Live Test: BMW 420i Coupe Auto

    Η "βασική" 4 Coupe γοητεύει από την πρώτη κιόλας ματιά και θα μπορούσε να είναι μόνο αυτό το συγκριτικό της πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

     Η BMW 420i Coupe ήρθε στο live test του Motornews, για να μας δώσει το στίγμα της “βασικής έκδοσης” του μεγάλου coupe. Κατά τη διάρκεια της παραμονής της στα χέρια μας, θα πάρουμε μια γεύση από την καθημερινότητα με ένα μεγάλο coupe, τόσο μέσα στην πόλη, όσο και έξω από αυτή. Στις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου

    Η ημέρα του αποχωρισμού από την 420i έφτασε όσο και αν δεν το θέλαμε. Κάνοντας την ανασκόπηση της εβδομάδας, κρατάμε την εντυπωσιακή της παρουσία που έκλεβε τις εντυπώσεις όπου και αν βρέθηκε. Δύο φορές γίναμε μάρτυρες παρ’ ολίγον τροχαίου εξαιτίας της, μια -και τις δύο φορές- οι συνεπιβάτες σε δίκυκλα ταρακούνησαν αρκετά τον οδηγό για να γυρίσει να κοιτάξει. Τόσο που και τις δύο φορές από τύχη έμειναν στο δρόμο και επάνω στα μηχανάκια και οι τέσσερις. Εμείς κρατάμε επίσης τις μικρές ευκολίες που προσφέρουν τα πολυτελή αυτοκίνητα, με την αυτόματη προώθηση της ζώνης ασφαλείας για τους εμπρός επιβαίνοντες να το θυμίζει σε κάθε είσοδό μας στο αυτοκίνητο.

    20150918_145025 20150918_162118

    Σε πιο πρακτικό επίπεδο, είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που το δίλιτρο μοτέρ μπορεί να κρατήσει την κατανάλωση του καυσίμου χαμηλά, ακόμα και χωρίς την επιλογή του Eco Pro. Σταθερά κοντά στα 9,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα υπό κανονικές συνθήκες και με δυνατότητα περιορισμού της κατανάλωσης ακόμα και κάτω από 8,0 λτ./100 χλμ. με τη συνδρομή και του Eco Pro. Στο πλαίσιο λειτουργίας του οικονομικού προγράμματος, είναι εύκολα εκμεταλλεύσιμη η πληροφορία του οικονομόμετρου στον πίνακα των οργάνων, που σου δίνει σε πραγματικό χρόνο το “κέρδος” σε χιλιομετρική απόσταση ανάλογα με το ρυθμό που κινείσαι. Άλλο ένα live test λοιπόν έφτασε στο τέλος του και εμείς μένουμε με την πολύ θετική συνολική αίσθηση από την BMW 420i που μερικές φορές μας έβαζε στη λογική του παράλληλου σύμπαντος- μακριά από την μίζερη ελληνική πραγματικότητα.

    20150918_142254

    Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου

    20150917_094831

    Αυτά που απολαμβάνεις με ένα μεγάλο και πολυτελές coupe όπως είναι η 420i, έχουν να κάνουν με την καθημερινότητά σου και τις διευκολύνσεις που μπορεί να μην φαίνονται με τη μια αλλά είναι εκεί για να σε κάνουν να νιώσεις καλύτερα. Παρατηρώντας τις λεπτομέρειες λοιπόν, ανακαλύπτεις την απουσία της ρεζέρβας που έχει διπλή ανάγνωση: από τη μια και να είχες ρεζέρβα, θα έπρεπε να είσαι μασίστας για να τη σηκώσεις σε περίπτωση που σου χρειαζόταν να αντικαταστήσεις κάποιο ελαστικό. Βλέπετε οι 19άρες του αυτοκινήτου, είναι -όσο και αν “κρύβονται” κοιτώντας το αυτοκίνητο από απόσταση- δύσκολο να τις χειριστείς σε πρακτικό επίπεδο. Σοφή είναι λοιπόν η επιλογή των run flat ελαστικών της BMW που σου εξασφαλίζουν το πλεονέκτημα πως δεν θα ακινητοποιηθείς ακόμα και αν σου τύχει αναποδιά. Ο χώρος που διατίθεται για τη μεταφορά τους ωστόσο, δεν έχει καταργηθεί αλλά είναι στη διάθεση του οδηγού και των επιβατών για να τον εκμεταλλευτούν κάτω από την επένδυση του χώρου των αποσκευών. Μάλιστα είναι και διαμερισματοποιημένος για ακόμα περισσότερη πρακτικότητα.

    20150917_094846              20150917_094922

    Μια άλλη ευκολία, έχει να κάνει με την ηλεκτρική μετακίνηση του καθίσματος για να έχει πρόσβαση ο πίσω επιβάτης. Ένα στιγμιαίο πάτημα στο διακόπτη στην πλάτη του καθίσματος, στέλνει το κάθισμα τελείως εμπρός για να ανοίξει ο “διάδρομος επιβίβασης” και αντίστοιχα, στην αντίθετη πλευρά, το φέρνει ξανά στην πρότερη θέση. Είπαμε: αυτές είναι οι ευκολίες που σε κάνουν να νιώθεις καλύτερα στην καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου και να δικαιώσουν την επιλογή σου.

    Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου

    BMW420i 5

    Σκεφτείτε πόσο μεγάλο είναι το αμάξωμα της 4άρας Coupe που οι 19άρες ζάντες δείχνουν νορμάλ όταν κοιτάς το αυτοκίνητο. Ζάντες 19 ιντσών! Κι όμως. Είναι αποτελεσματικές και προσφέρουν όλα όσα φαντάζεται κανείς, με τα φαρδιά ελαστικά σε επίπεδο πρόσφυσης και προφανώς ασφάλειας. Επίσης, παρά το περί αντίθετου προαίσθημα, η 420i έχει εξαιρετική κύλιση. Όσο καλός ή χάλια και να είναι ο τάπητας, ο θόρυβος και οι κραδασμοί φιλτράρονται αποτελεσματικά -κάτι που δεν εντοπίσαμε για παράδειγμα στην Active Tourer 220d με την τετρακίνηση που πέρασε πρόσφατα από την παρέα μας. Στην κίνηση της καθημερινότητας, η επιλογή D στο αυτόματο κιβώτιο είναι ό,τι χρειάζεται κανείς για να μένει ξεκούραστος και χωρίς άγχος, ενώ με λελογισμένη χρήση του δεξιού πεντάλ, η κατανάλωση μένει σε λογικά επίπεδα. Θα ακολουθήσουν διαδρομές με επιλεγμένο το Eco Pro για να δούμε διαφορές και εδώ είμαστε να τα ξαναπούμε.

    BMW420i 7

    Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου

    BMW420i 1

    Η βασική “4άρα”, εφοδιάζεται με το δίλιτρο turbo σύνολο που αποδίδει 184 ίππους και προσφέρει περισσότερα από όσα θα περίμενε κάποιος συνηθισμένος από τις “βασικές” BMW του παρελθόντος. Εκτός της εξαιρετικής ποιότητας σε κάθε επίπεδο, εντοπίζουμε και με πολύ θετική διάθεση τις ευκολίες που προσφέρει το 8άρι αυτόματο κιβώτιο με το οποίο είναι εφοδιασμένο το “δικό μας” αυτοκίνητο. Μετά από καιρό, βρίσκουμε και paddles πίσω από το τιμόνι- και πρέπει εδώ να πούμε πως στη συγκεκριμένη έκδοση, του πηγαίνουν πολύ και έχουν και λόγο ύπαρξης. Απλά, χρησιμοποιώντας το κιβώτιο στη χειροκίνητη λειτουργία του, το μυαλό του οδηγού πρέπει να είναι 100% εκεί. Βλέπετε, 8 σχέσεις είναι αυτές. Δε θέλει και πολύ για να μπερδευτείς, χώρια που για να εξοικειωθείς με τον αριθμό τους, χρειάζεσαι αρκετές περισσότερες ημέρες από αυτές που θα έχουμε το αυτοκίνητο στη διάθεσή μας.

    BMW420i 3  BMW420i 4

    Μια βασική φαινομενική έλλειψη για τις διαδρομές ρουτίνας του αυτοκινήτου, είναι οι ποτηροθήκες. Και λέμε φαινομενική, μια και με μια απλή κίνηση, το “καπάκι” που τις καλύπτει δημιουργώντας ένα -ρηχό μεν αλλά σε πολύ εύχρηστο σημείο δε- χώρο για αντικείμενα, αφαιρείται και τις αποκαλύπτει. Η διευκόλυνση που προσφέρουν οι ποτηροθήκες είναι πολύ μεγάλη και να σκεφτεί κανείς πως για εμάς η καθιέρωσή τους από όλους (σχεδόν) τους κατασκευαστές, ήταν κάτι σαν ανέκδοτο. Κάπως έτσι αντιμετωπίζαμε και την αύξηση του όγκου των αυτοκινήτων ανά κατηγορία και του βάρους τους, μέχρι που τώρα έχει γίνει μια πραγματικότητα σε όλες τις κλάσεις. Εν προκειμένω, ο δίλιτρος turbo κινητήρας της 420i, αποδίδει μεν 184 ίππους αλλά έχει να αντιμετωπίσει βάρος που ξεπερνά τα 1.500 κιλά (χωρίς επιβάτες). Βέβαια δίνει ως βοήθημα στον οδηγό τις 8 σχέσεις του εξαιρετικού κιβωτίου που λέγαμε νωρίτερα αλλά όπως και να έχει, οδηγώντας το αυτοκίνητο καταλαβαίνεις πως σε πολλές περιπτώσεις νιώθεις περισσότερο από όσο θα ήθελες το αυξημένο βάρος. Όπως και να έχει όμως, ό,τι και να λέμε για τη σιλουέτα του αυτοκινήτου, αισθητικά είναι πραγματικά εξαιρετική η 420i Coupe και γίνεται αβίαστα επιβλητική και θέμα συζήτησης στο δρόμο, από πεζούς και εποχούμενους.

    BMW420i 2

     

     

    Σχόλια

    Σχόλια