Live Test: Seat Mii 5d 60hp iTech

    Η τρόικα των μικρών αυτοκινήτων πόλης του VW Group παρουσιάζεται πλέον πλήρης, με το live test του Seat Mii, στην πεντάθυρη εκδοχή αμαξώματος, με 60 ίππους.

    Καλώς το και ας άργησε το Seat Mii 1.0 με τον κινητήρα των 60 ίππων.  Μέσα στην εβδομάδα θα αναφέρουμε ευπειθώς οτιδήποτε παρατηρούμε και κυρίως τα σημεία που αφορούν την καθημερινότητα της χρήσης του. Στο τέλος της πενθήμερης ζωντανής δοκιμής θα δημοσιευτεί ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

     

    Πέμπτη 8 Οκτωβρίου

    Το μικρομέγαλο της Seat όσο περνούν οι μέρες μας φαίνεται όλο και πιο γοητευτικό. Με τον τρικύλινδρο κινητήρα του να κερδίζει κάθε μέρα πόντους, με την απόδοση αλλά και την οικονομία που εμφανίζει στις απαιτήσεις του για καύσιμο, το κόκκινο Mii “ομορφαίνει” όλο και πιο πολύ. Αυτές τις ημέρες προσέξαμε και κάποιες λεπτομέρειες που έχουν τη δική τους χάρη- όπως λόγου χάρη το σύστημα που “κρατάει” την εταζέρα όρθια όταν χρειάζεται να την αφήσεις για να φορτώσεις με τα δύο χέρια. Έξυπνο και πρακτικό, δίνει λύση και σε κάνει να ξεχνάς την έλλειψη των παραδοσιακών κορδονιών που συμπαρασύρουν την εταζέρα όταν ανοίγει η πόρτα. Βέβαια, η επιλογή στην προκειμένη περίπτωση έχει και την αρνητική της πλευρά που δεν είναι άλλη από το όταν ο οδηγός ξεχάσει την εταζέρα σηκωμένη. Η ορατότητα από τον εσωτερικό καθρέπτη προς τα πίσω χάνεται- αν και λόγω διαστάσεων καμπίνας, μπορεί να μη χρειαστεί να βγεις από το αυτοκίνητο για να την κατεβάσεις. Αρκεί να τεντωθείς προς τα πίσω για να την σπρώξεις να πάει στη θέση της.

    20151008_142133

    Τετάρτη 7 Οκτωβρίου

    20151007_131001

    Από το ταμπλό του μικρού Seat δεν υπάρχουν πολλά στοιχεία για να τραβήξουν το μάτι. Χώρια που και οι νεοτερισμοί περιορίζονται στην ύπαρξη της οθόνης πολλαπλών ενδείξεων και υποστήριξης του συστήματος ψυχαγωγίας, με την εξαιρετική και λειτουργική βάση της που επιτρέπει την αλλαγή της κλίσης της οθόνης. Εκεί λοιπόν αρχίζουν τα ωραία, γιατί ως γνωστόν, τι να το κάνεις το hardware όταν δεν έχεις software; Κι όπως φαίνεται, το Mii έχει και από το δύο. Μια μικρή λεπτομέρεια που μόλις την προσέξαμε μας έφτιαξε τη διάθεση, έχει να κάνει με την απεικόνιση του αυτοκινήτου στην οθόνη, όταν το πρόγραμμα είναι στην οικονομική οδήγηση. Εκεί μεταξύ άλλων, το σύστημα σου προτείνει την ιδανική αναλογία πίεσης του γκαζιού ανάλογα με την επιλεγμένη σχέση, έτσι ώστε να “κρατάς” το άβαταρ του αυτοκινήτου μέσα στο προσδιορισμένο μπλε πεδίο.

    20151007_130806

    Ακολουθώντας αυτή την πρακτική, είσαι σίγουρος πως κινείσαι οικονομικά, και βλέπεις να πέφτει η μέση κατανάλωση (για λίγο βγήκαμε στην Ε.Ο. και σύντομα έπεσε στα 4,3 λτ/100 χλμ.) ενώ κερδίζεις και πόντους οικονομίας. Η λεπτομέρεια για την οποία αναγκαστήκαμε να ασχοληθούμε τόσο πολύ με το άβαταρ του αυτοκινήτου στην οθόνη, είναι πως όταν πατάει ο οδηγός το φρένο, ανάβουν τα αντίστοιχα πίσω φώτα αυξάνοντας τον ρεαλισμό της απεικόνισης. Άραγε να λειτουργούν και ως ένδειξη για πιθανή καμμένη λάμπα;

    20151007_123339

    Τρίτη 6 Οκτωβρίου

    Seat Mii 3

    Αν το κυρίως ζητούμενο σε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης είναι η οικονομία, τότε υποκλίνομαι στο Seat Mii που χωρίς να το οδηγούμε σπρώχνοντας, παγίωσε μετά από 250 περίπου χιλιόμετρα τη μέση κατανάλωσή του στα 4,5 λίτρα. Δεν είναι όμως μόνο αυτό το στοιχείο που σε κάνει να περνάς καλά μαζί του. Είναι και το σύστημα ήχου που έχει πολύ καλή απόδοση -παρόλο που οπτικά δείχνει μάλλον φτωχό με τα σημερινά αισθητικά μέτρα και σταθμά- με αποτέλεσμα οι ατελείωτες ώρες οδήγησης στην πόλη να αποκτούν χαρακτήρα διασκέδασης.

    Seat Mii 4

    Στα θετικά λειτουργικά στοιχεία του Mii προσθέστε το καλό -όχι όμως κορυφαίο- σύστημα start/stop καθώς και το πολύ ελαφρύ αλλά όχι αναίσθητο σύστημα διεύθυνσης. Αντίθετα το πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο, παρότι ο επιλογέας δεν έχει κάποιο θέμα, παρουσιάζει πολλούς τζόγους, που τους νιώθεις κυρίως στο πάτα – άσε του γκαζιού αλλά και τους ακούς, ενώ η επιλογή της όπισθεν με πάτημα του επιλογέα πίσω και δεξιά είναι λειτουργικά ανόητη και δύσχρηστη. Αυτά για σήμερα, με τα χιλιόμετρα να συνεχίζονται ευχάριστα και -κυρίως- οικονομικά.

    Δευτέρα 5 Οκτωβρίου

    Καλησπέρα και καλή εβδομάδα αγαπητές και αγαπητοί αναγνώστες. To Mii ήρθε στα χέρια μας την Παρασκευή το απόγευμα και έτσι δεν προλάβαμε να δημοσιεύσουμε τότε το πρώτο του live. Ωστόσο είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε ήδη για 300 χιλιόμετρα -ας όψεται το ευλογημένο Σαββατοκύριακο- και να δούμε την κατανάλωση να πέφτει ακόμα χαμηλότερα από το νούμερο που βλέπετε στην οθόνη πολλαπλών λειτουργιών της Garmin.

    Seat Mii 1

    Η οποία είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού της πλούσιας έκδοσης iTech που εκτός αυτής και αρκετών ηλεκτρικών ευκολιών περιλαμβάνει επίσης GPS και ζάντες αλουμινίου, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, κάλυμμα μαρσπιέ σε χρώμα αλουμινίου με το λογότυπο iTech, ειδική ταπετσαρία, σύστημα ήχου sound pack 2 με 6 μεγάφωνα και σύστημα start/stop στον τρικύλινδρο κινητήρα του λίτρου που έχει ισχύ 60 ίππων. Ωστόσο το πιο σημαντικό στοιχείο του Mii δεν είναι το επίπεδο εξοπλισμού, που είναι αρκετά πλούσιο, αλλά το πόσο οικονομικό και ευχάριστο στην οδήγηση είναι, είτε κινείσαι στην πόλη, είτε στον αυτοκινητόδρομο. Τις επόμενες ημέρες θα έχουμε μια πιο πλήρη εικόνα και λεπτομερείς αναφορές καταστρώματος, ωστόσο είναι γεγονός πως ένα καλό αυτοκίνητο –πάντα με τα μέτρα της κατηγορίας του- σε κερδίζει με το καλημέρα. Όπως το Mii που μας κέρδισε αμέσως, αν και με το «καλησπέρα».

    Seat Mii 2

     

    Σχόλια

    Σχόλια