Live Test: Mitsubishi Space Star 1.2 CVT ASG

    Με κινητήρα 1.2 λίτρων 80 ίππων και κιβώτιο CVT συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, το Mitsubishi Space Star είναι ο αντικομφορμιστής της παρέας των αυτοκινήτων πόλης.

    To Mitsubishi Space Star 1.2 CVT είναι η αυτόματη εκδοχή του μικρού ιαπωνικού μοντέλου και φυσικά βρίσκεται στο Live Test του Motornews. Έχοντας ήδη δοκιμάσει το alter ego του με το χειροκίνητο κιβώτιο είχαμε τις καλύτερες εντυπώσεις, τις οποίες μένει να επιβεβαιώσουμε στη σκληρή καθημερινότητα της αστικής μετακίνησης.

    Τρίτη 13 Οκτωβρίου

    Mitsu Space Star Auto 12

    Ακούγεται κάπως το Τρίτη και 13 αλλά αν δεν νοιάζεσαι, όλα πάνε καλά. Έτσι και η σημερινή μέρα, που περιλαμβάνει την επιστροφή του Space Star στον τόπο καταγωγής του, την αντιπροσωπεία, πήγε πολύ καλά και μάλιστα με ρεκόρ χαμηλής κατανάλωσης, 5,8 λίτρα. Ναι, σήμερα κινηθήκαμε εκτός της συνηθισμένης μας αστικής παιδιάς και έτσι το αυτόματο κιβώτιο CVT -που έχει τεράστιο σε σχέση με τα συμβατικά αυτόματα κιβώτια εύρος σχέσεων- και ο κινητήρας των 1.2 λίτρων έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους. Πιο αθόρυβο από τον αδελφό με το χειροκίνητο κιβώτιο, το Space Star ταξιδεύει άνετα και χαλαρά με πολύ χαμηλές σ.α.λ. και ανάλογη κατανάλωση, ωστόσο δεν θα ενθουσιάσει κανένα σε σβέλτες επαρχιακές διαδρομές και στροφές. Η ανάρτηση δεν έχει επαρκή απόσβεση με αποτέλεσμα οι κλίσεις στις στροφές να είναι έντονες, ενώ και το τιμόνι δεν είναι ιδιαίτερα ακριβές. Από την άλλη πλευρά το Space Star είναι ένα κατά κύριο λόγο αστικό μέσο μετακίνησης, οπότε αν βάλεις στη μια πλευρά της ζυγαριάς  την άνετη στην πόλη ανάρτηση και στην άλλη πλευρά τη χαλαρότητά της στη γρήγορη οδήγηση, μάλλον θα κλίνει προς την πρώτη πλευρά.

    Mitsu Space Star Auto 7

    Συγκρατημένο αισθητικά, με πολύ πλούσιο εξοπλισμό για την κατηγορία, μεγάλους χώρους επιβατών και επαρκή αποσκευών, δυνατό κινητήρα, πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο και σχετικά χαμηλή κατανάλωση, το Space Star έχει ό,τι χρειάζεται για να το προτιμήσει κανείς στη δύσκολη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Επιπρόσθετα, τα 11.786€ που κοστίζει στην έκδοση της δοκιμής με απόσυρση, είναι ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ποσό. 

    Δευτέρα 12 Οκτωβρίου

    Τελικά εκεί που το Σαββατοκύριακο προγραμματίζαμε το “στύψιμο” του Space Star, βρεθήκαμε να στύβουμε τα ρούχα μας. Η έντονη νεροποντή δεν ακύρωσε μόνο 3 ειδικές του ράλι Ακρόπολις αλλά επίσης τα ελεύθερα δοκιμαστικά του grand prix Ρωσίας και την εξέλιξη του MotoGP στην Ιαπωνία. Να λοιπόν η απόδειξη της θεωρίας του χάους: όταν πέσει μια σταγόνα στην Αττική, πλημμυρίζει το Σότσι και το Μοτέγκι. Ας είναι όμως, είχαμε την ευκαιρία να εκτιμήσουμε του καλούς χώρους του Space Star, σε σχέση πάντα με την κατηγορία του, και τον υπέρ- πλήρη εξοπλισμό που ξεφεύγει από τα δεδομένα των μικρών αυτοκινήτων πόλης: σημειώστε τον αυτόματο κλιματισμό, τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, το σύστημα εισόδου/εξόδου χωρίς κλειδί, την αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και υαλοκαθαριστήρων και έχετε την εικόνα. Είναι και αυτόματο το άτιμο, σε κακομαθαίνει.

    IMG_2112 IMG_2113

    Ο χώρος αποσκευών με όγκο 235 λίτρα δεν είναι μεγάλος, ωστόσο το Space Star άνετα μπορεί να παίξει τον ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μιας τριμελούς οικογένειας, χάρη και στις πέντε πόρτες του. Η κατανάλωση με κυρίως αστική χρήση συνεχίζει να βρίσκεται ανάμεσα στα 6 και τα 7 λίτρα, φλερτάροντας όμως περισσότερο με το δεύτερο νούμερο, κάτι απόλυτα λογικό για την ισχύ, τις επιδόσεις και το αυτόματο κιβώτιο. Αύριο θα φροντίσουμε, καιρού θέλοντος, να του “πιούμε το καύσιμο” σε κάποιο ορεινό πέρασμα, για να έχουμε και μερικά δεδομένα οδικής συμπεριφοράς να σας μεταφέρουμε. Καλό βράδυ και να έχετε μια υπέροχη εβδομάδα.

    Παρασκευή 9 Οκτωβρίου

    Οι μετακινήσεις με το Space Star συνεχίζονται ευχάριστα και οικονομικά, καθώς η μέση κατανάλωση στις καθημερινές μας διαδρομές δεν ξεπερνά τα 7 λίτρα -και μιλάμε για πολλές και μικρές διαδρομές σταμάτα-ξεκίνα. Το Σαββατοκύριακο θα πάρει μια ανάσα ως είθισται, για να δούμε λίγο και τα οδικά του χαρακτηριστικά, τα οποία μέσα στην πόλη και με ελάχιστη ταχύτητα δεν διακρίνονται. Έχουμε μια υποψία ότι δεν θα εκπλαγούμε ευχάριστα, καθώς ήδη το σύστημα διεύθυνσης δείχνει μια κάποια “αναισθησία”, η οποία δεν ενοχλεί εντός των τειχών, ενώ και η ανάρτηση είναι αρκετά ενδοτική αλλά και με σημάδια σχετικά χαλαρής απόσβεσης επαναφοράς στα αμορτισέρ, κάτι που σημαίνει μεγάλες κλίσεις και απότομες αντιδράσεις στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης.

    Mitsu Space Star Auto 3

    Πριν βιαστείτε να μας κατηγορήσετε για “ανάρμοστη” χρήση ενός αυτοκινήτου πόλης, να καταθέσουμε ότι λόγω χώρων και ικανού κινητήρα, το Space Star δεν περιορίζεται εκ κατασκευής στο αστικό πλαίσιο, το αντίθετο μάλιστα. Επομένως πρέπει να κριθεί και ως τέτοιο. Κοντός ψαλμός αλληλούια, ωστόσο… Μέχρι τη Δευτέρα που θα μας κάνετε την τιμή να επιστρέψετε για τα περαιτέρω -αφού όλο το Σ/Κ θα διαβάζετε στο motornews τις ενότητες του  live της F1 στη Ρωσία και του Moto GP στην Ιαπωνία – να περάσετε υπέροχα.

    Πέμπτη 8 Οκτωβρίου

    Mitsu Space Star Auto 4 Mitsu Space Star Auto 6

    Χθες βράδυ η βροχή μας βρήκε στο… ποδήλατο, σήμερα πουρνό – πουρνό που μπήκαμε στο Space Star μας υποδέχθηκε η ανατολή ενός λαμπερού και πανέμορφου ήλιου. Αν έχεις τύχη διάβαινε… Με τη συνεχή κίνηση στα στενά της πόλης το σύστημα Start/Stop του αυτόματου Space Star δουλεύει υπερωρία. Έτσι είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις η εκκίνηση του τρικύλινδρου μοτέρ βγάζει έναν έντονο κραδασμό που συνοδεύεται και από μεταλλικό ήχο, περίπου όπως αυτός μιας χαλαρής βάσης στήριξής του. Ένα δεύτερο ζήτημα έχει να κάνει με τα “χούγια” του CVT κιβωτίου για τα οποία γράψαμε χθες. Στην απότομη επιτάχυνση οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν αρκετά ψηλά και μένουν εκεί καθώς το CVT παρέχει μια συνεχή και γραμμική, όχι κλιμακωτή επιτάχυνση (1η σχέση, 2η κ.λ.π.) όπως τα κλασικά αυτόματα κιβώτια. Αυτό όμως αυξάνει κατά πολύ τον θόρυβο του κινητήρα που διατηρείται για αρκετή ώρα σε  κατάσταση υψηλού φορτίου και φυσικά μειώνει την ηρεμία και την άνεση του οδηγού. Αυτή η κατάσταση δεν είναι συχνή ή απόλυτα αναγκαία ωστόσο και, από την άλλη πλευρά, όταν ο οδηγός κινείται με σταθερό γκάζι, οι στροφές του κινητήρα πέφτουν εξαιρετικά χαμηλά. Σε έναν δρόμο όμως με συνεχείς ανηφόρες ή σε μια ανάβαση βουνού, θα πρέπει κανείς να ζήσει για αρκετή ώρα με τον έντονο και άσχημης χροιάς ήχο του κινητήρα στις ψηλές στροφές.

    Mitsu Space Star Auto 1

    Τετάρτη 7 Οκτωβρίου

    Δεν είναι συνήθης μέρα η Τετάρτη για να ξεκινάμε live test, δεν είναι όμως σύνηθες και το Space Star. Βλέπετε μπορεί το μοντέλο να εντάσσεται στην κατηγορία Α, αυτή των αυτοκινήτων πόλης, ωστόσο το αμάξωμά του έχει μήκος 3,7 μέτρα (με σύνηθες της κατηγορίας τα 3,5) κινητήρα 1.2 λίτρων (με συνήθη χωρητικότητα το 1.0 λίτρο) και αυτόματο κιβώτιο CVT (με σύνηθες κιβώτιο το χειροκίνητο). Ασυνήθιστη είναι και η ισχύς, δηλαδή μεγάλη στους 80 ίππους, ενώ ιδιαίτερα πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός που περιλαμβάνει -στάνταρ- έως και αυτόματο κλιματισμό, μαζί με ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με αυτόματη εκκίνηση, και σύστημα start/stop που η Mitsubishi ονομάζει Auto Start&Go (AS&G).

    Mitsu Space Star Auto 2 Mitsu Space Star Auto

    Σε κάθε περίπτωση η χρήση ενός αυτόματου μοντέλου στο πλαίσιο των αστικών μας μετακινήσεων είναι μάννα όχι εξ ουρανού αλλά εκ κατασκευαστού, με αποτέλεσμα να κερδίζει τη συμπάθειά μας χωρίς κόπο. Θέλει όμως και τρόπο, καθώς όταν είδαμε την ένδειξη της μέσης κατανάλωσης στα 8,0 λίτρα/100 χλμ., μας ήρθε ένας ντουβρουτζάς. Ωστόσο επειδή το αυτόματο κιβώτιο CVT έχει μια ιδιαίτερη λειτουργία, μαθαίνοντας λίγο τα χούγια του είδαμε την κατανάλωση στα λίγα χιλιόμετρα της ημέρας -περίπου 50- να πέφτει προς το 7, οπότε θα περιμένουμε πριν ξιφουλκήσουμε. Υπενθυμίζουμε δε ότι το αδελφό χειροκίνητο Space Star απαιτούσε μια ποσότητα καυσίμου μεταξύ 5 και 6 λίτρων/100 χλμ. Σας αφήνουμε λοιπόν για λίγα ακόμα χιλιόμετρα και αύριο πάλι εδώ.

    Σχόλια

    Σχόλια