Chequered Flag: GP Ιταλίας

Ακόμη ένα «Chequered Flag» γράφεται, ακόμη μία νίκη κατακτά - άνετα μάλιστα - ο Lewis Hamilton

Όσοι ακολουθείτε τη στήλη, θα έχετε καταλάβει πως σε κάθε άρθρο ασχολούμαι και με διαφορετικό θέμα, πάντα με αφορμή τον αγώνα που μόλις πέρασε. Ωστόσο, σήμερα θα επιλέξω να αναλύσω το φαινόμενο Mercedes, μολονότι έχω ασχοληθεί με την πρωταθλήτρια του 2014 ήδη μία φορά μέσα στη φετινή σεζόν.

Η ομάδα του Brackley εισήλθε στην F1 το 2010, αφού εξαγόρασε την Brawn GP. Το οδηγικό της δίδυμο ως το 2012 ήταν από τα πιο ενδιαφέροντα, με τον Michael Schumacher να επιστρέφει στην ενεργό δράση μετά το τέλος του 2006, και με τον Nico Rosberg να είναι ο νέος, ταλαντούχος οδηγός που θα είχε ως μέντορά του τον 7 φορές Πρωταθλητή.

MERCEDES-GP-PETRONAS-791255_1450818_3780_2372_F1GPBelgium2010_3481

Ωστόσο, ενώ στα χαρτιά αυτή η ομάδα, με αυτό το team και για επικεφαλής της τον Ross Brawn έμοιαζε φαβορί για τίτλο, η πράξη έδειξε πολύ διαφορετικά πράγματα. Λάθη επί λαθών σε τομείς όπως η στρατηγική και τα pit stop, έλλειψη απόδοσης, απουσία αναβαθμίσεων εντός της σεζόν χαρακτήριζαν τη Mercedes μέχρι το 2012. Φυσικά, μέσα σε όλες αυτές τις δυσκολίες υπήρχαν και αναλαμπές, όπως 3 βάθρα το 2010, και το 2012 με το βάθρο του Schumacher στη Βαλένθια.

Όλα αυτά έμελλε να αλλάξουν το 2013. Ο Hamilton άφησε τη McLaren, ο Rosberg έμεινε στην ομάδα να τον πλαισιώσει και ο MS αποχώρησε οριστικά. Η ομάδα έκανε μία στροφή όχι 180 αλλά 360 μοιρών.

Όλη η παρασκηνιακή δουλειά που γινόταν από την αρχή του 2010 ως το τέλος του 2012 από άτομα όπως ο Brawn, ο Schumacher, ο Aldo Costa, άρχισε να φαίνεται στην πίστα εκείνη τη χρονιά. Όταν από αυτούς, μόνο ο Costa είχε κρατήσει τη θέση του.

schu-merc-vale-2012-2-886x590

Πλέον, από το 2014 κυριαρχεί. Πέρυσι δεν είχε αντίπαλο, ενώ φέτος φαίνεται να είναι κοντά της η Ferrari αλλά σε καμία περίπτωση τόσο κοντά της ώστε να την απειλήσει άμεσα.

Το ερώτημα είναι αν υπάρχει φρένο. Είναι το ίδιο ερώτημα που είχαμε κάπου στο 2002 με τη Ferrari και τον Schumacher, το 2011 με τη Red Bull και τον Vettel, και τώρα πλέον το έχουμε και με τη Mercedes και τον Hamilton.

Είναι μεγάλο θέμα να ζεις 3 περιόδους κυριαρχίας μίας και μόνο ομάδας και ενός και μόνο οδηγού μέσα σε διάστημα μόλις 15 ετών. Ουσιαστικά, ανταγωνιστικό πρωτάθλημα στο οποίο δεν υπήρχε καθαρό φαβορί έχουμε να δούμε από το 2010, ενώ τα πρωταθλήματα του 2007 και 2008 ήταν η επιτομή της F1 – και μάλλον θα αργήσουμε να δούμε κάτι ανάλογο και πάλι.

Επομένως, πώς βάζεις φρένο σε μία ομάδα που χτίζεται και ετοιμάζεται από το 2010 για να γίνει παντοκράτωρ; Πώς να περιορίσεις την εξέλιξή της; Δεν θα είναι σαν να ευνουχίζεις το σπορ;

Άρα, μάλλον κανείς δεν μπορεί να τους βάλει φρένο. Και γιατί να το κάνει, άλλωστε; Αυτό δεν θέλουμε να βλέπουμε; Ομάδες που από το ναδίρ φτάνουν στο ζενίθ με δουλειά και συγκέντρωση.

hamilton-win-italygp-15-2

Μάλλον μας ενοχλεί γιατί από το 2013 και την άνετη επικράτηση του Vettel περάσαμε στο 2014 και την κυριαρχία του Hamilton. Μας ξενίζει και – κυρίως – μας ξινίζει που δεν έχουμε δει εδώ και καιρό καθαρές μάχες, πολλούς διεκδικητές για τον τίτλο.

Αλλά, έτσι είναι η F1. Και την αγαπάς με τα στραβά και τα όμορφά της.

Δημήτρης Μπίζας, αρθρογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός στο spamradio.gr

Σχόλια

Σχόλια