GP Σιγκαπούρης: Vettel σαν άλλοτε

    Ο Γερμανός κατέκτησε την 4η νίκη του στη Σιγκαπούρη μετά από ένα φοβερό αγώνα που θύμισε τις εποχές με τη Red Bull

    Ο Sebastian Vettel κατέκτησε την 4η νίκη του στο GP Σιγκαπούρης και την 42η της καριέρας του με αποτέλεσμα να ξεπεράσει τον Ayrton Senna στη σχετική κατάταξη. Ο Vettel είναι ο τρίτος οδηγός με τις περισσότερες νίκες, πίσω από τους Michael Schumacher και Alain Prost. Ο Γερμανός είχε έναν φοβερό κι αλάνθαστο αγώνα χαρίζοντας χαμόγελα στους ανθρώπους της Ferrari. Ο τρόπος που ήρθε αυτή η νίκη αλλά και η διαχείριση που έκανε ο Γερμανός θύμισε τις εποχές με τη Red Bull. Πίσω του, στη 2η θέση, τερμάτισε ο Daniel Ricciardo ο οποίος όσο κι αν προσπάθησε δεν κατάφερε να αναγκάσει τον πρώην team-mate του σε λάθος. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Kimi Raikkonen χωρίς όμως να εντυπωσιάσει με τον ρυθμό του. Άξιος αναφοράς είναι ο Max Verstappen ο οποίος έκανε τον αγώνα της ζωής του. Ο Ολλανδός μετά το πρόβλημα στην εκκίνηση που έμεινε τελευταίος κι έναν γύρο πίσω, τα έδωσε όλα και τελικά τερμάτισε 8ος.

    Η μεγάλη ημέρα, νύχτα βασικά, στη Σιγκαπούρη ξεκίνησε με 29 βαθμούς στον αέρα και 37 στην επιφάνεια της ασφάλτου. Μετά το δύσκολο Σάββατο, που η Mercedes δεν είχε ρυθμό, η γερμανική ομάδα είδε τον Rosberg να σταματάει στην έξοδο των pit με πρόβλημα στο σύστημα εκκίνησης. Ωστόσο αυτό λύθηκε γρήγορα κι ο Γερμανός πήρε τη θέση του στη σχάρα εκκίνησης.

    Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα καλύτερα απ’ όλους εκκίνησε ο Vettel ο οποίος κράτησε τα ηνία. Πίσω του δεν είχαμε αλλαγές καθώς έγινε καθαρή εκκίνηση. Ο Verstappen δεν εκκίνησε καθώς στο κιβώτιο ταχυτήτων κόλλησε η πρώτη σχέση.

    Ο Vettel έδειξε από νωρίς τις διαθέσεις του και μέχρι τον 3ο γύρο είχε φτιάξει διαφορά 5 δευτερολέπτων. Πιο πίσω ο Raikkonen πίεζε τον Ricciardo για τη 2η θέση κι ο Bottas τον Rosberg για την 6η. Ο Vettel στη συνέχεια ηρέμησε προσπαθώντας να κρατήσει τα ελαστικά του σε καλή κατάσταση. Έτσι στον 10ο γύρο η διαφορά του από τον Ricciardo ήταν στα 5 δευτερόλεπτα. Πίσω από τον Αυστραλό, ο Raikkonen κρατούσε απόσταση και σχεδίαζε να περάσει στα pit. H Mercedes ήταν στις θέσεις 5-6 όμως περισσότερο κινδύνευε παρά απειλούσε.

    Στον 14ο γύρο η έξοδος του Massa από τα pit έμελε να είναι σημαδιακή καθώς ο Βραζιλιάνος βρέθηκε πλάι-πλάι με τον Hulkenberg που ερχόταν από κανονικό γύρο να στρίψει. Τα δύο μονοθέσια είχαν επαφή κι αυτό της Force India κατέληξε στις μπαριέρες με αποτέλεσμα ο αγώνας του Γερμανού να ολοκληρωθεί πρόωρα. Αμέσως η πίστα μπήκε σε καθεστώς Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας κι όλοι έτρεξαν να αλλάξουν ελαστικά. Αυτή η αναταραχή έριξε τον Kvyat 6ο κι ανέβασε δύο θέσεις τις Mercedes.

    Στον 16ο γύρο το πραγματικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας μπήκε στην πίστα καθώς έπρεπε να απομακρυνθούν τα θραύσματα από την πρώτη στροφή. Ο Bernd Maylander έδωσε τον ρυθμό για μερικούς γύρους κι ο αγώνας επανήλθε σε κανονικούς ρυθμούς στον γύρο 19.

    Στη συνέχεια οι Vettel, Ricciardo, Raikkonen έφτιαξαν ένα ωραίο τρενάκι με τον Γερμανό να μην μπορεί να απομακρυνθεί και να δέχεται πίεση από τον Αυστραλό, ο οποίος επίσης δεχόταν πίεση από τον Φινλανδό. Οι τρείς τους συνέχισαν να παλεύουν σκληρά όντας ο ένας στο DRS του άλλου αλλά κανείς δεν προσπάθησε για προσπέραση. Όλοι είχαν τον νου τους στη διαχείριση ελαστικών.

    Στον 27ο γύρο ο Hamilton είπε στη Mercedes πως έχει προβλήματα ισχύος κι αμέσως άρχισε να χάνει θέσεις. Μέσα σε έναν γύρο ο Βρετανός είχε πέσει από 4ος 9ος. Παράλληλα ο Vettel είχε πάρει ανάσα από τον Ricciardo, η διαφορά ήταν στα 3″. Προβλήματα όμως αντιμετώπιζε κι ο Massa και στον 32o γύρο εγκατέλειψε.

    Στον 33ο γύρο η Mercedes τελικά αποφάσισε να εγκαταλείψει την προσπάθειά της να λύσει τα προβλήματα του Hamilton κι ο Βρετανός ολοκλήρωσε πρόωρα τον αγώνα. Στον αμέσως επόμενο γύρο ήταν σειρά του Alonso να αποχαιρετήσει πρόωρα τον αγώνα μπαίνοντας στα γκαράζ της McLaren-Honda. Στους τελευταίους γύρους του αγώνα είδαμε και τον Button να εγκαταλείπει με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων.

    Στον 37ο γύρο το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έκανε πάλι την εμφάνισή του καθώς υπήρχε άνθρωπος μέσα στην πίστα! Αυτό έφερε ξανά όλους τους οδηγούς στα pit για φρέσκα ελαστικά. O Bernd Maylander επέστρεψε στα pit στον 40ο γύρο και η δράση ξεκίνησε και πάλι.

    Με την επανεκκίνηση ο Vettel πάτησε τέρμα το γκάζι κι έφυγε καθαρά μπροστά. Ο Ricciardo δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον ρυθμό του Γερμανού με αποτέλεσμα στους επόμενους γύρους να πέσει πίσω κατά 3 δευτερόλεπτα. Ο Raikkonen από την άλλη δεν είχε τον ίδιο ρυθμό με τον team-mate του και δεν μπορούσε να πιέσει τον Ricciardo για τη 2η θέση. Πιο πίσω είχαμε μάχη για τις τελευταίες θέσεις της 10άδας με τους Verstappen, Grosjean, Sainz, Maldonado, Nasr, και πλούσιο θέαμα.

    Το τρίτο και τελευταίο stint δεν είχε κανένα ενδιαφέρον καθώς εκεί που περιμέναμε να δούμε μάχη για τη νίκη είδαμε 3 οδηγούς να έχουν επικεντρωθεί στη διαχείριση ρυθμού κι ελαστικών, σαν να είχαν αποδεχτεί τις θέσεις τους. Ευτυχώς οι νεαροί της Toro Rosso μας πρόσφεραν ωραίες στιγμές με προσπεράσεις.

    Όταν έπεσε η καρό σημαία ο Vettel μετά από έναν αλάνθαστο αγώνα κατέκτησε την 4η νίκη του στη Σιγκαπούρη και την 42η της καριέρας του. Ο Γερμανός πρόσφερε χαρά στους ανθρώπους της Ferrari η οποία μετρά 3 νίκες μέχρι στιγμής. Στη 2η θέση τερμάτισε ο Ricciardo παίρνοντας τα μέγιστα για τη Red Bull. Πίσω από τον Αυστραλό, στην 3η θέση, τερμάτισε ο Raikkonen ο οποίος όμως δεν κατάφερε να πάρει τα μέγιστα από την SF15-T. Οι Rosberg, Bottas συμπλήρωσαν την 5άδα και πιο πίσω οι Kvyat, Perez, Verstappen (τελευταίος στον 1ο γύρο), Sainz και Nasr πήραν βαθμούς.

    Μετά τη Σιγκαπούρη, ο Hamilton έχει 252 βαθμούς, ο Rosberg 211, o Vettel 203, o Raikkonen 107 κι ο Bottas 101.

    Το πρωτάθλημα συνεχίζεται χωρίς ανάσα, την επόμενη εβδομάδα στη Suzuka.

    Αποτελέσματα GP Σιγκαπούρης

    Θέση # Όνομα Ομάδα Last Lap Int Tyre Pit
    1 5    S. VETTEL    Ferrari 1:52.559 61 LAPS S 2
    2 3    D. RICCIARDO    Red Bull Renault 1:50.623 1.400 S (Used) 2
    3 7    K. RAIKKONEN    Ferrari 1:54.614 15.600 S 2
    4 6    N. ROSBERG    Mercedes 1:52.660 7.500 S 2
    5 77    V. BOTTAS    Williams Mercedes 1:54.538 9.400 S 2
    6 26    D. KVYAT    Red Bull Renault 1:52.850 1.300 S 2
    7 11    S. PEREZ    Force India Mercedes 1:54.301 15.300 S 2
    8 33    M. VERSTAPPEN    Toro Rosso Renault 1:54.469 0.600 SS (Used) 2
    9 55    C. SAINZ    Toro Rosso Renault 1:55.116 1.400 SS 3
    10 12    F. NASR    Sauber Ferrari 1:55.320 37.100 S 2
    11 9    M. ERICSSON    Sauber Ferrari 1:55.046 7.400 S 3
    12 13    P. MALDONADO    Lotus Mercedes 1:52.445 0.200 SS 3
    13 8    R. GROSJEAN    Lotus Mercedes STOP S 3 IN
    14 53    A. ROSSI    Manor Ferrari 1:58.589 SS 2
    15 28    W. STEVENS    Manor Ferrari 1:57.615 14.800 SS 2
    16 22    J. BUTTON    McLaren Honda STOP SS (Used) 4 IN
    17 14    F. ALONSO    McLaren Honda STOP S 2 IN
    18 44    L. HAMILTON    Mercedes STOP S 2 IN
    19 19    F. MASSA    Williams Mercedes STOP S (Used) 4 IN
    20 27    N. HULKENBERG    Force India Mercedes STOP S 1 IN

    Σχόλια

    Σχόλια