Motornews Test: Honda VFR 1200 Crosstourer

    Απολαυστικό, μεγάλο και ποιοτικό είναι το νέο Crosstourer της Honda

    Όταν κατεβαίνεις από τη σέλα ενός XT του ’96 (με «κουρεμένη» την 3η σχέση στο κιβώτιο) και ανεβαίνεις σε οποιαδήποτε σέλα οποιουδήποτε μοντέλου 2015 καταλαβαίνεις πως κάτι έχει αλλάξει στη μοτοκίνηση. Πόσο μάλλον όταν ανεβαίνεις σε μια ποιοτική μοτοσικλέτα όπως η Honda Crosstourer και ιδιαίτερα με το καταπληκτικό DCT αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων… εκεί η κατάσταση γίνεται ανυπόφορη καθώς αισθάνεσαι όπως ο άνθρωπος των σπηλαίων όταν ανακάλυψε τη φωτιά.

    Το προηγούμενο Crosstourer ήρθε σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός ήταν τεράστιος και οι καταστάσεις στη χώρα όχι και τόσο καλές με αποτέλεσμα να χαθεί λιγάκι στη… μετάφραση. Ήταν πολύ καλή μοτοσικλέτα με εξαιρετικά οδηγικά χαρακτηριστικά ωστόσο της έλειπε χαρακτήρας και… το κάτι παραπάνω για να κάνει το «μπαμ». Τώρα, έχοντας ωριμάσει και έχοντας δει καλύτερα τον ανταγωνισμό, το νέο VFR1200X είναι πιο έτοιμο από ποτέ να κατακτήσει τη θέση του στη δύσκολη κατηγορία των μεγάλων Adventure Bikes.

    Όμορφο και κυρίως ποιοτικό

    Αυτό μπορεί να το κάνει από την πρώτη στιγμή που το παρατηρήσεις καθώς με την εξωτερική του εμφάνιση σε δελεάζει. Αν εξαιρέσεις το πίσω μέρος που είναι συντηρητικό, η υπόλοιπη μοτοσικλέτα είναι επιθετικά σχεδιασμένη με πολύ ποιοτικά χαρακτηριστικά, όμορφο χρωματισμό και πολλές λεπτομέρειες. Το εμπρός μέρος είναι σύγχρονο και ξεχωρίζει, το φαρδύ ρεζερβουάρ προστατεύεται από καλοσχεδιασμένα κάγκελα τα οποία με τη σειρά τους φιλοξενούν προβολείς που κάνουν τη νύχτα-μέρα. Όμορφη είναι η εξάτμιση, οι ακτινωτές ζάντες, ενώ διαθέτει και μεγάλη ζελατίνα για προστασία από τον αέρα. Ο χρωματισμός του είναι πολύ ξεχωριστός, γι’ αυτό η Honda τον έχει ονομάσει Special και είναι λίγο πιο ακριβό από το απλό μοντέλο… είναι κάτι σαν Special Edition!

    Βήματα εμπρός στην εργονομία

    Ένας τομέας στον οποίο το Crosstourer έχει κάνει πραγματικά βήματα εμπρός σε σχέση με την πρώτη γενιά είναι η εργονομία και η άνεση. Το μεγάλο Honda έχει πιο προσεγμένη θέση οδήγησης φέρνοντας το σώμα πιο όρθιο, παρότι γέρνει ακόμα προς τα εμπρός. Το τιμόνι είναι φαρδύ, αλλά εύκολα προσβάσιμο, ενώ τα πόδια έχουν πολύ άνετη γωνία. Η προστασία από τα στοιχεία της φύσης είναι εξαιρετική και ενισχύεται με τη μεγάλη ζελατίνα. Μόνο σε ταχύτητες πάνω από 160Km/h στο κράνος του αναβάτη φτάνουν κάποιοι στροβιλισμοί, αλλά δεν είναι ενοχλητικοί ή ανυπόφοροι.

    Ένα πράγμα που ενοχλεί στο Crosstourer είναι το βάρος του το οποίο είναι αρκετά μεγάλο και φαίνεται. Τα 285 κιλά της μοτοσικλέτας δοκιμής είναι δύσκολα διαχειρίσιμα όταν βρίσκεται σε στάση και πρέπει να κάνεις επιτόπιες μανούβρες, ενώ το βάρος – ευτυχώς – μετατρέπεται σε στιβαρότητα όταν αρχίσεις να κινείσαι.

    Από γκάτζετ, το Honda δεν πάει πίσω καθώς διαθέτει σύστημα αυτόματων φλας τα οποία κλείνουν μόνα τους. Το σύστημα δουλεύει αξιόπιστα, αν και δίνει την εντύπωση ότι αργεί λίγο στην απενεργοποίηση των φλας σε κάποιες περιπτώσεις. Οι προβολείς ομίχλης κάνουν τη νύχτα μέρα και είναι αρκετά χρήσιμοι στα σκοτεινά μονοπάτια, ενώ εύκολα προσβάσιμη είναι η ρύθμιση της προφόρτισης (μηχανική) του πίσω αμορτισέρ όταν θέλεις να φορτώσεις τη μοτοσικλέτα με βαλίτσες και συνεπιβάτη. Τα όργανα δεν έχουν αλλάξει και αποτελούνται από ένα ψηφιακό πάνελ με όλες τις ενδείξεις και πολύ εύκολη διαχείριση.

    Συνολικά το Crosstourer είναι πολύ προσεγμένο όσον αφορά στην εργονομία κάνοντας τη ζωή του αναβάτη εύκολη με έξυπνα και χρήσιμα γκάτζετ, χωρίς ιδιαίτερες φαμφάρες. Το ίδιο ισχύει και για την άνεση που είναι επίσης σε υψηλό επίπεδο.

    Κινητήρας με τη σφραγίδα της Honda

    Ο κινητήρας του Crosstourer δεν είναι άγνωστος καθώς προέρχεται αυτούσιος από το VFR1200F μόνο που εδώ έχουμε να κάνουμε με 129 ίππους και όχι με 160. Ο V4 των 1.237cc μπορεί να μην έχει την τεράστια ισχύ ωστόσο έχει μεγάλη ροπή ικανή να τραβήξει… καράβι. Η τροφοδοσία της Honda είναι απλά καταπληκτική προσφέροντας ομαλότητα, γραμμικότητα και ακριβέστατη λειτουργία στο χειρισμό του γκαζιού, κάτι που έρχεται και κολλάει άψογα με το αυτόματο DCT κιβώτιο ταχυτήτων.

    Παρά τα 285 του κιλά, ο κινητήρας είναι ικανός να ενθουσιάσει τον αναβάτη στην επιτάχυνση. Η ώθηση όταν ξεκινήσεις γρήγορα είναι μεγάλη και το ταχύμετρο εκτοξεύεται εν ριπή οφθαλμού σε απαγορευμένα νούμερα. Με ελάχιστη υπομονή θα δεις πάνω από 220Km/h και μάλιστα χωρίς να παλεύεις με τον άνεμο. Το DCT κιβώτιο μπορεί να είναι θορυβώδες ωστόσο είναι πραγματικό μηχανολογικό επίτευγμα το οποίο κάθε φορά σε εκπλήσσει με την «εξυπνάδα» του στον χειρισμό κάθε κατάστασης. Στη θέση D απλά ρολάρεις και οδηγείς με μια πάνω, στη θέση S οι αλλαγές γίνονται πιο επιθετικά με περισσότερες στροφές, ενώ στη χειροκίνητη επιλογή ο αναβάτης έχει τον απόλυτο έλεγχο. Άμεσο, σύγχρονο και έξυπνο είναι τα χαρακτηριστικά του κιβωτίου που πραγματικά αξίζει τα λεφτά του.

    Ο κινητήρας είναι αρωγός και στις στροφές καθώς ο έλεγχος που έχει ο αναβάτης στο δεξί καρπό είναι υποδειγματική. Ό,τι επιθυμήσει ο αναβάτης να κάνει και όπως επιθυμήσει να γίνει, το έχει στο χέρι του και απλά δίνει την εντολή να πραγματοποιηθεί. Μεταξένιος όταν περνάς από το φρένο στο γκάζι, δυναμικός όταν τον «καρυδώνεις» και το ταχύμετρο τρελαίνεται. Η ποιότητα της συνολικής μοτοσικλέτας αντανακλάται με τον καλύτερο τρόπο σε αυτό το μηχανικό σύνολο που θεωρείται και είναι κορυφαίο. Μοναδικό του ψεγάδι είναι η κατανάλωση η οποία με σημαντική προσπάθεια μπορεί να κρατηθεί στα 6,4 λίτρα/100Km. Με φυσιολογική οδήγηση ανεβαίνει χαλαρά πάνω από 7 λίτρα/100Km και αν το παρακάνεις… άστο καλύτερα!

    Ασφάλτινο στήσιμο – απόλαυση στις στροφές

    Οι αναρτήσεις και ιδιαίτερα το ανεστραμμένο πιρούνι 43mm είναι αρκετά σκληρά ρυθμισμένες και ξεκαθαρίζουν από την αρχή πως το VFR έχει ασφάλτινο προσανατολισμό. Το πλαίσιο από την άλλη δίνει και μια νότα άνεσης καθώς δεν είναι «κούτσουρο» και επιτρέπει μια πιο χαλαρή προσέγγιση στη γεωμετρία προκειμένου να γίνει και σχετικά ευέλικτη (για το βάρος της) η μοτοσικλέτα. Στην άνεση τα πάει σχετικά καλά καθώς το σώζει η πολύ καλή σέλα, γιατί κατά τα άλλα στις ανωμαλίες «κοπανάει» και τραντάζει τον αναβάτη.

    Βούτυρο στο ψωμί του VFR είναι σίγουρα οι ανοιχτές καμπές των 180+Km/h τις οποίες καταπίνει με μια χαψιά! Στην ευθεία είναι καταπληκτική η σταθερότητά του, ενώ και στις στροφές δεν δυσανασχετεί, αρκεί ο αναβάτης να είναι ήρεμος και ομαλός μαζί του. Δεν του αρέσουν τόσο οι σφικτές διαδρομές κυρίως λόγω βάρους, αλλά με τον απίθανο κινητήρα και ψεκασμό δεν θα πει ούτε εκεί όχι. Γέρνει μέχρι εκεί που δεν το πιστεύει ο αναβάτης του διατηρώντας μια ουδέτερη συμπεριφορά και θα κουνήσει μόνο όταν κάνει ο αναβάτης κάποια απότομη κίνηση.

    Τα φρένα – δύο δίσκοι 310mm, Nissin 4πίστονες δαγκάνες εμπρός – είναι ένα από τα καλύτερα πακέτα που έχουμε συναντήσει σε μοτοσικλέτα. Διαθέτουν καντάρια δύναμης, οκάδες αίσθησης και σε συνδυασμό με το εξαιρετικό ABS ρίχνουν άγκυρες οπουδήποτε, οποτεδήποτε. Γενικά το Crosstourer συνεχίζει να είναι ποιοτικό και στην οδική του συμπεριφορά με κορυφαία ποιότητα κύλισης, σωστό στήσιμο και ισορροπία ανάμεσα σε άνεση και στιβαρή αίσθηση.

    Καλύτερο σε όλα

    Το μεγάλο VFR όταν απαλλαγεί από τα νούμερα, τις επιδόσεις και βρεθεί μαζί σου σε πραγματικές συνθήκες στον δρόμο, εκεί καταλαβαίνεις το πόσο καλή μοτοσικλέτα είναι. Το συνολικό πακέτο βγάζει μεγάλα ποσά ποιότητας και στην οδική συμπεριφορά επιβεβαιώνεται αυτό κυρίως χάρη στην κορυφαία του ποιότητα κύλισης. Το Crosstourer είναι ευχάριστο στην οδήγηση, οι αναρτήσεις και το πλαίσιο είναι μελετημένα σωστά βγάζοντας τον καλύτερό τους εαυτό στον αυτοκινητόδρομο, στις ανοιχτές καμπές, αλλά και στον δρόμο με ροή στροφών. Διαθέτει όλα τα απαραίτητα καλούδια που θα κρατήσουν τον αναβάτη άνετο σε μεγάλες αποστάσεις, ενώ μπορεί να το διασκεδάσει κιόλας όταν βρεθεί σε καλό στροφιλίκι. Από ταλέντα το νέο Crosstourer άλλο τίποτα.

    Η τιμή του μοντέλου δοκιμής είναι στα 18.190€ και κρίνεται τσουχτερή. Δικαιολογείται μόνο από την ποιότητα και την τεχνολογία που κουβαλάει η μοτοσικλέτα.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας Υγρόψυκτος, 4χρονος, V4 76°, UNICAM και 16 βαλβίδες
    Κυβισμός 1.237 κ.εκ.
    Μέγιστη Ισχύς 129Hp (95kW) @ 7,750rpm (95/1/EC)
    Μέγιστη Ροπή 126Nm @ 6,500rpm (95/1/EC)
    Μετάδοση Άξονας, DCT αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
    Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός PGM-FI
    Βάρος (DCT) 285kg
    Φρένα E Συνδυασμένο ABS Δύο δίσκοι 310mm
    Φρένα ΠΣυνδυασμένο ABS Μονός δίσκος 276mm
    Ρεζερβουάρ 21,5 λίτρα
    Ανάρτηση Ε Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 43 χλστ. με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου και απόσβεση επαναφοράς
    Ανάρτηση Π Pro-Link , μονό αμορτισέρ με θάλαμο απόσβεσης αερίου, με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου και απόσβεση
    Τροχοί 19’’ εμπρός, 17’’ πίσω
    Τιμή 18.190€

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια