Live Test: Fiat 500X 1.6 Multijet II 120 PS

    Το Fiat 500X ήρθε στο Live Test του Motornews με όλη του την καλή διάθεση να αποδείξει πως όντως πρόκειται για το καλύτερο μοντέλο της Fiat τα τελευταία 20 χρόνια. Με τον diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων και το πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού του, το crossover της Fiat θα μας δείξει τι μπορεί να κάνει σε καθημερινή βάση και σε κάθε είδους χρήση, πριν φτάσουμε να κάνουμε ταμείο, με την «τυπική» δοκιμή του αυτοκινήτου που θα αναφέρεται στα κλασικά σημεία που ενδιαφέρουν το αναγνωστικό αλλά και αγοραστικό κοινό.

    Τρίτη 28 Ιουλίου

    Ημέρα επιστροφής για το 500Χ σήμερα. Είναι από τις περιπτώσεις των αυτοκινήτων που αισθάνεσαι πως χρειάζεσαι πολύ περισσότερες ημέρες για να σου αποκαλυφθεί: να κατέβεις σε μια παραλία με (πατημένο) χώμα, να κάνεις εκείνο το μεγάλο ταξίδι που σκέφτεσαι πολύ καιρό τώρα διασχίζοντας τον οδικό άξονα της επικράτειας. Βέβαια, αντικειμενικά, δεν είναι και λίγα τα 1.000+ χιλιόμετρα που γράψαμε με το 500Χ. Προφανώς και η παραπάνω περιγραφή είναι απλά μια παραδοχή του πόσο μας άρεσε το αυτοκίνητο συνολικά (χώρια που σε μια παραλία όπως την παραπάνω περιγραφείσα, κατεβήκαμε, ενώ εν πολλοίς κάναμε και αρκετά μεγάλο οδοιπορικό στους Ελληνικούς δρόμους). Δεν είναι μόνο η καλή του η εμφάνιση, η οποία βέβαια είναι πολύ σημαντική ό,τι και να λέμε, είναι και το «βάθος» που έχει και μπορεί άνετα και καλύπτει όλες τις ανάγκες που μπορεί να προκύψουν για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Η θετική προδιάθεση λοιπόν από την εμφάνιση, έρχεται σε απόλυτη αρμονία με τις ικανότητες του 500Χ που βάζει για τα καλά τη Fiat στο παιχνίδι των crossovers ή των urban SUVs αν προτιμάτε, μια και η τετρακίνηση που απουσιάζει, δε θα λείψει σε κανέναν από τους θαυμαστές του αυτοκινήτου και τους εν δυνάμει αγοραστές του.

    Fiat 500X 11

    Δευτέρα 27 Ιουλίου 

    Fiat 500X 8

    Εκεί που θα χώραγες με το 500ράκι και ενδεχομένως δε θα ενοχλούσες για να το αφήσεις λίγο –μέχρι να πάρεις έναν καλό καφέ για παράδειγμα- με το 500Χ εμποδίζεις. Αυτό είναι ένα side effect των διαστάσεων που μπορεί στον ανοιχτό δρόμο το ευφυές πλαίσιο να σου τις κρύβει και να κινείσαι με υποδειγματική ευελιξία, στα στενά της πόλης όμως, είναι ένα άλλο θέμα. Εκεί φαίνεται και η αδυναμία του τιμονιού να «κόψει» όσο θα περίμενες και να γλιτώσεις κάποιες μανούβρες. Βέβαια, για να είμαστε και ειλικρινείς, ούτε το μικρό 500 έχει τιμόνι που κάνει τους ελιγμούς σε περιορισμένο χώρο, παιχνίδι. Αντικειμενικά όμως, το βολεύεις πιο εύκολα. Από την άλλη πάλι, το 500Χ σου προσφέρει την ευρυχωρία για να μεταφέρεις όλη την παρέα χωρίς περιορισμούς. Εντάξει, χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς. Αυτό που αλλάζει άρδην και είναι και λογικό μέχρι ενός βαθμού, είναι η κατανάλωση μέσα στην πόλη. Ο Multijet II με τους 120 ίππους του, δείχνει να αυξάνει τις απαιτήσεις του αρκετά μέσα στην πόλη και από τα «χαμηλά» 6άρια της Εθνικής Οδού, μπαίνει εύκολα στα πεδία του 8- και χωρίς να ντραπεί, φλερτάρει και με αυτά του 9. Χωρίς σε καμία περίπτωση να κάνουμε κατάχρηση του προγράμματος Sport, που μέχρι ένα σημείο θα δικαιολογούσε τη λαιμαργία.

    Fiat 500X 9

    Παρασκευή 24 Ιουλίου

    Fiat 500X 6

    To 500X κάθε μέρα μας δίνει λόγους για να χαμογελάμε. Ως γνήσιο τέκνο της Ιταλικής σχολής και ιδιαίτερα, ως μέλος της οικογένειας των «500» είναι από τις περιπτώσεις εκείνες που όταν παρκάρεις, γυρνάς αβίαστα το κεφάλι να το δεις για να χαμογελάσεις, προφανώς χαρούμενος για την επιλογή σου. Ειδικά το μπροστινό μέρος, είναι καλαίσθητο και παραπέμπει στο μικρό και χαριτωμένο 500- του οποίου η συνταγή είναι τόσο επιτυχημένη, που ακόμα και στη νέα έκδοσή του, δεν έχει πειραχτεί πρακτικά τίποτα από το μοντέλο του 2007. Μέσα είναι ευρύχωρο και μάλιστα «τόσο όσο» για να μην αισθάνεσαι πως είναι τεράστιο, κάτι που συμβαίνει με το ασχημόπαπο της οικογένειας, το 500L. Η αίσθηση είναι πραγματικά συμπαγής και ας φαίνεται το αυτοκίνητο αρκετά μεγάλο, ειδικά από ψηλά. Η κατανάλωση που μας ξεσηκώνει για χιλιόμετρα, είναι «σκαλωμένη» στα πέριξ των 6 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, με ταξίδι που οικονομικό δεν το λες με βάση τον ρυθμό που κινούμαστε. Η αχαρακτήριστη «Ε.Ο.» που λέγαμε και χθες, είναι αυτή που ρίχνει θέλοντας και μη τον ρυθμό αλλά εμείς, συνεχίζουμε ακάθεκτοι. Ημέρα επιστροφής στο κλεινόν άστυ και χρειαζόμαστε ψυχολογική υποστήριξη, όπου και αν μπορούμε να τη βρούμε- ακόμα και στο σαρδόνιο χαμόγελο που προκαλεί η μεγάλη αυτονομία περνώντας έξω από πρατήρια καυσίμων.

    Fiat 500X 7

    Πέμπτη 23 Ιουλίου

    Fiat 500X 3

    Ό,τι και να πούμε για το δρόμο αυτό, την Ε.Ο. Κορίνθου- Πατρών που όταν ολοκληρωθεί θα λέγεται Ολυμπία Οδός, είναι λίγο. Όπως επίσης και ό,τι έχει γραφτεί για το δρόμο αυτό, λίγο είναι. Ντροπή, αίσχος , όνειδος κλ.π. Κάναμε το πέρασμα από εκεί, με καλές καιρικές συνθήκες και με της μέρας τα μάτια που έλεγαν οι παλιότεροι. Πραγματικά, δε μπορούμε να φανταστούμε αντίστοιχα τη διαδρομή νύχτα με βροχή, χωρίς να γίνεται ατύχημα. Είναι αδύνατον. Χρειάζεται πολύ τύχη και αρκετή αυτοσυγκράτηση (Ολύμπια ψυχραιμία με άλλα λόγια), για να αποφευχθούν οι δύσκολες καταστάσεις, σε ένα δρόμο που ταλαιπωρείται από τις κατασκευαστικές και ταλαιπωρεί τους οδηγούς και τα αυτοκίνητα- μια και θα ήταν τουλάχιστον έντιμο, το να είχε καλής ποιότητας άσφαλτο στην επιφάνειά του και να έλειπαν οι λακκούβες και οι γενικότερες κακοτεχνίες που σε «στέλνουν» αδιάβαστο, κανονικά και χωρίς υπερβολή, αν τολμήσεις να ξεχαστείς έστω και λίγο. Και να σκεφτεί κανείς πως είναι έτοιμη η Ολυμπία Οδός, κατά το 65,5% σύμφωνα με το site της κατασκευάστριας εταιρείας.

    Fiat 500X 4

    Στα δικά μας τώρα όμως, το 500Χ δικαιολογεί τον τίτλο του καλύτερου αυτοκινήτου της Fiat, μια και είναι μια απόλυτα ολοκληρωμένη λύση για οικογενειακό αυτοκίνητο. Ταξιδεύει οικονομικά και άνετα, με τη σφιχτή του ανάρτηση που χθες μας είχε προδιαθέσει για… ταλαιπωρία, να αποδεικνύεται εξαιρετική στον έλεγχο του αμαξώματος, χωρίς να κουράζει τον οδηγό και τους επιβάτες. Ο κινητήρας είναι εξαιρετικά οικονομικός και παρά τους 120 ίππους του, που θεωρούνται αρκετοί για diesel σύνολο, δείχνει «λίγος» απέναντι στο πολύ καλά στημένο 500X. Σε συνδυασμό και με το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, δε μας άφησε ποτέ να παραπονεθούμε για κάτι. Με το κόκκινο χρώμα του, το 500Χ που έχουμε στη διάθεσή μας, έγινε όπου και αν πέρασε το θέμα συζήτησης. Ακόμα και μέσα στο φέρι (με κόστος 13,20€ για απλή διέλευση, προφανώς και θυμηθήκαμε το φέρι που με το ίδιος κόστος συνολικά, αν δεν βιάζεσαι, πηγαίνεις και έρχεσαι) μια και είχε λίγο κόσμο, όλοι οι παριστάμενοι ασχολήθηκαν μαζί του και το περιεργάστηκαν. Εκεί ήταν που σημειώσαμε και την… άγνοια του Tom Tom για τη λειτουργία του πορθμείου, μια και στη διαδρομή η ψηφιακή αναπαράσταση έδειχνε πως είμαστε στη θάλασσα, σε «δρόμο χωρίς όνομα».

    Fiat 500X 5

    Τετάρτη 22 Ιουλίου

    500x2

    Κόκκινο και πολύ εντυπωσιακό, όπως αυτό της διαφήμισης με το μπλε χαπάκι, το 500Χ είναι από κοντά όπως το περιμέναμε. Αναμφίβολα όμορφο (πολύ περισσότερο από μπροστά, πίσω είναι μάλλον αδιάφορο) και κομψό, κερδίζει το στοίχημα της πρώτης ματιάς. Σε αυτό παραδοσιακά δε δυσκολεύεται η Fiat. Με το που το συναντήσαμε, του ζητήσαμε το κάτι παραπάνω, καθώς φύγαμε από την Αργυρούπολη απευθείας για τα Αθαμανικά όρη. Με μέση ωριαία ταχύτητα συγκρατημένη, οριακά κάτω από τα 120 χλμ./ώρα (ελάχιστα πριν την ένδειξη των 2.000 σ.α.λ. με 6η) το trip computer μας κάνει αισιόδοξους καθώς μένει αρκετά πάνω από τα 800 χιλιόμετρα σε πρόβλεψη αυτονομίας.

    500x1

    Η ανάρτηση δείχνει διάθεση αναπηδήσεων στις ανωμαλίες, μια και είναι σφιχτή και προφανώς έχει μεγάλες διαδρομές. Το τιμόνι είναι εξαιρετικό και τονίζει την αυτοπεποίθηση του οδηγού με την ακρίβειά του, ενώ  και η σποραδική χρήση του κλιματισμού (αυτόματος και διζωνικός) δείχνει πως έχουμε να κάνουμε με αρκετά δυνατό συμπιεστή και εν τέλει αρκούντως αποτελεσματικό σύστημα. Η πρώτη εντύπωση από το σύστημα πολυμέσων, είναι πως πρόκειται για ένα από τα πιο εύκολα της αγοράς στη χρήση αλλά μειονεκτεί στο μέγεθος της οθόνης (αφής) με την οποία πρέπει να συνεργαστεί ο οδηγός ή ο συνοδηγός που το χειρίζονται. Περισσότερα και επί της οικονομίας καυσίμου, θα έχουμε να πούμε στην αυριανή διαδρομή, όταν και θα έχουμε αποδείξεις για τις απαιτήσεις του 500Χ σε καύσιμο..

    500x

    Σχόλια

    Σχόλια