Motornews Test: Honda CR-V i-DTEC 1.6 4×4 160 PS

    Η ανανέωση του CR-V δεν έγινε τόσο για χάρη του update στον κινητήρα με τους 40 επιπλέον ίππους, όσο για να προλάβει η Ιαπωνική εταιρεία τις εξελίξεις και να εμφανίζεται σύμφωνη με την εποχή.

    Η εποχή αυτή που θέλει τα αυτοκίνητα να έχουν δυνατότητες διασύνδεσης προκειμένου να εξυπηρετούν τους χρήστες, με ύφος και στυλ φορητού υπολογιστή, έχει φτάσει με πολύ δυναμικό τρόπο. Αν κρίνουμε δε από τη διάθεση των κατασκευαστών να παρουσιάσουν τις δικές τους λύσεις επί του θέματος, ακόμα και αν πρόκειται για κάτι “βεβιασμένο” που απλά θα τους “καταχωρεί” στους εκσυγχρονισμένους, τότε μάλλον θα πρέπει να μιλάμε για την επικυρίαρχη διάθεση στον αυτοκινητιστικό χώρο. Ο ένας μετά τον άλλο οι κατασκευαστές δίνουν το δικό τους στίγμα στον τομέα αυτόν που, για άλλη μια φορά, επιβάλλεται από το marketing και αποπροσανατολίζει τον υποψήφιο αγοραστή από τα σημαντικά.

    Honda CRV 160PS 2

    “Ναι αλλά συνδέεται με το τηλέφωνό μου και μπορώ να έχω πρόσβαση σε όλες μου (σχεδόν) τις εφαρμογές” είναι πιθανότατα η απάντηση του tech freak στην ένσταση πως το lag του εξαιρετικού κατά τα άλλα κινητήρα της Honda, είναι και πάλι παρόν. Χώρια που ένα γνήσιο tech freak, έτσι όπως περιγράφεται από τα δελτία τύπου των εταιρειών, είναι αρκετά σπάνιο να το συναντήσεις και ακόμα πιο σπάνιο να ενδιαφέρεται σε τέτοιο βαθμό για το αυτοκίνητο και τις δυνατότητές του- πέραν αυτών της συνδεσιμότητάς του. Για τον περισσότερο κόσμο όμως, αυτό που έχει περισσότερη σημασία είναι -προφανώς- το αυτοκίνητο. Και αν αυτό έχει και ένα καλό ηχοσύστημα που ενσωματώνει πολλές επιπλέον χρήσεις, σίγουρα προσμετρά στα “υπέρ” του αλλά δεν είναι και τόσο καθοριστικής σημασίας.

    Honda CRV 160PS 7

    Έτσι ακριβώς και το CR-V, με τον φρεσκαρισμένο i-DTEC που αποδίδει 160 ίππους, που είναι ένα απόλυτα επαρκές σε όλους τους σημαντικούς τομείς αυτοκίνητο. Έχει το σύστημα Honda Connect που προσφέρει όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα σύγχρονο σύστημα του είδους, καθώς συνδέεται με το τηλέφωνο και μπορεί να παίξει τον ρόλο του interface για τις εφαρμογές της κινητής τηλεφωνίας σχεδόν στο σύνολό τους, φέρνοντας από internetικό ραδιόφωνο και δορυφορική πλοήγηση, έως λειτουργίες smartphone με εικονίδια στη μεγάλη οθόνη (7”) αφής του συστήματος. Η ευκολία απογειώνεται με λίγα λόγια με το Honda Connect, ενώ στην οθόνη του συστήματος παράλληλα εμφανίζεται η εικόνα προς τα πίσω από την κάμερα οπισθοπορείας και μπορεί να γίνει προβολή ταινίας με τη σύνδεση HDMI που διατίθεται. Στο ήδη σύγχρονο εσωτερικό του CR-V, η προσθήκη του συστήματος Honda Connect είναι αναμφίβολα μια πολύ θετική εξέλιξη- άσχετα με το αν εμείς θεωρούμε πως όλα αυτά που υποστηρίζονται, αγγίζουν τα όρια της υπερβολής γενικότερα, ενώ δεν έχουν και την απόλυτη αίσθηση της εργοστασιακής εγκατάστασης ειδικότερα.

    Honda CRV 160PS 4

    Η ανανέωση στην εμφάνιση του μοντέλου είναι περιορισμένης έκτασης και μόνο σε συγκεκριμένα σημεία έτσι ώστε να γίνεται αισθητή η διαφορά από την προηγούμενη γενιά. Τα φώτα ημέρας εμπρός είναι αυτά που κατά κύριο λόγο καταδεικνύουν πως κάτω από το εμπρός καπό, βρίσκεται ο δυνατότερος i-DTEC με τους 160 ίππους και συνδυάζεται με την τετρακίνηση. Ο κινητήρας που παραμένει “νωθρός” στις χαμηλές στροφές, υπογραμμίζοντας το lag και την ανάγκη… μαρσαρίσματος από τον οδηγό, αποζημιώνει με την απόδοσή του μόλις ξεπεραστεί ο σκόπελος της εκκίνησης. Ή καλύτερα, για να είμαστε ακριβείς, δίνει απαντήσεις για τις ικανότητές του, σερβίροντας αβίαστα την απόδοσή του, μέσω του κιβωτίου των 6 σχέσεων, στη διάθεση του οδηγού. Τα 35,6 kgm της ροπής του είναι διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. και σε αντίθεση με άλλες περιπτώσεις diesel κινητήρων που το “ξεφούσκωμα” γίνεται όλο και πιο έντονο όταν οι στροφές αυξάνουν, στην περίπτωση του 1.600άρη i-DTEC κάτι τέτοιο δεν παρατηρείται.

    Honda CRV 160PS 8

    Μπορείς εύκολα να κρατάς τις στροφές του κινητήρα στα πέριξ των 2.000 σ.α.λ. και να κινείσαι παντού. Παντού όμως. Και ανά πάσα στιγμή, ναι, έχεις στη διάθεσή σου επάρκεια ισχύος για να κάνεις μια προσπέραση, με ένα κατέβασμα να είναι αναγκαίο στη χειρότερη των περιπτώσεων. Στα “συν” του κινητήρα, είναι και το ότι εμφανίζεται ιδιαίτερα πολιτισμένος για τα δεδομένα των diesel, με το ρελαντί να είναι αυτό που ακούγεται περισσότερο, μόνο όμως όταν τα παράθυρα είναι ανοιχτά και υπάρχουν οι συνθήκες για αντήχηση σε παρκαρισμένα ή σε τοίχους. Ο οδηγός έχει στα χέρια του αρκετή πληροφόρηση. Κάθεται πολύ αναπαυτικά και ξεκούραστα, έχοντας έτσι όλα όσα χρειάζεται για να καλύψει μεγάλες αποστάσεις. Και αν βρεθεί σε κατάλληλο περιβάλλον, να οδηγήσει το CR-V σαν να έχει στα χέρια του το πολύ καλό Civic. Εντάξει, σχεδόν. Καταλάβατε όμως τι θέλουμε να πούμε.

    Honda CRV 160PS 6

    Το CR-V, προσφέρει τους χώρους που θα ζητήσει ο οικογενειάρχης τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές. Για τις τελευταίες, ο χώρος έχει διαθέσιμο όγκο 589 λίτρων, μέχρι το ύψος της εταζέρας και με ρεζέρβα (έστω και ανάγκης) από κάτω του. Με μια απλή κίνηση για κάθε πλευρά, το πίσω κάθισμα αναδιπλώνεται, είτε από τον χώρο των αποσκευών, είτε από τις πίσω πόρτες των επιβατών και η χωρητικότητα μπορεί να εκτοξευτεί έως και τα 1.669 λίτρα για να βοηθήσει σε μετακόμιση. Με όλα τα παραπάνω και τα 1.630 κιλά του βάρους, γίνονται ακόμα πιο εντυπωσιακά τα δεδομένα του αυτοκινήτου που προκύπτουν όταν ο οδηγός θελήσει να κινηθεί λίγο πιο σβέλτα. Η τετρακίνηση συμπαραστέκεται στο εξαιρετικό στήσιμο του αυτοκινήτου, η ανάρτηση του οποίου περιορίζει τις κλίσεις χωρίς να θίγει την άνεση των επιβατών. Παίζοντας με τον όγκο και τη μεταφορά φορτίου, ο οδηγός θα “πέσει πάνω” στη λειτουργία του άγρυπνου συστήματος ελέγχου της ευστάθειας και θα συνεχίσει τον δρόμο του χωρίς να συμβεί τίποτα. Η υποψία υποστροφής είναι αυτή που θα κάνει πρώτη την εμφάνισή της όταν ο οδηγός το παρακάνει και αυτό που θα διαπιστώσει είναι πως την τετρακίνηση (στην οποία εν μέρει οφείλεται και η υποστροφή) θα την προλάβει το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας για να επαναφέρει την τάξη. Συνολικά η εικόνα του αυτοκινήτου είναι όσο καλή μπορεί να γίνει σε μοντέλο αυτής της κατηγορίας.

    Honda CRV 160PS 3

    Να σημειώσουμε εδώ πως για τις εκτός δρόμου αναζητήσεις, θα πρέπει να απευθυνθείτε αλλού. Το CR-V όσο ικανό και αν είναι (που είναι περισσότερο από όσο θα ζητήσει ο μέσος οδηγός) δεν είναι κατασκευασμένο γι’ αυτούς που θέλουν να πάρουν τα βουνά. Θα είναι και άδικο άλλωστε να βάλει κανείς το premium SUV του -μια και μόνο από τον εξοπλισμό του μπορεί να τοποθετηθεί εκεί το CR-V- σε σκληρά χώματα και λάσπες. Η αυτόματη τετρακίνηση μπορεί και να υποστηρίξει κάτι τέτοιο μέχρι ένα όριο. Μια τέτοια χρήση όμως απέχει παρασάγγας από αυτή για την οποία έχει σχεδιαστεί το μοντέλο και κάπου εδώ πρέπει να κλείσουμε αυτή την παρένθεση.

    Honda CRV 160PS 5

    Οδηγώντας το σε κάθε είδους διαδρομή, αρχίζεις και ξανασκέπτεσαι τα της τιμής αγοράς. Της τιμής που εν πρώτης ακούγεται “κάπως”, αφού παίρνει εκκίνηση από τα 32+ χιλιάρικα. Σημειωτέον όμως πως η έκδοση με τους 160 ίππους, αφορά την πλέον πλούσια έκδοση εξοπλισμού Elegance από την οποία δεν υπάρχει κάτι που να ζητήσει ο οδηγός και να μην το βρει, ενώ επίσης είναι και αποκλειστικά τετρακίνητη. Όλα τα παραπάνω, προσθέτοντας συνέχεια χιλιόμετρα στο ικανό SUV της Honda, βγάζουν όλο και περισσότερο νόημα και από τα πρώτα μέτρα που κάνεις μαζί του, συνειδητοποιείς πως αξίζει κάθε cent της τιμής του. Εισπράττεις και αυτή την die hard αίσθηση του αυτοκινήτου που θα είναι για χρόνια μαζί σου χωρίς να πάθει το παραμικρό και αποζημιώνεσαι καθημερινά για την επιλογή σου. Χώρια που αν θέλεις τα παραπάνω και δεν νοιάζεσαι και τόσο για την τετρακίνηση, ακριβώς τα ίδια θα “πάρεις” και με τη δικίνητη έκδοση του μοντέλου με τους 120 ίππους που και αυτό με τη σειρά του προσφέρει όλο το πακέτο- και με 5.000 ευρώ λιγότερα.
    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Honda CRV 160PS 9

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1.597κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς160 ίπποι στις 4.000σ.α.λ
    Ροπή35.7 Kgm στις 2.000 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2129 γρ./χλμ
    Μήκος4,605 μέτρα
    Πλάτος1,805 μέτρα
    Ύψος1,685 μέτρα
    Μεταξόνιο2,630 μέτρα
    Βάρος1.630 κιλά
    Χώρος αποσκευών589 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης7.6 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης5.9 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό6.8 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα9,6
    Τελική ταχύτητα202 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 32.270

    Σχόλια

    Σχόλια