Live Test: Mercedes C 200 BlueTEC 1.6 136PS

    Το ιερό δισκοπότηρο της κατηγορίας των premium μεσαίων, εφοδιάζεται με ένα σύγχρονο diesel κινητήρα 1,6 λίτρων και γίνεται ακόμα πιο επιθυμητό.

    Ήρθε στην παρέα του Motornews και η Mercedes C 200 BlueTEC 1.6 136PS προκειμένου να πάρει και εκείνη τη θέση της απέναντι στις “προκλήσεις” της καθημερινότητας. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Τετάρτη 14 Οκτωβρίου

    Μπορεί να έχουμε γίνει κουραστικοί αλλά θα το ξαναπούμε. Αυτή η C, με αυτόν τον κινητήρα, τον 1600άρη diesel, είναι αυτή που πρέπει. Από τα χέρια μας έχει περάσει και η C180 με τον κινητήρα βενζίνης αλλά επιτρέψτε μας να πούμε ότι η C200 bluetec είναι η σωστή. Μπορεί σχεδιαστικά να μην τραβάει το βλέμμα όπως για παράδειγμα η CLA και οι γραμμές της να είναι κάπως πιο χοντροκομμένες αλλά είναι αρχοντική και άνετη τόσο, που πραγματικά αξίζει το χαρακτηρισμό BabyS-Class.

    c200-back

    Η C200 δεν έχει μόνο «ταξιδιάρα ψυχή» αλλά και ταξιδιάρη κινητήρα, ο οποίος πραγματικά δεν καίει τίποτα για το αμάξωμα που πρέπει να κουβαλήσει. Καταφέραμε να φτάσουμε τα 500χλμ μαζί της και το μεγαλύτερο κομμάτι αυτών έγινε μέσα στην πόλη. Ελάχιστα ήταν τα χιλιόμετρα που γράψαμε σε αυτοκινητόδρομο κι εκεί οι ταχύτητες ήταν αρκετά υψηλές. Ωστόσο η κατανάλωση που δείχνει το σχετικό όργανο είναι στα 6,8 λίτρα/100 χλμ.

    c200-inter

    Τελευταία ημέρα στα χέρια μας, καθώς αύριο πρωί επιστρέφει στη βάση της, μπορούμε να δηλώσουμε κατηγορηματικά ότι ήδη μας λείπει, αφού πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που καλύπτει όλους τους τομείς με τρόπο πειστικό, αρκεί να έχεις κατά νου τις παραδοσιακές αξίες της φίρμας.

    livetest

    Τρίτη 13 Οκτωβρίου

    20151013_094222

    Το σύστημα ελέγχου με τον περιστροφικό διακόπτη και το “σκέπαστρο” με την επιφάνεια αφής, δυσκολεύουν λίγο τους χειρισμούς και κάνουν ακόμα πιο πολύπλοκες διαδικασίες που θα έπρεπε να είναι εξαιρετικά απλές. Όπως είναι ο συντονισμός του ραδιοφώνου σε συχνότητα που δεν είναι περασμένη σε μνήμη. Πρέπει να μπεις στο κεντρικό μενού, να πλοηγηθείς στο υπομενού των ρυθμίσεων, να επιλέξεις μεταξύ FΜ και ΑΜ και κατόπιν να περάσεις την ακριβή συχνότητα. Όχι, δεν υπάρχει πληκτρολόγιο με κουμπιά από το 0 έως το 9. Το πληκτρολόγιο εμφανίζεται στην οθόνη και πρέπει με τον περιστροφικό διακόπτη να πηγαίνεις στον εκάστοτε αριθμό και να τον περνάς πιέζοντας το περιστροφικό προς τα κάτω. Στην πράξη είναι λίγο πιο δύσκολο από ότι θα θέλαμε. Είναι ωραίο να έχεις τον κεντρικό έλεγχο των περισσότερων λειτουργιών του αυτοκινήτου συγκεντρωμένο σε δύο διακόπτες. Οι συνδυασμοί που χρειάζονται να γίνουν όμως, απαιτούν την προσοχή σου και σε αποσπούν από τον δρόμο. 

    20151013_083957

    Δευτέρα 12 Οκτωβρίου

    20151011_190655

    Το έχουμε πει πολλές φορές πως η C-Class έχει “ξεφύγει” σε μέγεθος. Έχει μεγαλώσει αρκετά. Τόσο που κάνει την επιλογή μεγαλύτερου μοντέλου ακόμα πιο “ειδικών” συνθηκών, μια και η πάλαι ποτέ “βασική sedan” της Mercedes, είναι πλέον αρκετά μεγάλη για να εξυπηρετήσει και τις όποιες limo απαιτήσεις. Χώρια που υπάρχει “από κάτω” το μικρότερο sedan που ακούει στο όνομα CLA και είναι απόλυτα ερωτεύσιμο, έτσι όπως κουβαλάει και τη σχετική sport διάθεση. Η C200 “μας” αποδείχτηκε αρκετά μεγάλη για τα στενά της πόλης και αυτό δυσκολεύει λίγο τη ζωή, τόσο στο παρκάρισμα, όσο και στην κίνηση. Για τους λόγους αυτούς θεωρούμε πολύ χρήσιμες προσθήκες στον εξοπλισμό, τόσο την υποβοήθηση στάθμευσης με τους αισθητήρες παρκαρίσματος στα καλύτερά τους από καταβολής του συστήματος στα μοντέλα της Merc, όσο και την ηλεκτρική αναδίπλωση των καθρεπτών εκατέρωθεν. Για να είμαστε ειλικρινείς, το αυτοκίνητό “μας” διαθέτει και το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος αλλά στις ακραία στενές συνθήκες των στενών της Νέας Σμύρνης όπου βρεθήκαμε, δεν τολμήσαμε να το εμπιστευτούμε. 

    20151012_143635

    Παρασκευή 9 Οκτωβρίου

    20151009_200939

    Σήμερα η μέρα είχε ένα πέρασμα της Merc μας, δίπλα από τη μεγάλη ανταγωνίστρια και προσφάτως αναβαθμισμένη σειρά 3 της BMW. Ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να δούμε τις διαφορές και να εστιάσουμε στα σημεία υπεροχής του αυτοκινήτου με το τριάκτινο αστέρι. Αυτό που σημειώνουμε, είναι αυτό που μας έκανε εντύπωση από την πρώτη κιόλας επαφή μας με τη C-Class, προ τριμήνου. Αν με την περασμένη γενιά του μοντέλου η Mercedes αμφισβήτησε στα ίσια τη sport διάθεση που έχουν ως μέρος του DNA τους τα μοντέλα της BMW, ετούτη εδώ η γενιά αλλάζει σχεδόν ολοκληρωτικά ρότα και επανέρχεται στην καθιέρωση του κύρους σε πρωταγωνιστικό ρόλο. Η C 200 “μας” με τον εξαιρετικό ντίζελ 1.600άρη, είναι ένα αρχοντικό αυτοκίνητο που πρωτίστως φροντίζει για την άνεση και το “ευ ζην” των επιβατών της. Έχοντας ως παρονομαστή το παραπάνω χαρακτηριστικό, εξυπηρετεί άριστα τον ρόλο της και καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες σε όλα τα υπόλοιπα επίπεδα. Απλά, ξαναπαίρνει τα σκήπτρα στους τομείς που άπτονται της αρχοντιάς που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mercedes. Και αφού τελειώσαμε με το υποθετικό συγκριτικό, από τα σημερινά χιλιόμετρα κρατάμε το άμεσο και ακριβές μπροστινό που δείχνει υπό προϋποθέσεις πιο sport διάθεση σε σχέση με το υπόλοιπο αυτοκίνητο. Όχι ότι μας χαλάει δηλαδή…

    20151008_150245

    Πέμπτη 8 Οκτωβρίου

    20151008_142228

    Η Merc έχει τον τρόπο της. Ετούτη εδώ η περίπτωση με τον καινούργιο diesel 1.600άρη, σε κερδίζει από τα πρώτα μέτρα που κάνεις μαζί της, κάνοντάς σε να απορείς για το καύσιμο που χρησιμοποιεί μια και ο ήχος που παράγει, δεν έχει καμία σχέση με την κλασική χροιά του είδους. Κοιτάς το στροφόμετρο που “κοκκινίζει” λίγο μετά τις 5.000 και πείθεσαι μόνο αφού δεις και την άδεια κυκλοφορίας, αφού ακόμα και σε φανάρι, με τοίχους εκατέρωθεν που συνήθως ενισχύουν τον ήχο, δε μπορείς να διακρίνεις το γνωστό κροτάλισμα. Και μετά βλέπεις και την αυτονομία που με γεμάτο ρεζερβουάρ σου δίνει “αβάντα” πάνω από 1.000 χιλιόμετρα και λες “θέλω να γυρίσω όλη την Ελλάδα”. Με την ξεκούραστη ανάρτηση, τα άνετα καθίσματα και το αυτόματο κιβώτιο που απογειώνει την ευκολία και την άνεση του οδηγού, η σύγχρονη C-Class αμφισβητεί στην πράξη την ανάγκη απόκτησης κάποιας εκ των μεγαλύτερων αδερφών της.

    20151008_150208

    Σχόλια

    Σχόλια