Motornews Test: BMW 218i Active Tourer 136 PS

    Η σημασία της σειράς 2 Active Tourer είναι μεγάλη και όχι μόνο για τη BMW. Το αυτοκίνητο που βάζει την εταιρεία σε μια τελείως νέα κατηγορία, δε θα μπορούσε παρά να είναι προσεγμένο στις λεπτομέρειες.

    Μετρήστε πρωτιές: Η BMW 218i Active Tourer είναι το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της Γερμανικής εταιρείας. Είναι επίσης το πρώτο πολυμορφικό της BMW και τα παραπάνω έχουν όπως να το κάνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα. Είναι η “ευθύνη” του να παρουσιαστεί ένα τελείως καινούργιο μοντέλο, σε κατηγορία όπου ποτέ πριν η BMW δεν είχε εκπροσώπηση, με τρόπο που να είναι εμφατικός ως προς τη συνέχεια και την πίστη στις παραδοσιακές αξίες της εταιρείας. Σε αυτές που την έχουν κάνει να ξεχωρίζει στο αυτοκινητιστικό στερέωμα και να έχει τους δικούς της πιστούς αγοραστές που θα έμπαιναν στην ουρά για να αποκτήσουν οτιδήποτε φέρει το γαλανόλευκο σήμα.

    BMW 218i AT 5

    Βαρύ ε; Ναι αλλά πώς αλλιώς αφού ισχύουν όλα τα παραπάνω μέχρι κεραίας; Με την πρώτη ματιά, το family look των αυτοκινήτων της BMW που έκανε μόδα τα angel eyes στην αυτοκινητοβιομηχανία προδίδει την προέλευση. Οι καθαρές γραμμές του αμαξώματος είναι πραγματική συνέχεια της γκάμας σε “έκδοση MPV”. Ασυνήθιστα μεγάλες πόρτες για τα δεδομένα των μοντέλων της εταιρείας με νορμάλ απόσταση από το έδαφος και εύκολη πρόσβαση στην καμπίνα που προσφέρει εκτός από ποιότητα και πολυτέλεια, ευρυχωρία και απογειωμένη πρακτικότητα. Πάντως δεν είναι και λίγο. Το πρώτο MPV στην ιστορία της μάρκας– που ειρήσθω εν παρόδω, το 2016 συμπληρώνει 100 χρόνια λειτουργίας.

    BMW 218i AT 10

    Στη θέση του οδηγού, κάθεσαι άνετα και ψηλά και έχεις την αίσθηση του εύκολου ελέγχου της περιμέτρου. Όλα τα χειριστήρια “φωνάζουν” BΜW, μα η αίσθηση είναι λίγο ξένη σε σχέση με όσα έχουμε συνηθίσει. Το “βαρύ” πάτημα του αυτοκινήτου δίνει εξαιρετική αίσθηση ασφάλειας σε όλους του επιβάτες, οι οποίοι θα απολαύσουν εκτός του πολύ καλού εξοπλισμού και την εξαιρετική ηχομόνωση αλλά και την ποιότητα των υλικών που ξαναφέρνουν τον όρο premium στο προσκήνιο για να κάνει τη διαφορά στην καθημερινότητα. Ακόμα και στον χώρο των αποσκευών, η μοκέτα που τον επενδύει αλλά και γενικότερη η συναρμογή των επιμέρους τμημάτων της επένδυσης αλλά και κάτω από αυτή, δείχνει το “ποιόν” του αυτοκινήτου και είναι στοιχεία που δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητα. Η χωρητικότητα για τις αποσκευές είναι 468 λίτρα μέχρι το ύψος της εταζέρας (και επιμένουμε σε αυτή τη λεπτομέρεια στα 5θυρα αυτοκίνητα, καθώς όσοι ταξιδεύουν με γυναίκα και παιδιά, ξέρουν πόσο σημαντικό είναι να μπορεί να επεκταθεί προς τα πάνω ο χώρος).

    BMW 218i AT 4

    Με τον τρικύλινδρο 1.500άρη κάτω από το εμπρός καπό, τον κινητήρα που έκανε ντεμπούτο στη γκάμα των Mini για λογαριασμό της BMW, η 218i Active Tourer δείχνει ικανότατη να καλύψει τις οικογενειακές ανάγκες. Οι 136 ίπποι του είναι πολύ καλή απόδοση αντικειμενικά και η συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο ραφινάρει πιθανές ανακολουθίες, μια και τα 1.430 κιλά του αμαξώματος είναι αρκετά. Σε κάθε περίπτωση όμως, ο οδηγός δε θα αισθανθεί πως χρειάζεται κάτι παραπάνω- αρκεί να θυμάται σε τι αυτοκίνητο είναι μέσα και ποιος είναι ο προσανατολισμός του.

    BMW 218i AT 2

    Το πάτημα είναι απόλυτα θετικό και οι μόνες αντιρρήσεις που έχουμε από το σύνολο, έχουν να κάνουν με την ποιότητα κύλισης που εμφανίζεται λίγο χαμηλότερου επιπέδου από το προσδοκώμενο και η σκληρότητα της ανάρτησης που “θίγει” την άνεση που πρέπει να προσφέρει ένα MPV αυτοκίνητο στους επιβάτες του. Από την άλλη όμως, δίνει τέτοιο οδηγικό χαρακτήρα στο μοντέλο, που δεν μπορεί να συγκριθεί με κάποιο άλλο αντίστοιχο, δημιουργώντας έτσι ένα μοναδικό χαρακτηριστικό (usp το λένε εις την marketinίστικη, το οποίο σημαίνει unique selling point) για το πολυμορφικό της BMW. Στρίβεις όπως έρχεσαι με τη 218i Active Tourer και είναι ευχάριστη έκπληξη το γεγονός πως αυτός ο όγκος δεν γίνεται αιτία για να προβληματιστεί ο οδηγός. Η υποστροφή είναι αναμενόμενη όταν το παρακάνεις αλλά και πάλι, ο έλεγχος είναι δεδομένα εύκολος με το πανταχού παρόν DSC να καταστέλλει επεμβαίνοντας όσο διακριτικά πρέπει. Είπαμε όμως: δεν είναι στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου το “κυνήγι” των επιδόσεων. Απλά και μόνο λόγω ονόματος, δε θα μπορούσε να μην είναι καλό στον συγκεκριμένο τομέα. Οι 3 επιλογές προγράμματος που περιλαμβάνουν και το “Sport” (αλλά απόλυτα δικαιολογημένα όχι το Sport+) δίνουν το κάτι παραπάνω ανάλογα με τη διάθεση, με την οικονομική επιλογή να είναι και η πλέον χρήσιμη. Αξίζει να σημειωθεί πως το “οικονομόμετρο” που δείχνει σε πραγματικό χρόνο το πόση απόσταση “κερδίζεις” ανάλογα με το πώς συμπεριφέρεσαι στο γκάζι, είναι από τα πλέον εύχρηστα του είδους και εύκολα στην ανάγνωση.

    BMW 218i AT 3

    Στον συγκεκριμένο τομέα, πρέπει να πούμε πως οι επιδόσεις του 3κύλινδρου είναι ευχάριστη έκπληξη. Με λίγη προσπάθεια στην καθημερινή μετακίνηση εντός πόλης, η μέση κατανάλωση είναι σταθερά στα “χαμηλά” 7άρια– αν και το “αβίαστο” 7,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και πάλι δεν μπορεί να θεωρηθεί πολύ για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Εκτός πόλης, τα 6,5 λτ./100 χλμ. είναι μια συνηθισμένη ένδειξη, εύκολη στην επίτευξή της με σταθερή ταχύτητα ταξιδιού. Από την άλλη, με το γκάζι στο πάτωμα, η 218i μπορεί να φαίνεται λαίμαργη αλλά είναι αναμενόμενο. Χώρια που “πηγαίνει” πολύ καλά χάρη στον turbo κινητήρα, οπότε και σε αποζημιώνει και στέκεται στο ύψος των περιστάσεων όταν της ζητηθεί.

    BMW 218i AT 7

    Όλοι ευχαριστημένοι λοιπόν στην 218i Active Tourer με τα τόσα χαρίσματα. Είναι σίγουρα πολύ επιτυχημένη συνταγή για το πρώτο MPV της εταιρείας που μας έχει συνηθίσει τόσα χρόνια στα premium μοντέλα με sport ύφος και διάθεση. Κρατάει προφανώς ψηλά τη σημαία της εταιρείας που κεφαλαιοποίησε με τον καλύτερο τρόπο την τεχνογνωσία και τις εφαρμογές από την άλλη εταιρεία του Ομίλου, τη Mini, και δίνει μια εναλλακτική επιλογή στους πιστούς της κατηγορίας και την αυτονόητη επιλογή στους πιστούς της μάρκας που για προφανείς λόγους χρειάζονται αυτοκίνητο της συγκεκριμένης κατηγορίας. Με τιμή εκκίνησης τα 26.920€, ευκαιρία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί αλλά πάλι έχει όλα εκείνα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που δικαιολογούν την υψηλή τιμή.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    BMW 218i AT 6

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1.499 κ.εκ.
    Κύλινδροι3 σε σειρά
    Ισχύς136 ίπποι στις 4.500-6.000σ.α.λ
    Ροπή22.4 Kgm στις 1.2504.300 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΑυτόματο 8 σχέσεων
    Εκπομπές CO2115 γρ./χλμ
    Μήκος4,342 μέτρα
    Πλάτος1,800 μέτρα
    Ύψος1,555 μέτρα
    Μεταξόνιο2,670 μέτρα
    Βάρος1.395 κιλά
    Χώρος αποσκευών468 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης6.1 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης4.3 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό4.9 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα9,2
    Τελική ταχύτητα205 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 26.920

     

    Σχόλια

    Σχόλια