6H Nurburgring: Εντός έδρας θρίαμβος για Porsche

H Γερμανική εταιρία έκανε το 1-2 στον τέταρτο αγώνα της χρονιάς με τον Mark Webber να παίρνει την πρώτη του νίκη στο WEC

Η Porsche ήταν η μεγάλη νικήτρια στις 6H του Nurburgring με ένα εμφατικό 1-2. Οι Webber, Hartley και Bernhard στην #17 Porsche 919 ξεκίνησαν από τη 2η θέση και εκμεταλλεύτηκαν τα τρία stop/go penalty της άλλης 919 #18 και με έναν ολόκληρο γύρο διαφορά έφτασαν σε άνετη νίκη. Στις θέσεις 3 και 4 τερμάτισαν τα δύο Audi R18 με το #7 των Lotterer, Fassler και Treluyer στην 3η και το #8 των Di Grassi, Jarvis και Duval στην 4η. Ακολούθησαν τα δύο Toyota στις θέσεις 5 και 6 με το #1 μπροστά από το #2. Ωστόσο για άλλον έναν αγώνα η ιαπωνική εταιρία δεν είχε σε κανένα σημείο ανταγωνιστικό ρυθμό. Στη μάχη των ιδιωτικών LMP1 ομάδων, η ByKolles τερμάτισε μπροστά από τα δύο Rebellion που αντιμετώπισαν προβλήματα αξιοπιστίας. Αυτοί είναι οι πρώτοι βαθμοί για την ByKolles, καθώς το CLM-AER τερμάτισε για πρώτη φορά φέτος.

Στην LMP2, η KCMG πήρε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη της μετά το Le Mans με το #47 Οreca με τους Bradley, Howson και Tandy να παίρνουν μια άνετη νίκη μπροστά από τα δύο Ligier της G-Drive Racing.

Στην GTE-Pro, η Porsche πήρε την πρώτη της νίκη για το 2015 με ένα εντυπωσιακό 1-2. Η #91 911RSR των Christensen και Lietz είχε από την πρώτη ώρα την πρωτοπορία του αγώνα μέχρι το τέλος. Στη 2η θέση βρέθηκε η Porsche #92 των Pilet και Makowiecki  παρά την ποινή στα τελευταία λεπτά του αγώνα. Στην 3η θέση βρέθηκε η Ferrari #71 των Calado και Rigon.

Στην GTE-Am, η #72 Ferrari της SMP Racing πήρε μια πολύ δυναμική νίκη. Οι Shyatar, Bertolini και Basov έδωσαν μεγάλη μάχη με την Aston Martin #98 των Lauda, Dalla Lana και Lamy, που τερμάτισε στη 2η θέση. Το βάθρο συμπλήρωσε η Ferrari #83 της AF-Corse.

Στην εκκίνηση οι δύο Porsche διατήρησαν την πρωτοπορία με τα δύο Audi και τα Toyota να ακολουθούν. Ο Jani στο #18 άνοιξε αμέσως τη διαφορά με τον Bernhard στο τιμόνι του #17 να δέχεται την επίθεση των δύο Audi. Την ίδια ώρα η Ferrari #51, από την 1η θέση της GTE-Pro, αντιμετώπισε προβλήματα με τα ηλεκτρικά και σταμάτησε στη στροφή 8 με αποτέλεσμα να βγει Full Course Yellow. Ο Bruni που βρισκόταν στο τιμόνι της Ferrari κατάφερε να συνεχίσει αλλά πλέον ήταν τρεις γύρους πίσω. Στο πρώτο pit stop η Porsche άλλαξε το εμπρός μέρος στο #17 με αποτέλεσμα να πέσει στην 4η θέση.

Αφού συμπληρώθηκε μία ώρα αγώνα, ο Webber στο #17 άρχισε την αντεπίθεσή του και ανέβηκε γρήγορα στη 2η θέση, όμως ήταν πάνω από 40 δευτερόλεπτα πίσω από τον Lieb στο #18 που οδηγούσε την κούρσα. Η ομάδα της Rebellion αντιμετώπισε προβλήματα με αποτέλεσμα τα δύο R-One της να περάσουν πολύ ώρα στα pit.

Σε εκείνο το σημείο ήρθε η καταστροφή για το #18. Αρχικά ο Lieb δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων stop/go με αποτέλεσμα να χάσει όλη τη διαφορά που είχε χτίσει o Jani στο πρώτο stint. Μετά το δεύτερο pit stop το #17 είχε ανέβει στην 1η θέση με το #18 στη 2η ενώ τα δύο Audi είχαν χάσει σημαντικό έδαφος. Η δεύτερη ώρα ολοκληρώθηκε υπό καθεστώς full course yellow καθώς χαλίκια είχαν καλύψει την αγωνιστική γραμμή στο τελευταίο σικέιν.

Η τρίτη ώρα ήταν ακόμα χειρότερη για το #18. Αρχικά δέχθηκε 30 δευτερόλεπτα ποινής stop/go ενώ έναν γύρο μετά δέχθηκε άλλο ένα λεπτό stop/go. Οι ποινές αυτές ήρθαν μετά από υπερβολική κατανάλωση καυσίμου παραβιάζοντας τους κανονισμούς. Ως αποτέλεσμα το #18 που οδηγούσε ο Dumas έπεσε στην 4η θέση έναν ολόκληρο γύρο πίσω από την κορυφή.

Η Full course yellow έκανε ξανά την εμφάνισή της λόγω χαλικιών που υπήρχαν στην πίστα, αλλά και της αποκολλημένης αεροτομής από το CLM της ByKolles. Εκείνη τη στιγμή ο Makowiecki δεν πρόσεξε έγκαιρα το σήμα και έπεσε πάνω στη Ferrari #71 με αποτέλεσμα το ιταλικό αυτοκίνητο να πάθει κλατάρισμα.

Στην τέταρτη ώρα του αγώνα η Porsche #17 είχε κάνει διαφορά ενός λεπτού, με τα δύο Audi να μην μπορούν να απαντήσουν και να βλέπουν το #18 να πλησιάζει. Την ίδια στιγμή, στην LMP2, ο Jonny Kane πραγματοποίησε ένα εντυπωσιακό stint στο τιμόνι του #42 Gibson της Strakka και ανέβηκε από την 7η θέση στην 1η, πριν μπει στα pit.

Οι τελευταίες δύο ώρες έμελλε να είναι συναρπαστικές. Ο Jani πραγματοποίησε άλλο ένα εξαιρετικό stint με τη #18 Porsche και είχε φτάσει τα δύο Audi. Αρχικά ο Jani πέρασε εύκολα τον Jarvis με το #8 για την 3η θέση. Στη συνέχεια βγήκε για άλλη μια φορά Full course yellow λόγω χαλικιών στο τελευταίο σικέιν. Αμέσως μπήκαν όλοι στα pit με τον Jani να παραμένει 3ος αλλά να μην αλλάζει ελαστικά όπως και ο Treluyer με το #7 μπροστά του. Όταν είχαμε ξανά πράσινη σημαία ο Jani έφτασε τον Treluyer με το #7 για τη 2η θέση αλλά δεν μπόρεσε να τον περάσει. Έπειτα από σκληρή μάχη ο Jani είδε τα ελαστικά του να χάνουν  απόδοση κι έτσι παραχώρησε την 3η θέση στον di Grassi. Το τελευταίο pit stop ήταν κρίσιμο καθώς ο Lieb που ανέλαβε την Porsche #18 πέρασε μπροστά από τα δύο Audi. Ο di Grassi προσπάθησε να πιέσει τον Γερμανό όμως ο ρυθμός του δεν ήταν αρκετός κι έτσι παρέδωσε τη θέση στον Lotterer ο οποίος προηγείται και στη βαθμολογία. Έτσι η Porsche έφτασε σε μία επιβλητική νίκη και το δεύτερο συνεχόμενο 1-2 μετά το Le Mans.

O αγώνας είχε συνολικά 60.000 θεατές, αριθμός εντυπωσιακός για έναν αγώνα αντοχής 6 ωρών. Ο επόμενος αγώνας είναι προγραμματισμένος για τις 19 Σεπτεμβρίου για τις 6H COTA στο Lone Star Le Mans του Τέξας.

Αποτελέσματα

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Σχόλια

Σχόλια