GP Ουγγαρίας: Ο Vettel άνοιξε λογαριασμό στον καλύτερο αγώνα της χρονιάς

    Ο Γερμανός κατέκτησε την παρθενική του νίκη στην Ουγγαρία και πίσω του έγινε χαμός με την RBR να συμπληρώνει το βάθρο

    Η Ουγγαρία απέδειξε για μία ακόμα φορά πως είναι ένας από τους καλύτερους σταθμούς στο πρόγραμμά της F1. Ο Sebastian Vettel κατέκτησε την παρθενική του νίκη στον καλύτερο αγώνα της χρονιάς. Ο Γερμανός έστριψε πρώτος και μετά δεν άφησε κανέναν και τίποτα να τον απειλήσει. Φοβερός ρυθμός και μηδέν λάθη από τον 4 φορές πρωταθλητή. Αυτή ήταν η 41η νίκη του Vettel ισοφαρίζοντας το ρεκόρ του Ayrton Senna. Ο Γερμανός έφτασε αυτόν τον αριθμό έχοντας 9 εκκινήσεις λιγότερες από τον σπουδαίο Βραζιλιάνο.  Μπορεί το 1-2 της Ferrari να μην ήρθε λόγω προβλημάτων στο μονοθέσιο του Kimi Raikkonen αλλά σίγουρα στο Maranello χαμογελούν πλατιά. Στη 2η θέση βρέθηκε ο Daniil Kvyat ανεβαίνοντας για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο. Πίσω από τον Ρώσο στην 3η θέση τερμάτισε ο Daniel Ricciardo συμπληρώνοντας το 2-3 για τη Red Bull Racing. Ο Αυστραλός γλύτωσε την ποινή στο τέλος και κράτησε την 3η θέση. Η 5άδα συμπληρώθηκε από τους Verstappen και Alonso με τον Ολλανδό να γίνεται ο νεαρότερος οδηγός που σημειώνει τέτοια επίδοση και τον Ισπανό να φέρνει το καλύτερο αποτέλεσμα της χρονιάς, μέχρι στιγμής, για τη McLaren-Honda. Οι δύο Mercedes είχαν πολύ δύσκολο GP. Αυτή τη φορά δεν είχαν τον ρυθμό που γνωρίζαμε μέχρι στιγμής αλλά διάφορα συμβάντα που θα διαβάσετε παρακάτω τις άφησαν στην 6η (Hamilton) και 8η θέση (Rosberg).

    Η μεγάλη ημέρα του Grand Prix Ουγγαρίας ξεκίνησε με συννεφιά πάνω από το Hungaroring και χαμηλότερες θερμοκρασίες από τις δύο προηγούμενες ημέρες. Συγκεκριμένα στον αέρα ήταν στους 22 βαθμούς και στην επιφάνεια της ασφάλτου στους 45. Η πτώση της θερμοκρασίας σίγουρα επηρέασε τη συμπεριφορά των ελαστικών.

    Πριν την εκκίνηση οι οδηγοί μαζί με την οικογένεια του Bianchi τίμησαν τον αδικοχαμένο Γάλλο αγκαλιάζοντας ο ένας τον άλλον και κάνοντας κύκλο γύρω από τα κράνη τους αλλά και το κράνος του Jules.

    Hungarian Grand Prix Race

    Η αρχική εκκίνηση ακυρώθηκε καθώς ο Massa δεν είχε στηθεί σωστά στη θέση του και οι οδηγοί πραγματοποίησαν δεύτερο γύρο σχηματισμού. Ο Βραζιλιάνος αργότερα δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων.

    Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα όλοι έφυγαν κανονικά και στην κορυφή βρέθηκε ο Vettel ο οποίος έκανε φοβερή εκκίνηση. Το ίδιο δυνατή εκκίνηση έκανε κι ο Raikkonen ο οποίος στη 2η στροφή πέρασε 2ος συμπληρώνοντας το 1-2 της Ferrari.

    Στη συνέχεια ο Hamilton στη μάχη του με τον Rosberg για την 3η θέση βγήκε εκτός πίστας κι έχασε θέσεις. Μετά τον 2ο γύρο ήταν 10ος κι έμεινε εκεί για αρκετούς γύρους χάνοντας χρόνο πίσω από τον Massa. Τελικά κατάφερε να περάσει τον Βραζιλιάνο στην αρχή του 10ου γύρου.

    Μπροστά ο Vettel μέχρι τον 10ο γύρο είχε φτιάξει μια διαφορά 2 δευτερολέπτων. Πίσω του οι Raikkonen, Rosberg, Bottas και Hulkenberg συμπλήρωναν την 5άδα.

    3 γύρους μετά ο Hamilton πέρασε και τον Perez ανεβαίνοντας 8ος. Σε εκείνο το σημείο του αγώνα ο team-mate του Βρετανού παρέμενε 3ος και δεν έδειχνε να μπορεί να ακολουθήσει τον ρυθμό των δύο Ferrari.

    Στον 14ο γύρο ξεκίνησαν τα pitstop με τους Bottas-Kvyat. Αυτό ήταν το σύνθημα και για τους υπόλοιπους. Στον 18ο γύρο ο Raikkonen έχασε ένα κομμάτι της εμπρός πτέρυγάς του όταν πέρασε πάνω από το κερμπ του chicane αλλά αυτό δεν επηρέασε την απόδοση της SF15-T. Η Mercedes έβαλε τους οδηγούς της στον 20ο και 21ο γύρο για φρέσκο σετ. Η Ferrari απάντησε αμέσως φέρνοντας αρχικά τον Vettel στα pit και στη συνέχεια τον Raikkonen, ο οποίος δεν άλλαξε πτέρυγα.

    Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου pitstop ο Vettel οδηγούσε τον αγώνα, με τους Raikkonen, Rosberg, Ricciardo και Hamilton να συμπληρώνουν την 5άδα. Οι Rosberg και Ricciardo είχαν τη μέση γόμα ενώ οι υπόλοιποι τη μαλακή.

    Στον 29ο γύρο ο Hamilton βούτηξε στα φρένα της πρώτης στροφής και πέρασε τον Ricciardo για την 4η θέση. Μπροστά ο Vettel είχε εξαιρετικό ρυθμό και είχε φτιάξει διαφορά 7 δευτερολέπτων από τον Raikkonen. Ο Rosberg που είχε διαφορετική στρατηγική από τις Ferrari ακολουθούσε 3ος, 11 δευτερόλεπτα πίσω από την κορυφή.

    Στα μισά του αγώνα η 10άδα είχε ως εξής: Vettel, Raikkonen, Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Bottas, Hulkenberg, Verstappen, Alonso και Sainz.

    Στον 41ο γύρο ο Raikkonen αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα του ο οποίος είχε απώλεια ισχύος. Η αιτία ήταν το MGU-K. Δύο γύρους μετά, ο Hulkenberg έχασε τον έλεγχο της Force India καθώς η εμπρός πτέρυγα κατέρρευσε και μπήκε κάτω από το μονοθέσιο. Ο Γερμανός δεν κατάφερε να φρενάρει κι έπεσε με ταχύτητα πάνω στα προστατευτικά ελαστικά της πρώτης στροφής. Βγήκε χωρίς πρόβλημα κι αμέσως είχαμε Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Αυτό έφερε όλους τους οδηγούς στα pit για φρέσκα ελαστικά.

    Στον 44ο γύρο το κανονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας μπήκε στην πίστα καθώς έπρεπε να καθαριστεί η πίστα από τα συντρίμμια. Αυτό μηδένισε τις διαφορές.

    Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας επέστρεψε στα pit στον 48ο γύρο κι ο αγώνας ξεκίνησε και πάλι. Ο Vettel τα έκανε όλα σωστά κι έφυγε μπροστά. Ο Rosberg πέρασε τον Raikkonen και πέρασε 2ος. Πίσω ο Hamilton τα έκανε όλα λάθος κι έχασε θέσεις από τους Ricciardo, Kvyat και Bottas. Στη συνέχεια η Williams είχε κλατάρισμα κι ο Bottas μπήκε στα pit.

    Στον 50ο γύρο είχαμε: Vettel, Rosberg, Raikkonen, Ricciardo, Kvyat και Hamilton.

    Στον επόμενο γύρο όμως ο Ricciardo πέρασε τον Raikkonen για την τελευταία θέση του βάθρου. Στον 52ο γύρο ο Hamilton μπήκε για νέα εμπρός πτέρυγα καθώς την είχε τραυματίσει από τις επαφές στην επανεκκίνηση. Στον 54ο γύρο η Ferrari έβαλε τον Raikkonen στα pit κάνοντας restart στο μονοθέσιό του. Με αυτόν τον τρόπο προσπάθησε να λύσει το πρόβλημα με το MGU-K αλλά δεν τα κατάφερε και τελικά εγκατέλειψε. Στον 55ο γύρο ο Hamilton μπήκε στα pit για την ποινή διέλευσης που δέχθηκε μετά την επαφή με τον Ricciardo στην επανεκκίνηση. Μετά την ποινή ο Βρετανός είχε πέσει εκτός βαθμών στη 13η θέση.

    Παράλληλα, στην κορυφή ο Rosberg ήταν στο DRS του Vettel και πίεζε για τη νίκη. Στον 60ο γύρο ο Vettel έλεγχε τη διαφορά κι ο Rosberg κοίταζε τους καθρέπτες του καθώς ο Ricciardo είχε κολλήσει πίσω του.

    Τα δράματα δεν είχαν τελειωμό στο Hungaroring και στον 64ο γύρο ο Ricciardo βούτηξε με μεγάλο ρίσκο στην πρώτη στροφή για να περάσει τον Rosberg. Στην έξοδο της στροφής ακούμπησε τον πίσω τροχό του Γερμανού με αποτέλεσμα να κλατάρει το ελαστικό της Mercedes και να σπάσει η εμπρός πτέρυγα της RBR.

    Ο φοβερός αγώνας της Ουγγαρίας ολοκληρώθηκε με τον Vettel να κατακτά την παρθενική του νίκη στη Βουδαπέστη. Ο Γερμανός κατάφερε να στρίψει πρώτος και να αποφύγει τις κακοτοπιές στη συνέχεια. Πίσω του έγινε χαμός και τελικά το βάθρο συμπλήρωσαν οι Kvyat και Ricciardo. Οι Verstappen, Alonso, Hamilton, Rosberg, Button κι Ericsson συμπλήρωσαν τη 10άδα.

    Μετά την Ουγγαρία ο Hamilton έχει 202 βαθμούς, ο Rosberg 181, o Vettel 160, o Bottas 77 κι ο Raikkonen 76. Η Mercedes 383, Ferrari 236, Williams 151, Red Bull 96.

    Τρομερό αποχαιρετιστήριο GP για το καλοκαίρι, τα λέμε τέλη Αυγούστου με το Spa.

    Αποτελέσματα GP Ουγγαρίας

    Θέση#ΌνομαΟμάδαBest LapIntTyrePit
    15   S. VETTEL   Ferrari1:28.01069M4
    226   D. KVYAT   Red Bull Renault1:27.91715.700S (Used)5
    33   D. RICCIARDO   Red Bull Renault1:26.6119.300S (Used)5
    433   M. VERSTAPPEN   Toro Rosso Renault1:28.94219.100S (Used)5
    514   F. ALONSO   McLaren Honda1:27.9444.800S (Used)5
    644   L. HAMILTON   Mercedes1:26.4912.900S (Used)6
    78   R. GROSJEAN   Lotus Mercedes1:28.6106.500S (Used)5
    86   N. ROSBERG   Mercedes1:28.3150.200S (Used)5
    922   J. BUTTON   McLaren Honda1:28.8628.100M4
    109   M. ERICSSON   Sauber Ferrari1:29.2872.100S (Used)5
    1112   F. NASR   Sauber Ferrari1:29.8414.300S (Used)5
    1219   F. MASSA   Williams Mercedes1:29.8560.800S (Used)5
    1377   V. BOTTAS   Williams Mercedes1:28.3475.900S (Used)5
    1413   P. MALDONADO   Lotus Mercedes1:30.1324.900S (Used)6
    1598   R. MERHI   Manor Ferrari1:31.7681LS (Used)5
    1628   W. STEVENS   Manor FerrariSTOPS (Used)6 IN
    1755   C. SAINZ   Toro Rosso RenaultSTOPM (Used)5 IN
    187   K. RAIKKONEN   FerrariSTOPS (Used)6 IN
    1911   S. PEREZ   Force India MercedesSTOPS (Used)6 IN
    2027   N. HULKENBERG   Force India MercedesSTOPM2 IN

    Σχόλια

    Σχόλια