Πρώτη Οδήγηση: Mitsubishi 1.6 DI-D 114 PS

    Με τον εξελιγμένο diesel κινητήρα 1.6 DI-D, το Mitsubishi ASX εκσυγχρονίζεται καίρια και δείχνει αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς.

     Τo ASX είναι ένα πολύ πετυχημένο «υβρίδιο» που συνδυάζει στοιχεία από δύο κατηγορίες. Μετά από 5 χρόνια πετυχημένης παρουσίας στην Ευρωπαϊκή αγορά, το ASX απέκτησε ένα νέο πετρελαιοκινητήρα 1.6 Di-D Euro-6, ο οποίος αποδίδει 114 ίππους/ 3.600 σ.α.λ. με μέγιστη τιμή ροπής τα 27,5 kgm στις 1.750 σ.α.λ. Το μοντέλο της Mitsubishi που απευθύνεται σε ένα κοινό το οποίο αποδέχεται τις ιδιαιτερότητες της εποχής αλλά δε θέλει να κάνει παραχωρήσεις. Έχοντας λοιπόν δεδομένο το ότι το αυτοκίνητο χρειάζεται να είναι ικανό εκτός δρόμου, με περιορισμένες όμως διαστάσεις που να το κάνουν λίγο πιο φιλικό στο δύσκολο αστικό περιβάλλον, ενώ την ίδια στιγμή πρέπει να εμφανίζει και χαμηλά λειτουργικά έξοδα, το Mitsubishi ASX με τον 1.600άρη diesel (DI-D) είναι ένα απόλυτα προικισμένο αυτοκίνητο.

    Mitsu ASX 16DiD 1

    Οι χώροι του είναι πλούσιοι και η ποιότητα της κατασκευής του «τιμά» το όνομα του κατασκευαστή. Η θέση οδήγησης, είναι ξεκούραστη, με αρκετά καλή πλευρική στήριξη και ρυθμίσεις ικανές για να βρίσκει ο κάθε σωματότυπος την καλύτερη δυνατή τοποθέτηση πίσω από το (ρυθμιζόμενο σε ύψος) τριάκτινο τιμόνι. Το τελευταίο, με την ηλεκτρική υποβοήθηση και τη σχετική αντλία επάνω στην κολώνα του, αποδεικνύεται ελαφρύ αλλά δε στερείται αίσθησης και ακρίβειας. Η αίσθηση του αυτοκινήτου στο δρόμο είναι ξεκάθαρα «επιβατική», με τη σφιχτή ανάρτηση να ορίζει αναλογικά μικρές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Αν και σε πρώτη ανάγνωση ο προσανατολισμός του μοντέλου είναι ξεκάθαρα προς την ασφάλτινη χρήση, μια βόλτα που είχαμε τη δυνατότητα να κάνουμε στο πλαίσιο της παρουσίασης σε χωμάτινο τερέν (και μάλιστα με κομμάτια αρκετά σκληρά) ανέδειξε τα προτερήματα της εξαιρετικής κατασκευής αλλά και της σωστής ρύθμισης της ανάρτησης που έδειξε εξαιρετικά δείγματα ελέγχου του αμαξώματος.

    Mitsu ASX 16DiD 3

    Θετική αίσθηση προσφέρει και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με καλή κλιμάκωση και μικρές διαδρομές στον επιλογέα. Αναφορικά με την τετρακίνηση, παρέμεινε η δοκιμασμένη λύση της προηγούμενης γενιάς, με την default επιλογή να είναι η μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Με τη χρήση του διακόπτη οι επιλογές είναι δύο: η αυτόματη μεταφορά ροπής και στους πίσω τροχούς και το κλείδωμα 50:50 μέχρι τα 50 χλμ./ώρα για τις δύσκολες συνθήκες. Το σημείο αναφοράς στην προκειμένη περίπτωση όμως, είναι ο κινητήρας. Όλοι στο μυαλό έχουμε τους diesel κινητήρες με το χαρακτηριστικό κροτάλισμα. Αυτό που ως υποπροϊόν της υψηλής συμπίεσης στους κυλίνδρους, είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το είδος του κινητήρα. Η Mitsubishi έρχεται για άλλη μια φορά να καινοτομήσει και να δώσει την απάντησή της.

    Mitsu ASX 16DiD 8

    Ο 1.600άρης DI-D με τον οποίο εφοδιάζει το πολυτάλαντο ASX συνδυάζει τις χάρες των πετρελαιοκινητήρων, με την καλή απόδοση (κυρίως ροπής) και τη χαμηλή κατανάλωση, υπερθεματίζοντας στην εφαρμοσμένη τεχνολογία που του βελτιώνει περαιτέρω τα λειτουργικά χαρακτηριστικά σε όλα τα επίπεδα. Η εφαρμογή του συστήματος μεταβολής του χρονισμού των βαλβίδων MIVEC φέρνει σε πλεονεκτική θέση το DI-D συνολο των 1,6 λίτρων. Η διαρκής προσαρμογή του χρονισμού στις εκάστοτε ανάγκες, δίνει στον κινητήρα τα χαρακτηριστικά εκείνα που επιτρέπουν στον οδηγό να έχει τη μεγαλύτερη δυνατή απόδοση με το μικρότερο κόστος. Έτσι βελτιστοποιείται η απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας, κάνοντας παράλληλα ιδανική την εκμετάλλευση του καυσίμου γεγονός που αντικατοπτρίζεται με τον καλύτερο τρόπο στον τομέα της κατανάλωσης.

    Mitsu ASX 16DiD 6

    Το ανανεωμένο ASX έχει δεχτεί και πλήθος αλλαγών στην εσωτερική σχεδίαση της καμπίνας των επιβατών με έμφαση στην άνεση και την πολυτέλεια των επιβατών. Μερικά από τα χαρακτηριστικά του εξοπλισμού που είναι εξοπλισμένο ανάλογα με την έκδοση για να διευκολύνουν την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών είναι: Active Stability & Traction Control (ASTC), ABS με EBD & Brake Assist, Hill Start Assist (HSA), ESS (Emergency Stop Signal), 7 αερόσακοι (εμπρός, πλευρικοί, οροφής και αερόσακος γονάτων οδηγού), σύστημα ανίχνευσης και πίεσης των ελαστικών, σύστημα κινητού τηλεφώνου Bluetooth με φωνητικές εντολές και χειριστήρια στο τιμόνι, ελαστικά 225/55 R18 με ζάντες αλουμινίου νέου σχεδιασμού, πανοραμική γυάλινη οροφή με εσωτερικό φωτισμό LED, μπάρες οροφής. Με τιμή εκκίνησης (με απόσυρση και όλες την προσφορά λανσαρίσματος) τα 22.560€ για την έκδοση με το νέο κινητήρα diesel 1,6 λίτρων, το ASX επανέρχεται πολύ δυναμικά στο παιχνίδι της διεκδίκησης της πρωτιάς στην κατηγορία. Η ανανεωμένη έκδοση του μοντέλου, με τον βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων (117 PS), ξεκινά από τα 17.560€.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Mitsu ASX 16DiD 5

    Σχόλια

    Σχόλια