Live Test: BMW 118i M Line Steptronic

    Έτσι πρέπει να κατασκευάζονται όλα τα μικρά μεσαία αυτοκίνητα. Αν μπορούν όμως, ας κοστίζουν λιγότερο.

    H BMW 118i  ήρθε στο live test του Motornews και ήδη λιώσαμε στο χιλιόμετρο μαζί τηςΤις επόμενες ημέρες θα εστιάσουμε στα θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Παρασκευή 24 Ιουλίου

    Η ώρα της επιστροφής της 118i έφτασε και διαπιστώσαμε πως οι ημέρες κύλησαν γρήγορα μέσα στην μπλε M Line BMW. Τα έξτρα του M pack πολλά, αλλά και τα επιπλέον χρήματα για την απόκτηση της συγκεκριμένης έκδοσης επίσης πολλά. Συμπερασματικά, η ανανέωση που πραγματοποίησε η γερμανική εταιρεία στη Σειρά 1 είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και πλέον υποστηρίζει ακόμα καλύτερα την υπόστασή της στην κατηγορία. Η τελευταία ημέρα περιλάμβανε δοκιμές της λειτουργίας SPORT+, στην οποία δεν αναφερθήκαμε χθες. Σε αυτή τη λειτουργία έχουμε όλα τα καλά της SPORT, plus ότι δεν έχουμε το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης να μας κρατά τα γκέμια. Η BMW έχει κάνει εξαιρετική δουλειά με το πλαίσιο και την ανάρτηση κι έτσι ακόμα και χωρίς το TC στο ON η 118i είναι φιλική χωρίς ακραίες αντιδράσεις. Σίγουρα οι 136 ίπποι δεν μπορούν να χαρακτηριστούν πολλοί για τα 1300 και βάλε κιλά του αμαξώματος αλλά προσφέρουν όμορφες στιγμές.

    bmw-118-mpack-10

    Πέμπτη 23 Ιουλίου

    Οι ημέρες με την 118i κυλούν όμορφα και δροσερά χάρη στο άψογο σύστημα κλιματισμού. Όπως έχουμε πει ξανά η λειτουργία του είναι άμεση κι αυτό είναι πολύ σημαντικό τις καυτές ημέρες στην Αθήνα. Τις τελευταίες ημέρες κινούμαστε κυρίως σε αστικό περιβάλλον και η κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Νούμερο που δεν εντυπωσιάζει αλλά ούτε κι αποθαρρύνει. Σίγουρα με τη βοήθεια του Steptronic των 8 σχέσεων και το σύστημα ECO PRO θα περίμενε κανείς καλύτερα αποτελέσματα, όταν μάλιστα ο ανταγωνισμός κινείται ελαφρώς πιο χαμηλά.

    bmw-118-mpack-11

    Η λειτουργία ECO PRO βοηθά σημαντικά στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου ενώ παράλληλα κρατά την απόδοση του κινητήρα σε ικανοποιητικά στάδια. Σωστή λειτουργία χωρίς να κουράζει. Αν βέβαια θέλετε πιο σβέλτη κίνηση τότε υπάρχει και η επιλογή COMFORT η οποία είναι και η default λειτουργία του αυτοκινήτου μόλις εκκινεί. Τέλος η επιλογή SPORT κάνει την BMW 118i πιο άμεση και σβέλτη καθώς πραγματοποιεί αλλαγές στην απόκριση του γκαζιού.

    bmw-118-mpack-12

    Τετάρτη 22 Ιουλίου

    bmw-118-mpack-7

    Το M pack όπως έχουμε πει ξανά κάνει την 118i να διαφέρει, όμως οι αλλαγές δεν είναι μόνο στο εξωτερικό. Η BMW της δοκιμής μας έχει μαύρη επένδυση οροφής, σε αντίθεση με τις μπεζ που έχουν οι υπόλοιπες εκδόσεις. Επίσης το χαρακτηριστικό σήμα «M» υπάρχει στο εσωτερικό του μαρσπιέ και κάθε φορά που ανοίγεις την πόρτα το βλέμμα σου πέφτει πάνω του με αποτέλεσμα να χαμογελάς.

    bmw-118-mpack-8

    Η 118i που έχουμε στα χέρια μας είναι εφοδιασμένη με το κιβώτιο 8 σχέσεων Steptronic το οποίο συνδυάζει την άνεση και τις δυναμικές επιδόσεις. Η γερμανική εταιρεία είναι υπερήφανη γι’ αυτό το δημιούργημά της και καλά κάνει θα λέγαμε εμείς. Η λειτουργία του είναι άψογη και με την πολύ πυκνή κλιμάκωση το αποτέλεσμα είναι εξαιρετική απόδοση χωρίς να κουράζει τον οδηγό, είτε πρόκειται για κίνηση εντός πόλης είτε για ταξίδια σε Ε.Ο κι επαρχιακούς δρόμους. Η ποιότητα κύλισης της 118i είναι ό,τι ακριβώς περιμένει κανείς από τα υψηλά στάνταρ που έχει θέσει η BMW και σε συνδυασμό με το Steptronic απολαμβάνεις ήρεμη και ακούραστη ροή.

    bmw-118-mpack-9

    Τρίτη 21 Ιουλίου

    Από όποια γωνία κι αν την κοιτάξεις η ανανεωμένη Σειρά 1 είναι ομορφότερη της αρχικής έκδοσης. Θυμίζει κάτι από τα παλιά και πιο συγκεκριμένα τη δυνατή έκδοση station wagon της γενιάς Ε92, τουλάχιστον στο δικό μας μάτι έτσι κάθεται. Οι καμπύλες του αμαξώματος δημιουργούν ένα κλειστοφοβικό -θα έλεγαν κάποιοι- σαλόνι αλλά κάποιοι άλλοι -εμείς δηλαδή- που βλέπουν το ποτήρι μισογεμάτο διακρίνουν τον δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου που τονίζεται με τα έντονα φιμέ τζάμια. Το Μ pack κάνει την 118i να ξεχωρίζει κι αυτό σίγουρα δικαιολογεί κατά κάποιο ποσοστό το επιπλέον κόστος.

    bmw-118-mpack-5 bmw-118-mpack-6bmw-118-mpack-2

    Στη σημερινή μας μετακίνηση εντός της «καυτής» Αθήνας η άμεση και άψογη λειτουργία του κλιματισμού ήταν βάλσαμο. Μπορεί στα φανάρια να μην έμπαινε σε λειτουργία το Start/Stop ανεβάζοντας τη μέση κατανάλωση αλλά τουλάχιστον η καμπίνα μας είχε μετατραπεί σε igloo.

    bmw-118-mpack-4 bmw-118-mpack-3

    Δευτέρα 20 Ιουλίου

    Βιδώνεις στη θέση οδήγησης, παίζεις στα χέρια σου το παχύ τιμόνι και δεν ψάχνεις τίποτα άλλο παρά τον διακόπτη της απενεργοποίησης του DSC. Με την κίνηση στον σωστό άξονα -τον πίσω φυσικά- ξέρεις ότι ήρθε η ώρα της αποθέωσης της οδήγησης. Μπορεί οι ίπποι να είναι οριακοί για τα περισσότερα από 1.350 κιλά της BMW 1, μόλις 136 στην έκδοση της δοκιμής, ωστόσο είναι αρκετοί για να πάρεις φόρα και να ορμάς στις στροφές του επαρχιακού δικτύου. Αυτές οι σκέψεις και διαθέσεις σε κατακλύζουν κοιτώντας την όμορφη -επιτέλους, στη δεύτερη γενιά και μετά το πρώτο φετινό facelift– πεντάθυρη BMW 1. Υπέροχο αυτοκίνητο, πραγματικά χαρισματικό είτε το οδηγείς μέσα στην Αθήνα, είτε έχεις αποφασίσει να κάνεις τον γύρο του κόσμου μαζί του.

    BMW 118_3

    Υπέροχες οι ζάντες 18 ιντσών σε γκρι χρώμα του προαιρετικού πακέτου εξοπλισμού Μ, ταιριάζουν άψογα με το ειδικό μπλε μεταλλικό χρώμα.

    Μπορεί το αμάξωμα να είναι περιορισμένων διαστάσεων, το μήκος του φτάνει τα 4,33 μέτρα και να εξυπηρετεί στις αστικές μετακινήσεις, ωστόσο στον ανοιχτό δρόμο μόνο διπλάσιου μεγέθους και κόστους λιμουζίνες μπορούν να προσφέρουν καλύτερη ποιότητα κύλισης, εξίσου χαμηλό θόρυβο και άνετο ταξίδι. Η ταχύτητα, επίσης, με τελική στα 210 χλμ/ώρα, δεν θα σου λείψει στις ελληνικές συνθήκες, εκτός αν βρίσκεις μονίμως άδειες τις μεγάλες ευθείες της Ε.Ο. Αθήνας – Θεσσαλονίκης ή αυτές της Εγνατίας. Αυτό που θα σου λείψει είναι το κόστος στο πλαίσιο του ανταγωνισμού, καθώς το αυτοκίνητο της δοκιμής με το πακέτο M ξεπερνά κατά τι τα 30.000€. Ό,τι αξίζει κοστίζει και θα το ομολογήσουμε και εμείς, ωστόσο μένει στις επόμενες ημέρες να διαπιστώσουμε αν όντως το +50% σε κόστος από mainstream μικρά – μεσαία αποτυπώνεται και σε +50% πλεονέκτημα συνολικής απόδοσης.

    Σχόλια

    Σχόλια