Live Test: Fiat 500X 1.4 140 hp Cross

    Βάζουμε στο μικροσκόπιο την έκδοση με τον κινητήρα 1.4 Multiair του "ντοπαρισμένου" 500 και ανακαλύπτουμε τη χαρά της βενζίνης.

    Το Fiat 500X (ξανά) ήρθε στο Live Test του Motornews, αυτή τη φορά με κινητήρα βενζίνης. Το crossover της Fiat θα μας δείξει τι μπορεί να κάνει σε καθημερινή βάση και σε κάθε είδους χρήση, πριν φτάσουμε να κάνουμε ταμείο, με την «τυπική» δοκιμή του αυτοκινήτου που θα αναφέρεται στα κλασικά σημεία που ενδιαφέρουν το αναγνωστικό αλλά και αγοραστικό κοινό.

    Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου

    Όταν μπαίνει το φθινόπωρο και ξεκινούν τα πρωτοβρόχια θυμάσαι ξαφνικά πόσο ωραίο σύστημα -αν λειτουργεί σωστά- είναι οι αισθητήρες βροχής στο αυτοκίνητο. Μπορεί σήμερα να μην έβρεχε αλλά δεν πειράζει, έβρεχε τις προηγούμενες ημέρες και οι αισθητήρες βροχής του 500Χ λειτουργούν εξαιρετικά. Γενικά πάντως, όχι μόνο στο κομμάτι των αυτοκινήτων, τα συστήματα που έχουν φτιαχτεί για να σε εξυπηρετούν και να σου κάνουν τη ζωή πιο εύκολη είναι σκέτη απόλαυση. Το 500Χ διαθέτει άλλο ένα τέτοιο σύστημα το οποίο έχει να κάνει με την ευκολία του κλείδωσε-ξεκλείδωσε του αυτοκινήτου. Το keyless σύστημά του λειτουργεί απροβλημάτιστα. Μπορεί τις προηγούμενες ημέρες να έβρεχε και να χαιρόμασταν με τους αισθητήρες βροχής, όμως σήμερα χαρήκαμε -και με το παραπάνω- την τεράστια ηλιοροφή που μάλιστα ανοίγει.

    500x-sunroof

    Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου

    Σήμερα θα μιλήσουμε λίγο για τις δυνατότητες του 500X και πώς μπορεί να προσαρμοστεί στις διαθέσεις κι ανάγκες του οδηγού. Ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα υπάρχει ένας διακόπτης για την επιλογή προγράμματος οδήγησης. Η standar επιλογή, με αυτή που εκκινεί το αυτοκίνητο δηλαδή, είναι η Auto η οποία προσπαθεί να ισορροπήσει τον ζυγό μεταξύ οικονομίας κι απόδοσης. Τα καταφέρνει καλά μπορούμε να πούμε. Οι άλλες δύο επιλογές είναι Sport και Traction. Η επιλογή Traction βελτιώνει την πρόσφυση σε ολισθηρά οδοστρώματα. Η Sport αλλάζει τη λειτουργία του κινητήρα, την απόκριση στο γκάζι και την αίσθηση στο τιμόνι. Σε αυτό το σημείο να πούμε πως η λειτουργία Sport στην έκδοση που οδηγούμε, δηλαδή κινητήρας βενζίνης 140 ίππων, κάνει πραγματικά εξαιρετική δουλειά.

    Fiat 500X 11500x-front2 500x-back

    Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου

    Μετά την ανακάλυψη των “κρυφών” διακοπτών για τον χειρισμό του ηχοσυστήματος στην πίσω πλευρά του τιμονιού του Fiat 500X, σήμερα ανακαλύψαμε ένα ακόμα “ιδιαίτερο” χαρακτηριστικό του: το ηλεκτρικό χειρόφρενο που ενεργοποιείται και απενεργοποιείται αυτόματα, όταν ο οδηγός σβήσει τον κινητήρα ή όταν αφήσει τον συμπλέκτη για να εκκινήσει αντίστοιχα, μένει παγερά αδιάφορο και δέχεται μόνο εντολή από τον αντίστοιχο διακόπτη, αν ο οδηγός δεν χρησιμοποιεί τη ζώνη ασφαλείας. Μετά από αυτή την “άχρηστη πληροφορία της ημέρας” να σημειώσουμε ότι μας άρεσε η λειτουργία “lane assist” η οποία, αν χαζέψεις ή σε πάρει ο ύπνος, προειδοποιεί με ήχο και με μια ελαφρά στροφή του τιμονιού προς τη σωστή κατεύθυνση ότι αποκλίνεις από την πορεία σου.

    Fiat 500X 14_5

    Η λειτουργία αυτή βασίζεται σε αισθητήρες που “διαβάζουν” τη διαγράμμιση του δρόμου και σε περίπτωση που το αυτοκίνητο την προσεγγίζει χωρίς να έχει ανάψει το φλας, ενεργοποιείται. Φυσικά, αν τα χιλιόμετρα είναι πολλά και η αλλαγή πορείας απότομη μην περιμένετε το σύστημα να σας σώσει. Αντιδρά μεν, αλλά με 160 και μια νταλίκα στα δύο μέτρα δεξιά σας ή σε αυτήν θα καταλήξετε αν σας πάρει ο ύπνος, ή στη μπαριέρα -εμείς επιλέγουμε μπαριέρα. Σε κάθε περίπτωση, τα συστήματα υποβοήθησης είναι καλά και άγια τότε και μόνο τότε όταν ο οδηγός έχει το νου του σε αυτό που κάνει, όχι όταν χαζεύει ή είναι καταβεβλημένος για οποιοδήποτε λόγο. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όπως και στο Fiat 500X, έτσι και στα περισσότερα σήμερα μικρά και μικρά – μεσαία μοντέλα, ταχύτητες της τάξης των 160, 180 ή 200 χλμ./ώρα είναι εύκολη και ασφαλής υπόθεση, υπό πολλές όμως προϋποθέσεις. Συμβουλή: σπεύσετε βραδέως.

    Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου

    Fiat 500X 14_2

    Χαλάζι, πλημμύρες και καιρικό κακό μεγάλο ακολούθησε την πιο “αναίμακτη” και μάλλον αδιάφορη, αν κρίνει κανείς από την αποχή, εκλογική διαδικασία των τελευταίων χρόνων. Εμείς τις ημέρες αυτές βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του Fiat 500X που κάτω από το καπό του έχει το σύνολο των 1.4 λίτρων με την ονομασία Multiair, καύσιμο βενζίνη και ισχύ 140 ίππων. Δεν ξέρουμε αν θέλετε να το χαρακτηρίσουμε Crossover ή SUV, καθώς διαθέτει και ικανή απόσταση από το έδαφος και τετρακίνητη έκδοση -μόνο όμως συνδυασμό με τον δίλιτρο κινητήρα diesel. Όπως και αν το πούμε, σημασία έχει ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ευχάριστο αυτοκίνητο, με εξαιρετική οδική συμπεριφορά και ικανή ισχύ για να σου φτιάξει την ημέρα. Δεδομένου του Σαββατοκύριακου και των πολλών μετακινήσεων καταφέραμε να αδειάσουμε το πρώτο ρεζερβουάρ με ένδειξη μέσης κατανάλωσης 7,5 λίτρα/100 χλμ. Αθόρυβο και ευθύβολο στα πολλά χιλιόμετρα, απολαυστικά ουδέτερο και με μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης στο επαρχιακό δίκτυο, με αρκετή ροπή αλλά πολύ μακριές σχέσεις, κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις όσον αφορά στην ευχαρίστηση της οδήγησης.

    Fiat 500X 14_3

    Είναι και πολύ καλά εξοπλισμένο, με μια τεράστια ηλιοροφή που μάλιστα ανοίγει και καιρού θέλοντος, οι επιβάτες απολαμβάνουν αστέρια και φεγγάρι στο πιάτο. Μάλιστα, μετά από 3 ημέρες οδήγησης και μάλιστα για πολλές ώρες, ανακαλύψαμε ότι στην πίσω πλευρά του τιμονιού έχει τους διακόπτες για τη ρύθμιση της έντασης του ήχου και την αλλαγή σταθμών στο ράδιο ή μουσικών κομματιών σε άλλες πηγές. RTFM (Read the fucking manual) θα μας συστήνατε και πολύ σωστά, ωστόσο πού χρόνος για manual. Μόνο αν κάτι αποδεικνύεται εξαιρετικά περίπλοκο.

    Fiat 500X 14_1

    Σχόλια

    Σχόλια