Live Test: Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC 120 PS

    Φρεσκάρισμα της εικόνας και του εξοπλισμού για το εξαιρετικό μικρομεσαίο της Honda που συνεχίζει να γοητεύει ακόμα και αν “ξαφνιάζει” με την πρώτη επαφή.

    Το Honda Civic Sport με τον 1.600άρη i-DTEC και τους 120 ίππους έχει δεχτεί βελτιώσεις στα σημεία. Ζούμε τις ημέρες μας μαζί του και αναφέρουμε τι παρατηρούμε στις μετακινήσεις μας αλλά και το impact που έχει το Civic στους υποψήφιους αγοραστές. Στο τέλος της πενθήμερης ζωντανής δοκιμής θα δημοσιευτεί ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Δευτέρα 5 Οκτωβρίου

    Ο κινητήρας είναι πραγματικά δυνατός και ταχύστροφος, αν και ελαφρά τραχύς στις ψηλές στροφές. Με τελική ταχύτητα 207 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ. το Civic 1.6 i-DTEC είναι ένα πραγματικά γρήγορο αυτοκίνητο. Τον τελευταίο καιρό η επίτευξη υψηλών επιδόσεων έχει μπει σε δεύτερη και τρίτη μοίρα καθώς η οικονομία είναι το πρωτεύων θέμα. Το Civic είναι δυνατό και σε αυτό. Με μέση κατανάλωση 5,2 λίτρων για κάθε 100χλμ.

    Για το τέλος αφήσαμε ίσως το καλύτερο και πιο παραμελημένο εσχάτως στοιχείο της σχέσης μας με ένα αυτοκίνητο: την απόλαυση της οδήγησης. Με το Honda Civic δεν σου λείπει τίποτα –διαθέτει ένα στιβαρό αμάξωμα, αναλογικά άμεσο και με καλή πληροφορία σύστημα διεύθυνσης, εξαιρετικής ακρίβειας κιβώτιο και μια σφιχτή πλην ενδοτική ανάρτηση που σε αφήνει να αποφασίσεις τον τρόπο που θες να οδηγήσεις το αυτοκίνητο. Έτσι και με δεδομένη την επαρκή ισχύ και τη μεγάλη ροπή, έχεις όλα τα όπλα να απολαύσεις τις μετακινήσεις σου, όχι απλά να μεταφέρεσαι.

    Πέμπτη 1 Οκτωβρίου

    Καλό μήνα είπαμε; Λέμε λοιπόν. Ο καιρός δρόσισε σχετικά απότομα. Σαν να μπαίνει πολύ δυναμικά ο Οκτώβρης. Εμείς με το Civic συνεχίζουμε και με κρύο και με ζέστη. Σήμερα εκτιμήθηκε ιδιαίτερα ο χώρος αποσκευών που χρειάστηκε είναι η αλήθεια σε όλο του το μεγαλείο, αφού η επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ δεν ήταν η μοναδική δουλειά που κάναμε και είχε πολύ πράγμα για κουβάλημα η μέρα. Έχει βάθος και εντυπωσιάζει με τη χωρητικότητά του, ενώ όταν οι συνθήκες το επιβάλλουν, κερδίζεις αρκετά και προς τα επάνω χάρη στην εταζέρα που σου δίνει αυτή τη δυνατότητα ελιγμού. Χώρια που όταν το πράγμα σοβαρεύει, με μια κίνηση το πίσω κάθισμα σηκώνει την έδρα του και μπορείς να έχεις την πλάτη για χώρισμα από τον χώρο των αποσκευών. Εκτός και αν θέλεις να το “ρίξεις” πλήρως για να φορτώσεις για μετακόμιση. Το τιμόνι στο υπόγειο του s/m δείχνει λιγότερο “κοφτερό” από όσο θα περίμενε κανείς και σε φέρνει στην ανάγκη να κάνεις μανούβρες. Ευτυχώς η κάμερα οπισθοπορείας, δίνει την απαραίτητη ορατότητα προς τα πίσω, που είναι προβληματική λόγω σχεδίασης.

    20151001_175707

    20151001_175635

    Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου

    20150930_191616

    Τι λέγαμε εχθές για την εμφάνιση; Ισχύει 100%. Το Civic σου κλέβει τη ματιά και την κρατάει. Όσο όμως το βλέπεις, συνειδητοποιείς πως δεν είναι όμορφο. Μπορεί να σε συγκινεί το ότι συγγενεύει αισθητικά με το κορυφαίο Type-R που το περιμένεις -ως τοτέμ των hot hatch και το θαυμάζεις πριν το δεις- μπορεί να θαυμάζεις τη “γενναιότητα” της Honda που τολμά αισθητικά στην πλέον “μελέ” κατηγορία. Σίγουρα όμως δεν είναι όμορφο. Ειδικά το πίσω μέρος με το διχοτομημένο παρμπρίζ και τα εξογκωμένα φωτιστικά με τις ελλειψοειδείς φωτεινές περιοχές, θυμίζει κάτι από ένα αποτυχημένο Mazda 323 Coupe (1994- 1996) και αυτό μόνο κολακευτικό δεν είναι για το εξαιρετικό Civic που κερδίζει τις εντυπώσεις με τις επιδόσεις του σε όλους του τομείς που μπορεί να το κρίνει κανείς. Είναι “ζωηρό” και ο κινητήρας με τους 120 ίππους, χάρη στο χαμηλότερο βάρος από το CR-V, δείχνει να μην υποφέρει από το lag- το οποίο δεν έχει εξαλειφθεί, απλά δεν είναι τόσο έντονο. Σε κρατάει ξεκούραστο και κάνεις τις διαδρομές σου με υποδειγματική άνεση, ενώ τη στιγμή που θα το επιλέξεις, θα ακολουθήσει με πολύ πειστικό τρόπο στις όποιες ανησυχίες. 

    20150930_175533

    Τρίτη29Σεπτεμβρίου

    20150929_132025(0)

    Με την πρώτη ματιά σε κερδίζει. Ακόμα και αν δεν σε κερδίσει, σίγουρα σου τραβάει την προσοχή. Είναι και το timing βλέπετε, με το Type R να είναι προ των πυλών και τη μερίδα του κοινού στην οποία απευθύνεται να έχει τα μάτια ανοιχτά μήπως και το πετύχει πουθενά στον δρόμο. Το Civic με τις αλλαγές στην εμφάνισή του, έχει γίνει ακόμα πιο “εξωτικό” για τα δεδομένα της κραταιάς κοινοτυπίας της κατηγορίας. Στην έκδοση που έχουμε στη διάθεσή μας, η έντονη αντίθεση του λευκού αμαξώματος με τις μαύρες ζάντες, κάνει το effect ακόμα πιο έντονο. Η αλήθεια είναι πως μετά το -πιο σύγχρονο- CR-V που προηγήθηκε στο live test του Motornews, μπαίνοντας πίσω από το τιμόνι, το ταμπλό του Civic δείχνει παλιό. Χώρια που η αντίθεση της γενικότερης εικόνας του ταμπλό, με το απόγειο της σύγχρονης αντίληψης περί συνδεσιμότητας, έτσι όπως την εκφράζει το Honda Connect, είναι ιδιαίτερα έντονη. Μένει να δούμε τις επόμενες ημέρες αν έχει αντίκτυπο και στην καθημερινότητα και αν οι ευκολίες που προσφέρει εντάσσονται ομαλά στο συνολικό πλαίσιο του αυτοκινήτου με τον πολύ καλό ”πρότερο βίο”.
     

    20150929_132124

    20150929_142718

    Σχόλια

    Σχόλια