Τι πήγε στραβά με τη Mercedes στη Σιγκαπούρη

Η απάντηση δεν είναι απλή, και δεν υπάρχει κάποιος μεμονωμένος παράγοντας που έπαιξε ρόλο, είναι μίξη πραγμάτων

Οι κατατακτήριες του Grand Prix Σιγκαπούρης έμελε να είναι ιστορικές καθώς είδαμε για πρώτη φορά στη νέα εποχή των τούρμπο κινητήρων τον «γίγαντα» που λέγετε Mercedes να παραπατά και σχεδόν να πέφτει. Οι Lewis Hamilton και Nico Rosberg έσπασαν τα… μούτρα τους προσπαθώντας να κάνουν την W06 να πάει γρήγορα στην ιδιαίτερη διαδρομή της Marina Bay. Η Mercedes στη Σιγκαπούρη θύμισε κάτι από τα παλιά, από την εποχή των ατμοσφαιρικών κινητήρων, τότε που έψαχνε να βρει τον δρόμο της.

Τι συνέβη όμως και μέσα σε δύο εβδομάδες τα «ασημί βέλη» βρέθηκαν 1,5 δευτερόλεπτα πίσω από τη Ferrari; Η απάντηση δεν είναι απλή, και δεν υπάρχει κάποιος μεμονωμένος παράγοντας που έπαιξε ρόλο, είναι μίξη πραγμάτων. Όπως είπαμε και πριν, η διαδρομή στη Σιγκαπούρη είναι ιδιαίτερη και για να πετύχεις τον τέλειο γύρο, όπως αυτόν που έκανε ο Sebastian Vettel, χρειάζεται να υπάρξει τέλεια χημεία μεταξύ σασί, κινητήρα, ελαστικών και πίστας. Όταν όμως κάτι δεν πάει καλά και σε κάθε στροφή χάνεις κι από λίγο τότε μετά από 23 στροφές που έχει ένας γύρος στη Marina Bay κάθε μικρό μειονέκτημα μεγεθύνεται και βγαίνει το αποτέλεσμα που είδαμε το Σάββατο.

Σε όλες τις δηλώσεις των ανθρώπων της Mercedes έβλεπες την πρόταση «lack of grip», δηλαδή έλλειψη πρόσφυσης. Όμως γιατί δεν είχαν πρόσφυση; Ούτε οι ίδιοι γνωρίζουν. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι υποθέσεις. Ο χαρακτήρας της πίστας αλλά και τα χαρακτηριστικά της πολύ μαλακής γόμας δεν βόλεψαν την W06. Γιατί όμως τώρα ξαφνικά; Τι άλλαξε; Στο Μονακό που πάλι είχαμε circuit δρόμου και πολύ μαλακή γόμα η Mercedes πετούσε! Κάθε πίστα διαφέρει, μπορεί χοντρικά να είναι ίδια με κάποια άλλη αλλά υπάρχουν λεπτομέρειες που μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Η θερμοκρασία για παράδειγμα διέφερε, η υγρασία επίσης. Παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την απόδοση των ελαστικών σε ένα συγκεκριμένο μονοθέσιο. Τα πολύ μαλακά ελαστικά της Pirelli είναι ελαστικά που λειτουργούν σε χαμηλό εύρος θερμοκρασιών οπότε αυτό σημαίνει πως μπορούν εύκολα να υπερθερμανθούν. Αυτό μπορεί να δώσει μια εξήγηση. Κι όπως είπαμε και πριν, αν χάνεις για παράδειγμα μίσο δέκατο σε κάθε στροφή τότε μετά από 23…

Οι ομάδες πάντα προσπαθούν να αγωνιστούν με όσο το δυνατόν χαμηλότερες πιέσεις γίνεται, όμως είδαμε στο Spa ότι αυτό δημιουργεί προβλήματα. Έτσι η Pirelli έθεσε κατώτατο όριο. Θα λέγαμε πως ίσως η Mercedes δεν μπορεί να βολευτεί στις πιο «συντηρητικές» πιέσεις που έχουν τεθεί. Στη Monza όμως πως βολεύτηκε; Διαφορετικά ελαστικά, θερμοκρασία και πίστα. Ίσως η Mercedes να ήθελε μερικά psi λιγότερα στη Σιγκαπούρη ώστε να αποφύγει την υπερθέρμανση της πολύ μαλακής γόμας που λέγαμε πριν…

Ακούστηκε και η θεωρία πως η Mercedes μείωσε την ιπποδύναμη του νέου της κινητήρα ώστε να αποφύγει προβλήματα όπως αυτά του Rosberg στη Monza. Αυτή η θεωρία μάλλον δεν στέκει και τόσο καθώς τα «ασημί βέλη» είχαν την υψηλότερη τελική. Αλλά ακόμα κι αν μείωσαν την ιπποδύναμη πάλι τα 1,5 δευτερόλεπτα δεν δικαιολογούνται. Με το παλιό spec νικούσαν άνετα τόσους αγώνες. Ο μόνος τρόπος να επηρέασε ο κινητήρας είναι η οδηγησιμότητά του, καθώς αν οι οδηγοί είχαν ελαφρύ σπινάρισμα στις εξόδους των στροφών τότε αυτό χειροτέρευε την κατάσταση των ελαστικών.

Όπως και να έχει, αυτό το στραβοπάτημα της Mercedes, καθώς για τέτοιο πρόκειται κι όχι για μόνιμη κατάσταση, έκανε καλό στην F1 διότι προκάλεσε το ενδιαφέρον του κόσμου. Ωστόσο βάζω στοίχημα πως στη Suzuka σε μία εβδομάδα οι Hamilton-Rosberg θα επιστρέψουν στις θέσεις που έχουμε συνηθίσει να τους βλέπουμε τον τελευταίο ένα χρόνο και κάτι.

Καλό αγώνα να έχουμε! Απολαύστε τον!

Alex Switch

Σχόλια

Σχόλια