Live Test: Nissan Juke Nismo RS

    Το Juke από μόνο του βγάζει… μάτι, πόσο μάλλον το Nismo RS!

    Το Nissan Juke Nismo R με τους 218 ίππους έφτασε στο Motornews για ένα δυναμικό Live Test. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Τετάρτη 14 Οκτωβρίου

    Είναι συναρπαστικό- το δίχως άλλο. Λάθος συνολικά, αλλά συναρπαστικό. Το σύνολο κινητήρα- κιβωτίου είναι “ποίημα” και θα θέλαμε πάρα πολύ να το δούμε στο Pulsar. Στην ανάρτηση οι επεμβάσεις είναι πετυχημένες μεν, δεν παύει όμως να είναι ένα Juke με πολλά άλογα και επιθετικό στήσιμο. Η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη και στη θέση του οδηγού δίνει αυτό το “άχαρο” συναίσθημα του “κάθομαι ψηλά, πάω σφαίρα. Ε και τι έγινε;” Σαν κάποιος να ξέχασε να το χαμηλώσει για να γίνει συνεπές σε αυτά που υπόσχεται. Βέβαια, θα μας πείτε, “και ποιος θέλει για sport αυτοκίνητο ένα crossover;” Ισχύει. Ποιος θα έμπαινε σε μια πίστα να ξεσκάσει με ένα αυτοκίνητο σαν το Juke- έστω και με τις επεμβάσεις της Nismo; Για όλα τα αυτοκίνητα υπάρχει κοινό. Προφανώς. Απλά ετούτο εδώ το Juke με τους 218 ίππους του, τις καθισματάρες, την αλκαντάρα σε πολλά σημεία να “αγριεύει” το σύνολο και το επιθετικό στήσιμο, δείχνει κυριολεκτικά εκτός (Ελληνικής) πραγματικότητας. Είναι ένα από αυτά τα “λάθη” της αυτοκινητοβιομηχανίας, που έρχονται, δίνουν χαρά σε όλους τους petrolheads αλλά και ικανοποίηση στην εταιρεία που τα παράγει, μια και είναι σαν ένα κερδισμένο στοίχημα. “Μπορούμε να το κάνουμε και αυτό;” Μα, Nissan, προφανώς και μπορείτε! Σήμερα που πήγαμε για τη φωτογράφηση και με το team στον δρόμο να καλύπτει τις λιγοστές πιθανότητες να έχουμε πρόβλημα, μπορέσαμε να πιέσουμε λίγο σε πραγματικές συνθήκες το Nismo Juke και αυτό έδειξε όλα τα καλά του στοιχεία. Ο ήχος του κινητήρα είναι λίγο απογοητευτικός αλλά το σύνολο συναρπάζει. Περισσότερα όμως θα πούμε στη δοκιμή.

    20151014_144801

    Τρίτη 13 Οκτωβρίου

    juke-nismo-

    Τα χιλιόμετρα συνεχίζονται με το Juke Nismo RS και σήμερα θα μιλήσουμε λίγο για τις λειτουργίες που διαθέτει. Όπως βλέπετε από τα δύο κουμπιά, που υπάρχουν πάνω από την οθόνη της φωτογραφίας, μπορείτε να αλλάξετε το mode είτε για χρήση του κλιματισμού, είτε για τη χρήση του κινητήρα. Αυτά τα δύο κουμπιά αλλάζουν εντελώς τη λειτουργία και την εμφάνιση αυτής της κονσόλας, κάτι που είναι εντυπωσιακό αλλά και ταυτόχρονα σε μπερδεύει καθώς ψάχνεις να βρεις από πού απενεργοποιείται ο κλιματισμός.

    Στη λειτουργία D-Mode μπορείς να επιλέξεις τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, Normal, Sport και Eco. Εμείς όπως βλέπετε έχουμε κολλήσει στην επιλογή Sport η οποία αλλάζει την απόκριση στο γκάζι αλλά πειράζει κι άλλες ρυθμίσεις με αποτέλεσμα να παίρνεις τα μέγιστα από τον πουσαρισμένο 1600αρι DIG-T της Nissan. Επίσης δείχνει τη λειτουργία της τουρμπίνας με γράφιμα. Η ρύθμιση ECO ρίχνει την απόδοση και φυσικά την κατανάλωση. Εμείς την έχουμε χρησιμοποιήσει ελάχιστες φορές.

    juke-nismo-interior2

    Τέλος θα πούμε δύο λόγια για τη λειτουργία της ανάρτησης. Το ύψος του αυτοκινήτου αλλά και το προφίλ των ελαστικών δεν βοηθούν με αποτέλεσμα η λειτουργία να είναι αρκετά απότομη στους «φοβερούς» δρόμους της Αθήνας. Επίσης το ύψος του αμαξώματος δεν βοηθά τόσο πολύ στα πολλά χιλιόμετρα αλλά σε καμία περίπτωση δεν αγχώνει.

    Δευτέρα 12 Οκτωβρίου

    juke-nismo=side

    Τα φρένα του Juke Nismo RS είναι πραγματικά δυνατά. Οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου υπό πίεση είναι πολύ καλές χωρίς να προκαλούν άγχος. Εξαιρετικός είναι επίσης κι ο κινητήρας, ο οποίος 200ρίζει για πλάκα. Μην μας ρωτήσετε για κατανάλωση, δεν έχουμε μπει καν στον κόπο να κοιτάξουμε, αλλά έτσι για το θεαθήναι θα ρίξουμε μια ματιά πριν το παραδώσουμε και θα σας ενημερώσουμε.

    juke-nismo-br

    Το Σαββατοκύριακο δυστυχώς ο καιρός μας τα χάλασε κι ακόμα κι όταν δεν έβρεχε είχε ρίξει τόσο πολύ νερό που η άσφαλτος είχε πολλά βρεγμένα κομμάτια. Ωστόσο με το διαφορικό του Juke Nismo RS η κατάσταση ήταν πιο εύκολη. Όσον αφορά στην ηχητική λειτουργία του κινητήρα θα θέλαμε κάτι παραπάνω. Μπορεί να είναι όσο μπάσος χρειάζεται αλλά του λείπει αυτή η… βρωμιά του Nismo, λείπει αυτός ο κοχλασμός που σε κάνει να θες να πατήσεις κι άλλο.

    juke-nismo-interior

    Παρασκευή 9 Οκτωβρίου

    Μπορεί η έκδοση του Juke Nismo R που έχουμε στα χέρια μας να είναι εμπροσθοκίνητη κι όχι τετρακίνητη αλλά το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που διαθέτει κάνει καλά τη δουλειά του μεταφέροντας σωστά τη ροπή στους τροχούς. Δυστυχώς λόγω φόρτου εργασίας δεν είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε όσο και όπου θα θέλαμε το Juke μας και γι’ αυτό δεν μπορούμε να πούμε πολλά περισσότερα για τη συμπεριφορά του σε γρήγορη οδήγηση. Μπορεί να αρκεστήκαμε σε βόλτες εντός πόλης με κίνηση αλλά τα racing στοιχεία στο εσωτερικό μας κρατούσαν συνεχώς σε εγρήγορση. Όμορφες λεπτομέρειες που παραπέμπουν σε αγωνιστικά οχήματα, όπως η επένδυση Alcantara στις πόρτες, μεταλλικά πεντάλ και κόκκινες ραφές στα bucket καθίσματα. Τις επόμενες ημέρες θα έχουμε την ευκαιρία να πιέσουμε λιγάκι παραπάνω…

    juke-nismo-seats juke-nismo-tailpipe juke-nismo-logo

    Πέμπτη 8 Οκτωβρίου

    Το Juke από μόνο του βγάζει… μάτι, πόσο μάλλον το Nismo R! Η Nissan έχει πετύχει ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα συνδυάζοντας τον ξεχωριστό σχεδιασμό του crossover της με τον δυναμικό χαρακτήρα της Nismo.

    juke-nismo2

    Τα bucket καθίσματα της Recaro σε αγκαλιάζουν με τέτοιο τρόπο που δεν σου κάνει η καρδιά να βγεις από το αυτοκίνητο. Με το πάτημα του κουμπιού Start/Stop ακούς αμέσως την μπάσα λειτουργία του κινητήρα λόγω του συστήματος εξάτμισης της Nismo. Αυτά είναι στοιχεία που σε βγάζουν από την «αποστειρωμένη» καθημερινότητα της εποχής. Η σκληρή αίσθηση του συμπλέκτη και η επένδυση Alcantara στο τιμόνι ενισχύουν ακόμα περισσότερο την αγωνιστική αίσθηση που σου βγάζει το Nismo R.

    Οι 218 ίπποι του Juke Nismo R και τα 28 κιλά ροπής μας έφτιαξαν την ημέρα.

    juke-nismo juke-nismo3 juke-nismo4

    Σχόλια

    Σχόλια