GP Βελγίου: Hamilton στο… ρελαντί

    O Βρετανός κατέκτησε μία σπουδαία νίκη στο Spa ανοίγοντας τη διαφορά του στο πρωτάθλημα, λάθος επιλογές από Ferrari

    Ο Lewis Hamilton επιβεβαίωσε την ανωτερότητά του μέσα στη Mercedes και κατέκτησε μια σπουδαία νίκη στο Grand Prix Βελγίου. Ο Βρετανός δεν απειλήθηκε ποτέ από τον Nico Rosberg ο οποίος συμπλήρωσε το 1-2 για τα ασημί βέλη. Στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ένα πρόσωπο που είχαμε πολύ καιρό να δούμε εκεί ψηλά. O Romain Grosjean με εξαιρετικό αγώνα έφερε τη Lotus 3η αφού πρώτα επωφελήθηκε από το κλατάρισμα του πίσω δεξί ελαστικού του Sebastian Vettel. Η Ferrari προσπάθησε να βγάλει τον αγώνα με μία αλλαγή κι αυτό τελικά δεν της βγήκε.

    Η μεγάλη ημέρα του Grand Prix Βελγίου ξεκίνησε χωρίς προβλήματα και με τον ήλιο να λάμπει πάνω από τη θρυλική διαδρομή του Spa. Η θερμοκρασία ήταν σε ψηλά επίπεδα, στον αέρα στους 23 βαθμούς και στην επιφάνεια της ασφάλτου στους 38.

    Αυτή η εκκίνηση ήταν πιο δύσκολη από τις προηγούμενες της χρονιάς καθώς οι οδηγοί δε είχαν βοήθεια από τις ομάδες στη ρύθμιση του συμπλέκτη κι έτσι ήταν μόνοι τους σε αυτή τη διαδικασία.

    Η εκκίνηση δεν δόθηκε κανονικά καθώς ο Hulkenberg αντιμετώπισε προβλήματα με τον κινητήρα του κι έμεινε στο grid λίγο πριν σβήσουν τα φώτα. Έτσι οι οδηγοί έφυγαν για άλλον έναν γύρο σχηματισμού.  Ο Γερμανός εγκατέλειψε πριν καν ξεκινήσει.

    Όταν τελικά έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Hamilton έφυγε καθαρά αλλά πίσω του ο Rosberg έχασε έδαφος κι έπεσε 5ος. Πίσω από τον Hamilton βρέθηκαν οι Perez, Ricciardo. Στη συνέχεια ο Rosberg ανέκαμψε κι ανέβηκε 4ος. Πολύ κακή εκκίνηση και πρώτους γύρους έκανε κι ο Bottas ο οποίος μέχρι τον 3ο γύρο είχε πέσει 6ος. Ο Vettel είχε ανέβει 5ος.

    Στους επόμενους γύρους δεν υπήρξαν αλλαγές στην πρώτη 5άδα αλλά πιο πίσω ο Raikkonen κέρδισε έδαφος και μέχρι τον 8ο γύρο είχε ανέβει 11ος. Ο Hamilton είχε φτιάξει διαφορά κι ο Ricciardo είχε κολλήσει πίσω από τον Perez αλλά η έλλειψη ιπποδύναμης του Renault σε σχέση με τον Mercedes δεν του επέτρεπε να περάσει. Η RBR είδε πως ο Αυστραλός έχανε χρόνο κι έτσι τον κάλεσε στα pit για φρέσκο σετ μέσης γόμας. Η Force India απάντησε σε αυτή τη στρατηγική και στον 9ο γύρο έβαλε τον Perez στα pit για μαλακή γόμα. Η RBR έκανε καλύτερη δουλειά και μετά την αλλαγή ο Ricciardo βγήκε μπροστά από τον Perez. Στη συνέχεια είδαμε κι άλλους οδηγούς να μπαίνουν για φρέσκα ελαστικά.

    Στον 12ο γύρο ξεκίνησαν τα pitstop για τους πρωτοπόρους. Ο Rosberg έκανε την αρχή βάζοντας μέση γόμα. Στον επόμενο γύρο ήταν σειρά του Hamilton ο οποίος έβαλε κι αυτός τα λευκά P Zero. Ο Vettel μπήκε για αλλαγή στον 14ο γύρο. Μετά το πρώτο pitstop η 5άδα είχε ως εξής: Hamilton, Rosberg, Perez, Ricciardo, Grosjean. Ο Vettel βγήκε 6ος.

    Λίγο πριν φτάσουμε στον 20ο γύρο ο Grosjean ανέβασε ρυθμό κι αφού πέρασε τον Ricciardo για την 4η θέση έβαλε πλώρη για τον Perez που κρατούσε το χαμηλότερο σκαλί του βάθρου. Δεν χρειάστηκε πολύ για περάσει και τη Force India δείχνοντας ότι η Lotus έχει πολύ δυνατό ρυθμό. Αμέσως μετά την προσπέραση ο Perez μπήκε στα pit για τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών.

    Στον 21ο γύρο ο Ricciardo αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα με την RB11 κι έμεινε στην έξοδο του Bus Stop. Αμέσως είχαμε Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας για να απομακρυνθεί με ασφάλεια η RBR. Πολλοί οδηγοί επέλεξαν να μπουν στα pit για αλλαγή ελαστικών, οι δύο Mercedes κι ο Vettel όχι. Οι άνθρωποι της πίστας έκαναν γρήγορη δουλειά και δεν χάθηκε χρόνος. Μετά από αυτό το συμβάν και τα pitstop η 5άδα είχε ως εξής: Hamilton, Rosberg, Vettel, Grosjean και Kvyat.

    Οι επόμενοι γύροι ήταν γύροι τακτικής και διαχείρισης ελαστικών και καυσίμων από τους οδηγούς. Το τελευταίο pitstop των οδηγών της Mercedes ολοκληρώθηκε μεταξύ των γύρων 30 και 31.

    Η Ferrari ακολούθησε διαφορετική στρατηγική και κράτησε τον Vettel με το ίδιο σετ μέσης γόμας μέχρι το τέλος. Ωστόσο το ρίσκο δεν τους βγήκε καθώς το πίσω δεξί ελαστικό δεν άντεξε και κλατάρισε στον τελευταίο γύρο με αποτέλεσμα να καταστραφεί ο αγώνας τους. Αυτό έδωσε το δικαίωμα στον Grosjean να ανέβει στο βάθρο, ο οποίος είχε να γευτεί σαμπάνια από το 2013. Ο Γάλλος είχε κολλήσει πίσω από τον Vettel στους τελευταίους γύρους και πίεζε σκληρά, όμως η υψηλή τελική ταχύτητα της SF15-T κρατούσε τον Γερμανό μπροστά. Αν το ελαστικό είχε κρατήσει για έναν ακόμα γύρο τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά.

    Πιο πίσω δόθηκαν σκληρές μάχες με τους Kvyat και Perez τελικά να συμπληρώνουν την 5άδα.

    Όσον αφορά στην κορυφή ο Hamilton δεν απειλήθηκε ποτέ από τον Rosberg κι έτσι έφτασε σε άλλη μία νίκη ανοίγοντας τη διαφορά του στο πρωτάθλημα οδηγών. Ο Βρετανός είχε έναν αλάνθαστο αγώνα με εξαιρετική διαχείριση ρυθμού και ελαστικών.

    Επόμενος αγώνας στη Monza σε δύο εβδομάδες.

    Αποτελέσματα GP Βελγίου

    Θέση#ΌνομαΟμάδαLast LapIntTyrePit
    144   L. HAMILTON   Mercedes1:55.39743 LAPSS2
    26   N. ROSBERG   Mercedes1:54.1782.058S2
    38   R. GROSJEAN   Lotus Mercedes1:56.34135.930S (Used)2
    426   D. KVYAT   Red Bull Renault1:54.9827.704S2
    511   S. PEREZ   Force India Mercedes1:57.1788.305M2
    619   F. MASSA   Williams Mercedes1:57.8591.286M2
    77   K. RAIKKONEN   Ferrari1:57.6820.420M2
    833   M. VERSTAPPEN   Toro Rosso Renault1:57.7170.373S3
    977   V. BOTTAS   Williams Mercedes1:56.1414.964M (Used)3
    109   M. ERICSSON   Sauber Ferrari1:56.46630.194S2
    1112   F. NASR   Sauber Ferrari1:58.26811.077S2
    125   S. VETTEL   FerrariSTOPM2 IN
    1314   F. ALONSO   McLaren Honda1:56.80825.283S3
    1422   J. BUTTON   McLaren Honda1:58.15443.918S3
    1598   R. MERHI   Manor Ferrari1:58.80539.654M2
    1628   W. STEVENS   Manor Ferrari1:59.01910.951M2
    1755   C. SAINZ   Toro Rosso RenaultSTOPS (Used)3 IN
    183   D. RICCIARDO   Red Bull RenaultSTOPM1 IN
    1913   P. MALDONADO   Lotus MercedesSTOPS (Used)1 IN
    2027   N. HULKENBERG   Force India MercedesSTOPS (Used)0 IN

    Σχόλια

    Σχόλια