Live Test: BMW 220d xDrive Gran Tourer

    Gran σε όλα της αυτή η δυάρα Tourer της BMW: σε χώρους, σε ισχύ και σε εξοπλισμό, κλείνει το μάτι ως άλλη σειρήνα σε κάθε πάτερ φαμίλια.

     BMW 220d xDrive Gran Tourer ήρθε με τα τέσσερα στο  Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου

    Παραμονή της μεγάλης ημέρας των γονιών. Αύριο αρχίζει και επισήμως η νέα σχολική χρονιά και οι γονείς έχουν κάμποσους λόγους να χαμογελούν, μια και τα καμάρια μας θα είναι από αύριο -το ξαναλέμε για να το πιστέψουμε- απασχολημένα αρκετές ώρες μέσα στην ημέρα. Χαλάλι και η μεγάλη λίστα για ψώνια με τα σχολικά ή περίπου σχολικά είδη, που θα χρειαστούν τα παιδιά για το έτος που ξεκινά επισήμως αύριο. Το ότι είναι παραμονή Σαββατοκύριακου, δεν είναι φυσικά καλό αλλά πάλι, χρειάζεται και το διάλειμμα για την καλύτερη προσαρμογή των μαθητών- μικρών και μεγάλων. Χώρια που πριν καλά- καλά συμπληρωθεί η πρώτη εβδομάδα μαθησιακών υποχρεώσεων, έρχονται οι εκλογές να “κουτσουρέψουν” τις ημέρες και να προσφέρουν επιπλέον ώρες χαράς και ξενοιασιάς στα παιδιά. Η μεγάλη Active Tourer είναι ό,τι πρέπει για τη μεταφορά των ψώνιων αλλά και αρκετών μαθητών. Η αίσθηση του mini bus είναι παρούσα και όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, οι μικροί επιβάτες χαίρονται λίγο περισσότερο και θέλουν να κάθονται στις πίσω- πίσω θέσεις. Οι οποίες προσφέρονται εύλογα μόνο για τέτοιες περιπτώσεις, μικρών παιδιών δηλαδή. Και προφανώς όταν είναι αναπτυγμένες, θίγεται η μεταφορική ικανότητα αποσκευών αλλά αυτό είναι ένα side effect με το οποίο μαθαίνεις να ζεις. Το μεγάλο μέγεθος του αμαξώματος, για εμάς που έχουμε πρόσφατη σχετικά την επαφή με τη “μικρή” 218i Active Tourer, αφαιρεί πόντους ευελιξίας από το μοντέλο και “εκθέτει” τους πλευρικούς καθρέπτες που είναι χορταστικοί σε μέγεθος -και αυτό είναι πολύ καλό για τον οδηγό- σε κίνδυνο όταν το στενό στο οποίο βρίσκεις να παρκάρεις, είναι πραγματικά στενό. Και εδώ εμφανίζεται και μια μικρή έλλειψη από το “δικό μας” αυτοκίνητο, που λέγαμε εχθές πως τα έχει όλα. Η ηλεκτρική αναδίπλωση των καθρεπτών, είναι κάτι αρκετά χρήσιμο για την περίπτωση της μεγάλης πολυμορφικής BMW.

    BMW 220d AT XDrive 4

    Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου

    BMW 220d AT XDrive 1

    Δεν είναι μόνο αυτά που “γράφει” στο δελτίο του αυτοκινήτου πως έχει ως εξοπλισμό. Είναι περισσότερο αυτά που ζεις με την 7θέσια BMW. Οι μικρές εκείνες ευκολίες που κάνουν τη ζωή σου πιο εύκολη και σε βάθος χρόνου κάνουν και την τιμή του αυτοκινήτου πιο ευκολοχώνευτη. Το αυτόματο παρκάρισμα είναι όπως έχουμε πει και στο παρελθόν, μια εμπειρία που αγγίζει τα όρια του εξώκοσμου. Ο αυτόματος χειρισμός του τιμονιού για να “μπει” το αυτοκίνητο στη θέση στάθμευσης που έχει εντοπίσει ο οδηγός (και έχει προκρίνει ως επαρκή το σύστημα) δίνει στην εμπειρία διαστάσεις μαγικής εικόνας. Είναι πολλά πολλά μικρά εκείνα που σε κάνουν να χαμογελάς με τη μεγάλη Active Tourer και ειδικά με τη δική μας που πραγματικά δείχνει σαν να μην της λείπει τίποτα. Η ηλεκτρική πόρτα του χώρου των αποσκευών, είναι ένα από αυτά τα μικρά που λέμε. Ανοίγει και κλείνει με την ελάχιστη προσπάθεια από τον χειριστή, προσφέροντας άνεση και ευκολία διαστάσεων αντίστοιχων με αυτών του αμαξώματος.

    BMW 220d AT XDrive 2

    Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου

    BMW 220d Gran Tourer 2

    Η BMW 220d Gran Tourer είναι εξοπλισμένη με μια πλειάδα συστημάτων άνεσης, υποβοήθησης της οδήγησης, παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας, που χρειάζεσαι εβδομάδες και όχι μέρες για να ανακαλύψεις. Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε τα επικουρικά συστήματα οδήγησης, όπως αυτό για τη διατήρηση σταθερής ταχύτητας (cruise control) που προσαρμόζεται αυτόματα στα δεδομένα της κίνησης και το σύστημα υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης. Το πρώτο ρυθμίζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου βάσει της ταχύτητας των εμπρός κινούμενων αυτοκινήτων και μπορεί να φρενάρει μέχρι την ακινητοποίηση ή να επιταχύνει έως και την επιλεγμένη μέγιστη ταχύτητα.

    BMW 220d Gran Tourer 3

    Το δεύτερο σύστημα, χρησιμοποιώντας τους αισθητήρες του cruise control, επιταχύνει και σταματά αυτόματα την BMW χωρίς τη συμμετοχή του οδηγού στο μποτιλιάρισμα, ενώ επιπρόσθετα κρατά και το αυτοκίνητο σταθερά στη λωρίδα ενεργώντας κατάλληλα στο σύστημα διεύθυνσης. Φυσικά το σύστημα υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης είναι ενεργό μόνο σε αυτοκινητόδρομους και όχι σε αστικό περιβάλλον (το αναγνωρίζει αυτόματα το αυτοκίνητο από τις πινακίδες σήμανσης). Μπορεί λοιπόν ο οδηγός να πάρει έναν… υπνάκο οδηγώντας την BMW; Φυσικά όχι, καθώς αυτά τα συστήματα είναι καλά και άγια μόνο σαν ένα επιπρόσθετο «μάτι» κατά τη διάρκεια της οδήγησης –και ειδικότερα των πιο βαρετών της ωρών- αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως συστήματα υποκατάστασης της απόλυτης προσοχής του οδηγού. Στην 220 δουλεύουν πάντως -και πολύ σωστά μάλιστα.

    Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου

    Ο Σεπτέμβριος αποδεικνύεται γεμάτος εκπλήξεις: μαζί με το πολιτικό «θερμόμετρο», ανέβηκε και η θερμοκρασία του περιβάλλοντος σε πρωτόγνωρο για την εποχή επίπεδο. Χθες, Κυριακή, αναφέρθηκαν οι υψηλότερες θερμοκρασίες του έτους σε όλη την Ελλάδα, με κορυφαίο νούμερο τους 41 βαθμούς κελσίου. Μέσα σε αυτή την κατάσταση διανοητικής και σωματικής ταλαιπωρίας, η BMW 220d xDrive Gran Tourer αποδείχτηκε το ιδανικό μέσο μετακινήσεων για το Σ/Κ –και είχαμε πολλές.

    BMW 220d Gran Tourer 1 BMW 220d Gran Tourer

    Το εξαιρετικά αποδοτικό σύστημα κλιματισμού, ο ισχυρός diesel κινητήρας σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, η εφταθέσια διάταξη και οι μεγάλοι εν γένει χώροι, δημιούργησαν το ιδανικό σκηνικό υποστήριξης για μια βάφτιση, ένα γάμο και μια εξόρμηση προς τα «μπάνια του λαού», όλα μέσα σε 48 ώρες. Σε συνθήκες μετακίνησης πλήρους φορτίου και με τον κλιματισμό να εργάζεται υπερωριακά, η όρεξη του δίλιτρου diesel για 7,5 λίτρα καυσίμου/100 χλμ. μόνο ως πολύ χαμηλή τιμή μπορεί να καταγραφεί. Διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε τους 190 ίππους, τα 1.640 κιλά και φυσικά τη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς. Σήμερα Δευτέρα τα πράγματα είναι ελαφρώς καλύτερα τόσο στο κλιματολογικό πεδίο, όσο και στην χαλαρότητα των μετακινήσεων για την BMW, που ξεκίνησε την εβδομάδα της μαζί μας δίνοντας τα καλύτερα διαπιστευτήρια.

    Σχόλια

    Σχόλια