H FIA ετοιμάζει δοκιμές κλειστού cockpit

H FIA σχεδιάζει να πραγματοποιήσει δοκιμές κλειστού cockpit τον Σεπτέμβριο

H FIA σχεδιάζει να πραγματοποιήσει δοκιμές κλειστού cockpit τον Σεπτέμβριο καθώς μετά τον θάνατο του Justin Wilson στα IndyCar το θέμα της ασφάλειας του κεφαλιού των οδηγών επανήλθε και μάλιστα με τον χειρότερο τρόπο. Ένα μεγάλο θραύσμα μετά από σύγκρουση, που έγινε μπροστά του, τον βρήκε στο κεφάλι με μεγάλη ταχύτητα κι αυτό το χτύπημα έμελε να είναι μοιραίο για τον 37χρονο.

Παρόμοιο ατύχημα είχε ο Felipe Massa το 2009 στην Ουγγαρία αλλά εκείνος στάθηκε τυχερός. Ο Henry Surtees όμως δεν ήταν και τόσο, καθώς ένας τροχός τον χτύπησε με μεγάλη ταχύτητα στο κεφάλι. Επίσης ο θάνατος του Jules Bianchi, ο οποίος έπεσε με μεγάλη ταχύτητα στον γερανό που μετέφερε τη Sauber του Adrian Sutil. Βέβαια η FIA έχει βγάλει πόρισμα πως το κλειστό cockpit δεν θα μπορούσε να κάνει και πολλά στην περίπτωση του άτυχου Γάλλου.

Η FIA έχει πραγματοποιήσει διάφορες δοκιμές τα τελευταία χρόνια αξιολογώντας τη λύση του κλειστού cockpit αλλά έχει βρει πολλά εμπόδια στον δρόμο της.

Οι δοκιμές κλειστού cockpit τύπου μαχητικού αεροσκάφους δεν έφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα διότι το πολυανθρακικό υλικό που χρησιμοποιείται κάμπτεται σε πολύ μεγάλο βαθμό. Επίσης άλλο ένα πρόβλημα είναι η ορατότητα, οι εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται μέσα στο cockpit και φυσικά η ταχύτητα εξόδου από αυτό.

H FIA έχει επικεντρωθεί σε πιο άκαμπτα υλικά, όπως η κατασκευή του roll hoop (προστατευτική κατασκευή με μπάρες). Στο βίντεο που ακολουθεί θα δείτε την εκτόξευση ελαστικού πάνω στο roll hoop το οποίο βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό.

Οι νέες δοκιμές που ετοιμάζει η FIA έχουν να κάνουν με νέο σχεδιασμό ο οποίος θα επιτρέπει τη γρήγορη έξοδο του οδηγού από το μονοθέσιο. Η νέα λύση που πρόκειται να δοκιμαστεί θα αποτελείται από διαφορετικού ύψους κάθετες λεπίδες οι οποίες θα εκτρέπουν τα θραύσματα αλλά θα επιτρέπουν και τη γρήγορη έξοδο από το cockpit.

Επίσης αξιολογείται η ιδέα της Mercedes, όπως βλέπετε στη φωτογραφία του άρθρου.

Σχόλια

Σχόλια