Live Test: Renault Clio 1.5 dCi Sports Tourer

    H Renault προίκισε με 20 εκατοστά μήκος την έκδοση Sports Tourer του Clio, προάγοντας το super mini μοντέλο της στην κατηγορία των οικογενειακών αυτοκινήτων.

    To Renault Clio 1.5 dCi Sports Tourer κάνει στάση στο  Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου

    Άλλες εποχές τέτοια μέρα θα ψάχναμε για τα εκλογικά μας βιβλιάρια και θα ανοίγαμε του ταχυδρομημένους φακέλους από τους υποψήφιους με τα σταυρωμένα ψηφοδέλτια. Κάποιοι μπορεί να παίρναμε και το δρόμο για την πλατεία Συντάγματος… Εσχάτως όλα τα παραπάνω αποτελούν γραφικότητες, ενώ τέτοια τείνει να γίνει και η εκλογική διαδικασία: βαρετή και χωρίς πολιτικό βάθος, στην οποία καταλήγεις μόνο με διλήμματα. Να, όπως αυτό με το Renault Clio Sport Tourer 1.5 dCi Dynamique. Αναφέρουμε όλη την μακρόσυρτη ονομασία του, γιατί σε αυτή την έκδοση και με αυτόν τον κινητήρα της δοκιμής, το μοντέλο κοστίζει κάτι πάνω από 17.000€ με όφελος απόσυρσης και έκπτωση από την εταιρεία.

    Renault Clio ST 14

    Επ’ ευκαιρία λοιπόν του τέλους της συμβίωσης μας, ας κάνουμε τον κλασικό απολογισμό για να καταθέσουμε και το δίλημμα. Ναι, μας άρεσε το Clio καθώς έχει συμπαγές και σπορτίφ αμάξωμα με μεγάλους χώρους, είναι άνετο, καλά εξοπλισμένο και Σκοτσέζος στο θέμα της κατανάλωσης, όμως με αυτό το κόστος σε βάζει στην πρίζα να κοιτάξεις και προς την μεγαλύτερη, από άποψη μεγέθους, κατηγορία. Σίγουρα χαρήκαμε την κάθε ημέρα μαζί του, απολαύσαμε την πρακτικότητα και τη φιλικότητά του στην οδήγηση, ωστόσο αν φτάναμε στο σημείο να εκταμιεύσουμε τα χρήματα που κοστίζει, δεν είμαστε σίγουροι αν θα τα καταθέταμε γι’ αυτό. Φυσικά υπάρχει και το ζήτημα της αισθητικής -εδώ βγαίνουν πρωθυπουργοί με μια απλώς συμπαθητική φάτσα.

    Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου

    Renault Clio ST 9

    Σήμερα το κατά Κοέλιο σύμπαν συνωμότησε να έχουμε το Clio Sports Tourer για να μεταφέρουμε ένα μέρος της οικοσκευής του φοιτητή υιού από την Κρήτη. Οι κούτες ήρθαν στη μεταφορική, στην περιοχή του Ρέντη, και το Clio έβαλε τα δυνατά του και τις χώρεσε όλες, εξαργυρώνοντας στο ακέραιο τόσο το αυξημένο μήκος του όσο και τη station διαμόρφωση του αμαξώματός του. Κάτι τέτοιες στιγμές χαίρεσαι που επέλεξες ένα τόσο πρακτικό αμάξωμα, αν υποθέσουμε ότι είμαστε οι ιδιοκτήτες του. Όπως μακαρίζεις επίσης το πολύ χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, καθώς δύσκολα ξεκολλάς τα 20+ κιλά της κάθε κούτας από τη βαρύτητα της γης. Ήταν και τέσσερις οι άτιμες.

    Renault Clio ST 10

    Περήφανος για την επιλογή του Clio Sports Tourer μπορείς να νιώσεις και με την ένδειξη της μέσης κατανάλωσης. Παρότι ταλαιπωρηθήκαμε περίπου μια ώρα μέσα στα δαιδαλώδη στενά του Ρέντη πίσω από τριαξονικά φορτηγά, φορτηγά, ημιφορτηγά, φορτωταξί και χειράμαξες, η μέση κατανάλωση δεν ανέβηκε πάνω από τα 4,9 λίτρα και σας βεβαιώνουμε πως δεν οδηγούμε με το δεξί πόδι στο γύψο. Δυστυχώς μια μέρα ακόμα έμεινε για να εξερευνήσουμε όλες τις πτυχές του χαρακτήρα του μακριού Clio, που μέχρι στιγμής είναι κοσμιότατος.

    Renault Clio ST 11

    Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου

    Renault Clio ST 6

    Το Clio Sports Tourer δεν διαθέτει την τυπική γαλλική ανάρτηση “βούτυρο” αλλά σωστά συνδυασμένα ελατήρια και αμορτισέρ που εξασφαλίζουν καλό έλεγχο του αμαξώματος και σωστή άνεση. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι επαρκείς, όμως 3 ενήλικες πίσω θα τα βρουν μάλλον σκούρα με τον χώρο για τους ώμους τους.

    Renault Clio ST 8

    Στον χώρο αποσκευών αναφερθήκαμε ήδη, ο οποίος και μεγάλο όγκο έχει και πρακτικό σχήμα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων γίνεται αντικειμενικά μεγαλειώδης. Πολύ καλό είναι και το επίπεδο εξοπλισμού, όπως και το σύστημα ήχου. Η πολύ πρωτότυπη κατασκευή των εμπρός ηχείων με bass reflex εξασφαλίζει βαθύ μπάσο χωρίς τη χρήση υπογούφερ, στοιχείο το οποίο σπάνια βρίσκει κανείς σε “μαζικά” μοντέλα αυτού του κόστους. Μνεία αξίζει και η εξωτερική εμφάνιση του Sports Tourer, η οποία τιμά την ονομασία της όντας αρκετά δυναμική και σπορ, ενώ τα μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα εμπρός εξασφαλίζουν και έναν τόνο διαφοροποίησης από το hatchback Clio. Συνολικά το Sports Tourer ξεφεύγει αρκετά από το στερεότυπο του station αυτοκινήτου αισθητικά, χωρίς αυτό να αποβαίνει εις βάρος των χώρων ή της πρακτικότητας.

    Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου

    Μπορεί σήμερα η μέρα να περιλάμβανε διαδρομές μόνο μέσα στην πόλη και μάλιστα με πολύ μεγάλη συχνότητα, ωστόσο η κατανάλωση δεν ανέβηκε πάνω από τα 5 λίτρα/100 χλμ. Ο 1.5 dCi της Renault, ακόμα και σε μια από τις πλέον αδύναμες εκδόσεις του, αυτή των 90 ίππων, συνεχίζει να μας ενθουσιάζει. Συνδυάζεται πολύ ωραία με το κιβώτιο, έχει πολύ “καθαρή” και γραμμική λειτουργία και αυτό αποτυπώνεται στην πολύ χαμηλή κατανάλωση.

    Renault Clio ST 4

    Επιπρόσθετα κάνει απολαυστική την οδήγηση, καθώς η ισορροπία σε όλη τη γραμμή κίνησης, από κινητήρα και κιβώτιο έως και συμπλέκτη, είναι εξαιρετική. Συνολικά το Clio΄- και στην επιμήκη αυτή έκδοσή του- είναι απολαυστικό είτε κινείσαι σταμάτα – ξεκίνα στην πόλη, είτε με υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.

    Renault Clio ST 5

    Μας τσαντίζουν λίγο οι πολύ ρηχές θήκες για ποτήρια και μπουκάλια, αυτό όμως είναι μια επόμενη αναφορά που θα περιλαμβάνει συνολικά την εργονομία και την πρακτικότητα του μοντέλου, καθώς αυτά είναι τα κυρίαρχα στοιχεία που αναζητά ο υποψήφιος αγοραστής του Sports Tourer.

    Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 

    Renault Clio ST 2

    Eίναι μερικά αυτοκίνητα που σε κάνουν να νιώθεις ευχάριστα από τα πρώτα μέτρα οδήγησης και το Clio είναι ένα από αυτά. Χωρίς την παραμικρή τεχνική διαφορά (πέραν των διαστάσεων) από την hatchback έκδοση που έχουμε οδηγήσει σε όλες τις εκδόσεις της (εκτός RS), η Sports Tourer είναι και αυτή ένα πολύ θελκτικό αυτοκίνητο, τόσο μηχανολογικά, όσο και αισθητικά. Με + 20 εκατοστά μήκος, το αμάξωμα έχει φτάσει στα 4.263 μέτρα, και ο χώρος αποσκευών στα 443 λίτρα και μάλιστα με δυνατότητα φόρτωσης έως την οροφή. Μια πολύ σημαντική λεπτομέρεια που έχει να κάνει με την πρακτικότητα και την ευκολία, είναι ότι το κατώφλι φόρτωσης του πορτ μπαγκάζ είναι στα μόλις 60 εκατοστά. Ταυτόχρονα στο πάτωμα, σχεδόν σε ολόκληρο το πλάτος του, υπάρχει ένας κρυφός χώρος για διάφορα αντικείμενα μικρού όγκου αλλά μεγάλου μήκους, με κάλυμμα. Το οποίο, αν αφαιρεθεί, ο χώρος αποσκευών επεκτείνεται περαιτέρω. Oι συστάσεις έγιναν λοιπόν, τα θετικά αισθήματα είναι μάλλον αμοιβαία και ξεκινάμε τα χιλιόμετρα, για να δούμε κατά πόσο το μακρύ Clio κρατά όλα τα θετικά του hatchback αδελφού του και σε αυτά προσθέτει χώρο και πρακτικότητα.

    Σχόλια

    Σχόλια