Motornews Test: BMW R 1200R

    Το R 1200R έχει αποτινάξει πλήρως από πάνω του το παρελθόν καθώς πρόκειται για μια εντελώς νέα και σύγχρονη μοτοσικλέτα

    Το έχουμε διαπιστώσει πολλές φορές ότι η BMW τα τελευταία 2 χρόνια έχει κάνει άλματα όσον αφορά στην ανανέωση των μοντέλων της και το μέγεθος αυτής της ανανέωσης είναι πραγματικά μεγάλο. Κάθε φορά λοιπόν που έρχεται η στιγμή να οδηγήσουμε ένα BMW αυτή η άποψη επιβεβαιώνεται περίτρανα και το φρέσκο R 1200R απλά την επισφραγίζει.

    Όμορφο και επιθετικό

    Από όποια μεριά και αν κοιτάξεις το νέο R 1200R δεν θα σου θυμίσει σε τίποτα το προηγούμενο roadster της BMW το οποίο μοιάζει πολύ «απλό» σε σχέση με το καινούριο. Το νέο R αποπνέει με την πρώτη επαφή μια σπορ αίσθηση, μια σύγχρονη και δυναμική αισθητική η οποία όσο περνάει η ώρα σε κάνει να σηκώσεις τα φρύδια από θαυμασμό. Στην έκδοση της μοτοσικλέτας δοκιμής ο χρωματικός συνδυασμός του άσπρου-κόκκινου γέρνει ξεκάθαρα προς την αθλητική πλευρά με πολύ δυνατά χαρακτηριστικά το κόκκινο βαμμένο πλαίσιο-υποπλαίσιο, το χρυσό πιρούνι και την άσπρη καρίνα στην «κοιλιά» του κινητήρα. Το εμπρός φωτιστικό σώμα είναι πολύ σύγχρονο σχεδιαστικά με προσοχή στη λεπτομέρεια, ενώ η ουρά είναι επιθετική και θυμίζει λίγο S1000RR. Φυσικά την παράσταση κλέβει και ο boxer κινητήρας ο οποίος είναι πλέον υδρόψυκτος προερχόμενος από το νέο GS και στο μαύρο χρωματισμό του δείχνει… κακός.

    Εξοπλισμός από άλλο πλανήτη

    Το μοντέλο δοκιμής είναι εξοπλισμένο με αρκετά καλούδια της BMW όπως το σύστημα Navigator V το οποίο μπορεί να ελέγξει ο αναβάτης με μια μεγάλη ροδέλα στο αριστερό μέρος του τιμονιού, τις βάσεις για βαλίτσες και top case, το σύστημα Dynamic ESA για τη ρύθμιση των αναρτήσεων και το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί (Keyless). Για εργονομία ούτε λόγος καθώς το BMW είναι πολύ άνετο, η θέση οδήγησης φέρνει το σώμα σχετικά όρθιο και δεν ψάχνεις να βρεις τίποτα καθώς όλα σου έρχονται… γάντι.

    Τα όργανα παρέχουν τόσες πολλές πληροφορίες που χάνεις λίγο τον μπούσουλα την πρώτη φορά που θα τα χειριστείς. Πέρα από το αναλογικό ταχύμετρο, το ψηφιακό πάνελ έχει έναν σκασμό ενδείξεις με νούμερα, χαρτογραφήσεις, ρυθμίσεις αναρτήσεων, traction control κλπ που πραγματικά σαστίζεις. Θέλει σίγουρα ένα δεκάλεπτο για να τα ανακαλύψεις όλα, αλλά συνηθίζεται και έπειτα από λίγο με την πρώτη ματιά ξέρεις ακριβώς πού να κοιτάξεις για να βρεις αυτό που θέλεις.

    Φρέσκος, πρόθυμος και δυνατός

    Το νέο R 1200R είναι εξοπλισμένο με τον υγρόψυκτο boxer κινητήρα των 1.170cc, τον κινητήρα πoυ φοράει το νέο GS και αυτό από μόνο του το κάνει ελκυστικό. Σε μια μεικτή διαδρομή πόλης – αυτοκινητόδρομου – «βουνού» το μοτέρ αποδεικνύεται λουκούμι για όλες τις συνθήκες έχοντας δύναμη και κυρίως ροπή να ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό.

    Το βασικό χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές το οποίο είναι πολύ έντονο. Ιδιαίτερα όταν έχεις επιλέξει τη χαρτογράφηση Dynamic (ανάμεσα στις Road και Rain) η απόκριση του γκαζιού είναι άμεση, σχεδόν απότομη, και οι 125 ίπποι έρχονται άμεσα στον πίσω τροχό μέσω του εξελιγμένου άξονα. Αυτό όμως που εξιτάρει τις αισθήσεις είναι η ροπή η οποία σηκώνει για πλάκα τον εμπρός τροχό και μόνο τα εξαιρετικά ηλεκτρονικά μπορούν να τον τιθασεύσουν.

    Στην πόλη ο κινητήρας είναι… too much και το traction control απλά δεν σταματάει να δουλεύει. Στον αυτοκινητόδρομο ο κινητήρας απλώνεται πιο άνετα και στέλνει το ταχύμετρο πάνω από τα 210Km/h, ενώ στις στροφές και σε σπορ οδήγηση είναι όσος πρέπει για να πιάσεις έναν καλό ρυθμό, αλλά και να διασκεδάσεις ιδιαίτερα με την απίθανη ροπή του. Συνολικά, το σύνολο είναι πολύ ποιοτικό και δεν είναι για παιδάκια. Είναι σαφώς πιο αντρικός ο κινητήρας από τον αντίστοιχο αερόψυκτο με περισσότερο χαρακτήρα και ένα σύγχρονο πακέτο ηλεκτρονικών το οποίο γέρνει προς την πλάστιγγα της οδηγικής απόλαυσης και αφήνει κατά μέρους την χαλαρότητα και την άνεση.

    Στο δρόμο… BMW

    Η οδική συμπεριφορά του BMW συγκεντρώνει πολλά θετικά στοιχεία. Από την πρώτη στιγμή που θα οδηγήσεις το νέο R, αντιλαμβάνεσαι πως πρόκειται για μια σπορ μοτοσικλέτα και όχι για μια roadster. Το εμπρός καταπληκτικό πιρούνι 45mm που προέρχεται από το S1000RR είναι αψεγάδιαστο παρέχοντας πολύ καλή αίσθηση και σούπερ πληροφόρηση την οποία καλωσορίζει ευχάριστα ο αναβάτης. Στο πίσω μέρος το R 1200R χρησιμοποιεί το σύστημα Paralever της BMW το οποίο παρότι πάσχει λίγο σε πληροφόρηση και βγάζει μια «βαριά» αίσθηση, ωστόσο διαχειρίζεται καλά την ισχύ του κινητήρα και στις στροφές παρέχει πρόσφυση ακόμα και σε μεγάλες κλίσεις.

    Το μοντέλο δοκιμής είναι εξοπλισμένο και με πακέτο ηλεκτρονικών αναρτήσεων με το οποίο μπορείς να αλλάζεις τις ρυθμίσεις με το πάτημα ενός κουμπιού. Στη θέση Road τα πράγματα είναι φυσιολογικά, με τις αναρτήσεις να είναι καλά ισορροπημένες μεταξύ άνεσης και ικανοποιητικής συμπεριφοράς σε όλες τις συνθήκες. Στη θέση Dynamic τα πράγματα γέρνουν προς τη σπορ πλευρά, σκληραίνοντας λίγο περισσότερο και παρέχοντας καλύτερη πληροφόρηση. Στις στροφές το BMW είναι πολύ συμπαγές και στιβαρό, δεν έχει πρόβλημα να γύρει μέχρι να ξύσει τα μαρσπιέ του στην άσφαλτο, ενώ το δυνατό του στοιχείο είναι οι ανοιχτές καμπές με 160+ Km/h. Στις πιο σφικτές στροφές έχει πιο βαριά αίσθηση και απαιτεί περισσότερη προσπάθεια, έχοντας και ένα μικρό έλλειμμα αίσθησης από το πίσω μέρος, το οποίο οφείλεται λίγο στον άξονα και λίγο στο Paralever. Δεν παύει ωστόσο να μένει ακλόνητο στη θέση του και ουσιαστικά να μένει ουδέτερο σε συμπεριφορά.

    Μέσα στην πόλη τα ηλεκτρονικά βοηθούν περισσότερο το BMW καθώς το traction control και οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις ρυθμίζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να περνάει ομαλά η ροπή στην άσφαλτο. Είναι βαρύ για την πόλη, δεν είναι το αεράτο streetfighter, αλλά δεν έχει πρόβλημα να κάνει τις… παρανομίες του όταν του ζητηθεί. Στον αυτοκινητόδρομο βγάζει έναν πολύ καλό εαυτό λόγω της εξαιρετικής ποιότητας κύλισης και της σταθερότητάς του.

    Συνολικά, η συμπεριφορά του R 1200R είναι πολύ καλή με περισσότερα στοιχεία ενός sport-touring παρά μιας γυμνής streetfighter. Είναι σταθερό και στιβαρό στις στροφές, αλλά όχι τόσο παιχνιδιάρικο. Μπορεί να κινηθεί γρήγορα αν του συμπεριφερθείς ομαλά και δεν του αρέσουν οι… τσαμπουκάδες. Είναι μια κυρία με μεγάλες αρετές, αλλά πάντα καλοντυμένη!

    Ντελικάτη κυρία

    Το R 1200R έχει αποτινάξει πλήρως από πάνω του το παρελθόν καθώς πρόκειται για μια εντελώς νέα και σύγχρονη μοτοσικλέτα. Σε όλα τα επίπεδα είναι πολύ καλή ξεκινώντας από τον πολύ όμορφο σχεδιασμό, τον εξοπλισμό που ξεχειλίζει, τον εξαιρετικό κινητήρα και την πολύ δυναμική οδική συμπεριφορά. Ένα σύνολο που κερδίζει τις εντυπώσεις, που αγγίζει τον όρο «ολοκληρωμένη μοτοσικλέτα».

    Η τιμή του BMW είναι 14.100€ και κρίνεται πάρα πολύ καλή για μια τόσο ποιοτική και καλά εξοπλισμένη μοτοσικλέτα.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    ΚινητήραςΑεροϋδρόψυκτος τετράχρονος δικύλινδρος επίπεδος κινητήρας, δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής, ένας άξονας εξισορρόπησης
    Κυβισμός1.170 κ.εκ.
    Μέγιστη ισχύς92 kW (125 ίπποι) στις 7.750 σ.α.λ.
    Μέγιστη ροπή125 Nm στις 6.500 σ.α.λ.
    Τροφοδοσία καυσίμουΗλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός
    Κιβώτιο ταχυτήτων6 σχέσεων συνεχούς εμπλοκής με ελικοειδή γρανάζια
    ΠλαίσιοΔύο τμημάτων, εμπρόσθιο και βιδωτό υποπλαίσιο, κινητήρας ως φέρον στοιχείο
    Ανάρτηση εμπρόςΤελεσκοπικό Πιρούνι Upside-Down, Διάμετρος 45 mm
    Ανάρτηση πίσωΑλουμινένιο μονόμπρατσο ψαλίδι με BMW Motorrad Paralever, υδραυλικά ρυθμιζόμενη προφόρτιση (συνεχώς μεταβαλλόμενη) από τη ροζέτα, ρυθμιζόμενη επαναφορά
    Διαδρομή ανάρτησης μπροστά/πίσω140 mm / 140 mm
    Τροχοί εμπρός/πίσω17’’/17’’
    Φρένο εμπρόςΔιπλό δισκόφρενο, πλευστοί δίσκοι διαμέτρου 320 mm, σταθερές δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων
    Φρένο πίσωΜονός δίσκος διαμέτρου 276 mm, πλευστή δαγκάνα δύο εμβόλων
    ABSBMW Motorrad Integral ABS (μερικώς αυτόματο), με δυνατότητα απενεργοποίησης από τον αναβάτη
    Βάρος219 κιλά
    Ρεζερβουάρ18 λίτρα
    Τιμή14.100€

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια