Blog: So far…

    Μετά τον 4ο αγώνα της χρονιάς η Mercedes ξέφυγε με 97 βαθμούς διαφοράς, θα προλάβουν οι υπόλοιποι;

    Μετά το τελευταίο 1-2 της Mercedes στο Κινεζικό Grand Prix η διαφορά στη βαθμολογία κατασκευαστών εκτοξεύτηκε στους 97 βαθμούς από την Red Bull, η οποία είναι στη 2η θέση. Αυτός ήταν ο 4ος αγώνας της χρονιάς και ήδη η διαφορά έχει γίνει σχεδόν 3ψήφια. Βέβαια από την άλλη είναι νωρίς με τις ομάδες να ετοιμάζονται για την Ευρωπαϊκή περίοδο. Θα μπορέσουν όμως να κλείσουν την ψαλίδα;

    Οι ομάδες ετοιμάζουν τα μεγάλα πακέτα αναβάθμισης των μονοθεσίων τους, τα οποία θα τα δούμε στην Ισπανία σε 3 εβδομάδες. Η εξέλιξη έπαιζε πάντα σπουδαίο ρόλο στην εξέλιξη της χρονιάς στη Formula 1, φέτος έχει ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα. Τρανό παράδειγμα είναι η πορεία της RB9 πέρυσι η οποία στο πρώτο κομμάτι της σεζόν υστερούσε και από το καλοκαίρι και μετά πετούσε.

    Φέτος το περιθώριο βελτίωσης είναι μεγαλύτερο, για όλους. Οι υβριδικοί κινητήρες βρίσκονται ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο και όλοι βαδίζουν στα τυφλά καθώς δεν υπάρχει προηγούμενη εμπειρία. Βέβαια ο ρυθμός βελτίωσης είναι μεγάλος, κοιτάξτε που έχουμε φτάσει όσον αφορά την αξιοπιστία, μόλις 2 εγκαταλείψεις στον 4ο αγώνα της χρονιάς.

    Η Mercedes ήταν προετοιμασμένη καλύτερη από τον καθένα και αυτό φαίνεται. Τα τελευταία δύο χρόνια υπήρχε μια ομάδα στο Brackley υπό την ηγεσία του Geoff Willis η οποία είχε επικεντρωθεί στην ανάπτυξη και βελτίωση σασί και κινητήρα. Επίσης τα «ασημί βέλη» δουλεύουν πάνω στην υβριδική τεχνολογία τα τελευταία 6 χρόνια. Λογικό είναι λοιπόν να έχουν πιάσει στον ύπνο τις Ferrari και Renault, οι οποίες είχαν επικεντρωθεί στο πως θα πάρουν τα πρωταθλήματα. Ναι ΟΚ έτσι είναι η F1, κάποιος κοιτά την τρέχουσα χρονιά και κάποιος την επόμενη αλλά από την άλλη είναι αδιανόητο για μια ομάδα σαν τη Ferrari! Στη Renault θα δώσω μια δικαιολογία, δεν έχει τα ίδια κεφάλαια με τη Scuderia, αλλά εκεί στο Maranello τι έκαναν όλα αυτά τα χρόνια; Τώρα έχουν σηκώσει τα μανίκια και τρέχουν ώστε να τους φτάσουν. Ότι θα τους φτάσουν είναι σίγουρο, το θέμα όμως είναι μήπως θα είναι πολύ αργά και η χρονιά θα έχει πάει στράφι.

    ricciardo-vette-china-14

    Στη Κίνα RB10 και F14T έδειξαν βελτιωμένες αλλά και πάλι αρκετά πίσω. Η Renault βρήκε κάποιες ρυθμίσεις στις δοκιμές του Μπαχρέιν με αποτέλεσμα να βελτιωθεί η απόδοση του Energy F1 αλλά ακόμα υστερεί. Αυτό είναι άλλωστε το μεγάλο πρόβλημα του Vettel η κακή απόδοση του γαλλικού κινητήρα η οποία επηρεάζει την ισορροπία του μονοθεσίου. Το θετικό για τον ανταγωνισμό είναι ότι η RBR έχει δείξει ότι έχει ένα εξαιρετικό, αεροδυναμικά, μονοθέσιο και μόλις ο κινητήρας των Γάλλων λειτουργήσει σωστά και μπορέσουν οι «ταύροι» να πάρουν τα μέγιστα θα δούμε ένα διαφορετικό πρωτάθλημα. Από την άλλη η Ferrari είναι σε περίοδο αλλαγών και αυτό θα έχει ή ευεργετικά αποτελέσματα, ή καταστροφικά. Είναι πολύ νωρίς ακόμα για να πούμε, ας περιμένουμε να δούμε τι αναβαθμίσεις θα φέρει στην Ισπανία. Ακούγεται ότι θα είναι μια εντελώς νέα F14T, πολύ κοντά στο να μπορεί να ονομαστεί και spec-B. Επίσης αναβαθμίσεις ετοιμάζει και στο λειτουργικό του κινητήρα.

    alonso-china-r-14

    Τώρα όσον αφορά τις McLaren και Williams η κατάσταση δεν είναι τόσο ανθηρή. Η McLaren μπορεί να κάνει μια δυνατή κούρσα εξέλιξης αλλά δείχνει πως είναι ήδη αρκετά πίσω. Η Williams δυστυχώς δεν έχει αυτή τη δυνατότητα, ο ρυθμός εξέλιξης της FW36 θα είναι μικρότερος των υπολοίπων.

    Φυσικά και η Mercedes θα έχει τις δικές της αναβαθμίσεις στη Βαρκελώνη αλλά η W05 έχει λιγότερα περιθώρια βελτίωσης συγκριτικά με τα μονοθέσια των Ferrari και Red Bull και αυτό είναι θετικό για τον ανταγωνισμό. Το σίγουρο είναι πως όλοι θα πιέσουν σκληρά κι ελπίζω να έχουμε μάχες μέχρι την καρό σημαία στο Abu Dhabi.

    Alex Switch

    Σχόλια

    Σχόλια