6H COTA Race: Νίκη Porsche και φωτιά στο πρωτάθλημα

Η Porsche πήρε την τρίτη συνεχόμενή της νίκη για φέτος σε έναν ακόμα επεισοδιακό αγώνα

Η Porsche ήταν η μεγάλη νικήτρια στις 6H του Circuit of the Americas στο Austin. Η γερμανική εταιρία είδε τους Hartley, Webber και Bernhard να παίρνουν μια μεγάλη νίκη και να μειώνουν τη διαφορά στη βαθμολογία. Στη 2η θέση τερμάτισε το #7 Audi των Lotterer, Fassler και Treluyer και στην το #8 Audi των di Grassi, Jarvis και Duval. Ακολούθησε το #1 Toyota των Buemi, Nakajima και Davidson, ενώ στην 5η θέση τερμάτισε η #18 Porsche που έχασε μισή ώρα στα pit ενώ βρισκόταν στην 1η θέση στην τελευταία ώρα του αγώνα.

Στην LMP2 η G-Drive Racing επέστρεψε στην κορυφή με τους Bird, Rusinov και Canal στο #26 Ligier να παίρνουν μια μεγάλη νίκη. Στη 2η θέση τερμάτισε το #47 της KCMG με τους Bradley, Howson και Lapierre, ενώ στην 3η το #28 Ligier των Yacaman, Derani και Gonzalez.

Στην GTE-Pro η Porsche έκανε το δεύτερο συνεχόμενο 1-2 με τους Christensen και Lietz στη #91 911 RSR να παίρνουν τη νίκη από τους Makowiecki και Pilet στο #92. Το βάθρο συμπλήρωσε η #71 Ferrari των Rigon και Calado.

Στην GTE-Am η κυριαρχία της SMP συνεχίστηκε με τους Shytar, Bertolini και Basov να παίρνουν την τρίτη τους συνεχόμενη νίκη. Στη 2η θέση τερμάτισε η #88 Porsche ενώ στην 3η η #83 Ferrari.

Στην εκκίνηση ο Mark Webber στη #17 Porsche πέρασε στην 1η θέση από την εξωτερική ενώ λίγο πιο πίσω ο Buemi με το #1 Toyota πέρασε τον Lotterer με το #7 Audi. Στην LMP2 ο Sam Bird στο #26 Ligier έφυγε μπροστά, όμως πίσω του δημιουργήθηκε ένα τρενάκι με εξαιρετικές μάχες. Η μάχη για τη 2η θέση ήταν μεταξύ των Ryan Dalziel στο #30 και  Lapierre στο #47, όπου λίγο αργότερα πέρασε το αυτοκίνητο της ESM και ανέβηκε 2ος.

cota-start-15-wec

Στην GTE Pro η Porsche ξεκίνησε με μανιώδη ρυθμό και γρήγορα τα αυτοκίνητά της ανέβηκαν στις θέσεις 1 και 2 με την Aston Martin να μην έχει τον απαιτούμενο ρυθμό και από το 1-3 να πέφτουν στο 4-6. Ο Bruni στη Ferrari #51 μετά από εξαιρετικές μάχες πέρασε στην 3η θέση και ξεκίνησε το κυνήγι των δύο 911 RSR.

Τα ντουμπλαρίσματα έπαιξαν μεγάλο ρόλο, με τα δύο Toyota να χάνουν πολύ περισσότερο χρόνο, ενώ ο di Grassi στο #8 κατάφερε να κρατηθεί κοντά στον Jani με τη #18 Porsche. Ο χορός των pit stop άνοιξε μετά από 45 λεπτά αγώνα, με τα δύο Audi να μπαίνουν πρώτα ενώ οι αντίπαλοί τους μπήκαν μετά από τρεις γύρους.

Μετά τα pit stop η Porsche διατήρησε το 1-2 χωρίς αλλαγές στην κατάταξη  με τον Jarvis στο Audi #8 να μην μπορεί να ακολουθήσει ανάλογο ρυθμό με τους δύο πρωτοπόρους. Την ίδια ώρα ο Bradley στο #47 κατάφερε να ανέβει από την 3η θέση στην 1η της LMP2 σε λιγότερο από ένα γύρο μετά από εντυπωσιακά προσπεράσματα στον Canal με το #26 και τον Dalziel στο #30.

cota-pit-lmp2-wec-15

Με το δεύτερο pit stop να ολοκληρώνεται ομαλά για όλους, υπήρξε ασυνεννοησία στην Toyota με αποτέλεσμα ο Anthony Davidson στο #1 να μείνει από καύσιμα. Όμως χάρη στον περιοριστή ταχύτητας και στη μεγάλη εξοικονόμηση καυσίμου που έκανε ο Βρετανός, έφτασε στα pit, χάνοντας όμως πολύτιμο χρόνο.

Λίγο πριν τη συμπλήρωση δύο ωρών, είχαμε την πρώτη Full Course Yellow. Ο Ed Brown στο #31 Ligier της ESM έχασε τα φρένα στην τελευταία στροφή και χτύπησε στην μπαριέρα. Το γεγονός αυτό το εκμεταλλεύτηκε ο Dempsey στη #77 Porsche που μπήκε στα pit και παρέδωσε το αυτοκίνητο στον Long, όπου βγήκε στην 1η θέση της GTE-Am.

cota-wec-15

Τα δύο Toyota μπήκαν κι αυτά στα pit χωρίς όμως να γίνει κάποια αλλαγή οδηγών. Λίγο αργότερα ο Mike Conway στο #2 TS040 έκανε ένα τετ-α-κε στην προσπάθειά του να ντουμπλάρει πιο αργούς συνδυασμούς. Την ίδια ώρα ο Jonny Kane άρχισε την αντεπίθεση της Strakka Racing σημειώνοντας συνεχόμενους ταχύτερους γύρους παρά τα προβλήματα που ανάγκασαν το #42 του Gibson να μείνει για μερικούς γύρους στα pit.

Με το πέπλο της νύχτας να αγκαλιάζει τον ουρανό του Τέξας άνοιξε ο χορός των pit για άλλη μια φορά με τον Mark Webber στη #17 Porsche να χάνει τους μηχανικούς του στα pit και με τη σειρά τους οι δεύτεροι να αναγκάζονται να τον τραβήξουν στη σωστή θέση. Ως αποτέλεσμα, η διαφορά, από τα 40 δευτερόλεπτα που ήταν πιο πριν, έπεσε στα 9 με τη μάχη για τη νίκη να ανοίγει ξανά.

porsche-cota-15-race-wec

Με τη συμπλήρωση τριών ωρών ο Mike Conway στο #2 Toyota έχασε τον έλεγχο στη στροφή 10 με αποτέλεσμα να προκαλέσει άσχημη ζημιά στο TS040 του και να εγκαταλείψει. H Full Course Yellow έκανε ξανά την εμφάνισή της για δεύτερη φορά και οριοθέτησε τον ρυθμό του αγώνα.

Αφού έφυγε η Full Course Yellow, το #1 Toyota και το #8 Audi δέχθηκαν ποινή stop/go, με την Audi να βλέπει άλλη μια νίκη να πηγαίνει ολοταχώς στα χέρια της Porsche. Όμως, όπως και σε κάθε αγώνα, οι ανατροπές δεν λείπουν. Η #17 Porsche, που οδηγούσε τον αγώνα από τον 1ο γύρο,  δέχτηκε ποινή 1 λεπτού stop/go με αποτέλεσμα να χάσει την 1η θέση.

Ενώ είχαμε μπει στο τελευταίο δίωρο, οι δύο Porsche της GTE-Pro είχαν τη δική τους μάχη με το #91 να κρατιέται δύσκολα από το #92. Την ίδια ώρα η #51 Ferrari, ενώ βρισκόταν στην 3η θέση, αντιμετώπισε πρόβλημα με την πόρτα του αυτοκινήτου και έχασε περίπου 1 λεπτό στα pit βγαίνοντας εκτός θέσης βάθρου.

porsche-gt-cota-15-wec

Στην GTE-Am είχαμε τη μεγάλη αντεπίθεση της SMP, με τον Andrea Bertolini στη #72 Ferrari με ένα εκπληκτικό stint να φέρνει στην 1η θέση τη ρωσική ομάδα.

Ενώ όλα έδειχναν πως θα πάμε σε ένα άνετο 1-2 για την Porsche, το #18, από την 1η θέση, στο τελευταίο pit stop μπήκε στο γκαράζ της ομάδας. Η 919 Hybrid που οδηγούσε τον αγώνα αντιμετώπισε ηλεκτρικό πρόβλημα με αποτέλεσμα να μείνει μέχρι τελευταία στιγμή στα pit και να βγει στον τελευταίο γύρο του αγώνα μόνο και μόνο για να πάρει κατάταξη. Έτσι η #17 Porsche ανέβηκε ξανά στην 1η θέση με το #7 Audi στη 2η και το #8 στην 3η.

Μετά από έναν ακόμα εντυπωσιακό αγώνα, ο Brendon Hartley στη #17 Porsche πήρε μια μεγάλη νίκη μπροστά από τα δύο Audi και δεύτερη συνεχόμενη για το τρίο των Webber, Hartley, και Bernhard. Με τη νίκη αυτή μείωσαν τη διαφορά τους στο πρωτάθλημα  οδηγών στους 20 βαθμούς και το πρωτάθλημα πήρε φωτιά, τρεις αγώνες πριν το τέλος.

webber-win-cota-15-wec-2

Επόμενος αγώνας για το WEC στις 11 Οκτωβρίου στην πίστα του Fuji στην Ιαπωνία.

Αποτελέσματα

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Σχόλια

Σχόλια