέλειας στο Vivaro.

    Η συνέχεια περιλαμβάνει εκδρομή, φόρτωμα και στρίμωγμα στην πόλη… τα δύσκολα έρχονται λοιπόν για το Opel.

    Σχόλια

    Σχόλια