Motornews Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6D 4wd

    To SX4 μεγάλωσε και άλλαξε όχι μόνο κατηγορία αλλά και όνομα, προσθέτοντας στον τίτλο του το S-Cross

    Το πρώτο Suzuki SX-4 που παρουσιάστηκε το 2006 ήταν ένα ιδιαίτερα χαρισματικό crossover της κατηγορίας B. Παρά το συμβατικό hatchback παρουσιαστικό του ήταν ικανό εκτός δρόμου, ενώ οι συμπαγείς του διαστάσεις και το μικρό του βάρος του έδιναν επιπλέον πόντους στην κίνηση στην πόλη. Βασισμένο τότε στο πάτωμα του Swift, διατηρούσε το σπορ χαρακτήρα του super mini της εταιρείας με αποτέλεσμα το σύνολο να είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση. Το 2013 το πλήρωμα του χρόνου έφερε στο SX-4 ένα νέο όνομα, το S-Cross, σημαντικά μεγαλύτερες διαστάσεις (4,3 μέτρα μήκος έναντι 4,12) και φυσικά χώρους, που ήταν το ζητούμενο στην πρώτη γενιά του αυτοκινήτου.

    Suzuki SX4 Scross 16 2

    Ενηλικίωση

    Με την ενηλικίωση έρχεται η ωριμότητα αλλά χάνεται ένα μεγάλο μέρος του σφρίγους και της ορμής της εφηβείας. Έτσι ακριβώς συνέβη και με το S-Cross που σε σχέση με τον προκάτοχό του έχει να επιδείξει πολύ πιο συγκροτημένο χαρακτήρα, όχι όμως την ίδια πρωτοτυπία και δυναμική. Το πρώτο SX4 ήταν ένα μοντέλο που έλειπε από την αγορά, το S-Cross έρχεται να ανταγωνιστεί πολλά καλά αυτοκίνητα στην κατηγορία, όπως το Nissan Qashqai, το Mitsubishi ASX, το Opel Mokka και πολλά ακόμα που εξέλειπαν πίσω στο 2006. Το crossover της Suzuki έχει βέβαια τα όπλα, ωστόσο στον τομέα των κινητήρων υπάρχει μια υστέρηση, κυρίως στον τομέα του συνόλου βενζίνης. Στην περίπτωσή μας εξετάζουμε την έκδοση με τον ιταλικό diesel των 1.6 λίτρων με ισχύ 120 ίππους, που συνδυάζει οικονομία και ικανοποιητικές επιδόσεις. Η τελική ταχύτητα φτάνει στα 175 χλμ./ώρα ενώ η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται γύρω στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. Η επιτάχυνση των 13 δευτερολέπτων που δίνει η Suzuki για το σχετικά ελαφρύ αμάξωμα των 1.300 κιλών δεν είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική και έχει να κάνει με τις πολύ μακριές σχέσεις του χειροκίνητου κιβωτίου των 6 σχέσεων περισσότερο, παρά με τη δύναμη του μοτέρ.

    Suzuki SX4 Scross 16 3

    Σε κάθε χρήση το S-Cross είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο. Τόσο στην πόλη, όσο και στον ανοιχτό δρόμο, η σχετικά σφιχτή ανάρτηση κρατά το αμάξωμα σε ισορροπία και τους επιβάτες χαλαρούς, με αποτέλεσμα, λόγω των περιορισμένων εξωτερικών διαστάσεων και των άνετων χώρων, να είναι ένα αυτοκίνητο πασπαρτού. Παρά τα μόλις 17 εκατοστά της απόστασής του από το έδαφος το πάτωμα δεν θα βρει εύκολα κάτω σε χρήση εκτός δρόμου, όπου και η τετρακίνηση AllGrip αποδεικνύει την αξία της. Λόγω του πολύδισκου συμπλέκτη που παίζει το ρόλο του κεντρικού διαφορικού προφανώς και δεν θα κάνει trial ούτε μπορεί να οργώνει τις αμμώδεις παραλίες, ωστόσο σε συνθήκες ελλειπούς πρόσφυσης λειτουργεί και αποτελεσματικά και άμεσα.

    Suzuki SX4 Scross 16 4

    Στο εσωτερικό, οι θέσεις για πέντε ενήλικες και ο χώρος αποσκευών των 430 λίτρων δίνουν το οικογενειακό στίγμα του μοντέλου, ενώ τα υλικά, χωρίς να κερδίζουν εύφημο μνεία υψηλής αντιληπτής ποιότητας, είναι σωστά συναρμολογημένα και τίποτα δεν τρίζει ή χτυπάει. Με πλήρη εξοπλισμό και καλή ορατότητα, αποτελεί ένα χρυσό συμβιβασμό ανάμεσα σε ένα συμβατικό μικρό – μεσαίο και ένα SUV. Ωστόσο, η συνολική εικόνα του εσωτερικού πόρρω απέχει από αυτή του Nissan Qashqai, που σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό και περισσότερο συνάδει με αυτή του Mitsubishi ASX, ενός αρκετά παλιότερου μοντέλου.

    Suzuki SX4 Scross 16 6

    Η αισθητική είναι ένα ζήτημα γενικότερα στο S-Cross, καθώς το εμπρός του μέρος μοιάζει ασύμβατο με το πίσω, ενώ και το εσωτερικό του δεν διαθέτει κανένα στοιχείο πρωτοτυπίας ή ενδιαφέρουσας λεπτομέρειας. Το νεότερο Vitara, που σε διαστάσεις δεν απέχει πολύ από το S-Cross και εξοπλίζεται με τους ίδιους κινητήρες, είναι σαφώς πιο εστιασμένο και ενδιαφέρον αισθητικά, δημιουργώντας σε κάτι λιγότερο από ένα χρόνο από την παρουσίαση του αυτοκινήτου της δοκιμής, εσωτερικό ανταγωνισμό.

    Απόδειξη

    Με κάτι παραπάνω από 23.000€ που κοστίζει με απόσυρση η κορυφαία έκδοση, το SX4 S-Cross είναι αλήθεια ότι διατηρεί μια αξιοζήλευτη σχέση δυνατοτήτων, χώρων και εξοπλισμού σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Αν το ζήτημα της αισθητικής και της απουσίας ενός αξιόλογου συστήματος infotainment δεν είναι για εσάς κεφαλαιώδους σημασίας, τότε το S-Cross ανεβαίνει στην κορυφή της λίστας των επιλογών σας με βάση την ανάγκη ενός οικογενειακού αυτοκινήτου με πολύ αυξημένες δυνατότητες κίνησης. Από την άλλη πλευρά, το Vitara που και ως όνομα και ως χαρακτήρας έχει πολύ καλύτερες πιθανότητες μεταπώλησης στο μέλλον είναι μόλις κατά 1.000€ ακριβότερο.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

     SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD
    Κυβισμός1.598 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς120 ίπποι στις 3.750 σ.α.λ
    Ροπή320 Nm στις 1.750 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2113 γρ./χλμ
    Μήκος4.300 μέτρα
    Πλάτος1,765 μέτρα
    Ύψος1,575μέτρα
    Μεταξόνιο2,600 μέτρα
    Βάρος1.305 κιλά
    Χώρος αποσκευών430 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης4,7 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης4,0 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό4,3 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα13,0″
    Τελική ταχύτητα175 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 22.090€ (με απόσυρση)

    Σχόλια

    Σχόλια