Motornews Test: Gemini Eivissa 150

    Ένα κομψό scooter με ευρωπαϊκή εμφάνιση, άγνωστο όνομα και απωανατολική καταγωγή, βάλθηκε να μας εντυπωσιάσει

    Αν δεν έχετε ακούσει το όνομα Gemini ως κατασκευαστή μοτοσικλετών μην οικτίρετε τον εαυτό σας, ούτε εμείς το γνωρίζαμε. Η επίσημη εισαγωγή ωστόσο της κινεζικής καταγωγής μάρκας από τη Moto Trend S.A. στην Ελλάδα, έφερε το μικρό scooter στον δρόμο μας. Η συνάντηση μάλιστα ήταν αμοιβαία επιφυλακτική καθώς, δεν το κρύβουμε, είχαμε κάποιους ενδοιασμούς από παλαιότερες επαφές μας με κινεζικής προέλευσης δίκυκλα, τα οποία ούτε απέδιδαν, ούτε ήταν κατασκευασμένα ικανοποιητικά. Οποία λοιπόν έκπληξη όταν το Gemini Eivissa όχι μόνο έδειξε αλλά και απέδειξε ότι είναι, αν όχι ανώτερο, τουλάχιστο στα ιαπωνικά και ευρωπαϊκά επίπεδα κατασκευασμένο.

    Όμορφο από την κορυφή έως τα νύχια

    Αισθητικά το Eivissa 150 είναι ιδιαίτερα κομψό, με βαθύ και όμορφο χρώμα, λεπτομέρειες χρωμίου και σωστή συναρμογή πλαστικών. Σχεδιαστικά σαφώς προσομοιάζει σε Vespa, όχι όμως με αναιδή αντιγραφή αλλά με ιδιαίτερο χαρακτήρα. Ρίχνεις μια ματιά στις πανέμορφες ζάντες, στην ποιότητα του χρώματος, στις λεπτομέρειες χρωμίου, στα led φλας και πίσω φως και τέλος στο σωστό και με καλή δέσμη προβολέα και έχεις αμέσως μια πλειάδα σημαντικών θετικών στοιχείων, έναντι ελάχιστων -και δευτερευόντων- αρνητικών. Υπεύθυνος για τις γραμμές του είναι ο Ισπανός Igor Esnal, βραβευμένος βιομηχανικός σχεδιαστής και προφανώς «πατέρας» και του ονόματος Eivissa, που στην καταλανική διάλεκτο σημαίνει Ibiza, το γνωστό νησιωτικό τουριστικό θέρετρο.

    Άψογη η θέση οδήγησης για αναβάτη 1,80 μέτρα, χαμηλή και πληθωρική η σέλα, επίπεδο πάτωμα στα πόδια του αναβάτη, τι άλλο να ζητήσεις; Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του πλευρικό -με διακόπτη παύσης του κινητήρα- σταντ αλλά και κεντρικό, χώρο που φιλοξενεί ένα full face κράνος κάτω από τη σέλα, ντουλαπάκι που κλειδώνει, κεντρικό διακόπτη με αντικλεπτικό κάλυμμα, χειρολαβές συνεπιβάτη και πλήρη όργανα. Τα τελευταία θα μπορούσαν να έχουν ως βασικό όργανο το ταχύμετρο και όχι το στροφόμετρο, ενώ αντί της ένδειξης φόρτισης μπαταρίας θα θέλαμε ένα μερικό χιλιομετρητή. Ακόμα και σε λεπτομέρειες, όπως η σταθερότητα των καθρεπτών, η λειτουργικότητα των μαρσπιέ του συνεπιβάτη και η συναρμογή των πλαστικών, δεν επιδέχεται την παραμικρή κριτική. Επιπρόσθετα υποστηρίζεται από μια μεγάλη, έμπειρη και πολύ σοβαρή εισαγωγική εταιρεία, γεγονός που εξασφαλίζει επάρκεια ανταλλακτικών, καθώς επίσης ποιότητα και διάρκεια στην υποστήριξη μετά την πώληση.

    Το Eivissa απευθύνεται σίγουρα και σε γυναίκες καθώς έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά (όμορφο, χαμηλή σέλα, εύκολο) που θα εξιτάρουν τις αναβάτριες κυρίως στον τομέα της αισθητικής, αλλά και της ευκολίας.

    Αθόρυβος και φιλικός κινητήρας

    Ο κινητήρας, παρότι είναι από τους λιγότερο δυνατούς της κατηγορίας, σε αποζημιώνει με πολύ αθόρυβη, γραμμική και πολιτισμένη λειτουργία και έτσι νιώθεις ευχάριστα, πλέον του γεγονότος ότι κατά πόδας ακολουθεί και η μετάδοση, με αποτέλεσμα στις χαμηλές και μέσες -για την πόλη- ταχύτητες, η επιτάχυνση να είναι απρόσκοπτη και σβέλτη. Το μηχανικό σύνολο των 149,6cc είναι μονοκύλινδρο, αερόψυκτο και αποδίδει 8,6 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου CVT κιβωτίου ταχυτήτων. Ο κινητήρας είναι επαρκής για κίνηση μέσα στην πόλη καλύπτοντας μεγάλο μέρος των αναγκών του αναβάτη, ενώ το ταχύμετρο φτάνει σχετικά εύκολα τα 90 Km/h, αλλά μέχρι εκεί καθώς επεμβαίνει κόφτης που σταματάει την άνοδο των χιλιομέτρων.

    Στο δρόμο το Eivissa είναι πολύ ισορροπημένο και έρχεται πολύ κοντά στα ιαπωνικά scooter χάρη στην ευκολία του σε όλα τα επίπεδα. Οι τροχοί των 12 ιντσών σε συνδυασμό με τις ικανοποιητικές αναρτήσεις διατηρούν ένα αίσθημα ασφάλειας στον αναβάτη ο οποίος σε όλες τις συνθήκες δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα. Τα φρένα του Gemini είναι απλά επαρκή και απαιτούν ιδιαίτερα μεγάλη πίεση, ειδικά με φορτίο δύο ατόμων. Το βασικό τους θέμα είναι η έλλειψη αρχικού δαγκώματος κάτι που ενοχλεί μεν, αλλά συνηθίζεται σχετικά γρήγορα.

    Πράσινο φως

    Η προσπάθεια της Gemini, μέσω ενός Ισπανού σχεδιαστή, στην κατασκευή ενός classic look scooter αδιαμφισβήτητα πέτυχε . Το Eivissa είναι ένα σύγχρονο, ελκυστικό και οικονομικό scooter το οποίο δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει τον ευρωπαϊκό και τον ιαπωνικό ανταγωνισμό. Ο όμορφος σχεδιασμός του σε συνδυασμό με την απροβλημάτιστη συμπεριφορά του και την ευκολία του το κάνουν πολύ δελεαστικό σε γυναίκες και άνδρες. Αν κοιτάξουμε και την τιμή του που είναι στα 1.440€ τότε η έκπληξη είναι σίγουρα ευχάριστη και καλοδεχούμενη.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά

    ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Τετράχρονος αερόψυκτος
    ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Καρμπυρατέρ 
    ΚΥΒΙΣΜΟΣ 149.6 κ.εκ.
    ΡΟΠΗ 9.00 Nm/ 6000 r.p.m 
    ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματη με ιμάντα
    ΕΚΚΙΝΗΣΗ Μίζα – Μανιβέλα
    ΤΡΟΧΟΙ 12”
    ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΜΠΡΟΣ & ΠΙΣΩ 120/70-12 120/70-12 
    ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ & ΠΙΣΩ Δίσκος 185 mm Ταμπούρο 130 mm 
    ΒΑΡΟΣ 102 κιλά
    ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 6 λίτρα
    ΤΙΜΗ  1.440€

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια