Live Test: Kawasaki Z 250SL

    Το πράσινο… τερατάκι της Kawasaki ξεχειλίζει από διασκέδαση και προσωπικότητα

    Το Kawasaki Z 250SL  είναι το νέο απόκτημα του Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου

    Ημέρα συμπερασμάτων η σημερινή καθώς το Kawasaki επιστρέφει στη βάση του. Το νέο Z 250SL μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις στους τομείς του κινητήρα, της εμφάνισης και της ποιότητας. Ο κινητήρας είναι εθιστικός, σύγχρονος και δυνατός καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών του αναβάτη, έχοντας πάντα υπόψη πως πρόκειται για έναν μονοκύλινδρο 250cc.

    z250sl_188888

    Το Z στα χέρια ενός πιο έμπειρου αναβάτη θα γίνει παιχνίδι διασκέδασης και απόλαυσης έχοντας ένα εξαιρετικό μπροστινό και ένα συνολικό στήσιμο για… playstation. Θα δυσκολέψει τους νεότερους μέχρι να του πάρουν τον αέρα, ενώ είναι βέβαιο πως πρέπει να γίνουν συμβιβασμοί και στον τομέα της άνεσης. Η τιμή του είναι αρκετά καλή στα 4.290€, ενώ και η κατανάλωσή του σε καύσιμο προκάλεσε ευχάριστη έκπληξη καθώς κυμάνθηκε στα 3,5 λίτρα ανά 100Km.

    z250sl_199999

    Νέοι όλου του κόσμου τι περιμένετε; Z 250SL άνετα…

    Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου

    Στον δρόμο, το Z 250SL σε μπερδεύει λίγο όσον αφορά στο τι θέλει να πετύχει και το πώς πρέπει να οδηγηθεί. Ξεκινώντας από το μπροστινό πιρούνι των 37mm μπορεί να πει κανείς με λίγα λόγια ότι είναι όλα τα λεφτά. Πολύ καλά ρυθμισμένο, εξαιρετική αίσθηση και απόδοση, δίνει ένα όπλο στα χέρια του αναβάτη να κάνει πολλά πράγματα και να το εμπιστευθεί άμεσα. Είτε έχεις διάθεση να φρενάρεις στο όριο, είτε θέλεις να στρίψεις με φόρα, το μπροστινό αντεπεξέρχεται ήρεμα και άμεσα χωρίς εκπλήξεις.

    2015-09-09 16.18.22-W1200

    Το ίδιο καλό είναι και το πλαίσιο το οποίο δημιουργεί μια ισορροπία προσφέροντας ευελιξία, άνεση και ομαλότητα χωρίς να χάνει πόντους στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και της πληροφόρησης. Τα πράγματα γίνονται πιο πολύπλοκα στο πίσω μέρος της μοτοσικλέτας το οποίο δείχνει να μη συνεργάζεται σωστά με το υπόλοιπο σύνολο. Το πίσω Uni-Trak μονό αμορτισέρ θυμίζει σε λειτουργία supersport μοτοσικλέτα και αυτό δεν είναι κάτι κακό αν μπορούσε όμως να στηριχθεί. Δείχνει ξεκομμένο από την υπόλοιπη μοτοσικλέτα, πολύ σκληρό, πολύ απότομο σε αντιδράσεις και απαιτεί εμπειρία για να το εκμεταλλευτείς και να το ευχαριστηθείς. Στα φρεναρίσματα για πλάκα χάνει την πρόσφυσή του το πίσω μέρος και γλιστράει «αλά motard» και αυτό είναι πολύ διασκεδαστικό. Ωστόσο απαιτεί κάποια εμπειρία την οποία αν δεν διαθέτει ο αναβάτης το πιθανότερο είναι να τρομάξει. Το Z 250SL απευθύνεται σε νέους αναβάτες χωρίς μεγάλη εμπειρία, άρα θα μπορούσε να είναι πιο προβλέψιμο για να βοηθήσει στο entry level τον κάθε αναβάτη.

    z250sl_8888

    Η άλλη όψη βέβαια του νομίσματος είναι πως η μοτοσικλέτα έχει προσωπικότητα και μπορεί να γίνει πολύ διασκεδαστική στα κατάλληλα χέρια. Ο έμπειρος αναβάτης θα διασκεδάσει την «ελαφρότητα» του πίσω μέρους με μεγάλες πλαγιολισθήσεις στα φρένα και με σύμμαχο το εξαιρετικό μπροστινό. Στις στροφές επίσης δεν είναι απλά τα πράγματα διότι απαιτεί ειδική μεταχείριση και οδήγηση «αλά Moto3» με φόρα στην είσοδο και τυφλή εμπιστοσύνη στο πολύ καλό πλαίσιο, την οποία αν δείξεις θα ανταμειφθείς. Πολύ καλό το Z, αλλά απαιτεί γνώσεις για να το απολαύσεις.

    Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου

    Τριγυρίζοντας στην πόλη τις τελευταίες ημέρες με το Z 250SL εκτιμάς όλο και περισσότερο τον εξαιρετικό του κινητήρα. Ο μονοκύλινδρος των 250cc μπορεί να ακούγεται μικρός, ωστόσο συμπεριφέρεται σαν ένα μεγαλύτερο μηχανικό σύνολο. Η λειτουργία του είναι ποιοτική, με τη γραμμικότητα να είναι το σήμα κατατεθέν του. Οι 28 ίπποι έρχονται στις 9.700 σ.α.λ. με πολύ ομαλό τρόπο, ενώ η ροπή είναι απλωμένη σωστά προκειμένου να του χαρίσουν και ικανοποιητική ελαστικότητα, παρά τον μικρό του κυβισμό.

    2015-09-09 16.03.40-W1200

    Δεν κρεμάει εύκολα όταν μείνεις με… μια πάνω, ενώ όταν τον κυνηγήσεις και στείλεις ψηλά το στροφόμετρο ανταμείβεσαι με σβέλτες επιταχύνσεις και πολύ όμορφο ήχο. Τα 135-140Km/h εμφανίζονται αρκετές φορές στο ταχύμετρο, ενώ χάρη στον καλό του ψεκασμό είναι και αρκετά οικονομικό. Η μέχρι τώρα κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στα 3,8-4 λίτρα ανά 100Km, κάτι φυσιολογικό για έναν «γρήγορο» κινητήρα που συνηθίζεις να του πίνεις το αίμα!

    Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου

    Πολύ ωραίο και… cozy το Z 250SL στον δρόμο δεν περνάει απαρατήρητο, ωστόσο πάμε να δούμε τι συμβαίνει με την εργονομία του. Το μικρό «Kawa» δεν είναι άνετο και ακολουθεί πιστά το δρόμο του Ninja 250 στον συγκεκριμένο τομέα. Το τιμόνι είναι μεν πιο ψηλά σε σχέση με το supersport ξαδερφάκι του, ωστόσο συνεχίζει να βρίσκεται χαμηλά και να αναγκάζει τον αναβάτη να σκύψει για να το φτάσει. Η σέλα είναι… σανίδι και η σκληρή πίσω ανάρτηση δεν βοηθά τη μέση, ενώ το μέγεθός του παραπέμπει αμέσως σε εφηβικά κορμιά και όχι σε ώριμους – ευτραφείς – ενήλικες.

    z250sl666663333

    Τα όργανα είναι πλήρως ψηφιακά και πολύ σύγχρονα, ενώ οι διακόπτες είναι στη θέση που πρέπει διευκολύνοντας τον αναβάτη. Τα φώτα είναι εξαιρετικά και στις δύο σκάλες, ενώ η ορατότητα από τους καθρέπτες είναι πολύ καλή. Συνολικά, το Z δεν είναι μια ξεκούραστη μοτοσικλέτα καθώς έχει πιο σπορ καταβολές και κατευθύνσεις, αλλά όλοι πρέπει να κάνουμε τους συμβιβασμούς μας για να απολαύσουμε την οδήγηση.

    Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου

    Η πρώτη μου επαφή με το νέο μικρό Z 250SL δεν ήταν η πρέπουσα καθώς είχα οπτική επαφή μόνο από πίσω. Αμέσως σκέφτηκα πως έγινε κάποιο λάθος και αντί για το Z μου έδωσαν το Ninja 250, αλλά το λάθος ήταν δικό μου. Όχι απόλυτα βέβαια καθώς η ουρά των δυο μοτοσικλετών είναι ακριβώς ίδια, γι’ αυτό άλλωστε μπερδεύτηκα.

    kawasaki9522222222

    Όταν το κοίταξα καλύτερα είδα ότι έλειπαν τα φέρινγκ και ανακουφίστηκα, ενώ παράλληλα άρχισα να εξερευνώ τη μικρή πράσινη μοτοσικλέτα. Το νέο Z 250SL είναι ξεκάθαρα όμορφο και προσεγμένο. Ξεκινώντας από πίσω, η ουρά παραμένει το ισχυρό του σημείο καθώς δίνει μια πολύ επιθετική οσμή, στο κέντρο δεσπόζει το πλαίσιο χωροδικτύωμα το οποίο είναι εκτεθειμένο μαζί με τον κινητήρα, ενώ τη μονοχρωμία σπάνε τα καπάκια του ψυγείου στο έντονο πράσινο χρώμα της Kawasaki. Το εμπρός φωτιστικό σώμα είναι σύγχρονο σχεδιαστικά και συμβάλλει στην επιθετική όψη της μοτοσικλέτας.

    kawasaki953333333333

    Στο οφθαλμόλουτρο λοιπόν το νέο Z 250SL τα πηγαίνει πολύ καλά καθώς είναι επιθετικό, σύγχρονο και με έντονες λεπτομέρειες που το κάνουν να ξεχωρίζει… και αυτό είναι μόνο η αρχή!

    Σχόλια

    Σχόλια