Περιβαλλοντικό σκάνδαλο VW

    Σαν βόμβα έπεσε στην αγορά αυτοκινήτου η είδηση για την VW και το “κρυφό” λογισμικό που είχε εγκατεστημένο σε κάποια μοντέλα της προκειμένου να εμφανίζουν χαμηλές εκπομπές ρύπων.

    Στις Η.Π.Α. αποκαλύφθηκε πως πολλά αυτοκίνητα του Ομίλου VW με κινητήρες TDI (diesel) έχουν διατεθεί στην αγορά έχοντας ένα “κρυφό” λογισμικό στην κεντρική μονάδα διαχείρισης του κινητήρα. H λειτουργία του “κρυφού” λογισμικού αλλάζει την απόδοση προκειμένου να περνάει από τους ελέγχους καυσαερίων για την έγκριση τύπου χωρίς να υπάρχει πρόβλημα, εμφανίζοντας ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές ρύπων. Για να το σχηματοποιήσουμε κάπως, οι εκπομπές ρύπων που εμφάνιζαν οι δίλιτροι diesel κινητήρες στα αυτοκίνητα του Ομίλου χωρίς το ειδικό αυτό λογισμικό, ήταν 40 φορές υψηλότερες από τα στοιχεία που παρουσίαζε ο κατασκευαστής για να παίρνουν εγκρίσεις τύπου τα αυτοκίνητά του στις εκάστοτε αγορές. Τα αυτοκίνητα που έχουν εντοπιστεί με τη συγκεκριμένη “παρατυπία” είναι τα Audi A3, VW Beetle, Golf και Jetta παραγωγής από το 2009 έως και σήμερα, καθώς επίσης και η τελευταία γενιά του Passat που είναι στην παραγωγή από το 2014.

    Αναμφίβολα, η περίπτωση αυτή έχει θίξει την αξιοπιστία του Ομίλου, οι ιθύνοντες του οποίου είδαν τη μετοχή της να χάνει σημαντική αξία- και ήδη μετά το πρώτο 24ωρο της αποκάλυψης από την EPA (Environmental Protection Agency) των Η.Π.Α., η χρηματιστηριακή ζημιά αποτιμάται σχεδόν 14 δισεκατομμύρια ευρώ. Και φυσικά, το κόστος για την εταιρεία δε θα μείνει εκεί, ενώ δεν μπορεί να υπολογιστεί και το θέμα των μηνύσεων από τους ιδιοκτήτες που έχουν θιχτεί οι περιουσίες τους εξ αιτίας της παρατυπίας αυτής από τη μεριά της κατασκευάστριας εταιρείας των αυτοκινήτων τους. Αυτός προφανώς ήταν και ο λόγος για τον οποίο ο Γερμανικός Όμιλος παραδέχτηκε το γεγονός και δήλωσε πως θα συνεργαστεί με ταχύτητα και συνέπεια για την αποκατάσταση των προβλημάτων που θα αντιμετωπίσουν οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων, που υπολογίζονται σε πρώτη φάση να είναι 482.000 από το 2008 έως και σήμερα. Άμεσα σταμάτησε και η διάθεση των αυτοκινήτων με τους 4κύλινδρους diesel κινητήρες στις αγορές των Η.Π.Α. ενώ το θέμα φαίνεται να έχει και συνέχεια. Ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η έρευνα που προφανώς θα αφορά και τις υπόλοιπες μάρκες του Ομίλου εκτός από την VW και την Audi, όπως είναι η Seat και η Skoda, ανεξάρτητα από το αν χρησιμοποιούν τους “κινητήρες του σκανδάλου”. Επιπλέον, ανάλογοι έλεγχοι αναμένεται να γίνουν και για τα αυτοκίνητα που διατίθενται στις αγορές της Ευρώπης.

    Σχόλια

    Σχόλια