Live Test: BMW 428i Cabrio Auto

    Ένα από τα καλύτερα cabrio στην Ευρωπαϊκή αγορά είναι στα χέρια μας και μάλιστα με τη σωστή αναλογία εμφάνισης- ισχύος για να κάνει απολαυστικές ακόμα και τις μικρότερες διαδρομές.

     Η BMW 428i Cabrio ήρθε στο live test του Motornews, για να μας δώσει την ευκαιρία να δούμε στον κατάλληλο χρόνο, πώς είναι να ζεις με ένα ανοιχτό αυτοκίνητο.Τις ημέρες που ακολουθούν θα εστιάσουμε στα θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. 

    Τρίτη 4 Αυγούστου

    Η ημέρα της επιστροφής του αυτοκινήτου στη βάση του, έφτασε. Μια εβδομάδα ανοιχτών βραδινών διαδρομών και ποιοτικής ευχαρίστησης, έφτασε στο τέλος της. Αυτό είναι όμως και το χαρακτηριστικό στο κλάσμα της δουλειάς μας, που έχει παρονομαστή την αγάπη για τα αυτοκίνητα και διαρκώς εναλλασσόμενο αριθμητή. Κάνοντας ένα μίνι απολογισμό από τη χρήση ενός κορυφαίου cabrio από κάθε άποψη, βλέπουμε ευθύς εξαρχής πόσο πολύ έχουν αλλάξει τα πράγματα στην καθημερινότητά μας. Κάποτε (σ.σ. πριν το 2009) μια cabrio BMW με δίλιτρο μοτέρ και 245 ίππους, θα ήταν «ό,τι έπρεπε» για την ελληνική πραγματικότητα- έστω, την τότε. Με ό,τι κι αν αυτό σήμαινε σε επίπεδο πωλήσεων. Σήμερα, η δεινή οικονομική πραγματικότητα, έχει περιορίσει σημαντικά το εύρος των απαιτήσεων και των επιλογών όσων είναι σε θέση να κάνουν κίνηση για αγορά αυτοκινήτου. Για αυτούς του λίγους έστω, η 428i είναι ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα του είδους, που δεν αφήνει «κενά» και προσφέρει όλο το πακέτο που μπορεί να ζητήσει ο «κακομαθημένος» αγοραστής. Αυτός που θα πληρώσει την υπεραξία του ονόματος BMW και θα έχει απαιτήσεις για μακροχρόνια απροβλημάτιστη συμβίωση με το πακέτο του εξοπλισμού -της συστάδας των αισθητήρων που εδράζονται στον αεραγωγό του μπροστινού προφυλακτήρα συμπεριλαμβανομένης- αλλά και αυτός που θα «μείνει» στην επιφάνεια του ψαρωτικού look και του «γλυκού γκαζιού» με τους 245 ίππους. Αμφότεροι θα πάρουν αυτά που προσδοκούν και θα είναι ευχαριστημένοι. Για τους δικούς του λόγους ο καθένας άλλωστε, δε θα παραπονεθεί για την κατανάλωση που –εδώ που τα λέμε- είναι σχετικά τσιμπημένη και περιορίζεται σε λογικά επίπεδα δύσκολα. Δίλιτρο turbo δεν ήθελες;

    BMW 428i 11

    Δευτέρα 3 Αυγούστου

    BMW 428i 8

    Από τη στιγμή που ο ήλιος πέφτει, τον ακολουθεί η οροφή της 428i και η εμπειρία γίνεται πραγματικά ξεχωριστή. Η πολυτέλεια και η ποιότητα της καμπίνας, είναι στοιχεία που δεν περνούν απαρατήρητα από τα πρώτα κιόλας μέτρα που κάνεις με το μεγάλο cabrio. Επιμένουμε λίγο στο χαρακτηρισμό των διαστάσεων, γιατί είναι πραγματικά επιβλητικό το μέγεθος και απέχει αρκετά από αυτό που μας είχε «συνηθίσει» η BMW με τις ανοιχτές προτάσεις της κατηγορίας (βλ. Σειρά 3 Cabrio). Οι δύο παρατηρήσεις που κρατάμε από τις διαδρομές του σαββατοκύριακου (που δεν ήταν και λίγες) έχουν να κάνουν με το βάρος αλλά και την κατανάλωση. Το βάρος παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των μηχανικών της BMW δεν κρύβεται. Η 428i έχει μεν αρχοντικό πάτημα (και) εξαιτίας του, αλλά σε διαδρομή απαιτητική και με στροφές, δείχνει ιδιαίτερη αντιπάθεια στις απότομες κινήσεις του τιμονιού. Σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση, ο περιορισμός της σε επίπεδα κάτω των 10 λίτρων για κάθε 100 χλμ. χρειάζεται λίγη προσπάθεια- που είναι πραγματικά «λίγη» αφού γενικότερα το ύφος του μοντέλου αβαντάρει τις χαλαρές μετακινήσεις, ειδικά όταν έχεις και άλλους τρεις μαζί σου. Με το πρόγραμμα Eco Pro, η προσπάθεια διευκολύνεται περαιτέρω, έχοντας όμως αισθητή επιρροή στην απόδοση μια και με την επιλογή του ο δυναμισμός «χαλαρώνει».

    BMW 428i 9

    Παρασκευή 31 Ιουλίου

    BMW 428i 6

    Οι διαστάσεις του αμαξώματος είναι ένα θέμα που χρειάζεται πολύ εξοικείωση. Τα 1.825 χιλιοστά του πλάτους για παράδειγμα, «βολεύονται» δύσκολα σε επαρχιακό δρόμο με αλλεπάλληλες στροφές. Το σύστημα προειδοποίησης αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, δουλεύει υπερωριακά- και εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως είναι από τα πλέον διακριτικά του είδους. Ομοίως και το εξελιγμένο cruise control που «παρακολουθεί» την ταχύτητα κίνησης του προπορευόμενου αυτοκινήτου, λαμβάνοντας υπόψη ακόμα και τις καμπές του δρόμου (ανάλογα με την κλίση του τιμονιού προφανώς) και φτάνει μέχρι και να ακινητοποιήσει την ανοιχτή 428i όταν χρειαστεί. Η αλήθεια είναι πως πήραμε μια γεύση από τη διαδικασία, με τα νεύρα τεντωμένα και το πόδι σε επαφή με το πεντάλ του φρένου. Όλα όμως εξελίχθηκαν τόσο ομαλά που ήταν σαν να μας έβγαζε τη γλώσσα το μεγάλο cabrio όταν σκάσαμε τα πρώτα χαμόγελα- οδηγός και επιβάτες. Είναι αυτές οι πολυτέλειες που απολαμβάνει κανείς με τα αυτοκίνητα σαν την 428i που σε κάνουν να δικαιολογείς το υψηλό κόστος κτήσης, αφού περιλαμβάνει με τόσο φυσικό τρόπο στοιχεία που δείχνουν -για την πλειοψηφία των αυτοκινήτων στο δρόμο- εξωπραγματικά.

    BMW 428i 7

    Πέμπτη 30 Ιουλίου

    BMW 428i 4

    Οι αντιστάσεις είναι περιορισμένες. Πώς άλλωστε να αντισταθείς στον πειρασμό να τραβήξεις πίσω την οροφή και να κάνεις τον γύρο της Αττικής; Ξεκινώντας από την «Αθηναϊκή ριβιέρα», από την παραλιακή μέχρι το Λαύριο και κυκλώνοντας τη διαδρομή από την Αττική οδό, μέχρι πίσω στη βάση. Η πρόθυμη 428i σου τα προσφέρει όλα και με περίσσεια διάθεση. Η φεγγαράδα και η καλή μουσική φροντίζει για τα υπόλοιπα. Είναι από τις περιπτώσεις των αυτοκινήτων που δύσκολα θα φοβηθείς να παρκάρεις (έστω, κάπου που να το έχεις σε απόσταση… βολής) ξεσκέπαστο. Γιατί οι περαστικοί μπορεί να το θαυμάσουν, να κολλήσουν και να το περιεργάζονται περιμετρικά αλλά πολύ δύσκολα θα απλώσουν χέρι για κάτι απονενοημένο. Βλέπετε ο θαυμασμός που προκαλεί το μεγάλο ανοιχτό και καλαίσθητο μοντέλο της BMW, είναι ένα asset που απολαμβάνει όποιος «τα ακουμπήσει» για να το έχει. Και ειδικά σε αυτούς του περίεργους και δύσκολους καιρούς που διάγουμε, αυτό είναι μάλλον ανεκτίμητο. Η sport διάθεση της ανάρτησης δεν προβληματίζει μια και αποδεικνύεται πιο άνετη από όσο αρχικά σου δίνει την εντύπωση. Το ότι μπορεί να ανταποκριθεί και σε sport αναζητήσεις, δεν αναιρεί το γεγονός πως το συνολικό προφίλ του αυτοκινήτου, είναι για να προσφέρει απόλαυση. Σε αυτούς που είναι μέσα αλλά και στους απ’ έξω. Τουλάχιστον σε αυτούς που μπορούν να εκτιμήσουν αυτό που βλέπουν.

    BMW 428i 5

    Τετάρτη 29 Ιουλίου

    BMW 428i 1

     

    Τελειώνει και ο δεύτερος μήνας του καλοκαιριού και το timing δείχνει μάλλον ιδανικό για το live test της ανοιχτής 428i. Βλέπετε, στη χώρα μας, τα χολιγουντιανά στερεότυπα με τα ανοιχτά αυτοκίνητα που κατευθύνονται σε παραλίες, με καλή μουσική (ο Chris Rea μας κάνει) και με ξανθιές ή μελαχρινές παρουσίες στην παρέα,  είναι πολύ εύκολο να αναπαραχθούν. Ειδικά αν έχεις παντρευτεί ξανθιά ή μελαχρινή. Άλλη μια προϋπόθεση είναι να έχεις cabrio. Με τις δύο προαναφερθείσες προϋποθέσεις να έχουν «τικαριστεί» για το επόμενο 7ήμερο, αυτό που μένει να δούμε τις επόμενες ημέρες, είναι πώς «χωράει» ένα πολυτελές ανοιχτό τετραθέσιο στην ελληνική πραγματικότητα σήμερα. Στους δρόμους με τους «όψιμους ανακυκλωτές» με τα ξεχαρβαλωμένα παιδικά καροτσάκια, στις πόλεις που φιλοξενούν πολλούς ανέργους και κάθε τι νέο, γίνεται θέμα συζήτησης και πολλές φορές αντικείμενο φθόνου.

    BMW 428i 2

     

    Η 428i παρά το γεγονός πως είναι «μόλις» δίλιτρη, έχει την ισχύ να προσφέρει ταξιδιωτική άνεση και την εμφάνιση για να σε κάνει να αισθανθείς άβολα στα φανάρια συγκεντρώνοντας πολλά βλέμματα. Και μιλάμε με την οροφή κλειστή, γιατί με τον ουρανό πάνω από το κεφάλι (που δεν ενδείκνυται αυτή την περίοδο παρά μόνο όταν χαθεί τελείως ο ήλιος), ακόμα και αν κυκλοφορούσε κάποιος γυμνός, τόσο πολύ δε θα προκαλούσε όσο με την κομψή αλλά τεράστια BMW. Οι διαστάσεις της οποίας είναι ένα θέμα, μια και από κοντά είναι πολύ ψαρωτική με το μέγεθός της. Αρμονική μεν, αφού ούτε οι 19άρες ζάντες δεν δείχνουν υπερβολικές αλλά πολύ μεγάλη σε κάθε περίπτωση. Και στο δρόμο ο τουριστικός χαρακτήρας της, φαίνεται από τη διαχείριση των 245 ίππων του turbo κινητήρα μέσω του αυτόματου κιβωτίου με τις 8 σχέσεις. Από την πρώτη λοιπόν εξόρμηση στη θάλασσα, οι εντυπώσεις είναι αυτό που λίγο πολύ περιμέναμε. Είναι όντως ένα εκ των κορυφαίων αυτοκινήτων του είδους. Μπορεί να δείχνει τελείως εκτός πραγματικότητας αλλά έχει στοιχεία ανώτερης ποιότητας και δικαιολογεί πολλά από τα… προαπαιτούμενα για να την έχει κανείς.

    20150728_150947

    Σχόλια

    Σχόλια