Motornews Test: Ford Focus 1.0 Ecoboost 125PS

    Με το πυρηνικό όπλο στη φαρέτρα του μοντέλου να είναι αναμφίβολα ο τρικύλινδρος Ecoboost του λίτρου, το Focus γίνεται μια κυριολεκτικά ασυναγώνιστη περίπτωση στη μικρομεσαία κατηγορία.

    Το Focus είναι το σημαντικότερο μοντέλο στη σύγχρονη ιστορία της Ford. Οι περισσότερες από 12 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο από το 1998 που πρωτοεμφανίστηκε σαν όνομα αντικαθιστώντας το Escort στη γκάμα της Ford, το αποδεικνύουν. Δεν πρέπει δε να ξεχνάμε, πως είναι το μοντέλο μέσα στη δυσκολότερη κατηγορία αυτοκινήτων της αγοράς- προφανώς όχι μόνο της Ελληνικής. Στην κατηγορία που συνωστίζονται άξια μοντέλα και όλες οι εταιρείες θέλουν να έχουν εκπροσώπηση με την «αφρόκρεμα» των επιτευγμάτων τους σε ότι έχει να κάνει με τεχνολογικές λύσεις και εφαρμογές. Οι αισθητικές διαφορές της νέας έκδοσης με αυτές του άμεσου παρελθόντος, είναι μικρές αλλά χαρακτηριστικές. Κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει πως πρόκειται για νέα έκδοση του μοντέλου, για νέα γενιά. Τα φώτα ημέρας αλλά και γενικότερα η ανασχεδιασμένη όψη εμπρός, δίνουν το σύγχρονο στίγμα όπως στα Fiesta και Mondeo που έχει και συνέχεια τόσο κάτω από το αμάξωμα, όσο και στην καμπίνα.

    Ford Focus 10 4 

    Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Focus, οι αλλαγές  έχουν να κάνουν κυρίως με την αναβάθμιση της ποιότητας και της εργονομίας. Η αισθητική του κινητού τηλεφώνου που είχε επιλεγεί για την περασμένη έκδοση του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας με τους πολλούς διακόπτες, είχε προκαλέσει αρκετά αρνητικά σχόλια και έτσι αρκετές αλλαγές κρίθηκαν επιβεβλημένες. Μια μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών εγκαταστάθηκε στο επάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας και με σαφώς λιγότερα χειριστήρια προσφέρει πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του SYNC2 -της δεύτερης γενιάς του συστήματος πολυμέσων της Ford. Αξίζει να σημειώσουμε πως με το SYNC 2 υπάρχει η δυνατότητα λήψης φωνητικών εντολών που κάνει τα πράγματα πολύ απλά για τον οδηγό. Από τα νέα στοιχεία της καμπίνας των επιβατών, έχουμε να λέμε και για τη θήκη ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, με το συρόμενο κάλυμμα και το «διπλό πάτωμα», χάρη στο οποίο μπορεί να φιλοξενήσει ακόμα και μεγάλα μπουκάλια.

    Ford Focus 10 5

    Αναφορικά με τους χώρους για τους επιβάτες το νέο Focus προσφέρει άνεση ακόμα και για μεγάλες αποστάσεις. Για τα μέτρα της κατηγορίας ωστόσο, ο χώρος των αποσκευών είναι μάλλον μικρός, αφού τα 316 λίτρα με ρεζέρβα ανάγκης, γίνονται μόλις 277 με κανονική και αντιστοιχεί σε αυτοκίνητο της μικρότερης κατηγορίας. Με την επιλογή κιτ επισκευής ελαστικού αντί ρεζέρβας, υπάρχει σημαντικό όφελος και η χωρητικότητα γίνεται 363 λίτρα τα οποία όμως και πάλι δεν είναι πολλά.

    Ford Focus 10 2

    Αυτό που πραγματικά θα απολαύσουν και οι επιβάτες είναι η άνεση και η ποιότητα στην κύλιση που αναβαθμίζει τη συνολική εμπειρία του ταξιδιού με το νέο Focus. Στην καμπίνα περνούν ελάχιστες ενοχλήσεις από το εξωτερικό περιβάλλον και η πολιτισμένη διάθεση έχει τον πρώτο λόγο. Για τον οδηγό πάλι, η «ωρίμανση» της ανάρτησης του νέου Focus, σημαίνει πως το μικρομεσαίο Ford βρίσκει και πάλι κάτι από τις ρίζες του- έτσι όπως τις είχαμε δει στο πρώτο μοντέλο με αυτό το όνομα, το 1998. Η αίσθηση που φτάνει στα χέρια του οδηγού, είναι σαφώς πιο «βαριά» από εκείνη του κοφτερού πρώτου Focus με το καταπληκτικό σύστημα διεύθυνσης, έχει όμως αρκετή από τη σπιρτάδα στη μεταφορά των εντολών του οδηγού. Την αμέσως προηγούμενη έκδοση αφορούσαν κάποια σχόλια που είχαν να κάνουν με τη συμπεριφορά της ανάρτησης. Οι μηχανικοί της Ford κινήθηκαν προφανώς προς τη σωστή κατεύθυνση και έδωσαν τις λύσεις που χρειάστηκε το μοντέλο για να πατήσει και πάλι κορυφή. Ή έστω, να βάλει πολύ δύσκολα στον ανταγωνισμό.  Το νέο Focus, με τις επεμβάσεις στην ανάρτηση έχει γίνει απόλυτα ακριβές και συνεργάσιμο στις επιταγές του οδηγού του. Χωρίς να διακρίνεται για τη σκληρότητά της η ανάρτηση, μια και πάντα είναι πρόδηλη η διάθεση για την καλύτερη δυνατή άνεση των επιβατών, το μοντέλο της Ford αναδεικνύει το εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης που διαθέτει.

    Ford Focus 10 8

    Η έκδοση του μοντέλου με τον μαγικό τρικύλινδρο χιλιάρη που αποδίδει 125 ίππους, είναι μια πραγματική όαση στη σκληρή οικονομική πραγματικότητα της αγοράς των αυτοκινήτων. Ο τρικύλινδρος είναι ψυχωμένος και δυνατός, με πολύ περιορισμένο lag χάρη στην προηγμένη τεχνολογία και τη χρήση πιο «ευαίσθητης» φτερωτής στο turbo. Ο οδηγός έχει όλα όσα χρειάζεται για να κινηθεί αρκετά γρήγορα. Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με το οποίο εφοδιάζεται το μοντέλο, διακρίνεται για την ευκολία του επιλογέα του και την ακρίβεια στις αλλαγές. Οι σχέσεις μετάδοσης είναι αρκετά μακριές προς όφελος της διατήρησης σε χαμηλά επίπεδα των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου. Η απόλυτα θετική και ευχάριστη αίσθηση από το τιμόνι με την παχιά στεφάνη, έρχεται σε απόλυτη αρμονία με τη συνολική αίσθηση του αυτοκινήτου που καταφέρνει με τρόπο εξαιρετικό να συνδυάζει άνεση υψηλού επιπέδου και ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά ενώ αναβαθμισμένο είναι και το ESC με ETS.

    Ford Focus 10 3

    Με κόστος που ξεκινά από τα 15.045€ με απόσυρση και προφανώς δικαιούται μεγάλο μερίδιο προσοχής από τους υποψήφιους αγοραστές της κατηγορίας. Το κόστος κάνει το μοντέλο πραγματική ευκαιρία για αγορά, μια και προσφέρεται από τη βασική του κιόλας έκδοση με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού και δίνει λύσεις σε ένα μεγάλο εύρος αναγκών. Κι όλα αυτά, με τη σφραγίδα της αναβάθμισης που κάνει το Focus πιο premium από ποτέ.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Ford Focus 10 11

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός999 κ.εκ.
    Κύλινδροι3 σε σειρά
    Ισχύς125 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ
    Ροπή20.4 Kgm στις 1.500 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2114 γρ./χλμ
    Μήκος4,358 μέτρα
    Πλάτος1,823 μέτρα
    Ύψος1,505 μέτρα
    Μεταξόνιο2,648 μέτρα
    Βάρος1.240 κιλά
    Χώρος αποσκευών363 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης5.7 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης4.1 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό4.7 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα11,3″
    Τελική ταχύτητα193 χλμ/ώρα

    Τιμή

    Από 15.045€ (με απόσυρση)

    Σχόλια

    Σχόλια