Live Test: Opel Adam S

    Μικρό, όμορφο και δυναμικό: το Opel Adam S έχει τα χαρακτηριστικά της νεότητας γι' αυτό και είναι συναρπαστικό.

    To Opel Adam S ήρθε στο live test του Motornews, την περίοδο που οι παχιές μύγες παραμονεύουν τον κολιό στο πιάτο μας. Τις ημέρες που ακολουθούν, ανάμεσα σε ηλιοθεραπεία, ξάπλες και βόλτες, θα ασχοληθούμε και με την οδήγηση του Adam. Γιατί στο Μotornews, ακόμα και στις διακοπές τίποτα δεν μένει ακίνητο.

    Δευτέρα 24 Αυγούστου

    Από την ομορφιά και τις υπέροχες επαρχιακές οδούς του ελληνικού νότου (ενίοτε με παγίδες που μπορούν να σε στείλουν από το βουλκανιζατέρ και τον φαναρτζή έως τον Άγιο Πέτρο) το Opel Adam S επέστρεψε στις αστικές του συνήθειες καθώς ήταν και η ημέρα που έπρεπε να επιστρέψει στα στοργικά χέρια των μηχανικών της Opel Δρόμων. Αν κάτι πρέπει απαραιτήτως να κρίνουμε αρνητικά, αυτή ήταν η ένδειξη της πίεσης των ελαστικών που δύο φορές έδειξε χαμηλή πίεση που δεν διαπιστώθηκε.

    Opel Adam S_9

    Κατά τα άλλα το Adam S, γι’ αυτό που κατασκευάστηκε, είναι εξαιρετικό. Κρατάει πολύ καλά, πάει γρήγορα -αν και θα θέλαμε ένα πιο πωρωτικό ήχο και ένα πιο άμεσο επιλογέα ταχυτήτων- ενώ ταυτόχρονα δεν κουράζει και μπορεί να ταξιδεύει με την ίδια άνεση που χαράζει γρήγορες κλειστές καμπές. Το πλαίσιό του είναι στιβαρό, τα φρένα του άμεσα και ακούραστα, ενώ και το εσωτερικό του άνετο μόνο για τους δύο εμπρός επιβάτες και πολύ καλά εξοπλισμένο. Αν πρέπει να κάνουμε ένα σχόλιο για την αισθητική του, αυτό είναι ότι σε εννιά από τους δέκα γνωστούς και φίλους που το είδαν τους κίνησε το ενδιαφέρον και εκφράστηκαν με πολύ θετικά σχόλια. Η διχρωμία, τα μεγάλα μετατρόχια και οι όμορφοι τροχοί των 17 ιντσών είχαν τον τρόπο τους να μαγνητίζουν τα βλέμματα. Σε συνδυασμό δε με την τιμή του, το Adam S είναι μια πολύ εύστοχη επιλογή για ανήσυχους νέους και νέες, που επιθυμούν, πέραν του show off και ουσία στην οδήγηση.

    Opel Adam S_8 Opel Adam S_10

     

    Παρασκευή 21 Αυγούστου

    Opel Adam S_4

    Πίσω από το τιμόνι του Opel Adam S και με την Jack Daniels ατμόσφαιρα να κυριαρχεί και στον ελληνικό νότο, η παραίτηση της κυβέρνησης και η ανακοίνωση των εκλογών φαίνεται μια πολύ μακρινή υπόθεση. Αντίθετα, η κατανάλωση του μικρού μας φίλου είναι πολύ απτή και, ειδικά όταν το πιέζεις, δεν λέει να κατέβει από τα 8-9 λίτρα. Λογική για έναν κινητήρα 150 ίππων που παρά το λιλιπούτειο μέγεθος του Adam, έχει να κινήσει περίπου 1.200 κιλά. Από την άλλη πλευρά, με δοχείο καυσίμου 35 λίτρων, η αυτονομία δεν είναι ένα από τα ισχυρά του σημεία και έτσι η συχνή επίσκεψη στα cult βενζινάδικα της επαρχίας -όπου συνήθως βρίσκεις εκτός από καύσιμο καφέ, συνεργείο, βουλκανιζατέρ, γίδα βραστή και τσίπουρο- είναι επιβεβλημένη.

    Opel Adam S_5

    Ο κινητήρας του Adam S έχει δύο πρόσωπα, ένα ήπιο έως τις περίπου 3.000 σ.α.λ. και ένα πιο δυναμικό, από εκεί έως και τις 6.000 περίπου όπου σταματά η παροχή ισχύος. Ροπή υπάρχει ικανή για να κινείσαι ακόμα και με 1.500 σ.α.λ., οικονομικά, ωστόσο η πραγματική δύναμη και ο όμορφος στακάτος ήχος απαιτούν τουλάχιστον 3.000 σ.α.λ. Το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων είναι αρκετά “κοντό” ώστε να βρίσκεσαι πάντα μέσα στην περιοχή ισχύος, θα θέλαμε όμως λίγο πιο μικρές διαδρομές στον επιλογέα και μια πιο μακριά 6η σχέση, ώστε όταν κινείσαι στον αυτοκινητόδρομο με 130-150 χλμ./ώρα να μην το πληρώνεις τόσο ακριβά -σε καύσιμο.

    Πέμπτη 20 Αυγούστου

    Opel Adam S_1

    Αν το Adam S κριθεί βάσει των επιδόσεών του -τελική 210 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ.- τότε το κόστος των 17.000€ περίπου με απόσυρση φαίνεται απόλυτα λογικό. Αν κριθεί βάσει διαστάσεων -μήκος λίγο κάτω από 3,7 μέτρα- και πρακτικότητας τότε είναι πανάκριβο. Βάσει του ανταγωνισμού του (Fiat 500 Abarth και Mini Cooper) είναι συμφέρουσα αγορά, τόσο από άποψη συγκριτικών επιδόσεων όσο και εξοπλισμού. Επίσης πρέπει να αναφερθούμε στις πραγματικά αστείρευτες δυνατότητες εξατομίκευσης, που μπορούν να κάνουν κάθε Adam S να μη μοιάζει με κανένα άλλο αλλά έτσι θα πρέπει να προσθέσετε κάποιες εκατοντάδες ευρώ στην τιμή του. Συνολικά, το Adam S μας αρέσει λίγο περισσότερο από το 500 κυρίως λόγω της θέσης οδήγησης -τα μπάκετ της Recaro είναι εξαιρετικά- και της ευρυχωρίας που προσφέρει στους εμπρός επιβάτες. Ταυτόχρονα όμως μας αρέσει κατά τι λιγότερο από το Mini, που σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και επικοινωνίας με τον οδηγό του παραμένει στην κορυφή. Μετά υπάρχει και η αισθητική που πολλές φορές κρίνει το αποτέλεσμα έναντι πολύ πιο αντικειμενικών κριτηρίων όπως είναι η τιμή, οι επιδόσεις, η οδική συμπεριφορά κ.λ.π. αλλά σε αυτό το τόσο υποκειμενικό ζήτημα δεν μπορούμε να υπεισέλθουμε.

    Τετάρτη 19 Αυγούστου

    Όπως και ο κυριότερος ανταγωνιστής του, το Fiat 500, έτσι και το Adam έχει διαρρήξει απόλυτα τις σχέσεις του με την πρακτικότητα και την εργονομία. Με τη διχρωμία του αμαξώματος, τις 17άρες ζάντες, το χαμηλό αμάξωμα και τα μεγάλα μετατρόχια είναι οπτική παγίδα αλλά και χωροταξική. Αν στα εμπρός καθίσματα βρεθούν δύο άτομα κανονικού μεγέθους, στα πίσω μπορούν να χωρέσουν μόνο παιδιά -και αυτά θα πρέπει να σκεφτούν πολύ σοβαρά πού θα  βάλουν τα πόδια τους.

    Opel Adam S_2

    Ο χώρος αποσκευών, επίσης, ανήκει στην κατηγορία “χαρτοφύλακας”. Όλα  τα παραπάνω φυσικά δεν αφορούν το κοινό στο οποίο απευθύνεται το Adam S, απλά τα γράφουμε για να μη νομίζουν κάποιοι που πιάστηκαν στην παγίδα της αισθητικής και των επιδόσεών του, ότι μπορούν στο λιλιπούτειο αμάξωμά του να χωρέσουν -πιθανώς- και μερικά οικογενειακά βάρη. Για όσους όμως δεν έχουν τέτοια ζητήματα και είναι νέοι χωρίς υποχρεώσεις ή και μεγαλύτεροι, το χωρίς υποχρεώσεις απαραίτητο, τότε το Opel Adam S είναι μαγνήτης και μάλιστα πολύ ισχυρού πεδίου. Δεν είναι μόνο απολαυστικό σε σφιχτές επαρχιακές διαδρομές, όπως γράψαμε χθες. Τα καταφέρνει περίφημα και στον αυτοκινητόδρομο, όπου ταχύτητες της τάξης των 140 – 160 χλμ./ώρα δεν αποτελούν βάσανο για τα αυτιά και τη μέση των επιβατών, το αντίθετο μάλιστα. Το Adam S είναι πολύ άνετο και “ταξιδιάρικο” για το μέγεθός του -γιατί με 150 ίππους για επιδόσεις δεν γίνεται λόγος.

    Τρίτη 18 Αυγούστου

    IMG_1924

    Στο νότο κάθε χώρας οι δρόμοι είναι στενοί, ο ουρανός γαλάζιος και ο ρυθμός ζωής ήρεμος και χαλαρός. Τα δύο πρώτα στοιχεία ταιριάζουν γάντι στο χαρακτήρα του μικρού Opel, ο χαλαρός ρυθμός όμως του είναι παντελώς άγνωστος. Όσο και αν προσπαθείς δε να ρίξεις τους βιορυθμούς σου και να ευθυγραμμιστείς με την ενέργεια του σύμπαντος (συνταγή γιατρού) μια βόλτα με το S Adam είναι αρκετή για να ανοίξει τους κρουνούς της αδρεναλίνης. Είχαμε καιρό να διασκεδάσουμε με Opel, από την εποχή του Corsa Nurburgring συγκεκριμένα. Με το κουμπάκι του ESP στο off (πατάτε το σχετικό διακόπτη για περίπου 7”), 150 ίππους, ένα κοφτερό για Opel και καλό με απόλυτα κριτήρια σύστημα διεύθυνσης, μπάκετ της Recaro και διαστάσεις υπόθετου, κάθε δευτερεύον επαρχιακό οδικό δίκτυο μετατρέπεται σε allou fun park.

    IMG_1936

    Από όλα τα στοιχεία του Adam S αυτό που σε κερδίζει περισσότερο σε πρώτη επαφή είναι η ανάρτηση, σφιχτή μεν αλλά και ενδοτική ταυτόχρονα, δεν κουράζει και κρατά το αμάξωμα με θαυμαστή ακρίβεια στις γραμμές που χαράζεις στις στροφές. Ο υπερστροφικός χαρακτήρας, απόρροια του πολύ μικρού μεταξονίου, είναι βάλσαμο στα πολύ κλειστά κομμάτια, που οι υπερβολές με το γκάζι  σε οδηγούν στην αντίθετη λωρίδα αλλά αντιστρέφονται άμεσα με μια μικρή ελάττωση του πατήματός του. Αν ήταν φάρμακο το Opel Adam S, θα ήταν σίγουρα αντικαταθλιπτικό.

    Σχόλια

    Σχόλια