Motornews Test: BMW 428i Cabrio

    Έχει όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα πολυτελές μεγάλο cabrio

    Αυτή η “διάσπαση” των μοντέλων και η δημιουργία νέων σειρών ανάμεσα στις παλιές, έχει μερικές πολύ ενδιαφέρουσες προεκτάσεις. Αυξάνει τις επιλογές προφανώς για τους αγοραστές αλλά “μπερδεύει” κάπως τα πράγματα, καθώς δημιουργούνται ολόκληρες γκάμες υποκατηγοριών από την υπερπροσφορά μοντέλων και εκδόσεων. Η BMW για παράδειγμα που στο σχετικά πρόσφατο παρελθόν είχε εκτός των roadster μοντέλων της, δύο εκδόσεις cabrio (σειρά 3 και σειρά 6) τώρα εμφανίζει μια υπεροπλία με ανοιχτή έκδοση σχεδόν σε κάθε σειρά. Για να το σχηματοποιήσουμε κάπως λοιπόν, θα πούμε πως η 4 Cabrio, είναι η μεγαλύτερη ανοιχτή 4θέσια BMW στη γκάμα των μοντέλων της εταιρείας.

     IMG_0968         IMG_0964

    Η εμφάνισή της είναι πραγματικά επιβλητική. Οι γραμμές καθαρές και το σχήμα από απόσταση ελκυστικό. Δεν κρύβει το μέγεθός της (δεν κρύβεται άλλωστε) και χάρη σε αυτό επιβάλλεται, ακόμα και σε όποιους έχουν ενστάσεις για τη σχεδίαση του αμαξώματος. Το φαρδύ και χαμηλό αμάξωμα “φτιάχνει” ένα προφίλ ιδιαίτερα κολακευτικό, ενώ προδιαθέτει και για καλούς χώρους επιβατών- κάτι που εν πολλοίς επιβεβαιώνεται. Η καμπίνα, μόνο για τέσσερις, προσφέρει την απόλυτη πολυτέλεια, καθώς είναι επενδεδυμένη παντού με ποιοτικά υλικά. Η επιλογή της σκληρής οροφής είναι αρκετά ταιριαστή στο προφίλ του αυτοκινήτου, καθώς όταν είναι κλειστή επιτυγχάνει την αίσθηση του coupe χωρίς συμβιβασμούς, κάτι που καμία μαλακή οροφή σε cabrio δεν μπορεί να πετύχει, όσο στιβαρή και καλά μελετημένη κι αν είναι. Με κλειστή οροφή, ακόμα και κοντά στην τελική του αυτοκινήτου, μπορούν οι επιβάτες να συζητούν μεταξύ τους.

    IMG_1014 IMG_1013  IMG_1012 IMG_1011

     

    IMG_0997

    Η αναδίπλωση της οροφής με το ιδιαίτερο “χορευτικό” για να αποθηκευτεί στο πορτ μπαγκάζ, γίνεται γρήγορα και μετατρέπει το αυτοκίνητο σε ένα ακόμα πιο εξωστρεφές όχημα που προσφέρει το μέγιστο της απόλαυσης, ό,τι ρυθμό και αν επιλέξει ο οδηγός του. Από τις λίγες περιπτώσεις που οι στρεβλώσεις είναι ιδιαίτερα περιορισμένες και καταδεικνύουν την εξαιρετική ακαμψία για τα μέτρα των μεγάλων cabrio. Ακόμα και με την οροφή μαζεμένη πίσω, ο χώρος αποσκευών που μένει για τους επιβάτες έχει χωρητικότητα 220 λίτρων, ενώ όταν η οροφή είναι πάνω από τα κεφάλια των επιβατών, η χωρητικότητα αυξάνει στα 370 λίτρα.

    IMG_0903

    Στη διάθεσή μας είχαμε την έκδοση 428i με τον δίλιτρο κινητήρα και τους 245 ίππους που είχαν να αντιμετωπίσουν τα 1.775 και πλέον κιλά του αμαξώματος, πριν μπούμε 4 άτομα μέσα. Και αυτό δεν είναι και λίγο- για όσους θέλουν ιδιαίτερα sport συμπεριφορά από το αυτοκίνητό τους. Η αλήθεια είναι πως την ισχύ αυτή δεν τη λες και λίγη. Το πλαίσιο, η ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα, είναι συμπαραστάτες του οδηγού που έχει ανησυχίες. Το αυτόματο κιβώτιο με τις 8 σχέσεις του, κάνει ό,τι μπορεί για να κρατάει ευχαριστημένο τον οδηγό, με δύναμη σε όλο το εύρος των στροφών και πολύ καλή απόκριση. Αυτό που δεν κρύβεται ωστόσο, είναι ο όγκος και το βάρος του αυτοκινήτου. Ακόμα και με το M-Pack με το οποίο ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, η εικόνα δεν πάει σημαντικά προς το sport. Γίνεται δυναμικότερη η εικόνα του αυτοκινήτου, συνολικά αλλά και σε επιμέρους λεπτομέρειες, τελικά όμως αυτό δε φτάνει για να “φτιάξει” την αίσθηση που θα συγκινήσει ένα πιο hard core κοινό. Η πρόσφυση είναι εξαιρετική και τα Potenza 225/40 της Bridgestone στις 19άρες (!) ζάντες δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό, συμβάλλοντας έτσι στην εξαιρετική εικόνα του αυτοκινήτου που ταιριάζει προφανώς πολύ περισσότερο στον χαρακτηρισμό grand coupe. Στον οδηγό που ξέρει τι κάνει, η 428i Cabrio δε θα πει όχι πουθενά. Δεν θα τον “φτιάξει” όμως κιόλας με την αίσθηση που θα του προσφέρει, καθώς είναι λίγο πιο πλαδαρή από ότι μας έχει συνηθίσει η BMW στα μοντέλα της με το sport ύφος.

    IMG_0877

    Ο κινητήρας κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί και η κλιμάκωση των σχέσεων είναι αυτό ακριβώς που πρέπει για να γίνει πλήρης εκμετάλλευση της ισχύος, όμως το γενικότερο “πνεύμα” του αυτοκινήτου δε σε προδιαθέτει για πολλές “αγριάδες”. Δείχνει την προτίμησή του στις χαλαρές βόλτες, εκεί που ακόμα και το πρόγραμμα Sport είναι πρακτικά περιττό. Αυτή η “ιδιαιτερότητα” βοηθάει τα μέγιστα και την οικονομία καυσίμου. Αξίζει να σημειώσουμε πως με τα σχετικά διαλείμματα “σανίδας” η μέση κατανάλωση κατά τις ημέρες της δοκιμής, ήταν μόλις πάνω από τα 10 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και αυτό είναι σαφώς υπέρ του μοντέλου που στη σημερινή Ελληνική πραγματικότητα δείχνει περίπου τόσο “εξωτικό” όσο και μια Ferrari. Λίγοι είναι άλλωστε και αυτοί που θα διαθέσουν τα 54.900 (ούτε 55.000…) ευρώ για την αγορά του και ακόμα λιγότεροι αυτοί που θα το χρησιμοποιούν για να καλύψουν την καθημερινότητα των μετακινήσεών τους.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    IMG_1023

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1. 997κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς245 ίπποι στις 5.000σ.α.λ
    Ροπή35.7 Kgm στις 1.250-4.800 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΑυτόματο 8 σχέσεων
    Εκπομπές CO2154 γρ./χλμ
    Μήκος4,638 μέτρα
    Πλάτος1,825 μέτρα
    Ύψος1,384 μέτρα
    Μεταξόνιο2,810 μέτρα
    Βάρος1.775 κιλά
    Χώρος αποσκευών220- 370 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης8.6 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης5.5 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό6.6 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα5,4
    Τελική ταχύτητα250 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 54.900

     

    Σχόλια

    Σχόλια